CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je stř říj 18, 2017 04:47

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon zář 18, 2017 16:27 
Offline

Registrován: čtv pro 30, 2010 09:44
Příspěvky: 1
Zdravím, mám Discovery II a mizí mi chladící kapalina. Víčko od oleje je čisté bez tuku a pod auto nic neteče. Mizí mi jen v létě. Víčko chl. kapaliny jsem koupil nové. Žádná změna.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon zář 18, 2017 17:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1848
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
Ptal jsem se tu na to nedávno, protože tak půl roku pozoruju taky únik. Vždy když jsem dolil do max. resp. na ten spoj nádobky po obvodu, tak zmizí 2-3 cm pod tu rysku. Někdo mi napsal, že to má stejně a drží se mu to takhle, nechal jsem to tedy tak a žádný únik jsem delší dobu nepozoroval. Až teď po cestě asi 1000 km v kuse zas zmizelo 2 cm.
Vím, že třeba na Passatu (já vím, že je to tady braný asi jako sprostý slovo), co mám jako druhý auto, což je taky PD mě mechanik varoval, že kolem 250 tkm. odejde těsnění pod hlavou. Projeví se to tím, že se začne ztrácet voda, tak nevím zda je to stejný u Td5, když je to taky PD. Na druhou stranu říkal i to, že u těch TDI je to proto, že hlavu drží jen "pár" šroubů a abych pravdu řekl ještě jsem se nedostal podívat se kolik jich má Td5. Určitě spíš ještě počkej na vyjádření někoho povolanějšího. Ale taky mě ten problém dost zajímá, protože bych nerad něco podcenil.

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon zář 18, 2017 18:41 
Offline

Registrován: ned led 26, 2014 09:40
Příspěvky: 40
auto: D2
Bydliště: NO
Pozdravujem, mam podobnu skusenost na mojej D2 Td5. Po tom, co som odstranil uniky chladiacej kvapaliny (je ich poznat podla ruzoveho "vodneho kamena") sa po doliati po rysku vzdy strati cca 3 cm kvapaliny a hladina sa potom dlhodobo ustali. Ked kvapalinu dolejem, stratia sa tie cca 3 cm. Ked nedolejem, hladina uz nizsie neklesne. Auto mam cca 4 roky, ale tento jav zrejme pretrvava dlhsie. Zrejme to spozoroval aj predchadzajuci majitel kedze som na expanzke nasiel znacky kopirujuce znizenu hladinu...nepozorujem problem s prehrievanim, auto nepari z vyfuku, pod vickom emulzia nie je a aj expanzka je cista. Sice imaginarne problemy D2 nemienim riesit, ale aj tak by ma zaujimalo cim to je.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon zář 18, 2017 19:08 
Offline

Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
Příspěvky: 175
auto: DiscoII V8
Na mojej D2 V8 mi chladiaca unikala všetkými smermi. V podstate, čo môžem poradiť všeobecné. Skontroluj všetky spoje a napojenia chladiaceho okruhu. Pozri či nemáš mokro v interiéri, keby tiekol radiátor. Pozri si aj expanznu nádobu, lebo ja som ju mal prasknutú zo spodnej strany na napojenia úzkej hadice vzadu a prišiel som na to až tak, že som zbadal, že mám vlhký blatník pod poistkovou skrinkou.

PS: ku tomu nové vicko. Aj keď som všetko poopravoval, stále som mal vysoký tlak v systéme ale žiadnu vodu v oleji ani olej vo vode. Bolo to to pokaslane vicko, ktoré bolo jednak staré a nie originál. Kúpil som nové OEM a to aj vyzerá ináč ako to staré, čo som mal a systém zrazu funguje ako má.

_________________
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon zář 18, 2017 20:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
Příspěvky: 1517
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno
Citace:
Ptal jsem se tu na to nedávno, protože tak půl roku pozoruju taky únik. Vždy když jsem dolil do max. resp. na ten spoj nádobky po obvodu, tak zmizí 2-3 cm pod tu rysku. Někdo mi napsal, že to má stejně a drží se mu to takhle, nechal jsem to tedy tak a žádný únik jsem delší dobu nepozoroval. Až teď po cestě asi 1000 km v kuse zas zmizelo 2 cm.
Vím, že třeba na Passatu (já vím, že je to tady braný asi jako sprostý slovo), co mám jako druhý auto, což je taky PD mě mechanik varoval, že kolem 250 tkm. odejde těsnění pod hlavou. Projeví se to tím, že se začne ztrácet voda, tak nevím zda je to stejný u Td5, když je to taky PD. Na druhou stranu říkal i to, že u těch TDI je to proto, že hlavu drží jen "pár" šroubů a abych pravdu řekl ještě jsem se nedostal podívat se kolik jich má Td5. Určitě spíš ještě počkej na vyjádření někoho povolanějšího. Ale taky mě ten problém dost zajímá, protože bych nerad něco podcenil.
Nic tak kolem 250tkm neodejde je to blbost.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte zář 19, 2017 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 08, 2015 11:20
Příspěvky: 280
auto: Disco II 2003
Bydliště: Brno
Já to mám taky podobně. Auto mám teda krátce, ale olej ve vodě nepozuruju ani naopak. Kapalinu jsem nechával dolít někdy v červnu, teď po ujetí cca 4 tisíc km je to zase tak 2-3 cm pod tou ryskou ... jelikož jsem teď ujel v rumunsku 3 tisíce km během 14 dní, kontroloval jsem to cca co 2 dny a nikam níže to neklesalo. Auto se nehřeje ani v kopcích na Fagaraši, ani na dálnici v 32 stupních se zapnutou klimou. Jelikož jsem puntičkář, tak bych to chtěl taky vyřešit, ptal jsem se na to LandJirky a dělá to tak prý každá druhá TD5 Discovera :) ... Mám nové turbo, přetěsněnou hlavu a nové pevnostní šrouby cca před 8 tiscíci km ... prostě to asi utíká někde ve spojích hadic, přeci jen jsou to 15 a více let staré auta ...

_________________
Disco II 2003 TD5 - Ofka
ex Free 2004 TD4 - Edoušek


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 11:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 04, 2016 06:50
Příspěvky: 8
tel.: 731721434
auto: LR Disco II TD5
Ahoj. Mam úplně stejný problém. Kde kapalina mizí jsem nezjistil.

Mám k tomu ještě další dotaz. Je možné aby úbytek chladící kapaliny způsobil horší starty motoru?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 11:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 17, 2008 13:51
Příspěvky: 2273
tel.: 602 550 993
auto: D110, D1,P38,R45
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Horší starty td5 špíš souvisejí se zavzdušněním pal soustavy.

_________________
Urbanovi Pneu&Cars, údržba a opravy LR, diagnostika LYNX, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 04, 2011 22:29
Příspěvky: 404
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř
Mě voda mizela malou trhlinou v chladiči. Když se motor ohřál, začalo to slzet,ale tím, že byl chladič teplej, stačila se ta voda odpařit.

_________________
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 12:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 08, 2015 11:20
Příspěvky: 280
auto: Disco II 2003
Bydliště: Brno
Citace:
Mě voda mizela malou trhlinou v chladiči. Když se motor ohřál, začalo to slzet,ale tím, že byl chladič teplej, stačila se ta voda odpařit.
Mám takovou podobnou teorii, prostě, že je někde nějaká malá trhlinka, která při stojicím, studeném motoru neteče, ale ve chvíli, kdy se to zahřeje a stoupne tlak, tak to začne pomalu unikat a hned se to vypaří ... proto nejsou moc nikde vidět žádné stopy, no a jak to klesne o ty 2-3 cm, tak už ten tlak pak není tak velký ani při tom zahřátém motoru - tedy pak už to níž neklesá ...
Možná je to blbost, ale já jsem si to takto vysvětlil :D

_________________
Disco II 2003 TD5 - Ofka
ex Free 2004 TD4 - Edoušek


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 13:14 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8729
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Řešil jsem několik TD5tek, kde pomalu nebo rychleji mizela chladící kapalina. Většinou to jsou netěsnosti okolo konců hadic, kde je to stažené páskou. Stačí se to vypařovat.
Hledá se to blbě, já jsem začal chladící systém tlakovat (na 0,5-1Bar) přes slabou hadičku, co vede do expanzky. Tím se otestuje i víčko expanzky. Připojím to přes redukčák ke kompresoru s velkou nádobou a mohu u vypnutého motoru hledat, kde to kape. Případně poslouchat, kde to syčí.
Dost často jsou originál pružinové hadicové spony časem zamáčknuté do hadic. Následně to netěsní. Často pomůže výměna za normální (nejlépe nerezové) hadicové spony.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 14:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 04, 2016 06:50
Příspěvky: 8
tel.: 731721434
auto: LR Disco II TD5
No dnes mi nechtěl motor chytit. Zkusil jsem to tak pětkrát a nic. Tak do toho čučim a všiml jsem si opět prázdné nádržky chladící kapaliny. Zajímavé je, že po dolití naskočil na otočení.


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz