dve baterie?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

dve baterie?

#1 Příspěvek od malda (maldama) » 30 lis 2008 12:24

Prosim pekne.... Zvladne klasickej alternator dve baterie?
nebo alespon jak to na nem poznam?
nebo je mam zapojit a uvidim jestli je dobije?
Jsou to obe 95 Ah.
Dekuju za rady...
DII Td5

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 30 lis 2008 12:58

Jestli máš čas a chuť přečti si tohle, měl bys tam najít odpovědi na všechny otázky :wink:
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=770
Něco podobného řešili i kluci v sekci defender
http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4700
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

BSD

#3 Příspěvek od BSD » 30 lis 2008 13:05

zvládne je to.. Otázkou je jejich zapojení a způsob vybíjení.Pokud je chceš zapojit na tvrdo paralelně k sobě tak je potřeba mít obě baterie zcela totožně a to i datem pořízení, nebo aktivace..pokud nebudou stejné tak dojde k tomu že ta lepší se bude neustále vybíjet do té horší, což není žádoucí jev.ideální je mít jednu baterii tak jak je zvykem klasicky připojenou, a druhou k ní přes selenoid.Ten bude baterii připojovat k druhé okamžikem, kdy se otočí klíčkem a odpojovat ve chvíli kdy vypneš "zapalování".Pochopitelně také dojde k vybíjení jedné do druhé, ale nebude to proces neustálý jako v prvním případě.. bude trvat pouze do doby kdy alternátor začne nabíjet.. tzn, než nastartuješ.. a v tom případě už to problém není.Po nastartování bude napěťový spád z alternátoru dobíjet obě baterie a tak nebude docházet k vybíjení jedné do ruhé, ale nabíjení obou, protože alternátor má ideálně 14,4V a baterie mají okolo 12V(odpojené).
Tohle zapojení je výhodné hlavně okamžikem kdy ti něco vytluče přes noc baterku..Ta první bude sice vybitá ale ta druhá jelikoš byla odpojená poslouží k nastartování, sice tam dojde k docela velké špičce po připojení obou baterií k sobě, ale je to lepší než zůstat někde vyset.
Dimenzování alternátoru by mělo odpovídat kapacitě baterií.Nicméně stadartní alternátor v disku to utáhne také, jde pouze o to, že nabití nebude tak rychlé, nedá tak velký proud jak by bylo pro tvou kapacitu baterí vhodné.. Pokud je tedy nebudeš pravidelně maximálně vybíjet, vůbec bych se toho původního alternátoru nebál, pokud plánuješ baterkám dávat záběr, tak uvažuj o silnějším...
Pokud bude mít některý kolega pocit že je něco jinak, jistě mě rád opraví ;-)
Naposledy upravil(a) BSD dne 30 lis 2008 13:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#4 Příspěvek od karel » 30 lis 2008 13:13

To BSD: vedle na to potřebovali osm stran a ty jsi to shrnul do jednoho odstavce :ty jeden...: ,
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

omar
Příspěvky: 2715
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

#5 Příspěvek od omar » 30 lis 2008 13:16

Zajimave,asi se do teho taky pustim :shock:

BSD

#6 Příspěvek od BSD » 30 lis 2008 13:30

karel píše:To BSD: vedle na to potřebovali osm stran a ty jsi to shrnul do jednoho odstavce :ty jeden...: ,
Trošku:)Ono to zase tak složitá věc není, a když sem v disku viděl jak tam inženýři přes ten nádhernej prostor pro baterii natahli trubku od sání, tak sem o tom hned uvažoval..Jenom je to o tech selenoidech, sehnat nejaký šikovný na velký proud a hlavne, kvalitní, protože tady už jde o hubu, když to nedejbože začne hořet :!:

Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

#7 Příspěvek od malda (maldama) » 30 lis 2008 17:02

super, dekuju.... to jsem potreboval vedet
DII Td5

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#8 Příspěvek od Kangaroo » 30 lis 2008 17:32

Mám tak jak popsal BSD zapojeny dvě žlutý optimy. Díky tomu že optimy mají minimální samovybíjení neřeším to selenoidem ale normálním ručním odpojovačem (v kabině dostopný z místa řidiče). Občas při dlouhé cestě zapojím druhou aby se dobila. Pokud stojím, topím nabíjím foťák, svítím, ledničkuji atd. jedu pořát na jednu. Pokud se vybije, připojim druhou a nastartuju. Díky tomu že optimy jsou schopny předávat i přijímatvelký proudy a dávat velký proud až do úplného vybití, je startování bezproblémů. :) V jednoduchosti je síla.

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 360
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

#9 Příspěvek od kubasaki » 30 lis 2008 18:45

http://www.hadex.cz/finalni-vyrobky--ostatni
Mám to a funguje to bezvadně, ještě k tomu mám propojení silovým vypínačem.
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 30 lis 2008 18:58

kubasaki píše:http://www.hadex.cz/finalni-vyrobky--ostatni
Mám to a funguje to bezvadně, ještě k tomu mám propojení silovým vypínačem.
Hm dobré, ale bylo by to použitelné i u alternátoru 100A, který je u V8i?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od low » 30 lis 2008 20:00

BSD, v zasade dobre popsane, mam k tomu dve pripominky z praxe
1. na klicek pripojene spinaci rele jest nedobre, nebot to pak startuje pres to rele ze zdravejsi baterky, coz mu rozhonde nedela dobre, je lepsi pouzit krabicku co dela automaticke rozsveceni svetel aby se druha baterka pripojila az pote co zacne dobijet alternator
2. je treba k rele pripojit paralelne odpojovac z nakladaku a) pro pripad startovani pri vybite prvni baterce b) pro pripad pouziti navijaku

(to rele doporucuji tak 100A, nebot vetsi rele, pripadne selenoid z navijaku maji dost velkou spotrebu a strasne se hrejou)

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Optima

#12 Příspěvek od Miloš II » 30 lis 2008 20:37

(to rele doporucuji tak 100A, nebot vetsi rele, pripadne selenoid z navijaku maji dost velkou spotrebu a strasne se hrejou)[/quote]

:idea: Se hřejozu je fakt mám dvě Optimy jako spínače solenoid s navijáku dva roky to funguje bez problému když zapomenu vypnout do rána vysajou baterie do dna. Ale jsou to Optima čím hůř snima zacházíš tím víc vydrží což je můj případ. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od low » 30 lis 2008 20:46

to 100A rele je tak akorat, spotrebu to par mili ma, ale rozhodne ne tak jako selenoid z navijaku. navic vyhoda toho autoamtu pres klicek je, ze to nezapomenes vypnout :-)

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 360
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

#14 Příspěvek od kubasaki » 30 lis 2008 20:48

Pro Karla- Mám tam 100A alternátor a dvě 75Ah baterky a bez problémů.
Baterky mám propojaný ručním odpojovačem silovými kabely, na jeho kontakty je připojený automatický odpojovač. Ruční odpojovač je za normálního provozu rozpojený a baterky jsou spojené jen když běží motor a přes automatický odpojovač jde jen dobíjecí proud, pokud chci baterky propojit na tvrdo spojím ruční odpojovač a tím obejdu ten automatický.
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#15 Příspěvek od karel » 30 lis 2008 21:10

kubasaki píše:Pro Karla- Mám tam 100A alternátor a dvě 75Ah baterky a bez problémů.
Baterky mám propojaný ručním odpojovačem silovými kabely, na jeho kontakty je připojený automatický odpojovač. Ruční odpojovač je za normálního provozu rozpojený a baterky jsou spojené jen když běží motor a přes automatický odpojovač jde jen dobíjecí proud, pokud chci baterky propojit na tvrdo spojím ruční odpojovač a tím obejdu ten automatický.
Asi to spáchám také tak, až budu dávat druhou baterku.Díky za inspiraci :D
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#16 Příspěvek od OME » 01 pro 2008 11:15

kubasaki píše:http://www.hadex.cz/finalni-vyrobky--ostatni
Mám to a funguje to bezvadně, ještě k tomu mám propojení silovým vypínačem.
Takymůžu doporučit.Nemusíš se o nic starat a je to za pár korun.

Odpovědět