Korekční ramena Discovery 2

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Korekční ramena Discovery 2

#1 Příspěvek od pavel11 » 23 úno 2018 19:08

Ahoj,
pořídil jsem si 3" lift a chci ještě objednat koreční ramena. Našel jsem jen přední od terrafirmy. Vzadu nejsou potřeba? Má s tím někdo zkušenosti?

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#2 Příspěvek od pavel11 » 24 úno 2018 10:15

Tak zatím sháním marně zadní korekční ramena.
Jedna z možností je převaření držáků na nápravě. Ale jestli se nepletu, tak by to stačit nemělo. Ty ramena kromě jiného úhlu, jsout i o něco delší.

FIDEL
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2018 16:32
auto: Discovery 2

Re: Korekční ramena Discovery 2

#3 Příspěvek od FIDEL » 06 bře 2018 20:49

No a jak budeš řešit predni kardan? Pri použití ramen ti zacne vibrovat a zacnou ti padat kříže na kardanu. Jinak vzadu ramena nejsou problem ale budes muset upravit watak

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#4 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 07:49

No, pravě ty vibrace by měli řešit ty korekční ramena a distanční kroužek mezi unašečem a kardanem. Zadek budu řešit excentrama, kroužkem a upravím watt.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Korekční ramena Discovery 2

#5 Příspěvek od MadTom » 07 bře 2018 07:57

Excentry myslíš jako excentrické silentbloky do ramen? To je podle mě velmi špatné řešení, pokud se má s autem jezdit i mimo silnici, tedy do míst, kde má docházet k velkému pohybu zadní nápravy (propružení) oproti rámu. V takovém případě jsou standardní silentbloky docela slušně namáhané, a pokud dám excentrické, tak protože mají na jedné straně podstatně méně gumy, tak to na ní musí také podstatně méně pružit a tím pádem to v tom místě gumu podstatně více namáhat. Na silnici je to jedno, a pokud to "zničíš" jízdou v terénu, tak ti výrobce nejspíše řekne, že je to opotřebením. To ale asi není ideální postup.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#6 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 08:26

MadTom píše: 07 bře 2018 07:57 Excentry myslíš jako excentrické silentbloky do ramen? To je podle mě velmi špatné řešení, pokud se má s autem jezdit i mimo silnici, tedy do míst, kde má docházet k velkému pohybu zadní nápravy (propružení) oproti rámu. V takovém případě jsou standardní silentbloky docela slušně namáhané, a pokud dám excentrické, tak protože mají na jedné straně podstatně méně gumy, tak to na ní musí také podstatně méně pružit a tím pádem to v tom místě gumu podstatně více namáhat. Na silnici je to jedno, a pokud to "zničíš" jízdou v terénu, tak ti výrobce nejspíše řekne, že je to opotřebením. To ale asi není ideální postup.
Přesně toho se také obávám, ale nějak se mi nedaří sehnat zadní korekční ramena. Nějak nevím jak to vyřešit

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Korekční ramena Discovery 2

#7 Příspěvek od MadTom » 07 bře 2018 08:30

A co převařit držáky (upravit díry) na nápravě? Pohledej na fóru - už to tady bylo řešeno, hlavně teda u přední nápravy. A je to vůbec potřeba řešit?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#8 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 08:37

Je to taky jedna z možností, že bych se vykašlal na zadek. Jen si říkám, že bude vyosený watt. A nebo převařit. Jenže už mám nápravu natřenou :Ja blb:

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Korekční ramena Discovery 2

#9 Příspěvek od SJ410 » 07 bře 2018 11:26

Pokud das predni korekcni ramena, tak se ti vrati zpet zaklon cepu, ale ten kardan se jeste vic zhorsi. Tam ti podlozka nepomuze, spis bych rekl ze jeste vic uskodi. Jediny spravny reseni je prevareni napravy. Zaklon udelat kolik ma byt, no a dif nasmerovat na vyvod z pridavky. Tady je k tomu report...
viewtopic.php?f=30&t=28578&start=40
Už radši na nic...

FIDEL
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2018 16:32
auto: Discovery 2

Re: Korekční ramena Discovery 2

#10 Příspěvek od FIDEL » 07 bře 2018 12:29

No mě třeba zadek nedělá nic ale trochu se peru s předem.

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#11 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 17:40

Koukal jsem na to jak převařoval ty nápravy. Z hlediska konstrukce kardanu je to špatně.

Budu citovat z Wiki:
Kardanův kloub není homokinetický (stejnoběžný). Je zachován směr otáčení, ale vzhledem ke konstrukci Kardanova kloubu dochází v průběhu jedné půlotáčky k periodické odchylce úhlové rychlosti hnaného hřídele vůči rychlosti hnacího hřídele. Jinými slovy, když se hnací hřídel otáčí konstantní rychlostí, úhlová rychlost hnaného hřídele kolísá tím více, čím více se osy hřídelů odchylují.

Nejčastějším použitím je Kardanův hřídel nebo stručně kardan v pohonech, u kterých je třeba počítat s většími vzájemnými pohyby jednotlivých částí. Typickým příkladem je pohon kol vozidla (automobil, tramvaj, lokomotiva atd.). Skládá se ze dvou za sebou řazených Kardanových kloubů, obvykle ještě doplněných úpravou umožňující malou změnu délky hřídele (střední část bývá dělená pomocí drážkovaného spoje). Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanův hřídel jako celek homokinetický - odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.

|Zjednodušeně řečeno:
Pokud vývody svírají rozdílné úhly budou vznikat vibrace = vyšší opotřebení křížů, ložisek atd.
Pokud vývody budou rovnoběžně nebudou vznikat vibrace .

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#12 Příspěvek od pojir » 07 bře 2018 19:00

Jenze D2 nema kardan se dvema krizema, ale s krizem a dvoukrizem...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#13 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 19:54


Uživatelský avatar
pavel11
Příspěvky: 89
Registrován: 16 úno 2014 16:52
tel.: 725564107
auto: LR DII DIV
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena Discovery 2

#14 Příspěvek od pavel11 » 07 bře 2018 20:34

Tak jo, pootočení hrušky u přední nápravy je správně. Dá se to eliminovat kardanem s double křížema na obou stranách a nebo převařením nápravy.
Přílohy
naprava.jpg
129_aa2s131131_MultDC_575x125_1.jpg
129_aa2s131131_MultDC_575x125_1.jpg (12.63 KiB) Zobrazeno 6060 x

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Korekční ramena Discovery 2

#15 Příspěvek od SJ410 » 07 bře 2018 20:55

JJ u D2 je ve standardu 3kriz a uz v serii je dif nasmerovanej na vyvod. Ty to zvednes, takze kardan zustava vice mene stejne, ale zhorsi se zaklon. Takze das ramena, zlepsi se zaklon ale zhorsis vyvod difu. Zacarovanej kruh...
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Korekční ramena Discovery 2

#16 Příspěvek od eveUSO » 08 bře 2018 19:58

Nechci to zakřiknout, ale mám také 3 lift a krom prodloužení tyček stabíku, převaření zadní nápravy místo wattu na Parnhard rod a popotažená ABS kabeláže to 6 tisic km funguje. Záklnon přední ani zadní nápravy jsem neřešil a auto nevybruje, řiditelné to je uplně stejně ,,blbě" jako s dvouliftem, který jsem měl také bez řešení záklonu nápravy.... a tak nějak jsem si s 33 kolama zvykl, ba dokonce mi to příjde lépe řiditelné s 33 než při dvou liftu s 235/85/16
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

FIDEL
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2018 16:32
auto: Discovery 2

Re: Korekční ramena Discovery 2

#17 Příspěvek od FIDEL » 08 bře 2018 20:41

No já jsem záklon udělal a teď to budu vracet zpět protože to co začal dělat kardan je něco neskutecnyho. Jinak watak zkusím zachovat jen mu upravím uchytny body. Jinak nemáš fotky ty předělávky na panhartku?

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Korekční ramena Discovery 2

#18 Příspěvek od eveUSO » 08 bře 2018 22:56

Ahoj,

nějaké fotky mám, ale moc si nerozumim s nahraváním na LR forum, zkusím to přes google.

Musel jsem to uchyceni u ramene pořádně vystužit, jelikož po 6 tisících to nevydržel orginál materiál LR a utrhl se...., tak je tam navařena 6 materiál...

https://drive.google.com/file/d/1hCnD5p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_c7rs8 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Wf8ZjM ... sp=sharing

Jo a pěkně blbe se to na tom autě vaří, ten protikus co je na druhé straně na rámu (není na foto), ten s evařil jeste blběji...
https://drive.google.com/file/d/13NLxKZ ... sp=sharing stare upevnení
https://drive.google.com/file/d/1aN4RxK ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Iu7HgH ... sp=sharing
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

FIDEL
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2018 16:32
auto: Discovery 2

Re: Korekční ramena Discovery 2

#19 Příspěvek od FIDEL » 09 bře 2018 07:51

A jaky pozorujes zmeny proti wataku

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Korekční ramena Discovery 2

#20 Příspěvek od eveUSO » 09 bře 2018 16:47

že mi to konečně nebouchá a auto neplave, na jednu stranu kříží více a na druhou trochu méně...., Asi dybych jsem se chtel zbavit Stabilizátoru, tak tam navařim Ačko jako má Dsico 1, ale já stabík chci a nebyl jsem ochotný dát peníze za nove ložiska do ,,sněhuláka" na Wattu.
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Odpovědět