Discovery 1 300tdi vs V8
Moderátor: Miky_CZ
Discovery 1 300tdi vs V8
Zdravím chlapi tata chce radu co koupit ja mu doporučuji 300tdi,ale on by V8 co se da od V8 čekat je to poruchove nebo to je bezproblémový motor jak 300tdi? Dik
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
V8 som mal 2 roky a 300tdi mam teraz 2 roky...Zalezi,naco to chce a co od toho caka. Co sa tyka vykonu,tak samozrejme 300tdi sa nechyta,pokial nieje upravena. Benzinov je malo (moja byvala je na predaj) a teda najst nejaky v dobrom stave je umenie. Nevyhody V8 je prehrievanie v lete,proste to nestaci chladit pri dlhsej zatazi v terene. Byva tam obcas problem s prasknutou hlavou. Spotreba je viac ako 2nasobna,aspon u mna bez LPG. Ine problemy s motorom som nemal,len to prehrievanie a este kolisanie otacok,ale to som neriesil. Naopak s 300tdi som zatial nejake problemy nemal a dufam,ze ani nebudem ale ten vykon v terene na vacsich kolesach a upravach je obrovsky rozdiel. 300tdi je ideal na cestovanie na dlhe trasy.
Toto vsetko su len moje postrehy,takze urcite budu aj ine nazory. Ja som nemal motor upraveny ani na jednom,takze sa bavime o seriovom stave bez zmeny prevodov a podobne.
Toto vsetko su len moje postrehy,takze urcite budu aj ine nazory. Ja som nemal motor upraveny ani na jednom,takze sa bavime o seriovom stave bez zmeny prevodov a podobne.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Já bych se na to podíval z druhé strany - motor je jenom jedna z věcí v autě, a já bych u takto starého auta řešil hlavně korozi a celkovej stav. On se tím výběr docela zúží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Přesně jak píše MadTom, jinak za mně jednoznačně V8.
Každej kdo vidí V8 tak řeší spotřebu. Spotřeba je přitom úměrná požitku z jízdy, takže spotřebu neřeším, ale drzí se v rozsahu cca 12 - 17. Docela jsem ji snížil i pouzítím komplet olejú
od Millersu - Nanodrive.
Spotřeba a náklady na provoz jsou dvě různý věci a pokud auto díky svý jednoduchosti šlape, nic se nesere a případný náhradní díly stojí babku, tak ať si vezme třeba 20.
Když to srovnám s jinýma autama plus jejich náklady na servis a díly, tak to jezdí za babku. Ještě z dob kdy jsem měl Hjondéé H1 tak výměna předních, zadních kotoučů plus destičky bylo za
50 tis, spojková lamela těsně po záruce 90 tis a dvouhmota asi za 60 tis. a když mi účetní po třech letech spočítala komplet náklady na provoz H1 tak vyšlo 76,6 kč na kilometr
Tak to ať lanďák žere třeba 50 na 100 a pořád to vyjde lacinějc.
Co se V8 týká, tak jsem dal před chladič 2 elektrický větráky a chodí to asi trošku líp než původní větrák s visko, i když je pravda, že si teplotu hlídám, ale nikdy se nedostala tak vsoko abych to řešil.
Každej kdo vidí V8 tak řeší spotřebu. Spotřeba je přitom úměrná požitku z jízdy, takže spotřebu neřeším, ale drzí se v rozsahu cca 12 - 17. Docela jsem ji snížil i pouzítím komplet olejú
od Millersu - Nanodrive.
Spotřeba a náklady na provoz jsou dvě různý věci a pokud auto díky svý jednoduchosti šlape, nic se nesere a případný náhradní díly stojí babku, tak ať si vezme třeba 20.
Když to srovnám s jinýma autama plus jejich náklady na servis a díly, tak to jezdí za babku. Ještě z dob kdy jsem měl Hjondéé H1 tak výměna předních, zadních kotoučů plus destičky bylo za
50 tis, spojková lamela těsně po záruce 90 tis a dvouhmota asi za 60 tis. a když mi účetní po třech letech spočítala komplet náklady na provoz H1 tak vyšlo 76,6 kč na kilometr
Tak to ať lanďák žere třeba 50 na 100 a pořád to vyjde lacinějc.
Co se V8 týká, tak jsem dal před chladič 2 elektrický větráky a chodí to asi trošku líp než původní větrák s visko, i když je pravda, že si teplotu hlídám, ale nikdy se nedostala tak vsoko abych to řešil.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Ještě k té spotřebě - záleží kolik se za rok najede - pokud jenom troška, tak to nemá smysl řešit, ostatní náklady na auto spotřebu překonají. Jiná věc je dojezd - když jedu někam ne dělší výlet, tak nechci, aby to byly přískoky mezi pumpama. Ale chci alespoň 500km a následně teprve hledat pumpu, nikoliv už být na suchu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Já najezdím s "Ladákem cca 15 tis a nejvíc to bylo asi 20 a hledat pumpu když se jede dál tak po 300 km, tak s tím nemám problém.MadTom píše: ↑18 lis 2018 20:48 Ještě k té spotřebě - záleží kolik se za rok najede - pokud jenom troška, tak to nemá smysl řešit, ostatní náklady na auto spotřebu překonají. Jiná věc je dojezd - když jedu někam ne dělší výlet, tak nechci, aby to byly přískoky mezi pumpama. Ale chci alespoň 500km a následně teprve hledat pumpu, nikoliv už být na suchu.
Třeba na Jihlavu jsem jel letos za 10 l, když jsem tankoval v Jihlavě u pumpy tak se to spočítá jednoduše, což není špatný a to se necourám 80.
Celkově včetně nájezdu s Mastrem a Trafikem to dělá tak 50 - 60 tis ročně.
Naposledy upravil(a) Franta D1 dne 18 lis 2018 20:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Ja som tiez nejak spotrebu vtej dobe neriesil,lebo som ine auto nemal. Ale proste tie cisla sa nedaju prehliadnut,mne zrala v meste 26+- a v zime este viac. A to so spotrebou u 300tdi sa proste neda porovnat. Ako hovorim,ten vykon a zvuk toho motora je proste a chyba mi. Ale neviem si predstavit expediciu 3000km ist na tom benzine. Preto hovorim,ze zalezi naco to chce.
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
A kde jsi vzal 26l. To je spíš něco někde špatně.krtko píše: ↑18 lis 2018 20:55 Ja som tiez nejak spotrebu vtej dobe neriesil,lebo som ine auto nemal. Ale proste tie cisla sa nedaju prehliadnut,mne zrala v meste 26+- a v zime este viac. A to so spotrebou u 300tdi sa proste neda porovnat. Ako hovorim,ten vykon a zvuk toho motora je proste a chyba mi. Ale neviem si predstavit expediciu 3000km ist na tom benzine. Preto hovorim,ze zalezi naco to chce.
To mně nebere ani s tunovou károu za autem a že docela dost nalítám s vozejkem.
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Samozrejme to neni uplne presne,len odsledovane casom. Ale odsledovane mam od plnej nadrze do plnej nadrze na dialnici na Saigon cca 140km pri 110km/h,tam som dotankoval tusim 27litrov. Uz to bolo davnejsie,ale viem,ze to nebolo daleko od 30l.Franta D1 píše: ↑18 lis 2018 21:00A kde jsi vzal 26l. To je spíš něco někde špatně.krtko píše: ↑18 lis 2018 20:55 Ja som tiez nejak spotrebu vtej dobe neriesil,lebo som ine auto nemal. Ale proste tie cisla sa nedaju prehliadnut,mne zrala v meste 26+- a v zime este viac. A to so spotrebou u 300tdi sa proste neda porovnat. Ako hovorim,ten vykon a zvuk toho motora je proste a chyba mi. Ale neviem si predstavit expediciu 3000km ist na tom benzine. Preto hovorim,ze zalezi naco to chce.
To mně nebere ani s tunovou károu za autem a že docela dost nalítám s vozejkem.
Mat taku spotrebu ako pises,tak samozrejme neni co riesit
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Spotřebu neřešíme tož táta vyjede tak na kochani do lesa zajimaj ho výhledy on stim nepojede ani do pořádného blata a nejdal má cestu na firmu 70km takže auto bude spíš leštěnka no právě to přehřívání toho se bojím ☹ nechcu mu doporučit něco s čím v těch vedrech zůstane vyset a hlavně chce jen automat
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Tak to by som kludne isiel do benzinu uz len hladat nejaky v dobrom stave,ale v podstate to plati aj pre 300tdi
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Pri každom motore, no obzvlášť pri "generátore tepla Rover V8" treba mať chladenie v poriadku.
Moja V8 tiež robila psie kusy, pokiaľ som nevylúčil všetky diery a dierky, kade kvapalina pomaly unikala a pri chladnutí mi tade prisávalo vzduch. Prešiel som všetky spoje, vymenil som expanznú nádržku (malá prasklinka), vymenil som chladič (viac drobných únikov), vymenil som jednú hadicu a auto zrazu funguje ako má.
Problém bol, že zbežným pohľadom nebolo nič vidno, lebo vrtuľa všetky úniky rozfúkavala. Trebalo pozerať naozaj detailne.
Ja osobne by som sa dobrej V8 nebál. Jediné negatívum oproti dízlu je vyššia spotreba.
Moja V8 tiež robila psie kusy, pokiaľ som nevylúčil všetky diery a dierky, kade kvapalina pomaly unikala a pri chladnutí mi tade prisávalo vzduch. Prešiel som všetky spoje, vymenil som expanznú nádržku (malá prasklinka), vymenil som chladič (viac drobných únikov), vymenil som jednú hadicu a auto zrazu funguje ako má.
Problém bol, že zbežným pohľadom nebolo nič vidno, lebo vrtuľa všetky úniky rozfúkavala. Trebalo pozerať naozaj detailne.
Ja osobne by som sa dobrej V8 nebál. Jediné negatívum oproti dízlu je vyššia spotreba.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
Ale pak už jsou jen samý pozitivamato_srubka píše: ↑20 lis 2018 20:42 Pri každom motore, no obzvlášť pri "generátore tepla Rover V8" treba mať chladenie v poriadku.
Moja V8 tiež robila psie kusy, pokiaľ som nevylúčil všetky diery a dierky, kade kvapalina pomaly unikala a pri chladnutí mi tade prisávalo vzduch. Prešiel som všetky spoje, vymenil som expanznú nádržku (malá prasklinka), vymenil som chladič (viac drobných únikov), vymenil som jednú hadicu a auto zrazu funguje ako má.
Problém bol, že zbežným pohľadom nebolo nič vidno, lebo vrtuľa všetky úniky rozfúkavala. Trebalo pozerať naozaj detailne.
Ja osobne by som sa dobrej V8 nebál. Jediné negatívum oproti dízlu je vyššia spotreba.
Re: Discovery 1 300tdi vs V8
No a proč mu nepořídíš D2, výběr výrazně větší než shnilé D1 a Td5 jede dostatečně a motor můžeme nazvat spolehlivý.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy