D4 - velikost nadrze
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D4 - velikost nadrze
Teda nevím jak u D3 nebo D4, ale u Mondea s TDCi motorem to pokud si auto myslí, že je v nádrži doopravdy málo, tak to začne úmyslně cukat motorem - a to dřív, než by se to mělo zavzdušnit a začít cukat nedostatkem paliva. Je to ochrana palivového systému jak proti zavzdušnění, tak proti poškození - přidření. Píšou to dokonce v manuálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: D4 - velikost nadrze
Hodne zajimaveMadTom píše: ↑14 úno 2018 17:51 Teda nevím jak u D3 nebo D4, ale u Mondea s TDCi motorem to pokud si auto myslí, že je v nádrži doopravdy málo, tak to začne úmyslně cukat motorem - a to dřív, než by se to mělo zavzdušnit a začít cukat nedostatkem paliva. Je to ochrana palivového systému jak proti zavzdušnění, tak proti poškození - přidření. Píšou to dokonce v manuálu.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: D4 - velikost nadrze
Podle podminek pouziti a typu pneu. Pokazde jinak
Na dalnici 3, do terenu 1,5 atd
Na dalnici 3, do terenu 1,5 atd
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 - velikost nadrze
To je v zimě docela pozdě, protože v tu chvíli už nespíná Webasto.
Re: D4 - velikost nadrze
Podle toho jak mam nafoukany gumy...xxx píše:
a rychlost Vám D4 ukazuje přesně?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
Re: D4 - velikost nadrze
No celej se tu válím smíchy po podlaze. Proč z toho děláte frašku? Když vás to nezajímá, tak to prostě ignorujte a nic sem nepište. už jsme všichni pochopili, že vám to přijde směšné a není třeba to dál zdůrazňovat...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D4 - velikost nadrze
marwaku, nikde od nás ani zmínka o tom, že nás to nezajímá.
Píšeme tady své postřehy a reakce, stejně jako ty. A nemusíme být u toho vážní, jako nějací angličtí suchaři, i když máme anglická auta.
A snad ti nevadí emotikony? Když tak je přehlížej, prosím.
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D4 - velikost nadrze
a marwaku, nejsme jediní, kdo řeší tuto záhadu velikosti nádrže
https://www.disco3.co.uk/forum/topic122730.html
ale jsou trochu tolerantnější k názorům a emotikonům jiných členů
Já ti taky nevyčítám tvůj příspěvek, i když je o D3, ale vlákno je založeno s dotazem na D4 a jak víme, jsou mezi těmito auty rozdíly, i když karoserie vypadá stejně.
https://www.disco3.co.uk/forum/topic122730.html
ale jsou trochu tolerantnější k názorům a emotikonům jiných členů
Já ti taky nevyčítám tvůj příspěvek, i když je o D3, ale vlákno je založeno s dotazem na D4 a jak víme, jsou mezi těmito auty rozdíly, i když karoserie vypadá stejně.
Re: D4 - velikost nadrze
Víš myslím velmi dobře, že o emotikony mi vůbec nešlo. Já jsem ten poslední, kdo nemá smysl pro humor, ale tak nějak mi vadí, když zesměšňujete a shazujete diskusi ostatních (jakkoli vám třeba připadá nedůležitá) tím, že tady přidáváte poznámky o tlaku v pneumatikách a ukazatelích rychlosti. Asi si připadáte jako že jste cool a nad věcí a že tohle jsou prkotiny, ale třeba to někoho zajímá (jak sám dokazuješ odkazem na disco3.co.uk).
Prosím, nic proti tomu, ale troška respektu k ostatním by neuškodila. Ale možná jsem jen příliš přecitlivělý a jistě mě vzápětí poučíš o tom, že to tak určitě myšleno nebylo.
Prosím, nic proti tomu, ale troška respektu k ostatním by neuškodila. Ale možná jsem jen příliš přecitlivělý a jistě mě vzápětí poučíš o tom, že to tak určitě myšleno nebylo.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D4 - velikost nadrze
tlaky v pneu mě zajímají stejně, jako velikost nádrže a třeba NOTIX mi dokázal odpověď a neshazuje moji otázku, na rozdíl od tebe.
Máš pravdu, že jsi asi přecitlivělý.
Velikost nádrže je 82L a pochybuji, že výrobce v tomto parametru lže.
A musíme se smířit s tím, že výrobci čehokoliv se snaží dělat věci blbuvzdorné, protože nejsou všichni uživatelé geniální.
A je možné, teď jen dedukuji a třeba tím i odpovím Maxselovi, jestli ten zůstatek v nádrži není tak velký u D4 právě i kvůli tomu webastu, které se u D3 při nedostatku nafty nespustí nebo se dokonce při třech pokusech zablokuje.
Naštěstí je doba aut, kdy se měřilo množství paliva v nádrži pravítkem nebo klackem pryč. Nevím, jestli jsi zrovna toto marwaku taky zažil
Máš pravdu, že jsi asi přecitlivělý.
Velikost nádrže je 82L a pochybuji, že výrobce v tomto parametru lže.
A musíme se smířit s tím, že výrobci čehokoliv se snaží dělat věci blbuvzdorné, protože nejsou všichni uživatelé geniální.
A je možné, teď jen dedukuji a třeba tím i odpovím Maxselovi, jestli ten zůstatek v nádrži není tak velký u D4 právě i kvůli tomu webastu, které se u D3 při nedostatku nafty nespustí nebo se dokonce při třech pokusech zablokuje.
Naštěstí je doba aut, kdy se měřilo množství paliva v nádrži pravítkem nebo klackem pryč. Nevím, jestli jsi zrovna toto marwaku taky zažil
Re: D4 - velikost nadrze
Ne, tu dobu jsem nezažil. Pokud jde o mě, tak mi vůbec nevadí, když se výrobce pomocí různých nastavení snaží zabránit lidským chybám, které by mohly vést k poškození auta. Jsem si vědom, že každý uživatel není nejen geniální, ale mnohdy ani normálně myslící. Na druhou stranu mi vadí, když se apriori předpokládá, že jsou takoví všichni uživatelé a není možnost se této "ochraně" vyhnout a postupně se tím z uživatelů ti nesamostatní tvorové vyrábí. Není to jen u aut, hojně je to například u softwaru, především z dílny Microsoftu.
Proč by třeba nemohl palubní počítač kromě ukazatele dojezdu ukazovat množství zbývajícího paliva v litrech? Koho to nezajímá, nezná spotřebu a nechce se mu to řešit, ten se podívá na dojezd a když se mu rozsvítí kontrolka, spěchá k benzínce. Kdo to potřebuje vědět, prostě si tu informaci přečte. Dvě věty v návodu o následcích prázdné nádrže a odpovědnosti majitele vyřeší to, aby je někdo nežaloval, že nevěděl...
Proč by třeba nemohl palubní počítač kromě ukazatele dojezdu ukazovat množství zbývajícího paliva v litrech? Koho to nezajímá, nezná spotřebu a nechce se mu to řešit, ten se podívá na dojezd a když se mu rozsvítí kontrolka, spěchá k benzínce. Kdo to potřebuje vědět, prostě si tu informaci přečte. Dvě věty v návodu o následcích prázdné nádrže a odpovědnosti majitele vyřeší to, aby je někdo nežaloval, že nevěděl...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: D4 - velikost nadrze
Jeeeezis. Kolik nam je let, ze se nekoho dotkne, kdyz si nekdo dela z neceho srandu? Ano ja si delal srandu. Holt uz jsem takovej. Rad si delam z veci srandu a nikterak to neznamena, ze neco nebo nekoho shazuju. Coz asi taky za klavesnici nejde poznat... Pokud se to nekoho dotklo, tak se omlouvam - to me vazne nenapadlo. Stejnetak me nenapadlo, ze by to nekdo bral jako zesmesnovani nebo shazovani.
Samotneho me to tema zaujalo, pac nevim proc mi moje Disko zere proste 13.5l i kdyz jezdim pianko a zjevne ostatnim ne.
Nicmene ta vlozka o foukani gum pro me byla nakonec prinosna, i kdyz asi puvodne nebyla myslena vazne. Pac ja foukal doted na 2.5 a od vcera premyslim jestli to teda nefouknu na 3.
Ze to auto zere podle toho jak foukas gumy je koneckoncu taky pravda. Pokazdy kdyz je ufouknu na 1.5, tak pak ta spotreba na konci dne je fakt radove vys nez jiny dny. Ale to tusim, cim asi je. ))
A to ze dneska v podstate vyrobci apriori predpokladaji, ze uzivatel je dement a diktuji mu, jak ma co byt...ja si myslim, ze to je i castecne obrana tech vyrobcu pred masou tech opravdovych hlupaku a naopak vychytralych pravniku, kteri v podstate jen hledaji ceho vyuzit a na cem cokoli vysoudit.
Stejne jako nechapu, proc muj lux nesmi mit takovy vykon, aby spolehlive luxoval...ale to je na jiny tema...
Samotneho me to tema zaujalo, pac nevim proc mi moje Disko zere proste 13.5l i kdyz jezdim pianko a zjevne ostatnim ne.
Nicmene ta vlozka o foukani gum pro me byla nakonec prinosna, i kdyz asi puvodne nebyla myslena vazne. Pac ja foukal doted na 2.5 a od vcera premyslim jestli to teda nefouknu na 3.
Ze to auto zere podle toho jak foukas gumy je koneckoncu taky pravda. Pokazdy kdyz je ufouknu na 1.5, tak pak ta spotreba na konci dne je fakt radove vys nez jiny dny. Ale to tusim, cim asi je. ))
A to ze dneska v podstate vyrobci apriori predpokladaji, ze uzivatel je dement a diktuji mu, jak ma co byt...ja si myslim, ze to je i castecne obrana tech vyrobcu pred masou tech opravdovych hlupaku a naopak vychytralych pravniku, kteri v podstate jen hledaji ceho vyuzit a na cem cokoli vysoudit.
Stejne jako nechapu, proc muj lux nesmi mit takovy vykon, aby spolehlive luxoval...ale to je na jiny tema...
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
Re: D4 - velikost nadrze
Buď v klidu, mě to teď v zimě taky žere běžně 13 - 13,5, takže v tom rozhodně nejsi sám
No jo, jenže k čemu to vede? Že tihle dementi a právníci postupně dělají hloupou masu i ze zbytku populace a výrobci jim v tom ze strachu sekundují. I když zase na druhou stranu chápu, že i výrobce se svou sítí servisů a celé té mašinerie na vydělávání peněz potřebuje pokud možno co nejdementnějšího uživatele, který s každou kravinou přispěchá za ním, protože vůbec neví o čem se točí. A samozřejmě pořád platí. Ale to už je taky jiná kapitola.Badus píše: ↑15 úno 2018 09:25 A to ze dneska v podstate vyrobci apriori predpokladaji, ze uzivatel je dement a diktuji mu, jak ma co byt...ja si myslim, ze to je i castecne obrana tech vyrobcu pred masou tech opravdovych hlupaku a naopak vychytralych pravniku, kteri v podstate jen hledaji ceho vyuzit a na cem cokoli vysoudit.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: D4 - velikost nadrze
já bych řekl že u té spotřeby je nastavený běžný matematický algoritmus vycházející z nějakého průměru ...Když nastartuješ a pojedeš s vynulovaným počítadlem spotřeby, tak na prvních metrech pokud pojedeš dost svižně, Ti ukáže spotřebu 20 l/100 km a dojezd třeba jen 500 km na plnou nádrž....ale neznamená to přeci, že v nádrži máš 50 l paliva...nádrž v tomto případě máš plnou...atd atd...to samé je, že když pojedeš s D3 do kopce vždycky Ti vyhodí že tam máš víc paliva a větší dojezd a z kopce že Ti dochází a že jsi na suchu.... takže když budeš z kanystru lejt naftu do nádrže a auto bude stát do kopce, může se stát, že to ani nemrkne...
U mě dobrý....
Re: D4 - velikost nadrze
No právě, ale nebylo by teda potom jednodušší, aby to rovnou ukazovalo, kolik je tam skutečně litrů, než různě vypočítané údaje o kilometrech, které jsou zkreslené dalšími vstupy a mění se (někdy dost radikálně) třeba jen podle toho, jestli jedeš z kopce nebo do kopce (tohle mě štve nejvíc, protože když jedu delší kopec dolů, tak vůbec nemám představu, kolik mi reálně ještě zbývá).David Š píše: ↑15 úno 2018 09:42 já bych řekl že u té spotřeby je nastavený běžný matematický algoritmus vycházející z nějakého průměru ...Když nastartuješ a pojedeš s vynulovaným počítadlem spotřeby, tak na prvních metrech pokud pojedeš dost svižně, Ti ukáže spotřebu 20 l/100 km a dojezd třeba jen 500 km na plnou nádrž....ale neznamená to přeci, že v nádrži máš 50 l paliva...nádrž v tomto případě máš plnou...atd atd...to samé je, že když pojedeš s D3 do kopce vždycky Ti vyhodí že tam máš víc paliva a větší dojezd a z kopce že Ti dochází a že jsi na suchu.... takže když budeš z kanystru lejt naftu do nádrže a auto bude stát do kopce, může se stát, že to ani nemrkne...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Mahatma
- Příspěvky: 283
- Registrován: 13 pro 2007 19:23
- tel.: jedině Xperia Z1c
- auto: Disco 3
- Bydliště: Ostrava
Re: D4 - velikost nadrze
Jo, to znám. Člověk zaparkuje v kopci s půlkou nádrže a když se vrátí a odjíždí, tak mu to hlásí dojezd 7 km. Trvá to pak 15 -20 minut, než se to srovná. Když se mi to stalo poprvé, byl jsem mimo civilizaci a myslel si, že mě střelí.David Š píše: ↑15 úno 2018 09:42 já bych řekl že u té spotřeby je nastavený běžný matematický algoritmus vycházející z nějakého průměru ...Když nastartuješ a pojedeš s vynulovaným počítadlem spotřeby, tak na prvních metrech pokud pojedeš dost svižně, Ti ukáže spotřebu 20 l/100 km a dojezd třeba jen 500 km na plnou nádrž....ale neznamená to přeci, že v nádrži máš 50 l paliva...nádrž v tomto případě máš plnou...atd atd...to samé je, že když pojedeš s D3 do kopce vždycky Ti vyhodí že tam máš víc paliva a větší dojezd a z kopce že Ti dochází a že jsi na suchu.... takže když budeš z kanystru lejt naftu do nádrže a auto bude stát do kopce, může se stát, že to ani nemrkne...
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D4 - velikost nadrze
jednodušší by to nebylo, protože pro spoustu lidí by to byl zbytečný údaj, který jim neřekne, kolik mají ještě dojezd.marwak píše: ↑15 úno 2018 09:56 No právě, ale nebylo by teda potom jednodušší, aby to rovnou ukazovalo, kolik je tam skutečně litrů, než různě vypočítané údaje o kilometrech, které jsou zkreslené dalšími vstupy a mění se (někdy dost radikálně) třeba jen podle toho, jestli jedeš z kopce nebo do kopce (tohle mě štve nejvíc, protože když jedu delší kopec dolů, tak vůbec nemám představu, kolik mi reálně ještě zbývá).
a k čemu by ti byly litry, když pojedeš z kopce dolů a ukáže ti to třeba 15l v nádrži a při jízdě do kopce třeba jen 5?
A teď se vraťte k původní otázce - není náhodou rozdílný způsob měření paliva v nádrži mezi D3 a D4?
Jsou plováky umístěné na stejném místě?
Někdy je výrobce zbytečně kreativní a pak to vytvoří záhadu, že do D3 natankuji 80L a do D4 jen 70L při signalizaci rezervy.
Vidím to u motorek, kdy výrobce měnil u stejného typu co 3 roky způsoby měření paliva. (plováky, magnetické pásky, ...)
A výsledek je, že stav paliva většina uživatelů bere jako nepřesný údaj a nespoléhá na něj.