Snimac otacek motora

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Snimac otacek motora

#1 Příspěvek od Miklosxxx » 14 kvě 2018 09:44

Nazdar.
Chcem sa spytat ohladne snimaca otacok ci ho ma moja td5 manual ma,alebo to ma len automat.pichol som to na diagnostiku a hlasi to snimac otacok.
Popripade kde ho mam hladat diki
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Snimac otacek motora

#2 Příspěvek od Kokesek » 14 kvě 2018 09:55

Kdyz si pred motorem tak na leve strane. Ano ma ho kazda td5. Podivej se na elektricky svazek vlevo u ramu a vubec kolem vsech trubek se to rado prodre pak to takle zlobi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Snimac otacek motora

#3 Příspěvek od MadTom » 14 kvě 2018 10:10

Přesněji řečeno, je to snímač polohy klikového hřídele, a je to jediné čidlo, bez kterého TD5ka ani nevrčí, protože motor neví, kdy má vstřikovat naftu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#4 Příspěvek od Miklosxxx » 14 kvě 2018 10:29

Kuknem sa na to ked budem doma cez vykend.(potom dam vediet)
Mne to iba zavse zacuka inokedy spadne do nudzoveho rezimu.Na diagnostike hlasi snimac otacok motora.
Rozhodne sa z tymto autom nemusim bat ze sa budem nudit😂
PS:Kokesek nejdes si to rozmysliet z tou stavbou a nechces is stavat na Oravu.
Rozhodne by sa nam takyto chlapi tu hodili.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Snimac otacek motora

#5 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 14 kvě 2018 14:06

Která diagnostika, ti to rekla ? už jsem někde četl, že když nějaká ne LR diagnostika nerozumněla chybě tak hodila jako výpis právě snmač otáček, a přitom to s ním vůbec nesouviselo.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#6 Příspěvek od Miklosxxx » 14 kvě 2018 20:39

Hanys_a_Kaca píše: 14 kvě 2018 14:06 Která diagnostika, ti to rekla ? už jsem někde četl, že když nějaká ne LR diagnostika nerozumněla chybě tak hodila jako výpis právě snmač otáček, a přitom to s ním vůbec nesouviselo.
Toto by aj mna zaujimalo..Diagnostika Launx x431pro neviem ci som urobil dobre ze som hu kupil.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Snimac otacek motora

#7 Příspěvek od Kokesek » 15 kvě 2018 17:49

To je vyborna diagnostika. Taky ji pouzivam. A proti delphi lze velmi malo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#8 Příspěvek od Miklosxxx » 19 kvě 2018 10:33

Takze pozeral som to cidlo co snima otacky bolo riadne zakydane bordelom.Po vycisteny cidla uz nehadze chybu snimac otaciek ale vypisuje diagnostika chyba detekovana uzivatelom :wring
To cukanie pozorujem aj na volnobehu zvlast ked je auto studene.Ked ho zohrejem cuka mierne dakedy vobec.
Viete mi dat nejake voditko?

Takto vyzeral snimac
Obrázek
Naposledy upravil(a) Miklosxxx dne 20 kvě 2018 19:21, celkem upraveno 2 x.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Snimac otacek motora

#9 Příspěvek od Kokesek » 19 kvě 2018 20:30

Miklosxxx píše:Takze pozeral som to cidlo co snima otacky bolo riadne zakydane bordelom.Po vycisteny cidla uz nehadze chybu snimac otaciek ale vypisuje diagnostika chyba detekovana uzivatelom :wring
To cukanie pozorujem aj na volnobehu zvlast ked je auto studene.Ked ho zohrejem cuka mierne dakedy vobec.
Viete mi dat nejake voditko?
Jestli cuka jako ze vynechava valec tak si vymen kabelovy svazek ke vstrikum.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#10 Příspěvek od Miklosxxx » 20 kvě 2018 19:14

Presne ako vravis. Na volnobehu nic nebadat.Pri jemnom pridani chrochta ako nasraty diviak zavse padne do nudzaku a pri plnom pridani tiez nic.
Pri jazde sa to sprava ze cukne ako keby prerusilo vsetky vstreky.(iba pri jemnom pridani)Zo zufalstva som vycistil aj EGR,ale bol dost cisty.
Pri vytiahnuti koncovky vstrekov my z bovdenu vytiekol olej takze to dost presakuje.Vycistil som koncovku aj pri riadiacej jednotke no nepomohlo.
Ale kabelovy zvezok urcite prehodim ,zial zase na buduci vykend. Zaujimave ze za studena sa to prejavuje viac.
No uvideme urcite napisem ako som dopadol.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Snimac otacek motora

#11 Příspěvek od MadTom » 20 kvě 2018 19:26

Olej jako takovej v kabelovém svazku nevadí, to by ho muselo být v jednotce alespoň deci. Co vadí je nekontaktování konektorů na vstřikovačích nebo někde po cestě mezi vstřikovači a řídící jednotkou. Ono tam teče v impulzech asi 20A a ty konektory jsou velmi malé. Když ohnije konektor pro žárovku, tak se vytaví, tak to akorát přestane spolehlivě vodit. A vzhledem k tepelné roztažnosti kovů se často stává, že studený motor je OK, a když se ohřeje, tak se plech v konektorech roztáhne a přestane to pořádně vodit. Několikrát se mi stalo, že jsme raději napružily piny ve starých konektorech a daly zpět starý svazek, s novými těsnícími O kroužky na průchodu ven z hlavy. Nový svazek který je v hlavě neznámého původu, byl horší než velmi starý originál. Konektory nedržely už při prvním použití.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#12 Příspěvek od Miklosxxx » 20 kvě 2018 19:34

MadTom: Vravis ze radsej napruzit Piny a vymenit okruzky ako kupovat novy kabelovy zvezok?
Ratam ze si mal na mysli aj koncovky priam na vstrekoch.Cize hlinikovy kryt dole..
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Snimac otacek motora

#13 Příspěvek od MadTom » 20 kvě 2018 19:41

Přesně tak - víko ventilů dolu, svazek ven, napružit kontakty, vyměnit 2 Okroužky. A zkontrolovat všechny konektory po cestě. Nejlépe ale napíchnout auto na diagnostiku, jinak to taky může být hledání v kupce sena.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#14 Příspěvek od Miklosxxx » 26 kvě 2018 14:45

Nazdar chlapi.
Tak som sa vcera pustil do napruzenia kontaktov a dopadol som nasledovne.
Napruzenie kontaktov vymena tesnenia.
Chyba neodstranena.Za studena hapka ako traktor(iba pri pridavani ked drzim plyn ide pekne) a ked som sa bol previest necuklo ani raz.
Cize zohriaty motor ide normalne.
Po nasledovnej kontrole diagnostikov my nabehly nove chyby.Ved som ine nic nerobil vid

Obrázek

Po zufalej kontrole som nadabil na nemile prekvapenie tisne my vodu neviem presne ale asi od tej sroby co je v hlave.Dufam ze nie tesnenie.
Ale!! Chcem sa opytat ci dakto vie co je to za snimac a kam patri ten cierny kablik. Lebo poviem vam pravdu som z tohto auta uz zufaly.
Obrázek
Obrázek
Diky za kazdu radu Milos
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Snimac otacek motora

#15 Příspěvek od Dex » 27 kvě 2018 08:38

Pod tim šroubem to teče, to je klasika. Sundat svody výfuku a pretesnit to ;)

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Snimac otacek motora

#16 Příspěvek od Kokesek » 27 kvě 2018 13:41

Tak zrovna tenhle lauch je nic moc. A navic to nesmis pouzivat v cestine ale zasadne anglictina.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#17 Příspěvek od Miklosxxx » 27 kvě 2018 15:21

Kokesek píše: 27 kvě 2018 13:41 Tak zrovna tenhle lauch je nic moc. A navic to nesmis pouzivat v cestine ale zasadne anglictina.


Sent from my iPhone using Tapatalk
To mas pravdu preklad trepe riadne sprostosti,ale vyskusal som postupne odpajat cidla a vsetky vyhadzovali novu chybu iba MAF senzor ked som vytiahol konektor beze zmeny.Tak som hodil live data a tam my na maf senzore stale ide 100kpa iba niekedy zacne ukazovat(vtedy mierne zacnu kolisat otacky) ale vecsinou stoji na 100kpa a ani sa nepohne.Meral som hodnoty aj podla videa na Tube Lavy 14,40 stredny 2,06 pri pridani stupa.


[youtubeadresa]https://youtu.be/udbegDEwoVQ[/youtubeadresa]
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Snimac otacek motora

#18 Příspěvek od Miklosxxx » 28 kvě 2018 00:11

Moze toto robyt aj EGR? Ked som dal manualne Zapnut vypnut egr tlak naskocil.A chyby zmyzli.
Sprava sa my to nejak zvlastne..Mam egr euro3
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Snimac otacek motora

#19 Příspěvek od petr pp » 28 kvě 2018 07:05

To cidlo je tlak oleja a kablik neni podstatny mozno ti to Madtom este detailne vysvetli :wink:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Snimac otacek motora

#20 Příspěvek od MadTom » 28 kvě 2018 07:53

Tak nevím co mám vysvětlovat - na boční zadní straně motoru před řidičem, zhruba za turbem je snímač tlaku oleje - pro kontrolku na palubce. Vede k němu jeden drát připojený a jeden nepřipojený z výroby. Asi příprava na jiný typ spínače.
MAF = váha vzduchu - čidlo ve velké vzduchové trubce mezi filtrboxem a turbem. Měří váhu (tedy množství) nasávaného vzduchu, nikoliv jeho tlak. Takže 100kPa je nejspíš údaj od něčeho jiného. Tady hledej něco jako kg/h a podobně. Okolo 100kPa bude ukazovat při volnoběhu čidlo tlaku vzduchu ve filtr boxu (AAP = ambient air pressure), tedy čidlo okolního tlaku, používané kvůli korekci na nadmořskou výšku a na změnu tlaku vzduchu. Při přišlápnutí plynu u stojícího auta indikuje drobný pokles tlaku, jak moto cucá vzduch z filtrboxu, ze 100kPa to poklesne tak na 99,6kPa, takže změna je velmi malá.
Doporučuju přepnout diagnostiku do angličtiny, pokud to jde. Ono mít nesmyslný překlad a k tomu nejspíš i neideálně fungující diagnostiku může být smrtelná kombinace pro servis - hledáš něco úplně jiného, než kde je problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět