D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#1 Příspěvek od Vladicek » 24 bře 2019 10:40

Ahoj,
omlouvám se za další téma a podobnou otázku, ale ve většině témat je jen postup výběru pneu, nejsou tam zkušenosti po roce.
Tak bych se chtěl zeptat všech, kdo vozí na D4 větší gumy než je standard - jakou máte zkušenost?

Nejvíc mě zajímá rozdíl mezi "největší co se vejde v pohodě" = 265/65r18 a potom větší kola, která už se nevejdou úplně v pohodě = třeba 255/70r18 a tak.
Já to teď řeším zleva z prava, jde mi hlavně o co nejlepší průchod v terénu a tak mě láká tam dát ta větší kola. Ale jaká je dlouhodobá zkušenost? Nelitujete toho, že jste nedali ty menší, třeba protože to prostě škrtá a s.re Vás to?
Gum je v tomto rozměru taky dost málo, takže bych se chtěl zeptat - máte nějaký odzkoušený MTéčka, ideálně kde jste je koupili?

Moc díky všem, témat je tady hodně, ale jak říkám, všichni končí tím, že si vybrali tu a tu gumu, jenže už nevím, jak to vnímají po roce...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#2 Příspěvek od Vladicek » 24 bře 2019 11:04

Ještě doplním, proč to řeším - chci si udělat jedny kola na expedice, 18" disky a k tomu MTéčka. Jezdíme hodně Albánii a tam se hory prostě mění každým rokem. To co se projet dalo, tak je najednou extrém atd.
Takže ačkoliv se primárně "nepouštíme do složitějších akcí" tak se občas dostáváme do svízelné situace a protože jezdím s dětmi (malými), tak se snažím eliminovat riziko zejména proražení z boku na ostrých albánských šutrech :).
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#3 Příspěvek od Rennie » 24 bře 2019 12:17

Mám 275/65/18 a vůbec mě to nesere tam kde bylo třeba si pneu udělaly misto
Ale pořád je v plánu dostat ze státu lift aby sly dát 33jky
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#4 Příspěvek od MadTom » 24 bře 2019 13:29

Já bych to hlavně řešil, aby když se něco pokazí na podvozku a auto se vyfoukne, tak to neznamenalo znehybnění auta - aby si prostě sedlo na dorazy a dalo se s tím alespoň posunovat na laně.
A jakékoliv škrtání se špatně, zrovna v terénu hrozí, že se něco nepodaří a když si potom zatížené kolo škrtne, tak může být guma KO.
S tím proražením z boku máš pravdu, vloni v Bosně to na D3 zvládli na jedno šutru na 2 kolech. Byla to docela prekérka, sehnat nějaké 19" gumy na dojetí domů. A nejdřív dostat auto do pneuservisu. Pomohl balík knotů, slušný kompresor a dofukování co 1000m. Lepší řešení by bylo gumu z jedné strany srazit z ráfku a dát do ní duši, alespoň na dojetí do servisu, nebo těm knotům pomoci lepícími spreji - jsou potřeba tak 4ks na jedno takto velké kolo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#5 Příspěvek od Rennie » 24 bře 2019 14:38

MadTom píše:Já bych to hlavně řešil, aby když se něco pokazí na podvozku a auto se vyfoukne, tak to neznamenalo znehybnění auta - aby si prostě sedlo na dorazy a dalo se s tím alespoň posunovat na laně.
A jakékoliv škrtání se špatně, zrovna v terénu hrozí, že se něco nepodaří a když si potom zatížené kolo škrtne, tak může být guma KO.
S tím proražením z boku máš pravdu, vloni v Bosně to na D3 zvládli na jedno šutru na 2 kolech. Byla to docela prekérka, sehnat nějaké 19" gumy na dojetí domů. A nejdřív dostat auto do pneuservisu. Pomohl balík knotů, slušný kompresor a dofukování co 1000m. Lepší řešení by bylo gumu z jedné strany srazit z ráfku a dát do ní duši, alespoň na dojetí do servisu, nebo těm knotům pomoci lepícími spreji - jsou potřeba tak 4ks na jedno takto velké kolo.
Proto se pořád snažím rozumně dostat ze státu ten lift podložky nad mechy. To už by byla jistota i s 32 pneu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#6 Příspěvek od MadTom » 24 bře 2019 15:14

A ještě jsem si vzpomněl na jednu věc, co jsem měl kdysi v autě - do gumy se nalila taková "vodička", která docela dobře uměla zatěsnit malé průpichy a podobné. Naposledy jsem to dal do gumy, která netěsnila okolo ráfku - zkorodovaný hliník, a docela pěkně to utěsnilo. Nevím, jestli se to dá ještě rozumně koupit, ale i kdyby to mělo jenom zpomalit únik, aby se guma hned nerozškubala, tak je to pomoc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#7 Příspěvek od Vladicek » 24 bře 2019 16:36

moc díky za reakce!

Podobnou vodičku mám na cyklo-gumy. Dá se to do bezdušový gumy a taky to docela slušně těsní, z osobní zkušenosti to udrží i vpich od malého hřebíku. Když si vezmu, jak je ta MT guma tuhá a tlustá, tak by to mohlo taky pomoc.

Ad problém s vyfouknutím měchů - buď podložky, nebo já spoléhám na HST, že by nějaké problémy šly vyřešit přes X-lifter. Nějaký “rescue” mód má totiž tuším Anitas a typicky problémy se senzory dokáže vyřešit.
Jinak co mi psal třeba Jirka (xxx) tak v rovným směru to nešíří ani na dorazech...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#8 Příspěvek od Rennie » 24 bře 2019 16:38

Problém se senzory je to nejmenší bych řekl ale když ti prdne mech někde v divočině tak dojet s vetsi pneu někde k cestě může být velký problem
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#9 Příspěvek od Vladicek » 24 bře 2019 17:09

Rennie píše: 24 bře 2019 16:38 Problém se senzory je to nejmenší bych řekl ale když ti prdne mech někde v divočině tak dojet s vetsi pneu někde k cestě může být velký problem
No ideální by bylo, aby X lifter nafoukal zbylé měchy na maximum, to by trochu pomohlo. Jinak senzory - pokud tomu rozumíš a máš diagnostiku, tak to asi není velký problém, ale pro neznalého když Ti auto spadne na dorazy a zahlásí chybu, tak můžeš být zbytečně v pytli. Což by X-Lifter mohl řešit.

Zpátky k tématu - pokud měch prdne Tobě, tak se k cestě dostaneš nebo ne?
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#10 Příspěvek od Rennie » 24 bře 2019 17:36

Vladicek píše:
Rennie píše: 24 bře 2019 16:38 Problém se senzory je to nejmenší bych řekl ale když ti prdne mech někde v divočině tak dojet s vetsi pneu někde k cestě může být velký problem
No ideální by bylo, aby X lifter nafoukal zbylé měchy na maximum, to by trochu pomohlo. Jinak senzory - pokud tomu rozumíš a máš diagnostiku, tak to asi není velký problém, ale pro neznalého když Ti auto spadne na dorazy a zahlásí chybu, tak můžeš být zbytečně v pytli. Což by X-Lifter mohl řešit.

Zpátky k tématu - pokud měch prdne Tobě, tak se k cestě dostaneš nebo ne?
Zatím ne ale jak píšu výše snažím se rozumně dostat ze státu lift abych z prdnuteho mechu nemusel mít obavu
Zatím nám všem pri problému s mechem a větších než origo pneu hrozí že bez poškození se v rejdu něco orve hrozí stejné riziko

Když se posere čidlo stačí zatím než Honza udělá soft opatření odpojit Xlifter a na sérii odjedes pac origo soft umí jedno čidlo simulovat
Toť vlastní zkušenost když mi odešlo čidlo a D3 s Xlifterem padala na pravý předek. Bez Xlifteru se srovnala
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

ThomasSK
Příspěvky: 107
Registrován: 16 úno 2013 01:53
auto: LR3

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#11 Příspěvek od ThomasSK » 24 bře 2019 18:11

Ja mám 275/65 R18 a nikde to neškrtá. Keď som v Macedónsku odtrhol tyčku stabilizátora a poškodil snímač výšky, tak mi auto padlo na dorazy. Dalo sa s tým ísť, ale na každom hrbole to škrelo vzadu o podbehy. Spravili sme to, že sme odpojili hadičky z predného a zadného rozdelovača, nafúkali obyčajným kompresorom, zalomili hadičky a išli sme domov - bez problémov. Teraz by som to vedel spraviť za cca pol hodinku, bez dávania kolies dolu. Úprimne, jazda na dorazoch bez ohľadu na to či to niekde škrie, alebo nie, sa nedá považovať za príjemnú a pri prasknutom mechu vidím jedinú možnosť a to výmenu.
bývalé - Def 110 300Tdi + Disco II Td5 + Def 110 Td5 + Ford Raptor 6.2 V8
súčasné - LR3 V8 4,4 + RR 4,4 TDV8

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#12 Příspěvek od Rennie » 24 bře 2019 18:20

ThomasSK píše: 24 bře 2019 18:11 Ja mám 275/65 R18 a nikde to neškrtá. Keď som v Macedónsku odtrhol tyčku stabilizátora a poškodil snímač výšky, tak mi auto padlo na dorazy. Dalo sa s tým ísť, ale na každom hrbole to škrelo vzadu o podbehy. Spravili sme to, že sme odpojili hadičky z predného a zadného rozdelovača, nafúkali obyčajným kompresorom, zalomili hadičky a išli sme domov - bez problémov. Teraz by som to vedel spraviť za cca pol hodinku, bez dávania kolies dolu. Úprimne, jazda na dorazoch bez ohľadu na to či to niekde škrie, alebo nie, sa nedá považovať za príjemnú a pri prasknutom mechu vidím jedinú možnosť a to výmenu.
Tak to buď rád. Mi tenhle rozměr pneu v STT PRO drhly o přední spodní část nárazníku a ten výstupek rámu. V zadu při křížení to dělá díry v plastových podbězích. Když jsem měl blbě udělánu geometrii a auto padalo do nouze a podvozek se vypustil tak jsem sice byl schopen dojet do servisu na udělání geometrie znovu ale bál jsem naplno točit volantem což bylo možná psychický
Ano bez vzduchu to je jako na trakaři sice to nevím z vlastní zkušenosti ale dá se dostat někde kde dojede odtah v extrému. Tahat sebou měchy na to není prostor
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#13 Příspěvek od Vladicek » 24 bře 2019 19:34

ThomasSK píše: 24 bře 2019 18:11 Ja mám 275/65 R18 a nikde to neškrtá. Keď som v Macedónsku odtrhol tyčku stabilizátora a poškodil snímač výšky, tak mi auto padlo na dorazy. Dalo sa s tým ísť, ale na každom hrbole to škrelo vzadu o podbehy. Spravili sme to, že sme odpojili hadičky z predného a zadného rozdelovača, nafúkali obyčajným kompresorom, zalomili hadičky a išli sme domov - bez problémov. Teraz by som to vedel spraviť za cca pol hodinku, bez dávania kolies dolu. Úprimne, jazda na dorazoch bez ohľadu na to či to niekde škrie, alebo nie, sa nedá považovať za príjemnú a pri prasknutom mechu vidím jedinú možnosť a to výmenu.
Ahoj,
A jaký máš gumy? Že to neškrtá?

Díky
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#14 Příspěvek od MadTom » 24 bře 2019 19:49

Ta možnost nafoukat auto přes hadičky je řešení, když odejde něco jiného než vlastní měch. Já mám sice D2, tam je měch malinkej, takže si ho vozím náhradní - už jsem zažil, že mi prasknul.
Na D3 je ale i s tlumičem, a to není reálné. Ale vozit pár spojek na pneumatické hadičky, k tomu pár ventilků a hadičku už je doopravdy malinký pytlíček, a to už se vozit dát. K tomu servisní manuál stažený do mobilu a malý kompresor na kola, a kromě roztrženého měchu, se to vždy dá nějak dostat alespoň na silnici nebo k odtahovce. A když praskne jeden měch, tak by se možná při trošce snahy dalo udělat něco, jako když Kolový s Tatrou jel po třech kolech, ale chce to alespoň funkční dorazy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

ThomasSK
Příspěvky: 107
Registrován: 16 úno 2013 01:53
auto: LR3

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#15 Příspěvek od ThomasSK » 25 bře 2019 00:07

Mal som 4 roky Cooper STT, teraz mám asi dva týždne STT Pro, ale treba dodať, že mám kratšie tiahla na snímačoch + xLifter od Honzy a na ceste bežne jazdím "kratšie tiahla a xLifter -35".
bývalé - Def 110 300Tdi + Disco II Td5 + Def 110 Td5 + Ford Raptor 6.2 V8
súčasné - LR3 V8 4,4 + RR 4,4 TDV8

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#16 Příspěvek od Vladicek » 25 bře 2019 09:24

ThomasSK píše: 25 bře 2019 00:07 Mal som 4 roky Cooper STT, teraz mám asi dva týždne STT Pro, ale treba dodať, že mám kratšie tiahla na snímačoch + xLifter od Honzy a na ceste bežne jazdím "kratšie tiahla a xLifter -35".
Díky, tyhle gumy tady jsou jedny z nejpoužívanějších, když je máš podruhý, tak jsi asi hodně spokojený? Já jsem pro ně už skoro taky rozhodnutý, vzal bych je ve stejný velikosti jako máš Ty a XLifter bych naopak dal +25 :)
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#17 Příspěvek od Rennie » 25 bře 2019 10:01

Vladicek píše:
ThomasSK píše: 25 bře 2019 00:07 Mal som 4 roky Cooper STT, teraz mám asi dva týždne STT Pro, ale treba dodať, že mám kratšie tiahla na snímačoch + xLifter od Honzy a na ceste bežne jazdím "kratšie tiahla a xLifter -35".
Díky, tyhle gumy tady jsou jedny z nejpoužívanějších, když je máš podruhý, tak jsi asi hodně spokojený? Já jsem pro ně už skoro taky rozhodnutý, vzal bych je ve stejný velikosti jako máš Ty a XLifter bych naopak dal +25 :)
Já je mám a jezdím xlifter plus 55
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

ThomasSK
Příspěvky: 107
Registrován: 16 úno 2013 01:53
auto: LR3

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#18 Příspěvek od ThomasSK » 25 bře 2019 11:06

Ano, ale ak máš kratšie tiahla tak si +55 stále a ja to dávam kvúli pohodliu na -35 čo je vo výsledku +20. Dávam to tak kvôli pohodliu a aj geometriu mám spravenú na túto výšku. Čo sa týka gúm tak v 18kach moc na výber medzi MT pneu v EU nemáme, takže voľba je jasná. Ale so starými STT som bol spokojný. Aj po dlhšom státi auta na jednom mieste sa do pár KM zrovnali a prestali triasť. S tým majú niektoré pneu problém. A na ostrých šutroch som ich nikdy neprerazil, aj keď tam boli z boku poriadne jazvy.
bývalé - Def 110 300Tdi + Disco II Td5 + Def 110 Td5 + Ford Raptor 6.2 V8
súčasné - LR3 V8 4,4 + RR 4,4 TDV8

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#19 Příspěvek od Vladicek » 25 bře 2019 12:01

Omlouvám se za neznalost, ale trochu mi uniká, proč to vozíte tak zvednutý. To kolo přece není větší o 55mm, nebo jo? Já měl zato, že tam je nějaká rezerva, takže třeba 265/65r18 se tam vejde bez omezení. No a Vy máte 275/65r18 a vozíte to o 55mm výš.
Je to jen o pocitu, nebo nutnost?
A v terénu to ještě zvednete, nebo jezdíte prostě pořád nastejno?

Díky, těmhle přepočtům prostě moc nerozumím :)
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: D4 a větší gumy dlouhodobá zkušenost

#20 Příspěvek od Benjamin » 25 bře 2019 12:28

Třeba pomůže: viewtopic.php?p=396878#p396878

Jezdím 265/65-R18 na standardních LR D3 discích + 30mm podložky. Drhlo to kousek o výstupky na rámu v zadní části předního podběhu (zaříznuto, zavařeno - ale mám MY2010, tedy předfacelift - ty po faceliftu to mají tuším už trochu jinak) a o jeden šroub, který drží plasty, v přední časti předního podběhu.
Jezdím ve standardní výšce. Zvedám pouze v terénu. Když umře kompresor, sedne si to na plastové podběhy a dře to o ně při jízdě.

Benjamin :Pohoda:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Odpovědět