Land rover d2 hd menic
Moderátor: Miky_CZ
Land rover d2 hd menic
Nazdar chlapy
Měl bych dotaz řešil nekdo do d2 hd měnič v kombinaci s vnt turbem? Zajímá mě jestli tu turbo je potřeba
Ted s malym menicem to stejne pod 2000 vubec nezabírá zak přesnějším jestli se to s hd menicem změní a případně jak.
A jestli to vnt bude k něčemu dobrý diky za rady
Měl bych dotaz řešil nekdo do d2 hd měnič v kombinaci s vnt turbem? Zajímá mě jestli tu turbo je potřeba
Ted s malym menicem to stejne pod 2000 vubec nezabírá zak přesnějším jestli se to s hd menicem změní a případně jak.
A jestli to vnt bude k něčemu dobrý diky za rady
Re: Land rover d2 hd menic
Zdar, já mám remap jednotky na 165 koní k tomu navíc VNT turbo od Turbotechnics (to už není změřené, ale hádám, že ke 180 koním to mít bude) a aktuálně od Vánoc repasovanou převodovku s HD měničem. Chová se to tak, že na pedál šlapu max do půlky a to i když chci předjíždět. Auto jede od 1500 ot. a v podstatě do 2500 ot. víc to nemá potřebu točit ... teda spíš já nemám potřebu to víc točit, protože to prostě na normální jízdu stačí ... pokud tomu šlápneš víc, tak je z toho raketa . Mám teda zatím standardní podvozek, a standardní kola 235/70, teď aktuálně na zimákách a při posledním měření jsem měl spotřebu 9,8 l, což je taky příjemné, vysvětluju si to tím, že jak to jede, nemám na to tendece tolik šlapat a nedochází k takovému prokluzu v měniči ... nejsem ale žádný závodník, na dálnici jezdím 110 km/h, řadí to cca o 250 ot. níž.
Jedu třeba 60-65 km v hodině automat už má zařazenou 4ku, já potřebuju předjet, tak lehce přitlačím a ono to jede a přitom to vůbec nepodřadí, prostě to z 1500 ot. začne růst, auto jede hezky vpřed, pokud na to dupneš, tak tě to zarazí do sedačky ...
Dokud tam ten HD měnič nebyl, tak to taky jelo, ale bylo vidět, hlavně teda slyšet, že se ta převodovka trápí, lítalo to furt do otáček, kvičelo jak píchlá svině, jezdilo to dobře, ale prostě jako sporťák, ve vysokých otáčkách, teď to se stejnou dynamikou a stylem jízdy jezdí mnohem klidněji ... vždycky jsem vjel do zatáčky a při výjezdu, jak jsem na to šlápl, tak to vyletělo zafučelo jak fén a odjelo ... teď vyjedeš a ani nevíš, protože to bere pěkně odspoda
Je to dobrý, ale zas mě ber s rezervou, protože já fakt nejsem žádnej závodník
Jedu třeba 60-65 km v hodině automat už má zařazenou 4ku, já potřebuju předjet, tak lehce přitlačím a ono to jede a přitom to vůbec nepodřadí, prostě to z 1500 ot. začne růst, auto jede hezky vpřed, pokud na to dupneš, tak tě to zarazí do sedačky ...
Dokud tam ten HD měnič nebyl, tak to taky jelo, ale bylo vidět, hlavně teda slyšet, že se ta převodovka trápí, lítalo to furt do otáček, kvičelo jak píchlá svině, jezdilo to dobře, ale prostě jako sporťák, ve vysokých otáčkách, teď to se stejnou dynamikou a stylem jízdy jezdí mnohem klidněji ... vždycky jsem vjel do zatáčky a při výjezdu, jak jsem na to šlápl, tak to vyletělo zafučelo jak fén a odjelo ... teď vyjedeš a ani nevíš, protože to bere pěkně odspoda
Je to dobrý, ale zas mě ber s rezervou, protože já fakt nejsem žádnej závodník
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover d2 hd menic
No a co více pomohlo?
1) VNT Turbo
2) HD měnič
Jsou 3 měniče Small, Medium a Large (je to myšleno na ZF4hp2x)
Každý má jiný stall test.
S-2800 TD5 cca 105kW
M-2400 V8(4.0) cca 130-140 kW
L-2400 V8(4.6) cca 150-165 kW
Je to na různých motorech, protože velikost se volí podle výkonu takže například když L dáme na TD5 bude mnohem nižší třeba i 300 ot. Zvednutím výkonu se zase posouvá nahoru.
Takže větší měnič má jasný význam při zvýšení výkonu, ale u standartu to moc význam nemá.
Dle mě VNT turbo je u měničového automatu (zf4hp2x) nevyužitelná, VNT posouvá nástup kroutícího momentu z cca 2000 na cca 1700 a to se prakticky nevyužije. Smysl má dle mě spíš větší turbo a to klidně WG.
Ono by VNT význam mělo kdyby převodovka fungoval jako ZF6hp2x která už od 3 st. zamyká měnič.
1) VNT Turbo
2) HD měnič
Jsou 3 měniče Small, Medium a Large (je to myšleno na ZF4hp2x)
Každý má jiný stall test.
S-2800 TD5 cca 105kW
M-2400 V8(4.0) cca 130-140 kW
L-2400 V8(4.6) cca 150-165 kW
Je to na různých motorech, protože velikost se volí podle výkonu takže například když L dáme na TD5 bude mnohem nižší třeba i 300 ot. Zvednutím výkonu se zase posouvá nahoru.
Takže větší měnič má jasný význam při zvýšení výkonu, ale u standartu to moc význam nemá.
Dle mě VNT turbo je u měničového automatu (zf4hp2x) nevyužitelná, VNT posouvá nástup kroutícího momentu z cca 2000 na cca 1700 a to se prakticky nevyužije. Smysl má dle mě spíš větší turbo a to klidně WG.
Ono by VNT význam mělo kdyby převodovka fungoval jako ZF6hp2x která už od 3 st. zamyká měnič.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover d2 hd menic
Za mě - pokud TD5 automat tak s větším měničem, standardním turbem a lehkým čipem. Až pokud tohle nebude stačit, tak bych řešil větší turbo. Nemá velký smysl dávat větší turbo se standardním malým měničem. A jestli VNT turbo, nebo wastegatové je věc druhá - jak psal Hubert, VNT turbo by mělo hodně pomoci se zátahem od nižších otáček, což tady ale limitují možnosti měniče, takže se vynaložené náklady nemusí moc projevit, a "stejnou" službu může udělat i větší wastegatové turbo.
Druhá věc je, co to bude dělat ve velkých otáčkách motoru - na dálnici. D2 ale není zrovna moc dálniční auto.
V jakémkoliv případě ale musí fungovat výborně chlazení jak převodovky tak motoru. Ona TD5ka hodně zvládne, ale chladič zalepený zvenku bahnem je trošku problém.
Druhá věc je, co to bude dělat ve velkých otáčkách motoru - na dálnici. D2 ale není zrovna moc dálniční auto.
V jakémkoliv případě ale musí fungovat výborně chlazení jak převodovky tak motoru. Ona TD5ka hodně zvládne, ale chladič zalepený zvenku bahnem je trošku problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Land rover d2 hd menic
No k každým případně tam dam cooler i a
Chladič automatu od allisportu.
Spie mi jde o velikost toho menice jakej zvolit aby se to třeba v terenu nedusilo nebotak
Chladič automatu od allisportu.
Spie mi jde o velikost toho menice jakej zvolit aby se to třeba v terenu nedusilo nebotak
Re: Land rover d2 hd menic
Huberte, nejsem schopen posoudit, ale řekl bych, jak píše Tom, že velký měnič je určitě lepší investice než to turbo. Já auto s tím turbem už koupil, velký měnič nemělo, mělo standardní a netrvalo dlouho o bylo po něm. Osobně bych to turbo, nemít ho tam, vůbec neřešil ... lehký čip a větší měnič a byl bych spokojený ... jak jsem psal výše. Ten největší americký už do TD5ky myslím ani nenacpeš, nebo jo??
Já osobně, kdybych to podstupoval, tak bych při repasi automatu dával automaticky větší měnič - automat jednoho dne repasovat musíš, tak proč tam nedát něco silnějšího.
Pak až bych řešil čipy a turba ... v opačném pořadí máš sice formuli, ale na jak dlouho? Než to ten měnič upeče ...
Já osobně, kdybych to podstupoval, tak bych při repasi automatu dával automaticky větší měnič - automat jednoho dne repasovat musíš, tak proč tam nedát něco silnějšího.
Pak až bych řešil čipy a turba ... v opačném pořadí máš sice formuli, ale na jak dlouho? Než to ten měnič upeče ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Land rover d2 hd menic
Menic je hlavne o kroutaku a kdyz se kouknu na krouutaky
Td5 300nm
4.0 340nm
4.6 400nm
No a chipem mam kolem 400 nm uz ted tak nevím
Td5 300nm
4.0 340nm
4.6 400nm
No a chipem mam kolem 400 nm uz ted tak nevím
Re: Land rover d2 hd menic
No, ale jak jsem psal výše.
To, co se udává jako HD měnič u TD5ky je vlastně ten Medium měnič, nebo se mýlím?
Ten L už tam myslím nedostaneš, nemá už ta převodovka pak jinou skříň nebo něco??
To, co se udává jako HD měnič u TD5ky je vlastně ten Medium měnič, nebo se mýlím?
Ten L už tam myslím nedostaneš, nemá už ta převodovka pak jinou skříň nebo něco??
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Land rover d2 hd menic
hrochado píše: ↑07 bře 2018 07:47 Zdar, já mám remap jednotky na 165 koní k tomu navíc VNT turbo od Turbotechnics (to už není změřené, ale hádám, že ke 180 koním to mít bude) a aktuálně od Vánoc repasovanou převodovku s HD měničem. Chová se to tak, že na pedál šlapu max do půlky a to i když chci předjíždět. Auto jede od 1500 ot. a v podstatě do 2500 ot. víc to nemá potřebu točit ... teda spíš já nemám potřebu to víc točit, protože to prostě na normální jízdu stačí ... pokud tomu šlápneš víc, tak je z toho raketa . Mám teda zatím standardní podvozek, a standardní kola 235/70, teď aktuálně na zimákách a při posledním měření jsem měl spotřebu 9,8 l, což je taky příjemné, vysvětluju si to tím, že jak to jede, nemám na to tendece tolik šlapat a nedochází k takovému prokluzu v měniči ... nejsem ale žádný závodník, na dálnici jezdím 110 km/h, řadí to cca o 250 ot. níž.
Jedu třeba 60-65 km v hodině automat už má zařazenou 4ku, já potřebuju předjet, tak lehce přitlačím a ono to jede a přitom to vůbec nepodřadí, prostě to z 1500 ot. začne růst, auto jede hezky vpřed, pokud na to dupneš, tak tě to zarazí do sedačky ...
Dokud tam ten HD měnič nebyl, tak to taky jelo, ale bylo vidět, hlavně teda slyšet, že se ta převodovka trápí, lítalo to furt do otáček, kvičelo jak píchlá svině, jezdilo to dobře, ale prostě jako sporťák, ve vysokých otáčkách, teď to se stejnou dynamikou a stylem jízdy jezdí mnohem klidněji ... vždycky jsem vjel do zatáčky a při výjezdu, jak jsem na to šlápl, tak to vyletělo zafučelo jak fén a odjelo ... teď vyjedeš a ani nevíš, protože to bere pěkně odspoda
Je to dobrý, ale zas mě ber s rezervou, protože já fakt nejsem žádnej závodník
A ty mas M nebo L
Re: Land rover d2 hd menic
No, já mám HD měnič pro TD5, což předpokládám, že v tom výčtu je ten M
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover d2 hd menic
K tomu kroutícímu momentu je třeba vždy přidat i otáčky, jinak je to nicneříkající informace. Pro představu, kroutící moment se "dělá" momentový klíčem, ale výkon tam není, protože se "nic netočí", i když tam moment je.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover d2 hd menic
Jak píše MadTom . Kroutící moment a výkon obojí je potřeba brát v úvahu. Nechci ti kazit myšlenku s L měničem, protože je zprávná. Ale jak zde již bylo i napsáno myslím si že L měnič do frémy TD5 nenacpeš. Vím že L měnič do dávali do HS 2.8 (300Tdi) , ale zde se musela použít jiná montážní deska na motor a převodovka i s fémou z V8l. Takže by jsi musel sehnat desku na TD5 která umožní přidělání převodovky V8.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: Land rover d2 hd menic
Ak by som mohol poprosiť, vedel by mi niekto spraviť Stall Test na aute s motorom TD5 + HD menič + chip ? Lebo sa mi niečo nezdá na aute.... Potrebujem vedieť do akých otáčok sa Vám auto dostane pri tejto kombinácii.... Ked som mal auto v originálnom stave tak som dosiahol 2650 ot/ min, tak mi odišla prevodovka a robil sa repas + menič + chip.... Od vtedy mam problem pri zaradeni R v kopci alebo v zatazi ( teren) na normalnej rýchlosti auto strasne dymi a už sa mi raz stalo že sa ani nepohlo do zadu ako keby šmykala spojka, ale to boli všetky kolesa v priekope každa náprava v jednej. Ale ked som zaradil redukciu auto vystrelilo ako raketa do zadu... Čiže usudzujem že sa to sprava tak ako keby nemalo výkon. Do predu na D niesu žiadne problemy, len pri R a cestnej rýchlosti. Na ceste auto ide paradne bez problemov, ovela lepšie ako bez chipu.... Tak isto ked spravim stall test tak ako dymi ako lokomotíva..... Presnu hodnotu otáčok, ktora mi vyšla pri tesne napíšem zajtra....
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Land rover d2 hd menic
čokolvek čo posunie max Nm do nižších otáčok je prínos. TD5 je totiž do 2000ot hluchá ale že na totálku. Ako tak sa prejavuje od cca 1800 no ak treba razantne vyraziť z križovatky tak človek má pocit, že prešli minúty kým sa to prebralo. A je jedno či je tam HD alebo STD menič. HD menič cítiť hlavne pri jazde, pretože otáčky kedy prevodovka radí
výrazne klesnú a samotný prenos Nm je ďaleko výraznejší. Je tú o HD meniči celé vlákno a ak sa nemýlim, vložil som tam aj videá ako zaberá a zrýchluje D2 na 275/65R16 MT so STD motorom bez chipu.
výrazne klesnú a samotný prenos Nm je ďaleko výraznejší. Je tú o HD meniči celé vlákno a ak sa nemýlim, vložil som tam aj videá ako zaberá a zrýchluje D2 na 275/65R16 MT so STD motorom bez chipu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: Land rover d2 hd menic
Zo zrýchlením nemam problem po uprave... Ked sa rozbehnem na plny plyn tak stratím z miesta nie jedno klasicke osobné auto..... len tu spiatočku ako keby v zataží nezvladalo..... a neviem prečo.... Ja to skusim natočiť aby bolo jasne hned čo to robí...
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover d2 hd menic
Rok stara prevodovka repasovana od Ashcrofta + HD menic + chip od Toomicha - cca 2250 rpm
A teda na velkou zpatecku do ostryho kopce se tomu taky nechce a dost to huli.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: Land rover d2 hd menic
pojir
Dakujem... a stalo sa ti ze sa ti auto nepohlo vobec na R ? V terene... je sice pravda ze v terene sa ma jazdit na redukciu ale musi to ist aj na normalnu rychlost....
Dakujem... a stalo sa ti ze sa ti auto nepohlo vobec na R ? V terene... je sice pravda ze v terene sa ma jazdit na redukciu ale musi to ist aj na normalnu rychlost....
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover d2 hd menic
Jak se to vezme. Jak rikam - do kopce se tomu na velkou zpatecku fakt nechce, tak to netrapim a pouzivam redukci
Kdyz tam byla puvodni prevodovka (se standardnim menicem), tak to bylo na zpatecku hodne hodne liny. Pak jsem se jednou propadnul jednim kolem na takovym drevenym najezdu, docela obtizne jsem vyjel ven (tehdy jsem mel taky pouzit redukci, ale neudelal jsem to). No a od te doby to uz zpateckovat nechtelo vubec. Pry asi sjeta kterasi spojka v prevodovce. Proto prisla na radu vymena cele prevodovky, tu starou uz nikdo neotviral, sla vymennym zpusobem Ashcroftovi za tu novou. Ale pry byl uplne ucpany chladic prevodovky. Rekl bych, ze ten bordel v nem pochazel prave z te znicene spojky. Ale to jsou spis moje laicke dohady.
Kdyz tam byla puvodni prevodovka (se standardnim menicem), tak to bylo na zpatecku hodne hodne liny. Pak jsem se jednou propadnul jednim kolem na takovym drevenym najezdu, docela obtizne jsem vyjel ven (tehdy jsem mel taky pouzit redukci, ale neudelal jsem to). No a od te doby to uz zpateckovat nechtelo vubec. Pry asi sjeta kterasi spojka v prevodovce. Proto prisla na radu vymena cele prevodovky, tu starou uz nikdo neotviral, sla vymennym zpusobem Ashcroftovi za tu novou. Ale pry byl uplne ucpany chladic prevodovky. Rekl bych, ze ten bordel v nem pochazel prave z te znicene spojky. Ale to jsou spis moje laicke dohady.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover d2 hd menic
Je to proste tak ze kombinace hd (tedy stredniho menice) spolu s cipem a vnt turbem je dokonalost sama. Nejvetsi vyznam ma urcite menic s cipem. Turbo tomu dava jistotu. Menic dela pevnejsi spojeni jako u manualu a cip tomu dava vykon od spodu a podle nastaveni softu i nahore.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: Land rover d2 hd menic
Dnes som spravil test a mam presne 2200 otacok...... ale dym co bol za autom