Zdochne mi kedy sa mu zachce...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Karolcom
Příspěvky: 105
Registrován: 20 úno 2008 14:44
auto: D1 V8
Bydliště: BA

Zdochne mi kedy sa mu zachce...

#1 Příspěvek od Karolcom » 07 bře 2008 11:49

Zdravim ludia, potreboval by som poradit..
Mojej diskoteke padaju otacky ako sa mu zachce, neviem co s tym a servis tiez.. :roll:
Disco 1 V8 ES 98 'first owner'

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 07 bře 2008 12:21

A co v tom servise zjistili na diagnostice?Měl jsem podobné problémy ale s kolísáním otáček a pomohla výměna stepper motoru.Postupně jsem odpojoval čidla teploty vody , váhy vzduchu , teploty paliva a motor vždy zdechnul,po odpojení stepperu se nic zásadního nezměnilo.Po výměně bylo vše OK.
Přílohy
stepper nad200.jpg
stepper nad200.jpg (9.91 KiB) Zobrazeno 9249 x
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Karolcom
Příspěvky: 105
Registrován: 20 úno 2008 14:44
auto: D1 V8
Bydliště: BA

#3 Příspěvek od Karolcom » 07 bře 2008 12:28

Dik moc za radu, kuknem na to.. snad to bude ok..
No to skoda o tom hovorit... Zevraj diagnostika ukazuje vsetko v poriadku.. potom ze rozdelovac bol uplne mokry.. a ze nech s tym jazdim a ked nieco nech sa vratim :shock:
Disco 1 V8 ES 98 'first owner'

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od alap » 07 bře 2008 19:15

Mám jeden dotaz. I když nemám Disku, ale RR ale mám tam taky V8 4,0. Co je to ten Stepper a kde ho najdu? Mám taky docela problémy s volnoběhem a na diagnostice bylo všechno OK. Popřípadě kolik ta součástka stojí? Díky
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#5 Příspěvek od Sláma Karel » 07 bře 2008 19:19

Koukám, že benzínové Discárny mají samí Karlové. Mě teda doufám nezůstane, ale třeba jí koupí taky nějakej Karel.

Karelcom nenapsal jestli to chcípá jenom na volnoběh nebo i za jízdy.

Jinak to kolísání a chcípání motoru může dělat to co psal Karel. Ta věc se stará o množství vzduchu který teče kolem zavřené klapky na volnoběh. Což znamená, že pokud nefunguje, množství vzduchu neodpovídá palivu a auto na volnoběh houpá nebo chcípá. Podle mého diagnostika 3,5 a 3,9 V8 neumí nijak zkoumat. Ten počítač je dost primitivní a ani si neukládá chyby jako v P38 nebo DII. Takže diagnostika je na nic.

Zkus ten ventil vyndat a regulovat to prstem jestli se to zlepší.

Hodně štěstí, protože jak se začne sr.t tenhle typ vstřikování je oprava běh na dlouhou trať. Ted dělám RRC 3,9 což má téměř stejnou stříkačku a vyměnili jsme už skoro všechno. Chvíli to běží, ale když přidáš tak ve vyšších otáčkách se to začne dusit. Někdy to zase neběží vůbec, nejdou vstřiky ani pumpa. Asi drátek.

Takže pátrej K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#6 Příspěvek od karel » 07 bře 2008 20:16

alap píše:Mám jeden dotaz. I když nemám Disku, ale RR ale mám tam taky V8 4,0. Co je to ten Stepper a kde ho najdu? Mám taky docela problémy s volnoběhem a na diagnostice bylo všechno OK. Popřípadě kolik ta součástka stojí? Díky
Najdeš to na zadní straně motoru, jakoby před předním sklem nejdříve povolíš konektor a pak vyšroubuješ.Někdy pomůže jen pročištění a rozchození vratné pružinky.Jinak nový stojí v Anglii od 55liber+VAT
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#7 Příspěvek od jezbera ivan » 07 bře 2008 20:57

Tak sa mi to paci, konecne sa tu bavime i o inom ako o palive do kachiel :D
Stepper motor - presne tak, najcastejsia vec nekludneho volnobehu (nie vsak pravidlo) je stepper motor. Najdes ho na zadnej strane plenum inlet manifold (ta hlinikova vec s napisom 3.9), je to solenoid kt. svojim pohybom reguluje prietok vzduchu pri volnobehu (pri zavretej klapke vzduchu ovl. plyn. pedalom). Treba ho odpojit, vysroubovat, dekarbonizovat, premazat a vlozit spat (na locktide alebo silikon). Tiez je dobre precistit cely bypas v ktorom je nasroubovany.
Tiez je dobre si skontrolovat predzapal - odpojeny podtlak rozdelovaca a pri volnobehu cca 700-800 ot. nastavit 6stup. do minusu.
Tiez je dolezite mat vsetky podtlakove hadice v poriadku a spravnom mieste, a mat istotu ze sanie nechyta falosny vzduch mimo stepper motor a vahu vzduchu!
Dalsia vec co lubi ovplyvnit hladky volnobeh je snimac rychlosti pohybu auta na prid. prevodovke.
Potom by bolo dobre zmerat tlak paliva pred regulatorom, po zapnuti kluca ma byt 2,4-2,6 kgf/cm2. Po vypnuti moze padat o 0,7 za min.
Cidlo teploty paliva a vody nema vplyv na volnobeh, iba na bohatsiu zmes pri nizkch teplotach (s tym spojene zle starty v studenom pocasi.)
Diagnostika nenacita stepper motor- nacita lambdy, cidlo vody a paliva, vahu vzduchu. Chyba v elektronike je zriedkava (aspon tak pisu na mudrych forach).
Na pril. obr. su veci kt. vstupuju do hry, chyba tam cidlo rychl. pohybu auta na prid. prevodovke a pumpa paliva v nadrzi.
To co ma Karel by mohol byt aj potenciometer klapky vzduchu, rozstelovany, povoleny, pokazeny?
Přílohy
Picture 1.jpg
(175.7 KiB) Staženo 2841 x
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od default » 07 bře 2008 21:16

"Zdochne mi kedy sa mu zachce" - me to dela taky... jo to kdyz mi bylo 25... to byla jina...
Asi si necham neco privezt od Discoverera (ma lekarnu)
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#9 Příspěvek od karel » 07 bře 2008 21:18

To jezbera:věděl jsem, že nezklameš :shock:Teda klobouk dolů :!:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#10 Příspěvek od Sláma Karel » 07 bře 2008 21:39

Jestli jsi myslel mě tak to už bylo všechno vyměněný dvakrát. Taky jsem to typoval na váhu vzduchu nebo malej tlak paliva. Váhy jsem tam měl už dvě jiný, jiný čerpadlo, jinej volnoběžnej ventil, dva počítače, odpojený lambdy, relátka, podtlak rozdělovače, čidla a bůh ví co ještě. Tam bude asi zrada v kabeláži. Jestli jo tak se mi to měnit nechce. Buď to dám karbce nebo to někdo koupí jak to je s ND na opravu co si řekne i dodatečně, nebo ho zvrakuju. Bude to sice škoda, protože je to docela pěknej RRC 91 v kůži. Ani není moc zničenej ani schnilej, ale kšeft je kšeft. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 07 bře 2008 21:41

Ten ventil paliva je namalovanej na nějakým divným místě ne? Vdyť je přeci z tohoto pohledu vlevo pod volnoběžným ventilem K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#12 Příspěvek od jezbera ivan » 07 bře 2008 22:32

Ano, mal by byt viac vlavo nakresleny z tohoto pohladu. A ked si uz vsetko vymenil, tak tam uz je kazda rada tazka...
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#13 Příspěvek od Sláma Karel » 07 bře 2008 23:12

To bude drátek potvora. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Karolcom
Příspěvky: 105
Registrován: 20 úno 2008 14:44
auto: D1 V8
Bydliště: BA

#14 Příspěvek od Karolcom » 08 bře 2008 13:42

Docela zaujmave... bal som sa ze taky prob ma len ja.. :?
Mne to ale zdochyna pri jazde... teda ked brzdim motorom, a na koniec vyhodim neutral padnu mi otacky.. alebo mi rucicka padne skoro na zdochnutie, a ked trosku postojim na brzde, zdvihnu sa pomalicky na tych 800 ot/min..
Ale na tom volnobehu probl nemam..
Disco 1 V8 ES 98 'first owner'

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#15 Příspěvek od Sláma Karel » 08 bře 2008 13:57

Tak to bych typoval na ten ventil. Protože když šlápneš na brzdu tak ti přisává podtlakovej posilovač brzd vzduch a tím se vyrovná to že ten ventil je divnej. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#16 Příspěvek od jezbera ivan » 08 bře 2008 16:42

Ako pise karel, priznaky pre stepper motor
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#17 Příspěvek od karel » 08 bře 2008 18:45

jezbera píše:Potom by bolo dobre zmerat tlak paliva pred regulatorom, po zapnuti kluca ma byt 2,4-2,6 kgf/cm2. Po vypnuti moze padat o 0,7 za min.
Možná blbá otázka, ale jak se dá změřit tlak paliva o kterém tu Ivan píše?Znamená to, rozpoji potrubí vedoucí od čerpadla k motoru a našrubovat na hadici nějaký měřák :?: Mám totiž problém, že při prvním startování točí startér asi 3s motor naskočí a cca po 5 s zdechne. Následně je slyšet jak po otočení klíčku čerpadlo natlačí další benzín a teď znovu motor naskočí a dál běží v pohodě.Proto mi to připadá, že čerpadlo dá malý tlak, nebo je hůř průchodný čistič paliva.Ten mámjiž koupený nový, ale ještě jsem ho nevyměnil.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#18 Příspěvek od jezbera ivan » 09 bře 2008 00:23

Tlak palva ma byt po zapnuti kluca 2.4 az 2.6kgf/cm2 (34-37 psi) a po vypnuti zapalovania ma klesat max 0.7kgf/cm2 (10 psi) za min. Zmerias ho jednoducho, niekde medzi filter paliva a regulator tlaku paliva das Tcko a nan manometer (na anglickom ebay ich je plna prdel i s teckom, hladaj "Fuel pressure gauge", alebo si to vyrobis z lokalne zohnaneho budika). Ja by som ho mozno dal i nastalo pred regulator tlaku paliva a mas furt prehlad.
Ten tvoj problem karle asi nebude v paliv. filtry lebo to by sa prejavilo najma v situaciach kedy je velky odber paliva. Palivova pumpa sa zopne na cca 3 sec. po kazdom zapnuti klucika i ked je tlak paliva ok. Nadbytocny tlak/palivo prepusti regulator tlaku paliva spat do nadrze. To skor vypada ze ti niekde okolo regulatora vznikne vzduch medzera (ak ma na to cas), ktora sa po starte posunie palivovou rampou az k injektorom, kt. na chvilku stratia palivo (teda ak by to bolo palivom a nie nieco ine).
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#19 Příspěvek od karel » 09 bře 2008 11:29

Díky Ivane tak nějak jsem to myslel a budu to muset, projít v nejbližší době.Chci do auta přidat víc budíků,tlakoměr oleje, teploměry oleje motoru a převodovky a voltmetr takže o jeden víc jako tlakoměr paliva už se snese.
Po neděli chci celé auto pořádně umýt i ze spodku a včetně motoru a pak provést ošetření podvozku.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#20 Příspěvek od jezbera ivan » 10 bře 2008 09:16

No, tie budiky nebudu na skodu, aspon clovek ma prehlad o tlakoch bez toho aby ich meral a v pripade nejakej poruchy vie rychlejsie diagnostikovat. Tlak paliva si i ja chcem osadit napevno.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět