Stránka 1 z 2

D4 2,7 engine system fault

Napsal: 28 čer 2020 07:52
od Jarda Valtr
Dobrý den. Rád bych touto cestou získal Vaše názory. Před rokem jsem koupil D4, 2,7, 2010, 165000km. Problém začal hlaskou Restricred Performance, Emergency Break Assist not available, Stability control not available a následným nouzovym stavem. Vždy po nastartování ráno, při cestě do práce, po ujeti asi 500m. Vypnu motor, nastartuju vše zmizí. Zůstane svitit kontrolka motoru. Od prvního objevení udělaný rozvody, výměna olejů motor a převodovka, výměna DPF filtru, kontrola turba, vstriku, cidel DPF a na vyfukovem potrubí. Vše v autorizovanem servisu. Poslední zakrok byla výměna DPF a po 4 dnech mám vyse uvedene hlášky a tím problém zpět. Pokud jste se s tímto někdo setkal, budu vděčný za doporučení. Protože další doporuceni servisu je výměna vyfukoveho systému a do toho se mi už opravdu nechce jít. Díky moc.

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 08:09
od mipr
Jardo, dolezite je zistit podstatu problemu. Vsetky varovne hlasenia su retazova reakcia v suvislosti s problemom. Z toho co pises usudzujem ze si mal ucpany dpf filter.

Preco?

Porucha motora moze zapricinit zvysene emisie, zablokovat regeneraciu dpf a sposobit dalsie skody.

2,7 motory - kde hladat: prasknute sanie L+P, prasknute hadice privodu vzduchu, kabelaz motora a snimacov, turbo - spravna regulacia, atd.

DPF: jednoducha pomoc - demonruj vyfuk a koukni jak na tom si, kolik dymi. Dymi moc = motor ma problem...

Diagnostika: spravny “pocitac” dokaze vela zistit, chybove kody, live data atd. Ak v servise nemaju spravnu diagnostiku na LR, rovno chod prec...

Takze si zajdi do nejakeho LRpozitiv servisu. Venujte cas diagnostike problemu.

PS - prosim premenuj toto vlakno napr “D4 2,7 engine system fault” . Ludia tu casto hladaju odpovede a titulok D4 im vela nepovie. Takziez napis nam ako sa ti dari riesit poruchu... ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 11:05
od Hubert
Ono to snížení výkonu taky nemusí bejt vůbec motorem. Bez diagnostiky je to ale věštění. Odkud jsi?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk




Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 11:08
od Kokesek
Mipr to moc pekne popsal a ma pravdu. Posledni dobou techto problemu s necekanou opravnenou ci neopravnenou nouzi pribyva a reseni jsou ruzna. Vetsinou za tyto problemy muzou turba, egry, regulace. Tedka jsem resil tdv8 4,4. Docela me ta regulace na malem turbu potrapila. Jindy to zase byl naladovej solenoid. A nebo treba vadna klapa u cooleru. Je opravdu potreba sledovat veskere data, umet zavadu na povel vyvolat a mit presny kod chyby.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 13:06
od Jarda Valtr
Děkuji za Vaše doporučení. Vše ukazovalo nejdříve na DPF. Proběhla demontáž a vyčištění odbornou firmou přímo přes LR servis. Následná montáž a "řeknutí" jednotce, že toto proběhlo. Problém přetrvával nadále a i přímo LR diagnostika stále hlásila "vnitřní chyba filtru". Proto následně proběhla výměna za fungl nový DPF. Celá věc byla ještě konzultována s dalšími diagnostiky s LR servisu. Následné zkušební jízdy bylo ok. Pak jsem si auto převzal, jezdil s ním 4 dny a stejný problém se opět objevil. Pokaždé, když mi auto spadne do nouzáku a vyskáčí výše uvedené hlášky, se vzduchový podvozek nastaví sám do nejvyšší polohy. Jak jsem psal, když znovu nastartuji, tak hlášky zmizí, ale podvozek zůstane nastavený ne nejvyšíí hranisi. Tlačíkem dám normální výšku podvozku, auto se sníží, rozjedu se, ale po pár set metrech se opět přepně do nouzáku. Jinak jsem také měnil kompresor podvozku na fungl nový. Do LR servisu samozřemě pojedu, zajímá mě, když diagnostika stále hlásila vnitřní chybu filtru, tak co vypíše teď, když DPF je fungl nový. Ještě mi připadá, že jakmile si automat odředí na 4. a 5. rychlostní stupeň a jedu do 100km/h, tak vše se tváří ok, ale když se rozjedu po dálnici tak při vyšší rychlosti opět nouzák. Pokud se můj problém vyřeší, rád sem ještě napíšu, co bylo příčinou.

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 28 čer 2020 13:19
od Kokesek
Odpoved je moc dlouha a nevysvetluje problematiku srozumitelnym jazykem mechanika- michaji se do sebe podstatne a nepodstatne udalosti. Coz je pochopitelne protoze uzivatel toto nedokaze rozlisit. Mam na servise tedka dva takove problemy. Az je doresim muzem na to kouknout. Kazdopadne Dpf full bude nasledek jineho problemu. Nechapu servis kterej neumi toto rozlisit.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 13:39
od Lukasino
Jarda Valtr píše: 28 čer 2020 13:06 Děkuji za Vaše doporučení. Vše ukazovalo nejdříve na DPF. Proběhla demontáž a vyčištění odbornou firmou přímo přes LR servis. Následná montáž a "řeknutí" jednotce, že toto proběhlo. Problém přetrvával nadále a i přímo LR diagnostika stále hlásila "vnitřní chyba filtru". Proto následně proběhla výměna za fungl nový DPF. Celá věc byla ještě konzultována s dalšími diagnostiky s LR servisu. Následné zkušební jízdy bylo ok. Pak jsem si auto převzal, jezdil s ním 4 dny a stejný problém se opět objevil. Pokaždé, když mi auto spadne do nouzáku a vyskáčí výše uvedené hlášky, se vzduchový podvozek nastaví sám do nejvyšší polohy. Jak jsem psal, když znovu nastartuji, tak hlášky zmizí, ale podvozek zůstane nastavený ne nejvyšíí hranisi. Tlačíkem dám normální výšku podvozku, auto se sníží, rozjedu se, ale po pár set metrech se opět přepně do nouzáku. Jinak jsem také měnil kompresor podvozku na fungl nový. Do LR servisu samozřemě pojedu, zajímá mě, když diagnostika stále hlásila vnitřní chybu filtru, tak co vypíše teď, když DPF je fungl nový. Ještě mi připadá, že jakmile si automat odředí na 4. a 5. rychlostní stupeň a jedu do 100km/h, tak vše se tváří ok, ale když se rozjedu po dálnici tak při vyšší rychlosti opět nouzák. Pokud se můj problém vyřeší, rád sem ještě napíšu, co bylo příčinou.
Já bych jen dodal, že všichni Ti radí, aby jsi to dal do servisu kde znají a umí opravovat LR, což se často odporuje s LR servisem (autorizovaným), kde většina těch mladých uch na servisu tyhle auta už nezažila a dneska už tam samozřejmě s tím nikdo nejezdí... :wink:

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 28 čer 2020 14:02
od mipr
Jardo, po lopate. Pokud ti pojde do dpf humus, tak sa bude ucpavat do nekonecna. Hladaj pricinu, nie dosledok...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 14:03
od Jarda Valtr
Hubert píše: 28 čer 2020 11:05 Ono to snížení výkonu taky nemusí bejt vůbec motorem. Bez diagnostiky je to ale věštění. Odkud jsi?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Lysá nad Labem

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 28 čer 2020 17:56
od Hubert
Kolik jsi najel za ty 4 dny km?
Víš co to psalo za chyby?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk



Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 28 čer 2020 20:00
od Jarda Valtr
Hubert píše: 28 čer 2020 17:56 Kolik jsi najel za ty 4 dny km?
Víš co to psalo za chyby?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Asi 50km. Chyby: Restricred Performance, Emergency Break Assist not available, Stability control not available a následným nouzovym stavem a podvozek se přenastavil na max.vysku.

Re: Discovery 4

Napsal: 28 čer 2020 20:29
od Jarda Valtr
Jarda Valtr píše: 28 čer 2020 14:03
Hubert píše: 28 čer 2020 11:05 Ono to snížení výkonu taky nemusí bejt vůbec motorem. Bez diagnostiky je to ale věštění. Odkud jsi?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Lysá nad Labem
Právě, že na diadnostice (přímo pro LR) to bylo, přímo v LR servisu a u ještě v dalším servisu u Dajbycha na to koukali 3 diagnostici. Resume bylo, že možné příčiny zanesení dpf nejsou (kontrola turba, vstřiky a egr), hodnoty tlaků před a za dpf byly v pořádku a podle míry zanesení ani čištění nebylo potřeba. Čidla také ok. Hodnotili, že motor je dobrej. Bohužel problém stále přetrvával a diagnostika pořád hlásila "vnitřní chyba filtru" i po druhém pročištění, tak jsem souhlasil s výměnou dpf za nový, že prý může být uvnitř nějak mechanicky poškozený. Nejsem mechanik, nerozumím motorům. Nezbyde, než to vrátit do servisu a jak jsem už psal, jsem zvědavý, co bude diagnostika hlásit teď, když byly možné příčiny zanesení dpf odstraněny nebo odkontrolovány.

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 07:51
od matozv
Nemas nahodou vypis z diagnostiky ake presne chyby to vyhodilo? Foto z diag telefonom.. hocico.

Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku


Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 09:25
od Jarda Valtr
matozv píše: 29 čer 2020 07:51 Nemas nahodou vypis z diagnostiky ake presne chyby to vyhodilo? Foto z diag telefonom.. hocico.

Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Budu mít dnes, můžu pak poslat.

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 13:04
od Hubert
Posilam vypis chyb. Ja myslim že je to jasný.
img-200629071123-0001.pdf
(612.66 KiB) Staženo 258 x
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 17:29
od mipr
Tak ja tam vidim vadny snimac teploty vyfuk. plynov a ucpane dpf... logicky dosledok...


Sent from my iPhone using Tapatalk

D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 17:39
od Kokesek
Je to sice jasne v diag videt jako trvala chyba ale jedna se o pomerne starej vypis diag. z druheho mesice roku 2020. Muze byt dusledkem demontaze dpf atd atd atd. Je treba poridit neco aktualnejsiho.
Cidla teploty splodin jsou casta zavada spatne nebo zadne funkce dpf. To si prece nemuzeme myslet ze autorizaky toto nevi. Kdyz jejich mechanici jezdi na pravidelna skoleni

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 18:10
od Hubert
Nemuzeme si to myslet. ALE.
Auto ujelo cca 450 km do prvni hlasky a ne 50.
Auto je zpet ve servisu a cekam na aktualni výpis chyb.


Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk




Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 29 čer 2020 20:35
od matozv
No ja by som postupoval najskor tak: 1, kolko ukazuje difernecny tlak pri vypnutom motore, 2. Teploty na vyfuku ked je to studene aby sa urcilo ci aspon nejaka realna hodnota. Potom pri nastartovanom a tak dalej..... Ale to by mali v autorizovanom vediet. Nie? Alebo idem na to zle? Opravte ma ak tak

Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku


Re: D4 2,7 engine system fault

Napsal: 01 črc 2020 18:08
od Jarda Valtr
image2020-07-01-152531.pdf
Dnešní diagnostika.
(244.02 KiB) Staženo 195 x
Hubert píše: 29 čer 2020 18:10 Nemuzeme si to myslet. ALE.
Auto ujelo cca 450 km do prvni hlasky a ne 50.
Auto je zpet ve servisu a cekam na aktualni výpis chyb.


Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk