Discovery III 4.4 zdvihátka
Moderátor: Miky_CZ
Discovery III 4.4 zdvihátka
Zdravím všechny, pořídil jsem Discovery III 4.4 220kw. Auto má po nastartování nepravidelný chod a diagnostika píše výpadky hoření na dvou válcích. Bylo mi řečeno ze je to určitě zdvihátkama. Máte někdo zkušenost s výměnou? váčky jsou hnaný řetězema? Co všechno musím rozebrat? Moc děkuji všem za tipy
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Daj zmerať tlaky. To je prvá mechanická diagnostika, ktorá napovie o stave spaľovacieho priestoru.
Ak to aj boli zdvihatka a vôle ventilov sú mimo toleranciu, tak pozor na podpálené ventily.
Ak to aj boli zdvihatka a vôle ventilov sú mimo toleranciu, tak pozor na podpálené ventily.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
- Paczqo
- Příspěvky: 231
- Registrován: 24 srp 2015 09:33
- tel.: HTC U Ultra
- auto: Discovery 3 4.4 V8
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Rozvody hnané řetězem
než se pustiš do zdvihatek a ventilu ktere jsou servisně u tohodle motoru trochu nočni mura tak dopravdy nejdřiv cestou tlaků, připadně pokud jsou vypadky hoření tak co svíce - existuji pouze dva typy co funguji ostatni nefungují, cívky ?
LPG v tom je nebo ne ?
než se pustiš do zdvihatek a ventilu ktere jsou servisně u tohodle motoru trochu nočni mura tak dopravdy nejdřiv cestou tlaků, připadně pokud jsou vypadky hoření tak co svíce - existuji pouze dva typy co funguji ostatni nefungují, cívky ?
LPG v tom je nebo ne ?
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
LPG v tom je. Prins. Najeto 190tkm. Jaké svíčky na tomhle motorů lu fungují?
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
V prvom rade spojazdniť do bezproblémového stave na benzín, potom skúšať dať dokopy LPG.
BTW, na mojom D2 V8 som mal chvíľu problém s nepravidelným chodom a kuckaním. Boli to pokašľané sviečkové káble.
BTW, na mojom D2 V8 som mal chvíľu problém s nepravidelným chodom a kuckaním. Boli to pokašľané sviečkové káble.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
- Paczqo
- Příspěvky: 231
- Registrován: 24 srp 2015 09:33
- tel.: HTC U Ultra
- auto: Discovery 3 4.4 V8
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
NGK iridium nebo Champion Platinum nic jineho, nedejbože když se tam daj svice pro LPG.
prins by měl na tomhle motoru z mych zkušenosti funguje velmi dobře.
Každopadně nejdřiv zkoukni svice, civky, kabely pak tlaky a pak řešit ventily a zdvihatka.
prins by měl na tomhle motoru z mych zkušenosti funguje velmi dobře.
Každopadně nejdřiv zkoukni svice, civky, kabely pak tlaky a pak řešit ventily a zdvihatka.
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Mužů poprosit o radu, ohledně číslování válců u tohoto motoru? Předpokladam že když stojím před autem a dívám se do motoru tak vlevo u chladiče je 1. Válec, 2. Válec je vpravo u chladiče, 3. Válec je vlevo další řadě od chladiče, 4. Válec vpravo v druhé řadě od chladiče ..... Je to tak nebo se pletu?
- Paczqo
- Příspěvky: 231
- Registrován: 24 srp 2015 09:33
- tel.: HTC U Ultra
- auto: Discovery 3 4.4 V8
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
vlevo - 1,3,5,7
vpravo - 2,4,6,8
vpravo - 2,4,6,8
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
tak jsem dnes prohrazel z valce 5(P0305 - výpadek hoření) cívky na 1. válec a následně i svíčky prohodil problém stále stejný. Na volnoběh nepravidelný chod, vyhazující hláška engine performance reduced a opet chyba P0305. Co doporučujete??? První vyměnit zdvihátka, složit a uvidí se nebo jít rovnou po ventilech??? Jak zjistit že by byli vadné kabely k civkám????
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
A to se deje na benzin nebo na plyn?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Na plyn i na benzín
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Tak bych zmeril tlaky ,vymenil svicky a zkontroloval kabelaz ke střikum kde se pripojoval plyn a taky prohlidnout plyn stav plynovych strikovacu ,pukud se zacne neco dit z plynem tak muze i rozhodit i benzinovou jednotku
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.
Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce
Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady
Práce tak na 2 dny + čekání na díly
Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.
Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce
Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady
Práce tak na 2 dny + čekání na díly
Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
opravuji samozápaly na missfires - tzn. vynechávání zápalů
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Kouknoul bych, zda nejsou ty ventily podpálené. Přestože tady fóru pár lidí píše, že jim LPG funguje dobře, byly tyhle motory při provozu na LPG vždycky považovány za problémovější. Obzvláště pak přeplňované Sch. Fungují dobře převážně jako polykači km, kdy běží motor v optimálním režimu.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Koukám že tady se někdo vyzná. Ty jsi ty hlavy ještě už dával dolů když píšeš motor ven = karoserie dolů???
universal píše: ↑13 dub 2018 13:56 Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.
Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce
Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady
Práce tak na 2 dny + čekání na díly
Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Tlaky změřene: 1. Válec - 0,7MPa, 3. Válec - 0,65MPa, 5. Válec - méně jak 0,4Mpa.... Dále jsem radši neměřil. Je pravda že 5. Válec to píše pořád. Takže minimálně zde je problém. Teď jde o to, jak zjistit zda i mimo špatných zdvihátka nejsou i podpálene ventily. Udělat zdvihátka a uvidí se?
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
A co zkusit endoskop - kouknout do válce dírou po svíčce? Pokud by se vešel, tak ty do USB stojí pár set korun. Akorát pokud by byl s nasazovacím zrcátkem, tak ho doporučuju extra přivázat na vlasec, umí sklouznout. Píst dolů, ventily zamáčkout a už by mohlo být něco vidět. Případně se zavřenýma ventilama si tam posvítit z druhé strany - přes výfukové kanály, a podívat se, jestli prosvítá světlo. To by mohlo být vidět ještě lépe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Doporučí mi někdo kam to odvézt? Asi jsem rozhodl to udělat jednou a pořádně. Tedy hlavy dolů, ventilový sedla z tvrdokovu, zdvihátka,... okolí Prahy někdo šikovný?