Asi tri prispevky vyssie som tu kopiroval link na stranku kde je to nazorne vysvetlene (ake "ovladanie" tam sadne, skratene DII mala ovladanie v originale cez bowden, da sa ale nahodit na DII ovladanie z DI, manual z manualu automat z automatu, stale ale pisem o ovladani cize uzavierka musi byt uz v rozvodovke pod autom len nevyvedena do kabiny), ine je prehodit celu medzinapravovu prevodovku, mozes aj z Defa budes tam mat pomalejsi prevod (rozumnejsie riesenie ak to auto ma jazdit po ceste je ale asi vymena prevodov v diferakoch presne na pneu co tam das, aschcroft ma na stranke prevodnik kde ti to porovna hodnoty pred a po). Ja mam na DII pneu 235/85 ale rozvodovku z defa som tam nakoniec nedal. Chipnuta DII ako tak jazdi na 235/85, ak budem riesit repas diferakov pojde tam uz iny prevod.
Uzavierky na Disco II
Moderátor: Miky_CZ
Re: Uzavierky na Disco II
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzavierky na Disco II
A jestli se nepletu, tak ta pridavka z Defa by musela byt z TD5. Ta z Defa 300tdi a starsiho myslim nema nejaky cidla...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Uzavierky na Disco II
Tak tak, td5 má čidlo zařazené redukce.
Re: Uzavierky na Disco II
vďaka za odpovede, torochu to zhrniem či som dobre pochopil , na DII td5 manual by mala sedieť z
-DII automatu
- DI - chýba snímač redukcie
- def td5 - pomalý prevod
- def 300 - chýba snímač red. + pomalý prevod
?
z D I v8 by sadla?
v čom je rozdiel - horšie ak je pomalý prevod v pridavke ako keď sa vymení prevod v diferákoch?
-DII automatu
- DI - chýba snímač redukcie
- def td5 - pomalý prevod
- def 300 - chýba snímač red. + pomalý prevod
?
z D I v8 by sadla?
v čom je rozdiel - horšie ak je pomalý prevod v pridavke ako keď sa vymení prevod v diferákoch?
Re: Uzavierky na Disco II
Divej chceš 33" kola ty úpravy už nejsou žádná prdel.
Sedni si ke kalkulačce a začni modelovat různé kombinace přídavek a převodů v nápravě
a dojdeš k tomu co ti vyhovuje.
Tady máš odkaz
https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... _calc.html
Sedni si ke kalkulačce a začni modelovat různé kombinace přídavek a převodů v nápravě
a dojdeš k tomu co ti vyhovuje.
Tady máš odkaz
https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... _calc.html
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Uzavierky na Disco II
Chlapáci, prosím mám na vás dotaz. Jak moc budu při jízdě v terénu omezen tím, že Disco II. nemá uzávěru mezinápravy? Má pouze fungující TC. Jde mi o praktické zkušennosti a postřehy. Nejezdil bych žádný hard terén, ale blátíčko, sníh a občas nějaký výlet by byl. Budu tím hodně limitovaný? Dost se tu řeší přítomnost mezinápravy, ale žádné praktické postřehy s jízdou v terénu bez mezinápravy pouze s TC. Díky za odpovědi.
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Uzavierky na Disco II
Asi rok som jazdil s mojím D2 V8 bez vyvedenej uzávierky.
Polňačky a taký terén, kde v podstate stačilo mať auto s dobrou svetlou výškou to dávalo v pohode.
Ako náhle došlo ku vykríženiu v kombinácií s horšou trakciou (blato, sneh, ...), tak som bol stratený.
Ako náhle som dorobil ovládanie medzinápravy, tak sa z toho stalo terénne auto.
Vždy to bolo zdvihnuté +2" a na MT gumách 265/75R16 (bez uzávierky aj s uzávierkou).
Za mňa odporúčam inštaláciu uzávierky. TC pomáha, ale zďaleka nie je všemohúca.
PS: bez uzávierky neodporúčam veľmi pretáčať kolesá. Rozlúskneš medzidif alebo niečo na pohone.
Polňačky a taký terén, kde v podstate stačilo mať auto s dobrou svetlou výškou to dávalo v pohode.
Ako náhle došlo ku vykríženiu v kombinácií s horšou trakciou (blato, sneh, ...), tak som bol stratený.
Ako náhle som dorobil ovládanie medzinápravy, tak sa z toho stalo terénne auto.
Vždy to bolo zdvihnuté +2" a na MT gumách 265/75R16 (bez uzávierky aj s uzávierkou).
Za mňa odporúčam inštaláciu uzávierky. TC pomáha, ale zďaleka nie je všemohúca.
PS: bez uzávierky neodporúčam veľmi pretáčať kolesá. Rozlúskneš medzidif alebo niečo na pohone.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Uzavierky na Disco II
Asi tak, normálně jedu bez zařazené mezinápravové uzávěrky. A jakmile začne TC blikat, tak ji tam zařadím. Dřív jedině když mám před sebou něco výrazně terénnějšího, než je polní cesta.
Při rychlejší jízdě po šotolině TC blikalo jak zběsilé a auto mělo snahu se různě smýkat, po uzavření mezinápravové uzávěrky TC blikat skoro přestalo, auto se zklidnilo, a po zhruba 300 km odešla hardyspojka na zadním kardanu.
Při rychlejší jízdě po šotolině TC blikalo jak zběsilé a auto mělo snahu se různě smýkat, po uzavření mezinápravové uzávěrky TC blikat skoro přestalo, auto se zklidnilo, a po zhruba 300 km odešla hardyspojka na zadním kardanu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Uzavierky na Disco II
Diky za postrehy, ja byl dosud zvykly na ladu nivu a suzuki jimny. Od D2 ocekavam, ze bude v terenu jeste o kus dal. Ta mnou vyhlednuta uzaveru nema a nevim jestli do toho jit, pze investovat do jine pridavky +- 30 tis se mi uplne hned po koupi auta nechce. Nerozumim tomu, ze je to terenak a nema to uzaveru, kdyz neni jenom vyvedena do kabiny tak to jeste beru... tak nevim
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Uzavierky na Disco II
Ak s tým chceš chodiť na ryby, tak je to v pohode.
Je to v podstate otvorená štvorkolka s jednoduchým systémom trakčnej kontroly.
Ak s tým chceš ísť do hlbokého snehu, blata, koľají, ... , tak sa bez uzávierky medzidifu vytrápiš. V prípade off roadu je to práve tá najdôležitejšia uzávierka.
Ja ju využívam pravidelne a preventívne akonáhle je terén šmykľavý. Snažím sa chodiť tak, aby mi kolesá neprešmykovali = tak, aby po mne neostávala stopa.
Ak je tá D2 pekná a v dobrom stave, tak skús vyjednať zľavu a prídavku dáš niekomu vymeniť. Dajú sa kúpiť jazdené za normálne peniaze aj tu na fóre.
EDIT: Ak by tam tá uzávierka iba nebola vyvedená na páku, tak to je to najmenej. Záleží od roku.
Je to v podstate otvorená štvorkolka s jednoduchým systémom trakčnej kontroly.
Ak s tým chceš ísť do hlbokého snehu, blata, koľají, ... , tak sa bez uzávierky medzidifu vytrápiš. V prípade off roadu je to práve tá najdôležitejšia uzávierka.
Ja ju využívam pravidelne a preventívne akonáhle je terén šmykľavý. Snažím sa chodiť tak, aby mi kolesá neprešmykovali = tak, aby po mne neostávala stopa.
Ak je tá D2 pekná a v dobrom stave, tak skús vyjednať zľavu a prídavku dáš niekomu vymeniť. Dajú sa kúpiť jazdené za normálne peniaze aj tu na fóre.
EDIT: Ak by tam tá uzávierka iba nebola vyvedená na páku, tak to je to najmenej. Záleží od roku.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Re: Uzavierky na Disco II
mato diky asi si to vystihl
Re: Uzavierky na Disco II
Letos jsem půl zimní jihlavy odjezdil omylem z otevřenou mezinápravou. Byl marast jako prase. Výsledek je asi takový musí se víc na plyn a roztočil kola auto má na bahně problém zatočit a jde tečnou pryč. No pokud chci auto do terénu tak chci uzávěru, TC ji neumí nahradit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Uzavierky na Disco II
A víc točit znamená větší nebezpečí, že něco umře. U sériového auta je nejslabším článkem mezinápravový diferenciál, pokud si auto v terénu trošku skočí, protože se musí jet pod plynem, a přední kola se roztočí, tak po dopadu se mezinápravový diferenciál najednou zastaví a hrozí že praskne. S uzavřenou mezinápravovou uzávěrkou se dá jet víc v pohodě.
TC pomůže hodně, ale D2 není D3, kde TC a vše okolo je o několik tříd dál.
Větší vliv mají ale obuté pneumatiky - kdysi jsem se v Jihlavě v blátíčku vozil na ATčkách - auto si jelo kam chtělo, potom jsem dal hrubé MTčka a bylo to o několik řádů jinde.
TC pomůže hodně, ale D2 není D3, kde TC a vše okolo je o několik tříd dál.
Větší vliv mají ale obuté pneumatiky - kdysi jsem se v Jihlavě v blátíčku vozil na ATčkách - auto si jelo kam chtělo, potom jsem dal hrubé MTčka a bylo to o několik řádů jinde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Uzavierky na Disco II
Já dycky čtu o těch nutnejch uzávěrkách mezinápravy a uplně se pak druhej den bojim vyrazit pro rohlíky abych vubec dojel k pekárně:-)
Jen pište, mě to slouží obchodu, je po nich fakt poptávka a ještě jich tu pár mám, ale marně dumám, jak mužu vlastně jezdit bez ní
Jen pište, mě to slouží obchodu, je po nich fakt poptávka a ještě jich tu pár mám, ale marně dumám, jak mužu vlastně jezdit bez ní
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Uzavierky na Disco II
Tak tak, vyměnit celou přídavnou převodovku za druhou s uzávěrknou není až tak drahé, pokud je jinak auto ve výborném stavu. Ovládání se dá vyřešit různými způsoby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Uzavierky na Disco II
No tak jako zkušené jezdec víš, že to bez špéry to jde, ale je potřeba víc gazu aby se kola pořádně točila a TC začalo přibžďovat.Hanys_a_Kaca píše: ↑18 úno 2019 22:01 Já dycky čtu o těch nutnejch uzávěrkách mezinápravy a uplně se pak druhej den bojim vyrazit pro rohlíky abych vubec dojel k pekárně:-)
Jen pište, mě to slouží obchodu, je po nich fakt poptávka a ještě jich tu pár mám, ale marně dumám, jak mužu vlastně jezdit bez ní
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: Uzavierky na Disco II
Asi tak. Ja potrebujem uzávierku tak raz do roka, väčšinou ju v teréne dávam aby nezhrdzavela. Väčšinou TCS vyrieši drobné nepohody.
Ale toho roku mi zaúradovali tree amigos a sa mi stalo, že som v snehu na ľade do 15% kopca v teréne mal vytiahnuť kamošove zapadnuté auto a pri uzavretej uzávierke medzidifu sa mi točili na mieste jedno predné a jedno zadné koleso. S hanbou som odišiel po reťaze a kamoš trochu sa potrápiac so svojim TCS (nemá uzávierku medzidifu) medzitým vyšiel. Takže tak, v krízových situáciách najlepšie je mať oba systémy.
Ináč, pokiaľ som ho nemal zaveseného, tak auto beholo po kopci sem a tam bez zaváhania len v tomto prípade trebalo trošku sily preniesť aj na ďalšie koleso na náprave.
Ale toho roku mi zaúradovali tree amigos a sa mi stalo, že som v snehu na ľade do 15% kopca v teréne mal vytiahnuť kamošove zapadnuté auto a pri uzavretej uzávierke medzidifu sa mi točili na mieste jedno predné a jedno zadné koleso. S hanbou som odišiel po reťaze a kamoš trochu sa potrápiac so svojim TCS (nemá uzávierku medzidifu) medzitým vyšiel. Takže tak, v krízových situáciách najlepšie je mať oba systémy.
Ináč, pokiaľ som ho nemal zaveseného, tak auto beholo po kopci sem a tam bez zaváhania len v tomto prípade trebalo trošku sily preniesť aj na ďalšie koleso na náprave.
Re: Uzavierky na Disco II
Ahojte, za mňa po 3 rokoch som sa rozhodol namontovať uzávierku, kedže moja DII bo z tých ktorá nemala ani prípravu, zohnal som jazdenú prídavku aj s DCL a musím povedať, že to stojí za to. TC funguje ok ale ten rozdiel v snehu a v blate je citeľný. Za tie peniažky to rozhodne stojí!
ex Suzuki Vitara 1.6 8v, šnorchel, led barn, lift+3,5cm, CB Intek, BF KM2 215/75 +drobnosti
Nissan Terrano 2.7 Tdi 92kW, CB Intek
LR Discovery II 2.5 Td5 chip, CB MTech, STT PRO 265/75 R16, naviják 5,5t, pevnostný v predu a v zadu,šnorchel, lift +2“,
Nissan Terrano 2.7 Tdi 92kW, CB Intek
LR Discovery II 2.5 Td5 chip, CB MTech, STT PRO 265/75 R16, naviják 5,5t, pevnostný v predu a v zadu,šnorchel, lift +2“,
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Uzavierky na Disco II
Asi tak.
Pokiaľ sa nejde do extrému, tak aj bez uzávierky sa dá pekne prejsť.
Ja som takto fungoval rok, kým som prišiel ako D2 funguje a reaguje. Je to môj prvý off-road.
Akonáhle ale ideme do blata alebo snehu. Pri vyvesení kolesa je z toho zrazu jednokolka a všetok výkon uteká cez jedno koleso. Na toto je dobrá uzávierka medzidifu.
Pokiaľ sa nejde do extrému, tak aj bez uzávierky sa dá pekne prejsť.
Ja som takto fungoval rok, kým som prišiel ako D2 funguje a reaguje. Je to môj prvý off-road.
Akonáhle ale ideme do blata alebo snehu. Pri vyvesení kolesa je z toho zrazu jednokolka a všetok výkon uteká cez jedno koleso. Na toto je dobrá uzávierka medzidifu.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: Uzavierky na Disco II
Caute.
Po dlhom premyslani som sa rozhodol upravit moju disco o medzinapravovu uzavierku.
No ako som zistil pripravu nemam Tak sup z druheho auta von..
No ako zaciatocnik trochu nad tym premyslam ci nebude treba aj vymenit kuzelove lozisko pridavky. Neviem ci som to rozhodil spravne ,ale vyzera to ze to musim prehodit cele co je na foto?Alebo je na to rychly tahak.Pozeral som aj na uzavierke ze ma tri polohy uzavreta -vyradena -a uzavreta.Paka je nastelovana iba v dvoch polohach.
Robim to spravne ,alebo ako baca
Kurna mal som rozobrat tiahlo co ovlada vydlicku a sukolie by my ostalo v aute (zial zistil som to uz ked bola dole)
videjko mozno dakomu pomoze https://www.youtube.com/watch?v=gndYfwGqg0c
Po dlhom premyslani som sa rozhodol upravit moju disco o medzinapravovu uzavierku.
No ako som zistil pripravu nemam Tak sup z druheho auta von..
No ako zaciatocnik trochu nad tym premyslam ci nebude treba aj vymenit kuzelove lozisko pridavky. Neviem ci som to rozhodil spravne ,ale vyzera to ze to musim prehodit cele co je na foto?Alebo je na to rychly tahak.Pozeral som aj na uzavierke ze ma tri polohy uzavreta -vyradena -a uzavreta.Paka je nastelovana iba v dvoch polohach.
Robim to spravne ,alebo ako baca
Kurna mal som rozobrat tiahlo co ovlada vydlicku a sukolie by my ostalo v aute (zial zistil som to uz ked bola dole)
videjko mozno dakomu pomoze https://www.youtube.com/watch?v=gndYfwGqg0c
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic