repase převodovky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Calibra2
Příspěvky: 86
Registrován: 14 zář 2018 21:29

repase převodovky

#1 Příspěvek od Calibra2 » 30 srp 2019 19:45

ahoj kluci najde se někdo v okolí Brna na repasi přídavky LT230 už podruhé zaseklá mezinaprava

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: repase převodovky

#2 Příspěvek od DjALF » 30 srp 2019 22:02

Calibra2 píše: 30 srp 2019 19:45 ahoj kluci najde se někdo v okolí Brna na repasi přídavky LT230 už podruhé zaseklá mezinaprava
Zkus napsat tady na fóru uživateli LandJirka je z Boskovic memberlist.php?mode=viewprofile&u=34
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: repase převodovky

#3 Příspěvek od Kokesek » 30 srp 2019 22:05

Kdyby Jirka nestihal tak mam hotovou nebo udelam tvoji- dily mame.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Calibra2
Příspěvky: 86
Registrován: 14 zář 2018 21:29

Re: repase převodovky

#4 Příspěvek od Calibra2 » 31 srp 2019 12:56

Ahoj kluci můžete my říct z jakého důvodu se toto stalo HD kříž byl včetně soukolí výměně cca v květnu z důvodu podobného ale tenkrát praskl HD kříž a teď toto to jedno soukolí co je na HD kříži je kousnute na tvrdo tak by mě zajímalo co to muže delat oleje jak má být a byl novej.
Přílohy
C7D8F4F5-6193-42F2-AF86-A54A355C50C1.jpeg
81868633-2C94-4359-83E5-ED94F4D5E24A.jpeg
2FE50901-71C4-4C27-98B2-3A2A5149D260.jpeg
08BCD62E-2FAC-4956-B151-AA21C16D3BFC.jpeg

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: repase převodovky

#5 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2019 13:05

Jízda v terénu bez zařazené uzávěrky mezinápravového diferenciálu a velký a dlouhý prokluz jedné nápravy vůči druhé. To malé zubaté kolečko se potom točí jak zblázněné, až se na hřídeli přidře nebo připeče.
Ten pevnostní kříž místo dvou osek řeší pouze slabé místo původních dvou osek, které uměly prasknout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Calibra2
Příspěvky: 86
Registrován: 14 zář 2018 21:29

Re: repase převodovky

#6 Příspěvek od Calibra2 » 31 srp 2019 14:15

No asi mas pravdu stalo se mi to v terénu výjezd do kopce bylo tam kameni mezinapravu jsem zařadil až to klouzalo a pak jsem to vyjel jak tomu předejít

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: repase převodovky

#7 Příspěvek od Mira 101 » 31 srp 2019 15:10

řadit mezinápravu když vjedeš do lesa.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: repase převodovky

#8 Příspěvek od hrochado » 01 zář 2019 14:47

A co když ji nemám? Jen TC - zato funkční :D
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: repase převodovky

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 01 zář 2019 16:26

tc to prakticky pohlídá, je to sice za cenu maření výkonu brzdama, ale reálně je velká šance, že mezidiff nedopadne takto, to prakticky tc nedovolí, takovej rozdíl otáček...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: repase převodovky

#10 Příspěvek od MadTom » 01 zář 2019 16:55

Tak zrovna tohle bych si tvrdit nedovolil. Stačí dát víc plynu a kopec hupsnout, jedna náprava se pěkně roztočí a po dopadu zabere, a to umí mezinápravu rozlámat. Díky zásahům TC je ale menší šance, že se ty satelity zapečou, minimálně proto, že to auto nemá dost výkonu. Hlavně je to ale o tom co je mezi volantem a pedály - když to nechá dlouho hrabat, tak to může dopadnout stejně. To TC není všemocné, hlavně šokové zatížení nemá šanci ovlivnit. A mezináprava je u sériové D2 nejslabší část převodového ústrojí.
Já mezinápravu řadím v měkkém, aby se auto tolik necukalo - TC potom bliká jenom občas, spíš podle toho, co je na autě za pneu - je velikej rozdíl mezi zimníma kolama a hrubýma MT, zimní kloužou furt a TC svítí furt, hrubé MT prostě berou. A když tam mám zařazenou uzávěrku mezinápravy a TC se rozbliká, tak je to dobrá indikace, zamyslet se nad zařazením další uzávěrky. Hlavně se ale dívat kam jedu, dávat uzávěrky až někde v kopci, kdy už auto nejede, je pozdě. S uzávěrkama za dojede dál, a když už to nejde, tak může být problém sehnat traktor, který potom auto vytáhne, protože se tam prostě nedostane. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2567
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: repase převodovky

#11 Příspěvek od habakuk » 01 zář 2019 19:53

No prostě kup přídavku s uzávěrou v náročným terénu ji řaď a budeš mít po problému.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: repase převodovky

#12 Příspěvek od Hubert » 02 zář 2019 10:45

Calibra2 píše: 31 srp 2019 12:56 Ahoj kluci můžete my říct z jakého důvodu se toto stalo HD kříž byl včetně soukolí výměně cca v květnu z důvodu podobného ale tenkrát praskl HD kříž a teď toto to jedno soukolí co je na HD kříži je kousnute na tvrdo tak by mě zajímalo co to muže delat oleje jak má být a byl novej.
Na jakém autě to je?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: repase převodovky

#13 Příspěvek od hrochado » 03 zář 2019 20:27

Čert vem špéru, já s tím beztak jezdím jen k Jurovi do servisu. Když nepočítám tu jeho příjezdovku ve Vážanech, tak to terén nevidělo! :D
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: repase převodovky

#14 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 03 zář 2019 21:27

MadTom píše: 01 zář 2019 16:55 Tak zrovna tohle bych si tvrdit nedovolil. Stačí dát víc plynu a kopec hupsnout, jedna náprava se pěkně roztočí a po dopadu zabere, a to umí mezinápravu rozlámat. Díky zásahům TC je ale menší šance, že se ty satelity zapečou, minimálně proto, že to auto nemá dost výkonu. Hlavně je to ale o tom co je mezi volantem a pedály - když to nechá dlouho hrabat, tak to může dopadnout stejně. To TC není všemocné, hlavně šokové zatížení nemá šanci ovlivnit. A mezináprava je u sériové D2 nejslabší část převodového ústrojí.
Já mezinápravu řadím v měkkém, aby se auto tolik necukalo - TC potom bliká jenom občas, spíš podle toho, co je na autě za pneu - je velikej rozdíl mezi zimníma kolama a hrubýma MT, zimní kloužou furt a TC svítí furt, hrubé MT prostě berou. A když tam mám zařazenou uzávěrku mezinápravy a TC se rozbliká, tak je to dobrá indikace, zamyslet se nad zařazením další uzávěrky. Hlavně se ale dívat kam jedu, dávat uzávěrky až někde v kopci, kdy už auto nejede, je pozdě. S uzávěrkama za dojede dál, a když už to nejde, tak může být problém sehnat traktor, který potom auto vytáhne, protože se tam prostě nedostane. :mrgreen:
Já myslím, že to připekl velkým rozdílem otáček a rozpadlo se to následně. Ale nejsem detektiv. To podle mne tc ohlídá relativně dobře, zatímco jeden ráz bych řekl, že v podstatě nemá moc šanci.

Nicméně se nám opakuje stále dokola na fóru to, že zatímco manuály (instrukce, brožurky...) jsou plné toho, jak hlavně nejezdit moc se zařazenou uzávěrkou (na asfaltu apod.) a jak je potřeba ji vždy vyřazovat, tak praxe ukazuje, že mnohem víc trablů dělá to, že ji obecně lidi neřaděj, když maj. To že jí tam někdo nechá většinou odnese požitek z jízdy a gumy, samozřejmě jsou jednotlivé komponenty zbytečně namáhány, ale v zásadě neumíraj...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Odpovědět