Ahoj lidi,
mam Discovery asi 6 let a už jsem na tom udělal lecos, nicméně mam to auto fakt rád. Poslední rok se potýkám s problémem, který se mi nedaří vyřešit. Zkusím Vám to popsat a modlím se, že poradíte
Začalo to nejspíš poslední výměnou oleje v automatické převodovce. Když je teplo ráno nad 12 stupňů je vše v pořádku a auto šlape jak hodinky. Jak mile je chladněji a upozorňuji, že to jde přímou úměrou, tedy čím větší zima, tím hůře se té závady člověk zbavuje. Teď k věci: Přijdete do auta zapnete klíček a bliká M+S a kde má být vidět co je zařazeno tak bliká D a auto jede asi se zařazenou 4kou stále, po napíchnutí hloupou diagnostikou 930, je závada v ŘJ automatu ,, can monitoring timeout " . Pokud je ještě tak těch 11°C venku, tak stačí smazat a auto frčí, čím je chladněji tím víckrát to mažu, vypínám a zapínám klíček, hejbu se šaltrem a najednou je po chybě a jede to, vždy zas celý den a až dalšího rána stejnej problém. Když je hodně zima, tak musím postup smazat, vypnout klíček, zapnout kliček a znovu chyba, to celé tak 10x než se to chytí. Od května do konce září bez chyby a najeto asi 12 tis. km, přišlo chladno a zas. Já už prostě vážně nevím co s tím Dovede si představit, jak je člověk nasranej, když zrovna pospíchá a vedle sedí usmívající se přítelkyně nad tím, co s tím provádím, je to groteska...
Díky za rady:)
Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23 říj 2017 13:42
- auto: Discovery 2 TD5
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
U D2 je CAN pouze pro propojení řídící jednotky motoru (v motorovém prostoru u heveru) a řídící jednotky automatické převodovky (pod sedadlem řidiče). Konkrétně je to zkroucená dvojice žlutého a bílého drátu. Odpojit baterku, řídící jednotky odpojit od konektorů a zkontrolovat, že nejsou shnilé, případně vyčistit. A pokud nic, tak na lepší diagnostiku (Nanocom), která TD5ku zvládá trošku lépe. A podle výsledků zjišťovat co dál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Doporučuji zkontrolovat, no raději vyměnit baterku. Sem tam mi M+S blikalo taky a po vyměně baterky už nebliká.
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Veru, takto to bolo aj u mna hned prvu zimu po kupe d2. Bola to zla baterka. Zacal by som teda nabitim baterky, ci to nahodou nebude len takato blbost. Auto startovalo uplne normalne , bez zavahania , tak mi to chvilu trvalo kym som prisiel na tu baterku.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23 říj 2017 13:42
- auto: Discovery 2 TD5
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Dekuji vsem,baterku uz jsem zkousel i ocistit kostry, ale bohuzel. Na jednotku prevodovky se podivam, kdyz jsem ji hledal v rychlosti pred 3 mesici, tak jsem pod sedackou ridice videl jen original zesilovac od Harman Kardon. Kde se ta jednotka nachazi nebo je pod tim?
- PETER SK
- Příspěvky: 151
- Registrován: 08 říj 2008 13:34
- tel.: 00421905614201
- auto: D 90
- Bydliště: Sunny Valley PK
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Mam rovnaky problem, ale nedavam do spojitosti s chladnym pocasim. Stalo sa mi to napriklad aj na odpocivadle na dialnici kde som stal max 5 min. a predtym presiel cca 100km. A ani na tu baterku to nevidim, ked som v to rano nastartoval chyba sa nekonala. Nanocom nevypisuje ziadnu chybu. Daj vediet ak na nieco prides.
Peter
Peter
D90 td5
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
To blikání na palubce může souviset i s jednotkou BCU, která palubku minimálně částečně řídí. A ta umí zkorodovat nejenom při zatékání do auta, ale i pouze od vlhkosti v autě. Takže vyndat (nad nohama spolujezdce, černá plastová, drží ji jeden šroub skrz), rozebrat a zkontrolovat. Já ji ještě lakuju lakem na plošné spoje, když už je venku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: Discovery 2 TD5 blikající kontrolka M+S a chyba Can monitoring timeout
Já přidám moji zkušenost když jsem měl ještě Diskošku. Taky jsem měl kdysi tuhle blikající záležitost na automatu. Už jsem nevěděl co dělat, tak jsem prostříkl ze zoufalství nějakým wd-čkem včechny svorkovnice u převodovky a selektor řazení. Od té doby to fungovalo...