Zapojení druhé baterie d1
Moderátor: Miky_CZ
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Zapojení druhé baterie d1
Má někdo z vás zkušenosti se zapojením druhé baterie na přídavné systémy?
Nejlépe D1 200tdi
Sent from my iPad using Tapatalk
Nejlépe D1 200tdi
Sent from my iPad using Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení druhé baterie d1
Nejednoduší spínač denních světle + relé.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zapojení druhé baterie d1
A pokud jsou použité dvě startovací baterie (nebo baterie, které jsou schopné dávat velkej proud), tak stačí jenom to relé - aby se baterky rozpojili, pokud je vypnutej klíček. Nebo sofistikovaněji, aby se rozepnuly, pokud svítí kontrolka mazání (tedy motor netočí).
Pokud se z druhé baterky nemá ani nouzově startovat, nebo nemá pomáhat třeba navijáku, tak stačí relativně malé relé (podobné jako je na žhavení), pokud ale to má být i pro startování, tak je potřeba něco pořádné.
Pokud se z druhé baterky nemá ani nouzově startovat, nebo nemá pomáhat třeba navijáku, tak stačí relativně malé relé (podobné jako je na žhavení), pokud ale to má být i pro startování, tak je potřeba něco pořádné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: Zapojení druhé baterie d1
Potřeboval bych to kvůli navijákuMadTom píše:A pokud jsou použité dvě startovací baterie (nebo baterie, které jsou schopné dávat velkej proud), tak stačí jenom to relé - aby se baterky rozpojili, pokud je vypnutej klíček. Nebo sofistikovaněji, aby se rozepnuly, pokud svítí kontrolka mazání (tedy motor netočí).
Pokud se z druhé baterky nemá ani nouzově startovat, nebo nemá pomáhat třeba navijáku, tak stačí relativně malé relé (podobné jako je na žhavení), pokud ale to má být i pro startování, tak je potřeba něco pořádné.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení druhé baterie d1
To jako chces pripojit navijak k sekundarni baterii?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Zapojení druhé baterie d1
Hoši a v čem spočívá výhoda odpojení druhé baterie? Jak se tato pak dobíjí?
Já měl zato, že se ty baterie zapojují paralerně z důvodu větší kapacity, o odpojování jedné z nich slyším prvně.
Já měl zato, že se ty baterie zapojují paralerně z důvodu větší kapacity, o odpojování jedné z nich slyším prvně.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zapojení druhé baterie d1
Když běží motor a alternátor dobíjí obě baterie, tak jsou připojené obě a obě jsou nabíjené.
Když motor neběží a auto stojí, tak pokud zůstanou baterie (olověné startovací) natvrdo spojené, tak se díky tomu, že nejsou úplně stejné, začnou navzájem vybíjet. A to není moc žádoucí, proto se tam dává to relé, které je rozpojí.
Poslední možnost je nouzové startování ze druhé baterky, nebo z obou navzájem, nebo nouzové použití navijáku bez běžícího motoru - v takovém případě to chce obě baterky propojit dohromady. Je to na chvilku a samovybíjení bude podstatně menší, než co si vezme startér nebo naviják.
Tedy problém je pouze samovybíjení dvojice spojených baterek u odstaveného auta. Tohle se částečně podařilo vyřešit až u LiON baterií - ty se paralelně spojují relativně často, ale zase tam musí být nabíječka, která umí dobít každý článek zvlášť. To u olověných akumulátorů nelze rozumně vyřešit.
Když motor neběží a auto stojí, tak pokud zůstanou baterie (olověné startovací) natvrdo spojené, tak se díky tomu, že nejsou úplně stejné, začnou navzájem vybíjet. A to není moc žádoucí, proto se tam dává to relé, které je rozpojí.
Poslední možnost je nouzové startování ze druhé baterky, nebo z obou navzájem, nebo nouzové použití navijáku bez běžícího motoru - v takovém případě to chce obě baterky propojit dohromady. Je to na chvilku a samovybíjení bude podstatně menší, než co si vezme startér nebo naviják.
Tedy problém je pouze samovybíjení dvojice spojených baterek u odstaveného auta. Tohle se částečně podařilo vyřešit až u LiON baterií - ty se paralelně spojují relativně často, ale zase tam musí být nabíječka, která umí dobít každý článek zvlášť. To u olověných akumulátorů nelze rozumně vyřešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Zapojení druhé baterie d1
O.K. díky za odpověď, jen jak to myslíš, že nejsou obě baterie stejné?
Vždyť to je přeci základ úspěšného zapojení dvou baterií, že musí být stejné kapacity a i přesto dochází k samovybíjení?
V náklaďácích jsou sériově, ve V3S a některých traktorech paralelně a nikdy jsem s tím samovybíjením neměl problém. Odpojovače baterie nepoužívám.
Vždyť to je přeci základ úspěšného zapojení dvou baterií, že musí být stejné kapacity a i přesto dochází k samovybíjení?
V náklaďácích jsou sériově, ve V3S a některých traktorech paralelně a nikdy jsem s tím samovybíjením neměl problém. Odpojovače baterie nepoužívám.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zapojení druhé baterie d1
Ono je stejné - tedy výrobce, typ, stáří, série, a úplně stejné - tedy aby se navzájem nevybíjeli. Když to vyjde dobře, tak s tím problém není, když se s autem jezdí denně, tak taky ne, ale pokud se odstaví na 2-3 týdny, tak už to může znamenat vybitou baterku, nebo obě. A to není dobře.
Problém je pouze když je auto v klidu, jinak je to skoro jedno, protože to dobíjí alternátor.
A z druhé strany - já mám v D2 jednu 100Ah (pro auto) a druhou 75Ah (pro ledničku a bufíka). Dvě 100Ah se mi tam prostě nevešly. A mám tam velké relé (na 150A trvale), které je ovládané od klíčky a baterky spojuje. Funguje to.
Problém je pouze když je auto v klidu, jinak je to skoro jedno, protože to dobíjí alternátor.
A z druhé strany - já mám v D2 jednu 100Ah (pro auto) a druhou 75Ah (pro ledničku a bufíka). Dvě 100Ah se mi tam prostě nevešly. A mám tam velké relé (na 150A trvale), které je ovládané od klíčky a baterky spojuje. Funguje to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení druhé baterie d1
Pokud se dava druha baterka na najeke expedicni nebo proste kempovaci auto, tak se tam obvykle dava jina a navic se to zapojuje tak, aby pristroje jako lednicka nebo nezavisly topeni bezely jenom z te pridavne a nemohly vybijet tu startovaci (cehoz by u pevneho spojeni neslo docilit). Pak tam rozhodne dava smysl je rozpojovat, protoze jsou to baterky vesmes odlisne kapacitou, typem i aktualni urovni nabiti.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Zapojení druhé baterie d1
Hoši díky za vysvětlení zase jsem moudřejší
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
Re: Zapojení druhé baterie d1
To bezesporu ano, ale fyzikální zákony platí pro všechny bez vyjímky
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...