Alternátor DII

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kubas38
Příspěvky: 270
Registrován: 18 zář 2008 07:43
tel.: 777207691
auto: Defik D300+RR
Bydliště: Slatiňany

Alternátor DII

#1 Příspěvek od Kubas38 » 07 pro 2008 22:14

Ahoj, po ježdění v Jihlavě mi to přestalo dobíjet. :( Jak je náročný vyndat altík? Co je nejčastější zavadou na altíku?
Danke za Info
Přílohy
LR5.JPG
(151.71 KiB) Staženo 314 x
D5 SDV6 HSE MY2018

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 07 pro 2008 22:32

nejcasteji je zasranej, uhliky, pripadne mrtvej diodovej mustek

MarekS

Re: Alternátor DII

#3 Příspěvek od MarekS » 18 lis 2012 12:38

Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí :Ja blb:
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Alternátor DII

#4 Příspěvek od Tonny » 18 lis 2012 13:06

MarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí :Ja blb:
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
ano :chuckle
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

MarekS

Re: Alternátor DII

#5 Příspěvek od MarekS » 18 lis 2012 13:29

Tonny píše:
MarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí :Ja blb:
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
ano :chuckle
Nojono tak jdu naněj kdopakví kudy ho tahat? A jestli jsou nějaký opravný sady atd..ve známejch shopech jsem uhlíky nebo takněco nenašel jen nový kusy.
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat :Pohoda:

Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor DII

#6 Příspěvek od macronera » 18 lis 2012 22:16

MarekS píše:
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat :Pohoda:
:rofl tak to je fór večera, nevím jestli v tom spojení není něco nesplnitelného :hmm:
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

MarekS

Re: Alternátor DII

#7 Příspěvek od MarekS » 19 lis 2012 17:19

P1010046.JPG
Tak jsem ho dostal nebylo to tak hrozný :whew
Konečně práce u,který jsem neležel na zádech pod autem zaves jsem ho k lékaři a diagnóza spálený relé a krátký uhlíky takže si mám k seznamu dílů co jsem vyměnil můžu zas připsat cca 2000 Kč.
Ale musím přiznat,že za ten měsíc co ho mám mě stále baví a ještě jsem nelitoval co jse to koupil za hrůzu :mrgreen:

Kdyby ho někdo taky vyndával poprvé malej návod: Bateka,jednotka,kastlík,egr,všechno ven.Aby se vytáh spodní šroub co je na 50 hvězdičku musí se sundat kladka bacha je tam levej závit !!!!!!!!!!!!
Přílohy
alternator.png
alternator.png (79.45 KiB) Zobrazeno 9948 x

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor DII

#8 Příspěvek od default » 17 říj 2014 09:54

Tak včera se začaly dít divné věci.
Z auta se lehce začalo kouřit a rozsvítilo se dobíjení. Mrknul jsem na LR anděly a ejhle UNRA byl kousek. Hned si všimnul, že mi jde vaří olej v nádobce ACE, tak ho tam dolil. Vypadalo to na zadřené čerpadlo k ACE, ale po dolití oleje to bylo v pořádku. Já jsem s radostí odkvačil zpátky do práce...
Jenže když jsem dojel tak jsem to pro sichr opět otevřel a tentokrát vidím jak jde kouř z pravé strany motoru z míst kde je alternátor. Už jsem nenastartoval - na baterce jsou 3,2V... zajímavé je že to dobíjení přestalo svítit.
Takže je možné že se přidřel alternátor a ten kouř byl od řemene?
Moje RAVE kupodivu nemá sekci COOLING pro TD5, tak nevím jak sundal vrtuli - kdyby to někdo měl tak sem s tím.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Alternátor DII

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 17 říj 2014 10:09

Klíčem odlehči řemen na napínací kladce a druhou rukou (varianta šikovný opičák) zkus hřídel na alternátoru a případně všechny ostatní, jestli něco drhne, nebo má vakl, tak tam je problém, ono až šáhneše na řemen a bude zespoda opáleno-zpuchřelej, tak to je taky celkem jasný. Jinak já mám kouř z podkapoty taky místo kontrolky dobíjení, která mi nejde, takže já při zadřený řemenici řemen utavil uplně, pak přestali jít brzdy, posilovač, vodní pumpa, dobíjení, ale kontrolka se nerozsvitila ani jedna, nebej toho dýmu a smradu, tak bych se poprvé divil až v nějaké zatáčce nebo při (ne) brždění.
Hele a dyž už jsme u toho, zdá se to jenom mě, že se ta napínací kladka řemenu odlehčuje na druhou stranu než píšou a kreslej všechny příručky? nebo mi to auto někdo postavil v nějakém zrcadlovém vesmíru?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

sumi
Příspěvky: 66
Registrován: 23 pro 2010 22:43
auto: DII TD5
Bydliště: severovýchodní záPražák

Re: Alternátor DII

#10 Příspěvek od sumi » 23 zář 2015 13:50

Jaké napětí má D II při nabíjení? A v kolika otáčkách ho TD5 řádově dosahuje? Mám podezření na sjeté uhlíky v alternátoru (180t) ale nerad bych ho vyndaval jen tak. Díky
Tak posun v čase...
Tak jsem čerstvě vyměnil aku, už nedržel kapacitu (z cca 11V do plného nabití IU 10A nabíječkou za hodinu :-) a ještě z starým aku testoval nabíjení pomocí Nanocomu za jízdy (když jsem už nemohl řídit, tak jsem alespoň koukal na čísla) s těmito výsledky:
Při volnoběhu s rosvícenými světli nedobíjí, začně nabíjet někde mezi 1200-1400 ot. Max napětí je 14,4V Potud asi vše v pořádku.
Ale - Nanocom ukazuje při ustálené rychlosti cca 0,2V oscilaci napájení. Je to normální jev? A vypadá to že studený motor dává o cca 0,1 - 0,2V vyšší napětí (toto je spíš zprůměrovaný odhad zkreslený onou oscilací) Setkal jste se s tím někdo? S novým aku zatím neměřeno
Díky za reakce

maroo
Příspěvky: 48
Registrován: 25 zář 2015 17:45
tel.: 777842015
auto: discovery 2 td5
Bydliště: Hlučín

Re: Alternátor DII

#11 Příspěvek od maroo » 15 úno 2016 20:37

Taď jsem alternátor vyrval ven spodem auta... jak já u toho kur.oval.....v nízkých dobíjí ve vysokých ne. mrcha.

sumi
Příspěvky: 66
Registrován: 23 pro 2010 22:43
auto: DII TD5
Bydliště: severovýchodní záPražák

Re: Alternátor DII

#12 Příspěvek od sumi » 09 bře 2017 13:19

Je normální aby odešlo polovina diod v alternátoru? Poddimenzováno nebo důsledek něčeho jiního? Vše ostatní vypadá OK. Tedy regulátor nevím jak změřit, ve zkratu ale není. Alternátor nesrdí, mezi sebou vinutí OK, tak předpokládám že zkrat tam nebude. Uhlíky preventivně vyměněny, i když zdaleka nebyly KO. Čtu tady že diody nejsou vyjímka, tak doufám že nebude muset znova ven.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Alternátor DII

#13 Příspěvek od MadTom » 09 bře 2017 13:40

Možné to je, ideálně alternátor dát na stolici a vyzkoušet před jeho zpětnou montáží do auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

sumi
Příspěvky: 66
Registrován: 23 pro 2010 22:43
auto: DII TD5
Bydliště: severovýchodní záPražák

Re: Alternátor DII

#14 Příspěvek od sumi » 09 bře 2017 20:15

Takže alternátor v autě a dělá co má. Zkoušeno sice jen krátce, ale rozhodně nabíjí i na volnoběh. To dříve nedělal (viz příspevek o něco výše). Tak usuzuji že jedna větev nefungovala už delší čas. To by vysvětlovalo takový počet mrtvých diod.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Alternátor DII

#15 Příspěvek od MadTom » 09 bře 2017 21:01

Možné to je, v alternátoru je dvoucestný 3 fázový usměrňovač (6 hlavních diod) a za alternátorem je akumulátor, který funguje jako výborný filtr - takže pokud byly některé diody přerušené, tak z alternátoru šlo výstupní napětí více zvlněné než normálně a to více namáhalo akumulátor. A hlavně, část doby alternátor nepracoval jak měl a tím pádem nedával dostatečný výkon, i když se to regulátor snažil dotáhnout. Výkon, který je alternátor schopen dodat, stoupá s otáčkamaka, a protože v autě je potřeba stabilní napětí, tak je v něm regulátor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět