Klepání brzdových destiček D I.
Moderátor: Miky_CZ
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Nevěřím, že pružinky pomůžou, protože ty desky sedí dobře opřené o pístky.
Rozměr desek je stejný jak ty, co tam byly a sedí s katalogovým rozměrem jiných výrobců, pokud jsou tyto údaje v pořádku.
Vymačkaný třmen mě sice nenapadl, ale celá řířka oložení je stejné, spíš bych očekával, že se to vymáčkne v jednom místě.
Momentálně mi ten rachot nevadí, protože ho neslyším, ale do budoucna bych to rád vyřešil...
Alespoň jsem ho na večer umyl, krasavce
Rozměr desek je stejný jak ty, co tam byly a sedí s katalogovým rozměrem jiných výrobců, pokud jsou tyto údaje v pořádku.
Vymačkaný třmen mě sice nenapadl, ale celá řířka oložení je stejné, spíš bych očekával, že se to vymáčkne v jednom místě.
Momentálně mi ten rachot nevadí, protože ho neslyším, ale do budoucna bych to rád vyřešil...
Alespoň jsem ho na večer umyl, krasavce
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
No dobře, tak jsem ještě zašel do skladu .
Nová deska od Mintexu SFP500160M má délku 105mm
Nová deska od Mintexu SFP500160M má délku 105mm
- Přílohy
-
- SFP500160M.jpg (43.32 KiB) Zobrazeno 4572 x
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Jseš borec
U těch mých Icerů výrobce udává 104,7mm, fyzicky jsem je neměřil, jen přiložil k těm původním.
Náhodou jsis nikdy při výměně nevšiml té vůle?
U těch mých Icerů výrobce udává 104,7mm, fyzicky jsem je neměřil, jen přiložil k těm původním.
Náhodou jsis nikdy při výměně nevšiml té vůle?
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Všiml ale obvykle dávám k novým deskám i ty pružinky a čepy a zatím si nikdo nestěžoval.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Aha
No nevím, nechce se mi věřit, že by to ty pružinky zlepšily, ale můžu to vyzkoušet, za těch pár korun nic nedám.
Stejně brzy půjdu zase pro nějaké díly tak to vemu při jednom.
Jsem dnes vešel do té slušně zařízené prodejny s množstvím dílů na skladě ještě 45min před otevíračkou a ochotně mi paní vyhověla
Ptá se mě, prý co potřebuji a já na ni neurvale, co asi, když mám LR, díly přeci
Ještě mne napadlo, některé destičky mají samolepící fólii 3M a ona se dá koupit i samostatně, takže jsou k pístku částěčně přichyceny, možná i tohle by byla cesta...
No nevím, nechce se mi věřit, že by to ty pružinky zlepšily, ale můžu to vyzkoušet, za těch pár korun nic nedám.
Stejně brzy půjdu zase pro nějaké díly tak to vemu při jednom.
Jsem dnes vešel do té slušně zařízené prodejny s množstvím dílů na skladě ještě 45min před otevíračkou a ochotně mi paní vyhověla
Ptá se mě, prý co potřebuji a já na ni neurvale, co asi, když mám LR, díly přeci
Ještě mne napadlo, některé destičky mají samolepící fólii 3M a ona se dá koupit i samostatně, takže jsou k pístku částěčně přichyceny, možná i tohle by byla cesta...
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Uplne bych ty kotouce nezatracaoval. Me se stalo presne to samy a po dlouhym zkoumani jsem prisel na to, ze na kotouci byla nepatrna hranka, ktera pri otaceni kola fungovala vuci desticce jako zavit, vytahla ji nahoru, tam desticka ze zavitu jakoby vyskocila a vlastni vahou padla dolu.Delalo to presne ten samej zvuj, kterej popisujes. Dost casto se to stava, pokud nekdo tuhle hranku srazi na soustruhu. Na kotouci totiz vytoci nozem regulerni mikrozavit, kterej tohle muze delat v ukrutny mire. Me pomohlo vyndat koutouc ven, srazit na soustruhu tu hranku a potom kotouc jemnym smirglem jeste na soustruhu prelestit. A bylo po cvakani .... Hledal jsem to asi tejden, stravil na tom asi 30 hodin casu a ze to nakonec bude takova kokotina, by me teda fakt nikdy nenapadlo.
Defender 110SW Td5 a teď nově Discovery 2 Td5. Jsem totiž nepoučitelnej ... :-)
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Hustě tak to by nenapadlo ani mě s tím závitem. Tohle se musí vypozorovat. Když lehnu pod auto a točím si s kolem,tak je vidět,jak ty destičky jedou nahoru,ale síla která je zvedá je minimální,tak jsem to bral,že k tomu stačí jen dotyk kotouče,ta pružinka ty desky stejně nikdy nevrátí úplně,navíc působí excentricky. Drážky jsem nikde neviděl,ale logiku to má. To znamená,že když dám nové kotouče a desky je klid,ale časem to stejně začne klepat,ne?
Naposledy upravil(a) Sniper dne 10 říj 2017 17:38, celkem upraveno 1 x.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
Re: Klepání brzdových destiček D I.
No me to zacalo prave po vymene desticek. Kdyz das novy kotouce i desticky, tak by se to podle me dit nemelo, protoze se to bude sjizdet soubezne ... Ja uz to menim vzdycky preventivne vsechno. Kotouce maximalne na dve sady desticek, ale nekdy ani to ne. Podle me ty kotouce dneska vyrabeji z nejaky mlhy slisovany s tuzidlem, nebo tak z neceho.
Defender 110SW Td5 a teď nově Discovery 2 Td5. Jsem totiž nepoučitelnej ... :-)
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Já to měním taky jako sadu na všech autech, ale tady brzdy pískaly, rozsypalo se mi ložisko, tak jsem musel při výměně sundat třmen, desky byly zabetonované blátem, z venku jak nové, zevnitř sjeté více, ale jedna se úplně rozdrolila - to byla ta, co pískala, fungovala jako pružina.
Kotouče byly v pohodě, bez rantlu, rovné, bez drážek, odpovídající tloušťka, tak jsem koupil nové destičky Icer se kterými mám dobré zkušenosti, vše očistil jak se má, no a od té doby to dělá...
Kolikrát jsem kombinoval jeté koutouče s jetými deskami a NIKDY se tohle nestalo.
Obecně kupuji kotouče a desky ATE a nikdy žádný problém, nebo Brembo, tady na ty anglické offy netuším co bude dobré, ale už jen fakt, že mají ty desky takovou vůli ve mě zanechává pocit, že k výrobě měli osobitý přístup, podobně jako soudruzi v CCCP u žigula apd. Taková sprostá kovařina obráběná s přesností na 1cm a plno věcí nepromyšlených...
Kotouče byly v pohodě, bez rantlu, rovné, bez drážek, odpovídající tloušťka, tak jsem koupil nové destičky Icer se kterými mám dobré zkušenosti, vše očistil jak se má, no a od té doby to dělá...
Kolikrát jsem kombinoval jeté koutouče s jetými deskami a NIKDY se tohle nestalo.
Obecně kupuji kotouče a desky ATE a nikdy žádný problém, nebo Brembo, tady na ty anglické offy netuším co bude dobré, ale už jen fakt, že mají ty desky takovou vůli ve mě zanechává pocit, že k výrobě měli osobitý přístup, podobně jako soudruzi v CCCP u žigula apd. Taková sprostá kovařina obráběná s přesností na 1cm a plno věcí nepromyšlených...
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
Re: Klepání brzdových destiček D I.
No a prave proto ty nase anglicky srace tolik milujeme a nektery z nas si dokonce koupi dalsi do sbirky (jako treba ja o vikendu) Ja mam dobry zkusenosti s kombinaci brzdovych kotocu Delphi a brzdicek Ferodo a nebo Lockheed/Lockheed. Nejlepsi jsou ovsem ty originalni, na Defa kupuju jenom ty, protoze nepiskaji. Nepovedlo se mi najit takovou kombinaci, abych pri brzdeni nebyl slyset kilometr daleko. Tak jsem na radu myho dvorniho LR mechanika koupil origo desky a je po piskani.
Defender 110SW Td5 a teď nově Discovery 2 Td5. Jsem totiž nepoučitelnej ... :-)
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Já mám taky rád techniku, obecně, křápů mám pný barák a dvě zahrady ale u auta, na kterém jsem denně pracovně závislý, to mě dokáže nasrat.
Místo, abych dojel z lesa a věnoval se něčemu prospěšnému, ležím pod LR, ráno před výjezdem do lesa ležím pod LR a tak pořád dokola
Ale snad se to jednou zlomí...buď on mě, nebo já jeho
Místo, abych dojel z lesa a věnoval se něčemu prospěšnému, ležím pod LR, ráno před výjezdem do lesa ležím pod LR a tak pořád dokola
Ale snad se to jednou zlomí...buď on mě, nebo já jeho
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Jsem dostal takovy blby napad - jestlize je na tom kotouci teda takovy mikrozavit, co tak ty kotouce prohodit? Pak by to pri jizde dopredu nehazelo desticku nahoru, ale tlacilo dolu - a tim by se ten mikrozavit snad i brzo sjel
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Kurva, my uděláme ještě z brzd reverzní převodovku
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Mám ještě nějaké teorie proč by desky mohly klepat. Mám tu Defa na kterém jsem nedávno dělal přední brzdy- nerezové pístky, kotouče, desky, ložiska. Desky v brzdiči mají taky značnou vůli jako máš Snipere ty (taky zdravím kamarády do Domažlic ).
Nicméně neklepou a hýbat s nimi v rámci té vůle jde docela ztěžka.
Za jakých okolností si desky můžou udělat takovou vůli proti kotouči že začnou volně klepat? Volné ložiska náboje nebo křivý či křivě namontovaný kotouč. A poslední problém by možná mohl být v brzdiči samotném. Totiž jestli máš zrezlé pístky a vrátil jsi je zpátky kvůli novým deskám, tak by mohlo to rezavé místo způsobit neustálé vracení válečku/ů zpátky do brzdiče a dokud se desky nesjedou víc aby jsi tohle místo překlenul tak to bude zlobit. Na druhou stranu, váleček v takovém stavu by měl téct takže to asi bude blbost, leda že by to bylo zakouslé na prachovce. Ta brzda není nijak složitý zařízení takže to prostě musí fungovat.
Jo, napadá mě ještě zavzdušnění a tím pádem se válečky můžou snadněji vracet hlouběji do brzdiče.
Kontolní otázka jako námět k přemýšlení: Je klepání desek závislé na době odstavení auta? Na počtu sešlápnutí pedálu? Na době jízdy, resp. na předpokládaných změnách teploty na brzdiči? Je krok pedálu přiměřený nebo spíš dlouhý?
A poslední teorie která je ale asi už úplná blbost: Špatná funkce hlavního brzdového válce, který třeba z nějakého důvodu místo aby jen odbrzdil, tedy uvolnil tlak, tak na své dráze něco navíc i přisaje a to má za následek přilišné vrácení pístků do brzdiče. I když pochybuju že s ohledem na princip a konstrukci by něco takového bylo možné i přesto že u anglických vozů je možné skoro všechno .
Nicméně neklepou a hýbat s nimi v rámci té vůle jde docela ztěžka.
Za jakých okolností si desky můžou udělat takovou vůli proti kotouči že začnou volně klepat? Volné ložiska náboje nebo křivý či křivě namontovaný kotouč. A poslední problém by možná mohl být v brzdiči samotném. Totiž jestli máš zrezlé pístky a vrátil jsi je zpátky kvůli novým deskám, tak by mohlo to rezavé místo způsobit neustálé vracení válečku/ů zpátky do brzdiče a dokud se desky nesjedou víc aby jsi tohle místo překlenul tak to bude zlobit. Na druhou stranu, váleček v takovém stavu by měl téct takže to asi bude blbost, leda že by to bylo zakouslé na prachovce. Ta brzda není nijak složitý zařízení takže to prostě musí fungovat.
Jo, napadá mě ještě zavzdušnění a tím pádem se válečky můžou snadněji vracet hlouběji do brzdiče.
Kontolní otázka jako námět k přemýšlení: Je klepání desek závislé na době odstavení auta? Na počtu sešlápnutí pedálu? Na době jízdy, resp. na předpokládaných změnách teploty na brzdiči? Je krok pedálu přiměřený nebo spíš dlouhý?
A poslední teorie která je ale asi už úplná blbost: Špatná funkce hlavního brzdového válce, který třeba z nějakého důvodu místo aby jen odbrzdil, tedy uvolnil tlak, tak na své dráze něco navíc i přisaje a to má za následek přilišné vrácení pístků do brzdiče. I když pochybuju že s ohledem na princip a konstrukci by něco takového bylo možné i přesto že u anglických vozů je možné skoro všechno .
Naposledy upravil(a) VencaZE dne 10 říj 2017 20:18, celkem upraveno 1 x.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Nebo by tam šla přidělat nějaká reverzní pružina že jo .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Klepání brzdových destiček D I.
VencaZE: Venco, nevím, jestli jsi tu vůli nepochopil špatně? Mi to přijdeš, že píšeš o axiální vůli, tedy mezi pístkem a kotoučem, ale já píšu o radiální, tedy vůli v sedle třmenu, pohyb destičky nahoru a dolu ve směru otáčení kotouče, ne ve směru tlaku pístků
Pístky jsem samozřejmě zatlačil, před tím je máznul, ale rezavé nejsou. Axiální vůli mám minimální, po odbrždění jde kotouč pěkně volně protočit rukou, takže nevisí.
Koukni se ještě jednou na tu fotku, já tu vůli okótoval, samozřejmě se týká i horní strany a druhé desky taky.
Co se týče klepání, je to jak kdy, někdy se to zklidní. Každopádně to přestane vždy, když se jenom zlehla dotknu brzdového pedálu, což je pochopitelné
Pístky jsem samozřejmě zatlačil, před tím je máznul, ale rezavé nejsou. Axiální vůli mám minimální, po odbrždění jde kotouč pěkně volně protočit rukou, takže nevisí.
Koukni se ještě jednou na tu fotku, já tu vůli okótoval, samozřejmě se týká i horní strany a druhé desky taky.
Co se týče klepání, je to jak kdy, někdy se to zklidní. Každopádně to přestane vždy, když se jenom zlehla dotknu brzdového pedálu, což je pochopitelné
No...tímto způsobem jsem už taky uvažoval, zaháknout pružinku za spodní oko destičky a horní vodící čep
Naposledy upravil(a) Sniper dne 10 říj 2017 20:46, celkem upraveno 1 x.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Tak jsem si s tím teď trošku hrál, tedy šlápnul pedál, povolil destičky, zkoušel různý přítlak rukou a výsledek je ten že se mi nepodařilo přinutit desky aby je kotouč zvednul a ony spadly.
Takže mám poslední nápad: Sniperovi kotouče do rána povrchově zreznou (to levné materiály umí) a desky to pak přizdvihává do té doby než se kotouč znovu vyleští. Prostě nějaká nešťastná kombinace dvou materiálů.
Dál už fakt nevim, musel bych to vidět naživo.
Snad jedině že to Wiki nějak exotericky ovládá černou magií .
Takže mám poslední nápad: Sniperovi kotouče do rána povrchově zreznou (to levné materiály umí) a desky to pak přizdvihává do té doby než se kotouč znovu vyleští. Prostě nějaká nešťastná kombinace dvou materiálů.
Dál už fakt nevim, musel bych to vidět naživo.
Snad jedině že to Wiki nějak exotericky ovládá černou magií .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Prosím tě, kdyby se ti podařilo mi změřit rozměr mezi sedly pro destičku. Já zítra shodím kolo, vytáhnu destičky a změřím to taky.
Protože pokud máme rozměrově stejné desky a tobě nelítají, mám vůli v sedle...nebo jiný třmen, prý je vícero druhů.
Já na něm můžu maximálně přečist číslo, víc nepoznám.
Protože pokud máme rozměrově stejné desky a tobě nelítají, mám vůli v sedle...nebo jiný třmen, prý je vícero druhů.
Já na něm můžu maximálně přečist číslo, víc nepoznám.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Samozřejmě pochopil.Sniper píše: ↑10 říj 2017 20:35 VencaZE: Venco, nevím, jestli jsi tu vůli nepochopil špatně? Mi to přijdeš, že píšeš o axiální vůli, tedy mezi pístkem a kotoučem, ale já píšu o radiální, tedy vůli v sedle třmenu, pohyb destičky nahoru a dolu ve směru otáčení kotouče, ne ve směru tlaku pístků
Pístky jsem samozřejmě zatlačil, před tím je máznul, ale rezavé nejsou. Axiální vůli mám minimální, po odbrždění jde kotouč pěkně volně protočit rukou, takže nevisí.
Koukni se ještě jednou na tu fotku, já tu vůli okótoval, samozřejmě se týká i horní strany a druhé desky taky.
Co se týče klepání, je to jak kdy, někdy se to zklidní. Každopádně to přestane vždy, když se jenom zlehla dotknu brzdového pedálu, což je pochopitelné
No...tímto způsobem jsem už taky uvažoval, zaháknout pružinku za spodní oko destičky a horní vodící čep
Bavíme se o vůli ve směru otáčení kotouče, ta nás trápí. Ale další vůle která má příčinou souvislost, je mezi deskami a kotoučem, resp. síla přítlaku v pohotovostním stavu brzd.
Klepání přestane vždy kdy? Když změníš přitlak desky a kotouče, tedy vůli mezi deskou a kotoučem, nebo chceš li, mezi deskou a pístkem. Pak desku "brzdí" pístek a ona nemůže putovat v rámci té námi diskutované vůle v brzdiči.
To nezměřím, auto ráno odjíždí. Mám tu ještě D1 300 a nějaké brzdiče ale nevím kdy se k tomu dostanu.
Nicméně tohle Defender td5 a vůli v brzdič,i jako máš ty, mají desky taky, ale když otáčím kolem tak se nehnou. Pohnout s nimi jze pouze rukou a to docela těžko. Ale nevzpomínám si jakou mají zadní stranu k válečku- jestli je tam nějak víc adhezivní povrch aby se neposunovaly. Protože přítlak mezi deskou a válečkem je to co desce zamezí v prvotním pohybu než si případně dosedne do sedla v brzdiči, jestli mi rozumíš.
Teď koukám že někdy píšu pístek a jindy váleček. Tedy v mojí teorii pístek= váleček, ať máme definovány základní pojmy .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Klepání brzdových destiček D I.
Rozumím ti v plném rozsahu.
Vůli mezi pístkama a kotoučem nemám, jen nezbytně nutnou, aby se kotouč mohl otáčet.
Už jsem výše uvedl, že některé desky mají na straně k pístku měkkou vrtvu, nebo dokonce samolepku 3M a já tam mám jen železo. Některé desky mají na sobě takové ocelové pero, které do pístku zaskočí, variant je více.
Možná je díky tomu problém. Kdybych tam měl tu vrstvu, pístek do ní udělá otlak a deska nemůže lítat.
To změření jen příležitostně, nerad bych tě zbytečně zatěžoval. Já to zítra rozhodím a natočím.
Když tím kolem otočím pomalu, tak nic, ale když ho roztočím švihem, tak desky skočí.
Vůli mezi pístkama a kotoučem nemám, jen nezbytně nutnou, aby se kotouč mohl otáčet.
Už jsem výše uvedl, že některé desky mají na straně k pístku měkkou vrtvu, nebo dokonce samolepku 3M a já tam mám jen železo. Některé desky mají na sobě takové ocelové pero, které do pístku zaskočí, variant je více.
Možná je díky tomu problém. Kdybych tam měl tu vrstvu, pístek do ní udělá otlak a deska nemůže lítat.
To změření jen příležitostně, nerad bych tě zbytečně zatěžoval. Já to zítra rozhodím a natočím.
Když tím kolem otočím pomalu, tak nic, ale když ho roztočím švihem, tak desky skočí.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...