Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jbb
Příspěvky: 129
Registrován: 15 led 2017 22:24

Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#1 Příspěvek od jbb » 18 srp 2018 21:20

Budu nucen měnit termostat a dle RAVE je potřeba si udělat místo a sundat ventilátor - RAVE i anglická stránka discovery2 píšou o nutnosti přípravků (klíčů) LRT-12-093 a -094. Popravdě, když jsem se koukl na ceny za které se ten origánál dá tady sehnat (v součtu cca 4.000 Kč), tak se mi trošku protočily panenky (když si vezmu, že celý termostat je bohatě do tisícíkoruny...)
Tak se chci zeptat, řešil jste to někdo? A pořídil něco za rozumější peníze?
Našel jsem u eliotta tohle - dá se to také použít? To už je za rozumnější prachy... http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... cokey.html
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#2 Příspěvek od masar » 18 srp 2018 21:47

Stačí ti 3 ks plocháče a svaříš si ten klíč sám nebo řekneš známýmu ;-) Taky jsme to tak dělali. Zítra můžu vyfotit.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 901
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#3 Příspěvek od Dex » 19 srp 2018 18:40

Stačí majzl a kladivo

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk


jbb
Příspěvky: 129
Registrován: 15 led 2017 22:24

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#4 Příspěvek od jbb » 19 srp 2018 20:08

Codehunter píše: 19 srp 2018 18:40 Stačí majzl a kladivo
Ech, můžeš být konkrétnější? ;-) Pokud tedy navrhovaný postup není metodou jak demontovat irreverzibilně ;-) Já pořád ještě začínám, takže seznam mých mechanických "úspěchů" je zatím dosti krátký... Jsem to nikdy nestudoval, ani dílny jsme na základce neměli a na vysokých školách mne také (na)učili úplně jiné věci než opravovat auta...
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 901
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#5 Příspěvek od Dex » 19 srp 2018 20:09

jbb píše:
Codehunter píše: 19 srp 2018 18:40 Stačí majzl a kladivo
Ech, můžeš být konkrétnější? ;-) Pokud tedy navrhovaný postup není metodou jak demontovat irreverzibilně ;-) Já pořád ještě začínám, takže seznam mých mechanických "úspěchů" je zatím dosti krátký... Jsem to nikdy nestudoval, ani dílny jsme na základce neměli a na vysokých školách mne také (na)učili úplně jiné věci než opravovat auta...
Telefon mám v profilu ;)

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk


MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#6 Příspěvek od MadTom » 20 srp 2018 14:42

Plochý klíč 36mm a kladivo. Nasadit na maticí vrtule a klepnout po klíči. Řemen to podrží a funguje to jak rázový povolovák.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jbb
Příspěvky: 129
Registrován: 15 led 2017 22:24

Re: Sundání venilátoru u Td5 - nářadí

#7 Příspěvek od jbb » 29 srp 2018 21:45

Tak jste měli (skoro) pravdu... Ventilátor sundán plochým klíčem 36, klepnutí se nedařilo, ale chytl jsem ho za jeden z těch šroubů očkovým klíčem, nastavil si to druhým klíčem a voila, povolilo to jak víno... Termostat byl nějak níž než bych čekal, ale šlo to povolit docela pěkně, jen mne překvapilo, kolik chladící tekutiny vyteče - skoro všechna ;-) Rovnou jsem vyměnil i čidlo teploty, suma sumarum i s dolitím a odvzdušněním něco pod dvě hodiny práce, motor se ohřál i při volnoběhu až na provozku a drží, pohledem zespoda na termostat nic neteče... Takže asi úspěšná záležitost - jest trapné to říci, ale zatím je to asi to nejsložitější, co jsem na osobním autě kdy opravoval...
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Odpovědět