Discovery III 4.4 zdvihátka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Discovery III 4.4 zdvihátka

#1 Příspěvek od fedo01 » 26 bře 2018 20:44

Zdravím všechny, pořídil jsem Discovery III 4.4 220kw. Auto má po nastartování nepravidelný chod a diagnostika píše výpadky hoření na dvou válcích. Bylo mi řečeno ze je to určitě zdvihátkama. Máte někdo zkušenost s výměnou? váčky jsou hnaný řetězema? Co všechno musím rozebrat? Moc děkuji všem za tipy

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#2 Příspěvek od mato_srubka » 26 bře 2018 21:00

Daj zmerať tlaky. To je prvá mechanická diagnostika, ktorá napovie o stave spaľovacieho priestoru.
Ak to aj boli zdvihatka a vôle ventilov sú mimo toleranciu, tak pozor na podpálené ventily.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
Paczqo
Příspěvky: 231
Registrován: 24 srp 2015 09:33
tel.: HTC U Ultra
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Hradec Králové

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#3 Příspěvek od Paczqo » 26 bře 2018 21:23

Rozvody hnané řetězem
než se pustiš do zdvihatek a ventilu ktere jsou servisně u tohodle motoru trochu nočni mura tak dopravdy nejdřiv cestou tlaků, připadně pokud jsou vypadky hoření tak co svíce - existuji pouze dva typy co funguji ostatni nefungují, cívky ?
LPG v tom je nebo ne ?
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#4 Příspěvek od fedo01 » 26 bře 2018 21:26

LPG v tom je. Prins. Najeto 190tkm. Jaké svíčky na tomhle motorů lu fungují?

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#5 Příspěvek od mato_srubka » 26 bře 2018 21:30

V prvom rade spojazdniť do bezproblémového stave na benzín, potom skúšať dať dokopy LPG.

BTW, na mojom D2 V8 som mal chvíľu problém s nepravidelným chodom a kuckaním. Boli to pokašľané sviečkové káble.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
Paczqo
Příspěvky: 231
Registrován: 24 srp 2015 09:33
tel.: HTC U Ultra
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Hradec Králové

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#6 Příspěvek od Paczqo » 26 bře 2018 21:32

NGK iridium nebo Champion Platinum nic jineho, nedejbože když se tam daj svice pro LPG.
prins by měl na tomhle motoru z mych zkušenosti funguje velmi dobře.

Každopadně nejdřiv zkoukni svice, civky, kabely pak tlaky a pak řešit ventily a zdvihatka.
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#7 Příspěvek od fedo01 » 27 bře 2018 23:12

Mužů poprosit o radu, ohledně číslování válců u tohoto motoru? Předpokladam že když stojím před autem a dívám se do motoru tak vlevo u chladiče je 1. Válec, 2. Válec je vpravo u chladiče, 3. Válec je vlevo další řadě od chladiče, 4. Válec vpravo v druhé řadě od chladiče ..... Je to tak nebo se pletu?

Uživatelský avatar
Paczqo
Příspěvky: 231
Registrován: 24 srp 2015 09:33
tel.: HTC U Ultra
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Hradec Králové

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#8 Příspěvek od Paczqo » 28 bře 2018 04:38

vlevo - 1,3,5,7
vpravo - 2,4,6,8
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#9 Příspěvek od fedo01 » 28 bře 2018 23:53

tak jsem dnes prohrazel z valce 5(P0305 - výpadek hoření) cívky na 1. válec a následně i svíčky prohodil problém stále stejný. Na volnoběh nepravidelný chod, vyhazující hláška engine performance reduced a opet chyba P0305. Co doporučujete??? První vyměnit zdvihátka, složit a uvidí se nebo jít rovnou po ventilech??? Jak zjistit že by byli vadné kabely k civkám????

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#10 Příspěvek od lenham3 » 29 bře 2018 00:35

A to se deje na benzin nebo na plyn?

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#11 Příspěvek od fedo01 » 29 bře 2018 05:42

Na plyn i na benzín

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#12 Příspěvek od lenham3 » 29 bře 2018 21:27

Tak bych zmeril tlaky ,vymenil svicky a zkontroloval kabelaz ke střikum kde se pripojoval plyn a taky prohlidnout plyn stav plynovych strikovacu ,pukud se zacne neco dit z plynem tak muze i rozhodit i benzinovou jednotku

universal
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2018 11:58
tel.: 777203377
auto: LR3 4.4V8
Bydliště: Praha

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#13 Příspěvek od universal » 13 dub 2018 13:56

Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.

Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce

Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady

Práce tak na 2 dny + čekání na díly

Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.

universal
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2018 11:58
tel.: 777203377
auto: LR3 4.4V8
Bydliště: Praha

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#14 Příspěvek od universal » 13 dub 2018 13:59

opravuji samozápaly na missfires - tzn. vynechávání zápalů

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#15 Příspěvek od Maxsel » 13 dub 2018 16:39

Kouknoul bych, zda nejsou ty ventily podpálené. Přestože tady fóru pár lidí píše, že jim LPG funguje dobře, byly tyhle motory při provozu na LPG vždycky považovány za problémovější. Obzvláště pak přeplňované Sch. Fungují dobře převážně jako polykači km, kdy běží motor v optimálním režimu.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#16 Příspěvek od fedo01 » 16 dub 2018 19:33

Koukám že tady se někdo vyzná. Ty jsi ty hlavy ještě už dával dolů když píšeš motor ven = karoserie dolů???
universal píše: 13 dub 2018 13:56 Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.

Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce

Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady

Práce tak na 2 dny + čekání na díly

Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#17 Příspěvek od fedo01 » 16 dub 2018 22:28

Tlaky změřene: 1. Válec - 0,7MPa, 3. Válec - 0,65MPa, 5. Válec - méně jak 0,4Mpa.... Dále jsem radši neměřil. Je pravda že 5. Válec to píše pořád. Takže minimálně zde je problém. Teď jde o to, jak zjistit zda i mimo špatných zdvihátka nejsou i podpálene ventily. Udělat zdvihátka a uvidí se?

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#18 Příspěvek od MadTom » 16 dub 2018 22:35

A co zkusit endoskop - kouknout do válce dírou po svíčce? Pokud by se vešel, tak ty do USB stojí pár set korun. Akorát pokud by byl s nasazovacím zrcátkem, tak ho doporučuju extra přivázat na vlasec, umí sklouznout. Píst dolů, ventily zamáčkout a už by mohlo být něco vidět. Případně se zavřenýma ventilama si tam posvítit z druhé strany - přes výfukové kanály, a podívat se, jestli prosvítá světlo. To by mohlo být vidět ještě lépe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

fedo01
Příspěvky: 17
Registrován: 09 bře 2014 12:31
auto: L322 4.4 V8

Re: Discovery III 4.4 zdvihátka

#19 Příspěvek od fedo01 » 18 dub 2018 20:23

Doporučí mi někdo kam to odvézt? Asi jsem rozhodl to udělat jednou a pořádně. Tedy hlavy dolů, ventilový sedla z tvrdokovu, zdvihátka,... okolí Prahy někdo šikovný?

Odpovědět