Stránka 1 z 2

D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 09:29
od Badus
Měl bych dotaz - u D4,r.v. 2012 se mi děje již delší dobu věc, která se mi nelíbí.
Při spuštěném nezávislém topení mi to velmi často utne topení po nějaké době a chybová hláška je nízké nabití baterie. Uvědomil jsem si, že i když zastavím a nechám si puštěný rádio a něco na autě kutím, tak se vše vypne po docela krátké době. Je mi jasný, že se to děje díky nějakému hlídači napětí na baterii. Nicméně - baterii jsem kupoval asi před dvěma měsíci novou (stará byla opravdu po smrti) a k mému překvapení se toho moc nezměnilo. Někdy to dojede 30min cyklus topení do konce, ale velmi často ne a to i když s autem jezdím každý den. Přiznám se, že jak dlouho udrží teď rádio jsem nezkoušel. Při vyplém motoru ukazuje napětí někde v rozmezí 12,5 - 12,9V.
Můj dotaz zní - nevíte někdo při jakém poklesu začne ten hlídač odpínat ty nenutné "spotřebiče"? Případně nesetkali jste se někdo s poruchou toho hlídání? Zkrátka neřešili jste někdo už něco podobného? Díky

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 09:31
od matooo
Mal som přesně to iste ale po výměně baterky vše v poho. Nemohlo sa ti stát že si dal sice novu baterku ale není to nic moc kus například nepodarok a pod.? M.

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 09:37
od MadTom
Pro začátek zkontrolovat dobíjení a dát tam nějaký voltmetr, co ti bude ukazovat, co se na baterce děje. Já jsem teď koupil tohle: https://www.ebay.com/itm/12V-Battery-Ca ... 2749.l2649 - nějak mě na tom nezajímá to ukazování stavu nabití baterky, to stejně u olověné baterky nemůže pořádně fungovat, ale umí to i voltmetr a má to LCD displej. Když jsme to zkoušel proti laboratorními voltmetru, tak to měří velice hezky - odchylky pod 0,1V, pokud běží podsvícení tak to žere zhruba 6mA a pokud neběží tak zhruba 0,25mA. A těch 0,25mA je to podstatné - může to být na baterce zapojené trvale, i když není dobíjená, a nebude to mít zásadní vliv na její vybíjení, podstatně více se bude vybíjet sama o sobě.
Až se oteplí chci do auta namotovat 2 kusy, na každou baterku jeden. Klasické voltmetry s LED jsou sice hezké, ale spotřeba v klidu je tak velká, že by baterku vybili samy. Ono cokoliv co je nad 1mA proudu a má fungovat trvale při nenastartovaném autě je minimálně ke zvážení.
A jinak klasika - zkontrolovat kontakty, jestli to někde nemá přechodový odpor (svorky, uzemnění, pojistky, relátka, ...).

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 11:20
od Rennie
Volt metr staci i do cigaretaku. Kolik s tim najezdis. Mi treba D3 stoji i 14 dni bez hnuti. Jednak v ty kose ma tendenci vic padat dolů a po 14 dnech mi voltmer ukazuje 11,8vObrázek

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 11:40
od MadTom
Právě proto, že s tím moc nenajezdím, tak chci voltmetr co nežere, a tento to splňuje. A chci měřit napětí na baterce, tedy na obou, nikoliv někde po cestě.

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 11:53
od Rennie
Ano to mas pravdu ale nacpat hromadu veci di D3 a 4 uz neni tak jednoduchy jako do D2. Proto jsem to resil touhle cestou a meri to celkem spolehlivě
Uz mam na palubce dost veci a jeste chci 3 pridavne budiky nebo minimalne jeden pokud na nem bude vse co chci

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 12:05
od Lukasino
Nemáš start/stop a druhou baterii?

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 13:55
od mipr
Badus, novu baterku musis nakodovat. Inak ti to poriadne nabijat nebude...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 13:57
od Rennie
mipr píše:Badus, novu baterku musis nakodovat. Inak ti to poriadne nabijat nebude...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pokud dal úplně stejnou tak by teoreticky nemusel, jinak ano

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 14:30
od Balu1989
Ahoj
trochu OT, ale to nakodování platí jen pro D4, nebo se to musí i D3?

Díky Honza

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pát led 11, 2019 17:28
od mipr
D3 ani prve D4 s (2,7 motorom) nemaju battery manazment = netreba nic kodovat


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 08:26
od Badus
Dekuju vsem za rady.
Zkusim tedy postupne nejmene bolavy postup - takze nakodovat, zmerit baterku, zmerit altik, zmerit ztraty.

Dotaz k nakodovani - nedaval jsem tam vylozene stejnou baterku, ale daval jsem stejnou kapacitu. I tak se musi "kodovat"? Predpokladam, ze je na to potreba velka diagnostika?
Omlouvam se za "detsky" dotazy, ale ve vsech D3 jsem menil baterky supsup a nikdy nic nekodoval, tak jsem v tom lama.

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 08:30
od MadTom
Jestli jsem to správně pochopil, tak to není nakódování jako třeba u klíčů, ale je potřeba říct té chytrosti v autě, že je tam nová baterka, ať se podle toho zařídí. Ono si to totiž měří kapacitu baterky, a když dáš novou, tak si stále myslí, že je tam ta původní, se stářím sníženou kapacitou, a nedovolí využít tu novou naplno.

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 10:09
od pma1
Nakódování baterie, prosím o více info.
To mi přijde už jako scifi trochu, to abych se za chvilku bál jít bez dovolení se vyvenčit. :S

Ale ten měřák šťávy se mi líbí!

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 10:26
od Rennie
pma1 píše:Nakódování baterie, prosím o více info.
To mi přijde už jako scifi trochu, to abych se za chvilku bál jít bez dovolení se vyvenčit. :S

Ale ten měřák šťávy se mi líbí!
Co chces za info uz MB E rok 2005 to ma ale jeste jednoduche nové povozy s lipol bateriemi uz to maji slozitejsi
Je to v podstate u tech starsich jako vymena oleje a nastaveni noveho servisniho intetvalu velmi zjednodusene napsano
Ta stara baterka je proste jinak nabijena nez nova proto jsou dnes vsechny regulatory rizene RJ vozu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 10:36
od mipr
Laicky nakodovanie. V praxi cez diagnostiku definujes kapacitu instalovanej autobaterie a “reset” nabijacieho rezimu pri novej autobaterii...

Chlapi a nezabudnite ocistit kontakty autobaterie aj svoriek od oxidacie. Nasledne nakonzervovat... ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: sob led 12, 2019 11:39
od Badus
Nejakou battery maintanance jsem videl i iCarsoftu. Tak to zkusim. Diky

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pon led 14, 2019 09:21
od Badus
Tak se obávám, že to nepomohlo. Reset baterie jsem udělal přes iCarsoft (což nevim jestli je postačující). Altík dává prý jak má, odběr tam prý žádný zvýšený není, baterka je dle testu v pořádku - měřeno v servisu.
Dnes jsem zkoušel přesně pozorovat, co to dělá - zapnul jsem webasto a seděl v autě se zaplou diagnostikou a kontroloval přes ní baterku. Topení naběhne, spustí větráky. Napětí bylo při vypnutém 12,6V, běželo to cca. 5min, za tuto dobu kolísalo celkem pravidelně mezi 12,3 a 12,6V, ale minimum na diagnostice to ukázalo 12,17V. Po cca. 5ti minutách se prostě vyplo. Rovnou při zapnutí zapalování na displeji "rádia" známá hláška - vybitá baterie, máte 3 minuty jinak začnu vše vypínat a následně i hláška, že Nezávislé topení se vyplo kvůli nedostatku paliva nebo vybité baterky (nádrž mám překvapivě plnou :))) )
Jinak hodnoty baterky, co mi ukazovala diagnostika, seděly i s voltmetrem, co jsem měl strčenej v zapalovači.
Nevíte někdo co je vlastně ten spouštěcí mechanismus pro odpojení baterky? Jako přesně jaký pokles ten battery management čte?

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pon led 14, 2019 10:38
od MadTom
Zkus vzít nějakou udržovací nabíječku, která na baterce podrží alespoň 13,5V, a s baterkou takto připojenou na nabíječku to otestovat ještě jednou. Aby jsi vyloučil, že je to nějakými krátkými poklesy napětí, které ti ani diagnostika ani voltmetr nezměří. Může to dělat nějaký přechodový odpor někde v kabeláži, na kterém se udělá větší úbytek napětí, když si auto něco na chvilku zapne, a ono se to potom začne celé vypínat, protože došlo k poklesu napětí.

Re: D4 - hlídání vybití (nabití) baterie

Napsal: pon led 14, 2019 13:04
od Maxsel
A ještě bych udělal ten reset originální diagnostikou. iCarsoft jen maže chyby, což nemusí být to samé.