D2, automat, couvani

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

D2, automat, couvani

#1 Příspěvek od bobbyp » 02 čer 2018 08:51

Zdravim panove,
nevim jestli se tu uz neresilo, ja to nenasel, ale zajimalo by me jak to ma automat na D2 s couvanim. Mozna jsem zblblej z ostatnich aut, co mam nebo jsem mel, ale zadnej automat nepustil auto couvnout, kdyz jsem se postavil cumakem do kopce, zaradil D a pustil brzdu. Posledni dobou jsem zkousel nekolik diskosek a vsechny couvaly. Je to chyba nebo vlastnost? Rekl bych, ze by couvat nemely.

Diky za vase nazory, vysvetleni

:)
B

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D2, automat, couvani

#2 Příspěvek od Kokesek » 02 čer 2018 10:03

Jak das hd menic tak mozna necouvnou.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2, automat, couvani

#3 Příspěvek od pojir » 02 čer 2018 10:10

Je to vlastnost. Ono to trochu podrzi, ale pokud je kopec strmejsi, tak ta sila nestaci a auto couve. S HD menicem je to lepsi - vydrzi to strmejsi kopec. Ale pokud je opravdu hodne strmy, tak to bez redukce stejne neudrzi. A ze to zadne jine auto nedela bych uplne nesouhlasil. Megane 1 1.6 16V se ZF 4HP20 mi to drzi jeste min nez D2 TD5 s HD menicem.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D2, automat, couvani

#4 Příspěvek od bobbyp » 02 čer 2018 10:28

Mam zkusenosti se vsemi treni modely opel omega, vzdy sestivalec a ted mb e-type. Zadny z nich v kopci necouvne, naopak se snazi rozjet. myslim normalni, znackou neznacene kopce:)

takze myslite, ze je to poddimenzovanym menicem?

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D2, automat, couvani

#5 Příspěvek od Acon » 03 čer 2018 10:26

Pre boha, nemôžeš porovnávať neporovnateľné. Veľké motory spojené s prevodovkou meničom skoro bez preklzu s motorom skoro poľovníckeho výkonu a prenosom Nm naladenym do terénu. Porovnávas traktor s limuzinou. To skrátka nejde
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: D2, automat, couvani

#6 Příspěvek od vlado742 » 03 čer 2018 11:35

Mne to z HD meničom podrží v kopci zatiaľ sa nestalo aby cúvol pri zaradenom D, ale keď treba cúvať do kopca tak sa mu nechce........ ale mam iný problém... keď idem plynulo pustím plyn (stačí na niekoľko sekúnd) a zase pridám tak počujem také ťuknutie / buchnutie / zaber to by nemalo robiť nie ?...

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2, automat, couvani

#7 Příspěvek od pojir » 03 čer 2018 12:38

Kdyz pustis plyn, tak to brzdi motorem. Jakmile pridas, tak motor zacne zase tahnout. No a pokud jsou v diferencialech a/nebo pridavce nejake vule, tak zakonite musi trochu bouchnout.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: D2, automat, couvani

#8 Příspěvek od vlado742 » 03 čer 2018 12:52

Dúfam že to ešte niečo vydrží.........

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2, automat, couvani

#9 Příspěvek od MadTom » 03 čer 2018 12:53

Zkontroluj kardany - nejlépe je vyndat. Já jsem měl na jednom kříži vůli a auto tak různě cvakalo a klepalo. Na autě jsem na to nepřišel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D2, automat, couvani

#10 Příspěvek od bobbyp » 03 čer 2018 19:47

acon: nejde o porovnavani traktoru s limuzinou. myslel jsem, ze vsechny automaty jsou dimenzovane tak, aby necouvaly. prijde mi to logicke. s couvanim se ztraci cast vyhod automaticke prevodovky. proto se ptam po zkusenostech. zatim to vypada ze je to vlastnost, se kterou se clovek musi naucit zit :)

madtom: kardany by auto pustily kousek, nezpusobily by couvani. teda myslim:)

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2, automat, couvani

#11 Příspěvek od MadTom » 03 čer 2018 20:02

Ta kontrola kardanů byla k bouchání někde v převodovém traktu, nikoliv k couvání.
K couvání ještě jedna drobnost - je třeba porovnat taky váhu auta - osobák okolo 1,5t, D2 přes 2,5t. Zkus si za ten osobák dát 1t vozík, jestli si necouvne. Ono i to auto s automatem má brzdový pedál, takže ho stačí lehce přišlápnout, a ono si to necouvne. V terénu, pokud je to doopravdy terén, tak se dává často redukce, a tam je to asi 3krát více zpomalené, takže je třeba 3krát větší síla (kopec), aby si auto couvlo.
A ano, originál automat v D2 s motorem TD5 není díky malému měniči moc šťastné řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D2, automat, couvani

#12 Příspěvek od bobbyp » 03 čer 2018 20:22

ono to neboucha ani nic jineho podezreleho nedela. jen couva. a to me znepokojilo

na jedne diskosce jsem zkousel i stall test a v poho. jen v kopci couvala. ale asi je to vazne tim, ze je maly menic a neudrzi to

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D2, automat, couvani

#13 Příspěvek od Hubert » 03 čer 2018 21:39

Acon píše: 03 čer 2018 10:26 Pre boha, nemôžeš porovnávať neporovnateľné. Veľké motory spojené s prevodovkou meničom skoro bez preklzu s motorom skoro poľovníckeho výkonu a prenosom Nm naladenym do terénu. Porovnávas traktor s limuzinou. To skrátka nejde
Musím plně souhlasit s Aconem. Rešíte nesmysly. Pokud máš pocit že je něco v nepořádku zastav se na někým kdo má to samé auto a nebo za tím kdo tomu rozumí on ti řekne zde je to OK nebo ne. Není to jen o měniči ale taky o volnoněhu, oleju teplotě atd..
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D2, automat, couvani

#14 Příspěvek od bobbyp » 03 čer 2018 22:06

neresim nesmysly. jen chci vedet jak to ma byt. na limuzinach, co znam, je to jak jsem psal. pokud nekdo vi, jak do ma byt na D2, tak at to rekne. vse ostatni je OT

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D2, automat, couvani

#15 Příspěvek od Acon » 03 čer 2018 22:23

bobbyp píše: 03 čer 2018 19:47 acon: nejde o porovnavani traktoru s limuzinou. myslel jsem, ze vsechny automaty jsou dimenzovane tak, aby necouvaly. prijde mi to logicke. s couvanim se ztraci cast vyhod automaticke prevodovky. proto se ptam po zkusenostech. zatim to vypada ze je to vlastnost, se kterou se clovek musi naucit zit :)
Nie. Automat nemá riešiť to ci auto bude alebo nebude cuvat. Menič je nastavený na prenos nejakého Nm pri nejakých otáčkach. Malý menič skrátka pri voľnobehu neprináša takmer nič a preto nemôže 2t auto v kopci udržať. Rovnako ako nedokáže napr z kopca na 4 brzdiť motorom. Je to skrátka malý menič. Médium už to zvláda lepšie no tiež hodne preklzuje. Veľký do TD5 nejde no po istých úpravách hej a ten už to udrží aj v kopci. Kašli na to. Je to normálne.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D2, automat, couvani

#16 Příspěvek od Kokesek » 04 čer 2018 15:38

Ano kasli na to. U 4hp mas byt rad ze to vubec jede dopredu. Zpatecka je vlastne neco navic. A potom udelali jeste jednu zmenu a porad nechapu jak se jim to povedlo. Ze 4hp se stala 5hp a ziskala o dalsi rychlostni stupen navic


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: D2, automat, couvani

#17 Příspěvek od mato_srubka » 04 čer 2018 20:27

S mojím D2 V8 nemám takýto "bug". Ale hydromenč na V8 je väčší ako na TD5.

Je to proste vlastnosť auta a TD5 s malým meničom sa proste správa ako "Babeta". Rátaj s tým, že gravitácia ťahá dole kopcom 2,5 tony a nie osobák, ktorý má o tonu menej. Ak sú na ňom ešte väčšie kolesá, tak to bude ešte horšie.

Ak ti to vadí, tak skús HD menič alebo choď do V8.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Odpovědět