Korekční ramena Discovery 2
Moderátor: Miky_CZ
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Korekční ramena Discovery 2
Ahoj,
pořídil jsem si 3" lift a chci ještě objednat koreční ramena. Našel jsem jen přední od terrafirmy. Vzadu nejsou potřeba? Má s tím někdo zkušenosti?
pořídil jsem si 3" lift a chci ještě objednat koreční ramena. Našel jsem jen přední od terrafirmy. Vzadu nejsou potřeba? Má s tím někdo zkušenosti?
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Tak zatím sháním marně zadní korekční ramena.
Jedna z možností je převaření držáků na nápravě. Ale jestli se nepletu, tak by to stačit nemělo. Ty ramena kromě jiného úhlu, jsout i o něco delší.
Jedna z možností je převaření držáků na nápravě. Ale jestli se nepletu, tak by to stačit nemělo. Ty ramena kromě jiného úhlu, jsout i o něco delší.
Re: Korekční ramena Discovery 2
No a jak budeš řešit predni kardan? Pri použití ramen ti zacne vibrovat a zacnou ti padat kříže na kardanu. Jinak vzadu ramena nejsou problem ale budes muset upravit watak
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
No, pravě ty vibrace by měli řešit ty korekční ramena a distanční kroužek mezi unašečem a kardanem. Zadek budu řešit excentrama, kroužkem a upravím watt.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Korekční ramena Discovery 2
Excentry myslíš jako excentrické silentbloky do ramen? To je podle mě velmi špatné řešení, pokud se má s autem jezdit i mimo silnici, tedy do míst, kde má docházet k velkému pohybu zadní nápravy (propružení) oproti rámu. V takovém případě jsou standardní silentbloky docela slušně namáhané, a pokud dám excentrické, tak protože mají na jedné straně podstatně méně gumy, tak to na ní musí také podstatně méně pružit a tím pádem to v tom místě gumu podstatně více namáhat. Na silnici je to jedno, a pokud to "zničíš" jízdou v terénu, tak ti výrobce nejspíše řekne, že je to opotřebením. To ale asi není ideální postup.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Přesně toho se také obávám, ale nějak se mi nedaří sehnat zadní korekční ramena. Nějak nevím jak to vyřešitMadTom píše: ↑07 bře 2018 07:57 Excentry myslíš jako excentrické silentbloky do ramen? To je podle mě velmi špatné řešení, pokud se má s autem jezdit i mimo silnici, tedy do míst, kde má docházet k velkému pohybu zadní nápravy (propružení) oproti rámu. V takovém případě jsou standardní silentbloky docela slušně namáhané, a pokud dám excentrické, tak protože mají na jedné straně podstatně méně gumy, tak to na ní musí také podstatně méně pružit a tím pádem to v tom místě gumu podstatně více namáhat. Na silnici je to jedno, a pokud to "zničíš" jízdou v terénu, tak ti výrobce nejspíše řekne, že je to opotřebením. To ale asi není ideální postup.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Korekční ramena Discovery 2
A co převařit držáky (upravit díry) na nápravě? Pohledej na fóru - už to tady bylo řešeno, hlavně teda u přední nápravy. A je to vůbec potřeba řešit?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Je to taky jedna z možností, že bych se vykašlal na zadek. Jen si říkám, že bude vyosený watt. A nebo převařit. Jenže už mám nápravu natřenou
Re: Korekční ramena Discovery 2
Pokud das predni korekcni ramena, tak se ti vrati zpet zaklon cepu, ale ten kardan se jeste vic zhorsi. Tam ti podlozka nepomuze, spis bych rekl ze jeste vic uskodi. Jediny spravny reseni je prevareni napravy. Zaklon udelat kolik ma byt, no a dif nasmerovat na vyvod z pridavky. Tady je k tomu report...
viewtopic.php?f=30&t=28578&start=40
viewtopic.php?f=30&t=28578&start=40
Už radši na nic...
Re: Korekční ramena Discovery 2
No mě třeba zadek nedělá nic ale trochu se peru s předem.
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Koukal jsem na to jak převařoval ty nápravy. Z hlediska konstrukce kardanu je to špatně.
Budu citovat z Wiki:
Kardanův kloub není homokinetický (stejnoběžný). Je zachován směr otáčení, ale vzhledem ke konstrukci Kardanova kloubu dochází v průběhu jedné půlotáčky k periodické odchylce úhlové rychlosti hnaného hřídele vůči rychlosti hnacího hřídele. Jinými slovy, když se hnací hřídel otáčí konstantní rychlostí, úhlová rychlost hnaného hřídele kolísá tím více, čím více se osy hřídelů odchylují.
Nejčastějším použitím je Kardanův hřídel nebo stručně kardan v pohonech, u kterých je třeba počítat s většími vzájemnými pohyby jednotlivých částí. Typickým příkladem je pohon kol vozidla (automobil, tramvaj, lokomotiva atd.). Skládá se ze dvou za sebou řazených Kardanových kloubů, obvykle ještě doplněných úpravou umožňující malou změnu délky hřídele (střední část bývá dělená pomocí drážkovaného spoje). Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanův hřídel jako celek homokinetický - odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.
|Zjednodušeně řečeno:
Pokud vývody svírají rozdílné úhly budou vznikat vibrace = vyšší opotřebení křížů, ložisek atd.
Pokud vývody budou rovnoběžně nebudou vznikat vibrace .
Budu citovat z Wiki:
Kardanův kloub není homokinetický (stejnoběžný). Je zachován směr otáčení, ale vzhledem ke konstrukci Kardanova kloubu dochází v průběhu jedné půlotáčky k periodické odchylce úhlové rychlosti hnaného hřídele vůči rychlosti hnacího hřídele. Jinými slovy, když se hnací hřídel otáčí konstantní rychlostí, úhlová rychlost hnaného hřídele kolísá tím více, čím více se osy hřídelů odchylují.
Nejčastějším použitím je Kardanův hřídel nebo stručně kardan v pohonech, u kterých je třeba počítat s většími vzájemnými pohyby jednotlivých částí. Typickým příkladem je pohon kol vozidla (automobil, tramvaj, lokomotiva atd.). Skládá se ze dvou za sebou řazených Kardanových kloubů, obvykle ještě doplněných úpravou umožňující malou změnu délky hřídele (střední část bývá dělená pomocí drážkovaného spoje). Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanův hřídel jako celek homokinetický - odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.
|Zjednodušeně řečeno:
Pokud vývody svírají rozdílné úhly budou vznikat vibrace = vyšší opotřebení křížů, ložisek atd.
Pokud vývody budou rovnoběžně nebudou vznikat vibrace .
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Jenze D2 nema kardan se dvema krizema, ale s krizem a dvoukrizem...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Vysvětlující video:
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
- pavel11
- Příspěvky: 89
- Registrován: 16 úno 2014 16:52
- tel.: 725564107
- auto: LR DII DIV
- Bydliště: Tatce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korekční ramena Discovery 2
Tak jo, pootočení hrušky u přední nápravy je správně. Dá se to eliminovat kardanem s double křížema na obou stranách a nebo převařením nápravy.
Re: Korekční ramena Discovery 2
JJ u D2 je ve standardu 3kriz a uz v serii je dif nasmerovanej na vyvod. Ty to zvednes, takze kardan zustava vice mene stejne, ale zhorsi se zaklon. Takze das ramena, zlepsi se zaklon ale zhorsis vyvod difu. Zacarovanej kruh...
Už radši na nic...
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Korekční ramena Discovery 2
Nechci to zakřiknout, ale mám také 3 lift a krom prodloužení tyček stabíku, převaření zadní nápravy místo wattu na Parnhard rod a popotažená ABS kabeláže to 6 tisic km funguje. Záklnon přední ani zadní nápravy jsem neřešil a auto nevybruje, řiditelné to je uplně stejně ,,blbě" jako s dvouliftem, který jsem měl také bez řešení záklonu nápravy.... a tak nějak jsem si s 33 kolama zvykl, ba dokonce mi to příjde lépe řiditelné s 33 než při dvou liftu s 235/85/16
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Korekční ramena Discovery 2
No já jsem záklon udělal a teď to budu vracet zpět protože to co začal dělat kardan je něco neskutecnyho. Jinak watak zkusím zachovat jen mu upravím uchytny body. Jinak nemáš fotky ty předělávky na panhartku?
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Korekční ramena Discovery 2
Ahoj,
nějaké fotky mám, ale moc si nerozumim s nahraváním na LR forum, zkusím to přes google.
Musel jsem to uchyceni u ramene pořádně vystužit, jelikož po 6 tisících to nevydržel orginál materiál LR a utrhl se...., tak je tam navařena 6 materiál...
https://drive.google.com/file/d/1hCnD5p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_c7rs8 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Wf8ZjM ... sp=sharing
Jo a pěkně blbe se to na tom autě vaří, ten protikus co je na druhé straně na rámu (není na foto), ten s evařil jeste blběji...
https://drive.google.com/file/d/13NLxKZ ... sp=sharing stare upevnení
https://drive.google.com/file/d/1aN4RxK ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Iu7HgH ... sp=sharing
nějaké fotky mám, ale moc si nerozumim s nahraváním na LR forum, zkusím to přes google.
Musel jsem to uchyceni u ramene pořádně vystužit, jelikož po 6 tisících to nevydržel orginál materiál LR a utrhl se...., tak je tam navařena 6 materiál...
https://drive.google.com/file/d/1hCnD5p ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_c7rs8 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Wf8ZjM ... sp=sharing
Jo a pěkně blbe se to na tom autě vaří, ten protikus co je na druhé straně na rámu (není na foto), ten s evařil jeste blběji...
https://drive.google.com/file/d/13NLxKZ ... sp=sharing stare upevnení
https://drive.google.com/file/d/1aN4RxK ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Iu7HgH ... sp=sharing
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Korekční ramena Discovery 2
A jaky pozorujes zmeny proti wataku
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Korekční ramena Discovery 2
že mi to konečně nebouchá a auto neplave, na jednu stranu kříží více a na druhou trochu méně...., Asi dybych jsem se chtel zbavit Stabilizátoru, tak tam navařim Ačko jako má Dsico 1, ale já stabík chci a nebyl jsem ochotný dát peníze za nove ložiska do ,,sněhuláka" na Wattu.
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''