Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Moderátor: Miky_CZ
Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Dobrý den,
před 14ti dny, po ujetých cca 50km, mi ztuhla řadicí páka a začala se ozývat servo pumpa. Oba tyto problémy se objevily současně. Mám Discovery II, TD5 manuál s ACE a vzduchem, r.v. 2002 před faceliftem. Řadička zatuhla tak, že je problém pohyblivosti do stran, v podstatě se mi z vyřazené jedničky nevrátí sama na střed, ale musím ji tam dotlačit a co se týče rychlostí tak je vše v pořádku,ty jdou řadit krásně. Nevím, co mají tyto dvě věci společného, ale jdou spolu ruku v ruce. Jakmile se servo ohřeje na provozní teplotu, toto se děje. Od té doby, co se mi toto stalo, jsem najel více jak 200km, ale vždy to jsou jízdy 10km tam a zpět, takže se problém neprojevil. Dnes, po delší vzdálenosti, se vše vrátilo a po vychladnutí je opět vše v pořádku. Co se týče kapalin, tak jsou jak mají být, barva jako med, což by taky neměl být problém. Prosím kohokoli o radu, jelikož nikde na internetu jsem nic nenašel, co by zahrnovalo i problém s řadicí pákou.
před 14ti dny, po ujetých cca 50km, mi ztuhla řadicí páka a začala se ozývat servo pumpa. Oba tyto problémy se objevily současně. Mám Discovery II, TD5 manuál s ACE a vzduchem, r.v. 2002 před faceliftem. Řadička zatuhla tak, že je problém pohyblivosti do stran, v podstatě se mi z vyřazené jedničky nevrátí sama na střed, ale musím ji tam dotlačit a co se týče rychlostí tak je vše v pořádku,ty jdou řadit krásně. Nevím, co mají tyto dvě věci společného, ale jdou spolu ruku v ruce. Jakmile se servo ohřeje na provozní teplotu, toto se děje. Od té doby, co se mi toto stalo, jsem najel více jak 200km, ale vždy to jsou jízdy 10km tam a zpět, takže se problém neprojevil. Dnes, po delší vzdálenosti, se vše vrátilo a po vychladnutí je opět vše v pořádku. Co se týče kapalin, tak jsou jak mají být, barva jako med, což by taky neměl být problém. Prosím kohokoli o radu, jelikož nikde na internetu jsem nic nenašel, co by zahrnovalo i problém s řadicí pákou.
- Jenda91td4
- Příspěvky: 229
- Registrován: 05 bře 2019 22:51
- tel.: 737544903
- auto: F1 D2
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Asi bych vyměnil olej je to asi nejjednodušší oprava .
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
musíš asi svépomoci , tak logicky :jestli se ř. páka po ohřátí ztuha pohybuje ,a při vychladnutí je to dobrý ,tak je tam nějaká chybná diletace, bych to rozebral a pak se uvidí co se s tím dá dělat
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Ak zohriatim tuhne radenie a v prevodovke je dost a spravneho oleja skontroluj plastove puzdro ulozenia paky, pripadne kupit nove, vymenit olej v prevodovke a pouzit urcite mtf94, prave pouzitim nespravneho oleja sa to vie tak zohriat ze je problem vyradit resp radit celkovo. Kvikajuce servo s prevodovkou asi priamy suvis nema, ak to tuhne prehrievanim sa skontrolovat olej a znovu pouzit olej co tam patri ColdClimate alebo funguje aj nahrada od Ravenolu SSF fluid. Servo zvycajne ak zacne blbnut tak sa aj poruca pomerne rychlo. Skontroluj ci nema uz volu v ulozeni loziska, pripadne netecie.
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Díky za radu. U serva dnes vyzkouším alespoň odvzdušnění. Co se řazení týče, tuhne JEN pohyb do stran. Jakmile řadím rychlosti dopředu/dozadu tak není jakýkoli problém. V převodovce jsem olej kontroloval po převzetí auta, šroubem na boku, olej začal hned téct takže tam je určitě minimálně tolik, co by mělo být. Nadruhou stranu, barva oleje v převodovce je šedá, není čirý. Objednal jsem originál olej z litepu, jak do řízení tak převodovky a po výmněně uvidím, zda budou problémy přetrvávat, nebo ne.
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Pohyb radiacej paky do stran vymedzuje pruzina ta skor zvykne byt len unavena a lame sa strediaci kolik na plechu (3a4 je problem trafit). Plastove puzdro ak sa pridrie prilis zohriatim tak paka stuhne a nejde radit.
Servo si skontroluj este ci sa ti nestraca chladiaca zmes, zvykne to tiect cez vodnu pumpu do priestoru serva kde to pridiera lozisko. Servo pumpa a vodna pumpa su oproti sebe v spolocnom drziaku.
Servo si skontroluj este ci sa ti nestraca chladiaca zmes, zvykne to tiect cez vodnu pumpu do priestoru serva kde to pridiera lozisko. Servo pumpa a vodna pumpa su oproti sebe v spolocnom drziaku.
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Ako vravia mas zlomeny strediaci plech a drhne preto ti ide stuha paka.Na servo vyskusaj odvzdusnenie(dobre nastriekaj odvzdusnovak) ale pozrel by som po tlmici riadenia skontrolovat ci dobre funguje servo a ak je vsetko ok tak potom uz jedine prevodka riadenia.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Děkuji všem za rady, po výměně oleje v převodovce a náplně serva to zatím vypadá, že je po problémech. Po 50km, při 53 stupních na slunci, se problém nevrátil. Upřímně se nedivím, protože olej, co vytekl z převodovky, tam asi už dobrých pár let byl. Snad pro převodovku ještě nebylo pozdě, protože ve starém oleji byly piliny. Žádné velké kusy, co by člověk cítil mezi prsty, ale na slunci to bylo vidět. Je možné, že jen prostě po těch letech tam opotřebení je.
Oleje jsem dal originály, MTF94 do převodovky a náhradu od Ravenolu do serva, která by ale měla fungovat také. Je tedy zážitek dostat se k odvzdušňováku řízení, pokud máte discoveru s ACE. Nakonec se ale podařilo, aniž by jsem něco odstrojil.
Oleje jsem dal originály, MTF94 do převodovky a náhradu od Ravenolu do serva, která by ale měla fungovat také. Je tedy zážitek dostat se k odvzdušňováku řízení, pokud máte discoveru s ACE. Nakonec se ale podařilo, aniž by jsem něco odstrojil.
- Jenda91td4
- Příspěvky: 229
- Registrován: 05 bře 2019 22:51
- tel.: 737544903
- auto: F1 D2
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Ježek na vypustnem šroubů je normální a co ostatní oleje ? Taky bych je pro jistotu zkontroloval .
Re: Discovery 2 td5 problém se servem a pohyblivostí řadicí páky
Motorák se měnil před 1200km, s filtrem a odstředivkou + prolong, a zbytek nevím. Asi by to nebylo marný přejít všechno. Ta discovera má malej nájezd, 114tis. km a je k ní serviska, budu to asi muset projít, aby se o tom člověk dozvěděl víc. Je jedno, jaký 75w90 dám do přídavné převodovky a diferáků?