Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jbb
Příspěvky: 129
Registrován: 15 led 2017 22:24

Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#1 Příspěvek od jbb » 25 led 2018 19:15

Před časem jsem tu řešil, jak upravovat manuální Disco 2 na tahání 3,5t přívěsu. Téma je na stole znovu - manuální Disco už přívěs tahá, ale rozšířili jsme se o auto pro manželku - volba padla na Disco 2 MY2004 Td5 v automatu. S tím tedy, že občas bychom vzali na tahání i tohle auto (anebo bychom tahali spíše automatem, pokud se nám bude jezdit lépe než s manuálem). Když jsem před svým servisákem (běžně LR nedělá, jenom to moje) zmínil, navrhl doplnit přídavný chladič na převodový olej, řkouc že všechny tyhle klasické automaty (jakým je i ZF4HP22) umřou na horký olej a že u každého auta co tahalo takovouto úpravu dělal.
Takže dotaz - máte někdo nějaký podobný přídavný chladič? Nebo to naopak považujete za zbytečnost (s tím, že převodovka je na to dimenzovaná i se svým současným chladičem?). Podotýkám, že se bavíme zhruba (maximálně!) o nájezdech kolem 5000 km/rok s přívěsem 2t a 1000km/rok s přívěsem 3,5t - nebudu se tím živit a je to hobby, ne výdělek...
Díky za odpovědi i zamyšlení...
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#2 Příspěvek od Balú » 25 led 2018 21:17

nejedna sa ani tak o kilometre v spojeni s hmotnostou privesu,ale kadial to potahas a ako dlho ,cize je rozdiel cojaviem 300km po rakuskej dialnici z viedne smerom na insbruck co je + - rovina a je rozdiel ist s takym istym privesom cojaviem na brenersky priesmyk tiez je to rakuska dialnica ,ale s trochu inymi parametrami :wink: v prvom pripade sa nic nedeje a v druhom pripade sa disko tazky prives pacit nebude ,ja nad tym rozmyslam a to privesy taham minimalne ,ale ked je totalny hyc a idem dlhsie na redukcii v lese do kopca,alebo vymaknem partiu kamionov v dlhych prudkych stupaniach ,tak sa to prevodovke nepaci

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#3 Příspěvek od halo » 25 led 2018 21:28

No, viezol som minule na vleku bager a komplet mal tych 3.5t urcite. Disko to po rovine zvladalo ale kopce boli fakt problem zvlast pri odomknutom menici. Na dialnici by to asi bolo v pohode ked trojku zamyka pri cca 75kmh a potom sa to chova ako manual ale po okreskach v nizsich rychlostiach je to bieda. No a este jedno rada. 3.5t na vleku uz nieje malo a odporucam skontrolovat tazne zariadenie a teoreticky vymenit sroby ktore idu skrz ram. Moje uz boli v pokrocilom stave rozkladu. Predsalen moja diskoska ma 14 rokov a tazne od vyroby.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#4 Příspěvek od habakuk » 25 led 2018 22:07


Bych to udělal takto. Jezdi až umře převodovka tak dáš repas převodovku s velkým měničem a pokud budeš moc chtít tak se dává místo sériového chladiče (on už tam jeden je) ten z benzínove V8.

Odesláno z mého Lenovo TB-X704F pomocí Tapatalk


D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

jbb
Příspěvky: 129
Registrován: 15 led 2017 22:24

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#5 Příspěvek od jbb » 26 led 2018 07:25

Aha, takže V8 má jiný chladič převodového oleje než Td5? U českých dodavatelů jsem našel na stránkách pouze chladič s označením PFZ100021, ale ten tam už asi mám. Existuje teda ještě nějaký jiný, větší? Případně neměl by ho někdo z P.T. zde přítomných na prodej?
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#6 Příspěvek od pojir » 26 led 2018 08:46

Ja myslim, ze u D2 je chladic automatu stejny u TD5 i V8. Ruzne pro benzin a naftu byly u D1... Mimochodem Alisport dela primo pro D2 TD5 vetsi chladic: https://www.allisport.com/shop/performa ... il-cooler/
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#7 Příspěvek od habakuk » 26 led 2018 09:15

No někde to tady proběhlo myslím když to řešil Benjamin přehřívání svého automatu na D2, že se dá dát chladič s P38 4,6 který je větší, ale na druhou stranu pokud je převodovka již načatá je to jen oddálení problému.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#8 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 led 2018 09:22

S chlazením automatu ti neporadím, ale jsem opravdu zvědavý na tvoje dojmy z porovnání těch tahounů manuál vs. automat. Jsou zastánci jednoho a druhého, ale je to spíš jak slávisti a sparťani, málokdo k tomu přistoupí bez předsudků a provede relativně "nezávislé" posouzení.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#9 Příspěvek od MadTom » 26 led 2018 09:49

Na okraj - často se řešilo, že špatně fungují teplotní čidla přehřátí převodovky. Vzhledem k ceně digitálního teploměru bych ho tam prostě alespoň na zkoušku přidal, a hned uvidíš, jestli se to doopravdy hřeje, a je to dáno stylem jízdy, nebo se to hřeje, protože už toho má převodovka za ty roky dost, nebo ti jenom kecá čidlo.
Kdyby přehřátí nehrozilo, tak tam to čidlo vůbec nedávají, takže řešit určitě ano, ale nejdřív se přesvědčit, že se to skutečně hřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#10 Příspěvek od pojir » 26 led 2018 10:09

A ten teplomer spis nekam primo na prevodovku nez na trubky k chladici, kde je cidlo. At ukazuje smysluplne informace, pokud by byl chladic ucpany.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?

#11 Příspěvek od Hubert » 26 led 2018 16:00

Na téma chlazení automatu jsem toho slyšel hodně ale co si sám nevyzkouším tak dále neposílám. Mám DI najeto jenom 10 tis km ale i tak nějakou tu zkušenost jsem posbíral.

DII má chladič AT mnohem lépe zakomponován něž DI cože je hodně důležité. Na DII je pěkně naspodu a je přes něj vrtulí na motoru stále nuceně hnán vzduch.
Na DI je umístění chladiče dost nešikovně před chladiči a jeho účinnost je mnohem horší. Dále je pak je u DII asi o 1/3 větší něž na DI.
Co je ale velký problém u DII je zanesení AT chladiče. Protože je naspod tak schytá všechen bor..l. No a taky jeho rychlo spony tomu moc nepomáhají. Časem začnou prolínat a vzlínající olej udělá své. Takže moje rada.
U DII chladič vyndat a pořádně vyčistit jak z venku tak zevnitř.
U DI chladič posunout proti spáře v masce. U mě to udělalo 30°C snížení teploty. Ano opravdu 30°C.

Origo umístění čidla je u DI na trubce od převodovky do chladiče. U DII je na chladiči ale zda je před chladičem a nebo za chladičem to teď nevím. Umístění je dle mě velice dobré protože je olej měřen v nejteplejším místě. Špatné je to, že čidlo je spínací u DII hodnoty neznám ale u DI je to zapne 130° a vypne 123°C. To je strašně moc. Proč je to moc? Oleji to moc nevadí. Problém jsou O-kroužky na pístech ty začnou tvrdnout při teplotě nad 80°C neztvrdnou hned ale postupně. Tudíž optimum je do 80°C. Američani uvádí že 80% automatu umře na časté přehřátí a to právě vlivem zanešeného chladiče nikoliv poddimenzovaného chlazení. Já nyní měřím teplotu na trubce co vede olej do převodovky po schlazení. Teto olej převodovku maže a řekněme že i chladí i když ji spíš ohřívá. Zdrojem ohřátí oleje je měnič takže maximální teplota je na výstupu z převodovky co vede do chladiče. A tam ho umísti i výrobce asi věděl proč. Teploměr mám obyčejný za 50Kč ze eBay.

Samosebou jsem zkoušel při tažení cca 2500 kg dávat autu co to dá a dá se to bez problému utavit to je jasný. Ale stačí jenom ubrat plyn místo D dát 3 nebo 2 a hned teplota klesne. A to mám origo DI AT chladič. Kola větší (235/85R16) ale zase převody z defa(1:1,41).
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět