Zdravím,
povrzával mi jeden stěrač tak jsem se pustil do mazání a najednou zjišťuji, že v osách stěračů, když chytnu stěrač v místě kde jsou osy, tak je celkem velká vůle, jde to nějak dotáhnout??nebo je to naschvál? Případně onen mechanismus jde sehnat nový?
Nemá někdo foto jak to vypadá pod tím plastem co se mechanismus skrývá.
matici pod ramínkem stěrače tu velkou jsem dotáhnul ale tady se zdá že je vůle v ose.
Děkuji za názory.
Mechanismus stěračů - vůle v osách stěračů
Moderátor: Miky_CZ
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Mechanismus stěračů - vůle v osách stěračů
Napíšu, co jsem já vypozoroval o stěračích na D2.
Prvně pokud člověk chce k tomu mechanismu stěračů, je potřeba zahodit kapotu. Zkoušel jsem to s otevřenou zavřenou, postě ty 4 šrouby odšroubovat a kopotu dopryč. Pak už je ten plast pod oknem celkem rozumně přístupnej, kromě samotných stěraču je v tuto fázi potřeba sundat ty velké matky, co jsou pod stěračema (devatenáctka klíč, nebo tak něco). potom ten plast drží na dvou plastovejch šroubkách po stranách a jednom opravdovým prostřed, pak to chce citlivě vytahat takové gumové hajzlíky po stranách a pak už to jde sundat - ten plast. Nepolámat!
Pak je pohled na mechanismus tak jak je na foto "sterace 1" je tam videt ta deska mechanismu z jejíž druhé strany je motorek. Já neměl nikdy velké vůle v osách mechanismu, ale je možné si povšimout, že ta deska mechanismu je tam chycená na 4 matkách a jednom šroubu plus je ještě jeden bod před spolujezdce u pravého stěrače. Toto všechno uložení je jakobvy v silentblokách, takže celý ten mechanismus má určitou šanci vibrovat, což umožňuje určitou kompenzaci drhnutí stěračů, ale rozhodně by ten mechanismum neměl být volný, tj rachtat v celé kastli.
Až budete sundavat těch pět matek, co drží ten mechanismus v kastli, tak zjistíte, že jsou to 4 matky a jeden šroubek. Ten šroubek je jakoby pod táhlem k levému stěrači a ikdyž si můžete volit polohu toho táhla (pustit stěrače a stopovat je tak, že vypnete klíček v zapalování) nakonec zjistíte, že všechny polohy táhla jsou na hovno. Pokud si necháte ten šroubek jako poslední tak vzhledem k získané vůli, jde vyndat docela dobře - to je třeba mít na paměti až to budete dávat dohromady, protože to je třeba tím šroubkem začít - protože pokud napřed dotáhnete ty 4 matky, tak už tam pak ten šroubek nedáte.
Pak tam mám fotku jak je to vyndané, také fotku toho krycího plastu a nakonec fotku samotneho motorku, který má v části za šnekovým převodem uvnitř i kontakt koncove polohy. Ta šneková převodovka je zanejtkovaná, ale vedle každého nejtku je příprava pro kutily, kteří zde snadno vyříznou závit m4 a tak lze znovu převod uzavřít - já imbusama.
Prvně pokud člověk chce k tomu mechanismu stěračů, je potřeba zahodit kapotu. Zkoušel jsem to s otevřenou zavřenou, postě ty 4 šrouby odšroubovat a kopotu dopryč. Pak už je ten plast pod oknem celkem rozumně přístupnej, kromě samotných stěraču je v tuto fázi potřeba sundat ty velké matky, co jsou pod stěračema (devatenáctka klíč, nebo tak něco). potom ten plast drží na dvou plastovejch šroubkách po stranách a jednom opravdovým prostřed, pak to chce citlivě vytahat takové gumové hajzlíky po stranách a pak už to jde sundat - ten plast. Nepolámat!
Pak je pohled na mechanismus tak jak je na foto "sterace 1" je tam videt ta deska mechanismu z jejíž druhé strany je motorek. Já neměl nikdy velké vůle v osách mechanismu, ale je možné si povšimout, že ta deska mechanismu je tam chycená na 4 matkách a jednom šroubu plus je ještě jeden bod před spolujezdce u pravého stěrače. Toto všechno uložení je jakobvy v silentblokách, takže celý ten mechanismus má určitou šanci vibrovat, což umožňuje určitou kompenzaci drhnutí stěračů, ale rozhodně by ten mechanismum neměl být volný, tj rachtat v celé kastli.
Až budete sundavat těch pět matek, co drží ten mechanismus v kastli, tak zjistíte, že jsou to 4 matky a jeden šroubek. Ten šroubek je jakoby pod táhlem k levému stěrači a ikdyž si můžete volit polohu toho táhla (pustit stěrače a stopovat je tak, že vypnete klíček v zapalování) nakonec zjistíte, že všechny polohy táhla jsou na hovno. Pokud si necháte ten šroubek jako poslední tak vzhledem k získané vůli, jde vyndat docela dobře - to je třeba mít na paměti až to budete dávat dohromady, protože to je třeba tím šroubkem začít - protože pokud napřed dotáhnete ty 4 matky, tak už tam pak ten šroubek nedáte.
Pak tam mám fotku jak je to vyndané, také fotku toho krycího plastu a nakonec fotku samotneho motorku, který má v části za šnekovým převodem uvnitř i kontakt koncove polohy. Ta šneková převodovka je zanejtkovaná, ale vedle každého nejtku je příprava pro kutily, kteří zde snadno vyříznou závit m4 a tak lze znovu převod uzavřít - já imbusama.