Alternátor DII
Moderátor: Miky_CZ
- Kubas38
- Příspěvky: 270
- Registrován: 18 zář 2008 07:43
- tel.: 777207691
- auto: Defik D300+RR
- Bydliště: Slatiňany
Alternátor DII
Ahoj, po ježdění v Jihlavě mi to přestalo dobíjet. Jak je náročný vyndat altík? Co je nejčastější zavadou na altíku?
Danke za Info
Danke za Info
- Přílohy
-
- LR5.JPG
- (151.71 KiB) Staženo 314 x
D5 SDV6 HSE MY2018
Re: Alternátor DII
Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
Re: Alternátor DII
anoMarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
Re: Alternátor DII
Nojono tak jdu naněj kdopakví kudy ho tahat? A jestli jsou nějaký opravný sady atd..ve známejch shopech jsem uhlíky nebo takněco nenašel jen nový kusy.Tonny píše:anoMarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat
- macronera
- Příspěvky: 338
- Registrován: 05 pro 2009 15:35
- tel.: 775651798
- auto: DISCOVERY II,IV
- Bydliště: Praha/Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor DII
tak to je fór večera, nevím jestli v tom spojení není něco nesplnitelnéhoMarekS píše:
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com
Re: Alternátor DII
Konečně práce u,který jsem neležel na zádech pod autem zaves jsem ho k lékaři a diagnóza spálený relé a krátký uhlíky takže si mám k seznamu dílů co jsem vyměnil můžu zas připsat cca 2000 Kč.
Ale musím přiznat,že za ten měsíc co ho mám mě stále baví a ještě jsem nelitoval co jse to koupil za hrůzu
Kdyby ho někdo taky vyndával poprvé malej návod: Bateka,jednotka,kastlík,egr,všechno ven.Aby se vytáh spodní šroub co je na 50 hvězdičku musí se sundat kladka bacha je tam levej závit !!!!!!!!!!!!
- Přílohy
-
- alternator.png (79.45 KiB) Zobrazeno 9948 x
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor DII
Tak včera se začaly dít divné věci.
Z auta se lehce začalo kouřit a rozsvítilo se dobíjení. Mrknul jsem na LR anděly a ejhle UNRA byl kousek. Hned si všimnul, že mi jde vaří olej v nádobce ACE, tak ho tam dolil. Vypadalo to na zadřené čerpadlo k ACE, ale po dolití oleje to bylo v pořádku. Já jsem s radostí odkvačil zpátky do práce...
Jenže když jsem dojel tak jsem to pro sichr opět otevřel a tentokrát vidím jak jde kouř z pravé strany motoru z míst kde je alternátor. Už jsem nenastartoval - na baterce jsou 3,2V... zajímavé je že to dobíjení přestalo svítit.
Takže je možné že se přidřel alternátor a ten kouř byl od řemene?
Moje RAVE kupodivu nemá sekci COOLING pro TD5, tak nevím jak sundal vrtuli - kdyby to někdo měl tak sem s tím.
Z auta se lehce začalo kouřit a rozsvítilo se dobíjení. Mrknul jsem na LR anděly a ejhle UNRA byl kousek. Hned si všimnul, že mi jde vaří olej v nádobce ACE, tak ho tam dolil. Vypadalo to na zadřené čerpadlo k ACE, ale po dolití oleje to bylo v pořádku. Já jsem s radostí odkvačil zpátky do práce...
Jenže když jsem dojel tak jsem to pro sichr opět otevřel a tentokrát vidím jak jde kouř z pravé strany motoru z míst kde je alternátor. Už jsem nenastartoval - na baterce jsou 3,2V... zajímavé je že to dobíjení přestalo svítit.
Takže je možné že se přidřel alternátor a ten kouř byl od řemene?
Moje RAVE kupodivu nemá sekci COOLING pro TD5, tak nevím jak sundal vrtuli - kdyby to někdo měl tak sem s tím.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Alternátor DII
Klíčem odlehči řemen na napínací kladce a druhou rukou (varianta šikovný opičák) zkus hřídel na alternátoru a případně všechny ostatní, jestli něco drhne, nebo má vakl, tak tam je problém, ono až šáhneše na řemen a bude zespoda opáleno-zpuchřelej, tak to je taky celkem jasný. Jinak já mám kouř z podkapoty taky místo kontrolky dobíjení, která mi nejde, takže já při zadřený řemenici řemen utavil uplně, pak přestali jít brzdy, posilovač, vodní pumpa, dobíjení, ale kontrolka se nerozsvitila ani jedna, nebej toho dýmu a smradu, tak bych se poprvé divil až v nějaké zatáčce nebo při (ne) brždění.
Hele a dyž už jsme u toho, zdá se to jenom mě, že se ta napínací kladka řemenu odlehčuje na druhou stranu než píšou a kreslej všechny příručky? nebo mi to auto někdo postavil v nějakém zrcadlovém vesmíru?
Hele a dyž už jsme u toho, zdá se to jenom mě, že se ta napínací kladka řemenu odlehčuje na druhou stranu než píšou a kreslej všechny příručky? nebo mi to auto někdo postavil v nějakém zrcadlovém vesmíru?
Re: Alternátor DII
Jaké napětí má D II při nabíjení? A v kolika otáčkách ho TD5 řádově dosahuje? Mám podezření na sjeté uhlíky v alternátoru (180t) ale nerad bych ho vyndaval jen tak. Díky
Tak posun v čase...
Tak jsem čerstvě vyměnil aku, už nedržel kapacitu (z cca 11V do plného nabití IU 10A nabíječkou za hodinu a ještě z starým aku testoval nabíjení pomocí Nanocomu za jízdy (když jsem už nemohl řídit, tak jsem alespoň koukal na čísla) s těmito výsledky:
Při volnoběhu s rosvícenými světli nedobíjí, začně nabíjet někde mezi 1200-1400 ot. Max napětí je 14,4V Potud asi vše v pořádku.
Ale - Nanocom ukazuje při ustálené rychlosti cca 0,2V oscilaci napájení. Je to normální jev? A vypadá to že studený motor dává o cca 0,1 - 0,2V vyšší napětí (toto je spíš zprůměrovaný odhad zkreslený onou oscilací) Setkal jste se s tím někdo? S novým aku zatím neměřeno
Díky za reakce
Tak posun v čase...
Tak jsem čerstvě vyměnil aku, už nedržel kapacitu (z cca 11V do plného nabití IU 10A nabíječkou za hodinu a ještě z starým aku testoval nabíjení pomocí Nanocomu za jízdy (když jsem už nemohl řídit, tak jsem alespoň koukal na čísla) s těmito výsledky:
Při volnoběhu s rosvícenými světli nedobíjí, začně nabíjet někde mezi 1200-1400 ot. Max napětí je 14,4V Potud asi vše v pořádku.
Ale - Nanocom ukazuje při ustálené rychlosti cca 0,2V oscilaci napájení. Je to normální jev? A vypadá to že studený motor dává o cca 0,1 - 0,2V vyšší napětí (toto je spíš zprůměrovaný odhad zkreslený onou oscilací) Setkal jste se s tím někdo? S novým aku zatím neměřeno
Díky za reakce
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: Alternátor DII
Taď jsem alternátor vyrval ven spodem auta... jak já u toho kur.oval.....v nízkých dobíjí ve vysokých ne. mrcha.
Re: Alternátor DII
Je normální aby odešlo polovina diod v alternátoru? Poddimenzováno nebo důsledek něčeho jiního? Vše ostatní vypadá OK. Tedy regulátor nevím jak změřit, ve zkratu ale není. Alternátor nesrdí, mezi sebou vinutí OK, tak předpokládám že zkrat tam nebude. Uhlíky preventivně vyměněny, i když zdaleka nebyly KO. Čtu tady že diody nejsou vyjímka, tak doufám že nebude muset znova ven.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Alternátor DII
Možné to je, ideálně alternátor dát na stolici a vyzkoušet před jeho zpětnou montáží do auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Alternátor DII
Takže alternátor v autě a dělá co má. Zkoušeno sice jen krátce, ale rozhodně nabíjí i na volnoběh. To dříve nedělal (viz příspevek o něco výše). Tak usuzuji že jedna větev nefungovala už delší čas. To by vysvětlovalo takový počet mrtvých diod.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Alternátor DII
Možné to je, v alternátoru je dvoucestný 3 fázový usměrňovač (6 hlavních diod) a za alternátorem je akumulátor, který funguje jako výborný filtr - takže pokud byly některé diody přerušené, tak z alternátoru šlo výstupní napětí více zvlněné než normálně a to více namáhalo akumulátor. A hlavně, část doby alternátor nepracoval jak měl a tím pádem nedával dostatečný výkon, i když se to regulátor snažil dotáhnout. Výkon, který je alternátor schopen dodat, stoupá s otáčkamaka, a protože v autě je potřeba stabilní napětí, tak je v něm regulátor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo