5.kvalt R380 - repase

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

5.kvalt R380 - repase

#1 Příspěvek od strelec7 » 05 zář 2019 07:43

čau, dělal z vás někdo osobně repasi této převodovky? a jezdí na ní? chtěl bych se poradit:)
Pavel

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: 5.kvalt R380 - repase

#2 Příspěvek od Hubert » 05 zář 2019 07:46

Dělal jsem dvě. O co jde?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 5.kvalt R380 - repase

#3 Příspěvek od strelec7 » 05 zář 2019 08:01

konkrétně mě zajímá utahovací moment na předním víku na těch šest šroubu u vstupního hřídelu. Nenašel jsem v manuálu, utahl jsem na 28Nm.

2. ... jak dobře jde sundat zadní víko hliníkový, asi jsou dost zarezlý šrouby s tou hvězdičkou to je metrický? hlava 12HR 10? to je normální že čouhají tolik ven jako že jsou asi o 10mm delší než je závit ve skříni a pak to zarezne. Ty dva nahoře pod řadičkou naopak jsou úplně utopený řekl bych že krátký. asi se v tom někdo neumě vrtal. máš nějaký speciální přípravky na demontáž této partie nebo to jde běžným nářadím?:) nerad bych to pokurvil.

3. ... jakou vůli má mít vstupní hřídel a předlohový. ve víku jsem měl vyjetý ty čela tedy zvětšenou vůli axiálně o 0,3mm tedy sakra hodně!!. bylo to dojebaný díky nesouososti převodovky na spojce, chyběl středící čep v přírubě. tedy nedbalá práce předchozího vrtáka.Ložiskový kroužky těch předních kuželíkových ložisek jdou zlehka nebo mají být těsný ve skříni?

existuje nějaká dílenská příručka na tuto převodovku, jako že presnější krok za krokem a rozměry přípravku a tak:) , kontrolní rozměry děr pro ložiskam čepů na hřídelech a tak podobně.

tak to asi vše zatím:)
Pavel

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: 5.kvalt R380 - repase

#4 Příspěvek od Hubert » 06 zář 2019 07:49

Manuál : https://uloz.to/file/Wc5vagUueZDG/r380- ... earbox-pdf
1. Utahovací momenty str. 12 (1).
2. Ano ty šrouby jsou normál a vždy mě šli povolit dobře. Pro sundání zadního víka je potřeba prvně sundat kroužek pro gufera jinak ti může zničit plastový kroužek pro mazání. Žádný speciální přípravky jsem neměl. Možná jenom stahovák řemenic.
3. Vůle na hřídelích by být neměla bát žádná spíše malé předpětí. Jsou na to vymezovací kroužky. Pokud nemáš dají se koupit. To že jdou přední ložiska bez násilí ven je normální, ale vůli mýt nesmí.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
strelec7
Příspěvky: 114
Registrován: 19 dub 2016 06:53
tel.: 720642825
auto: D1 300, D1 200
Bydliště: Plzeň a okolí :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 5.kvalt R380 - repase

#5 Příspěvek od strelec7 » 06 zář 2019 08:10

Diky ti, jo podlozky jsem instaloval, musel jsem i pretocit ty dosedaci celni plochy ve viku. Za viko chteji 5,5... To jsou rakety. Bych si udelal v pohode sam z kusu zeleza taky za ty prachy:)).Tak to mam cca na 0 +-, otazka jak se to ustali po ohrati. Ale je vse cca ocel to by melo dilatovat stejne spolecne.
Pavel

Odpovědět