Dnes jsem se neprozřetelně v myčce nechal přemluvit k mytí motoru na svojí D3. Odjel jsem bez problému, ale po prvním zaparkování a zamčení se po chvíli rozjel alarm, auto nešlo vůbec otevřít ani houkání nijak zastavit. Nakonec jsem se tam vlámal manuálně klíčem, přičemž jsem si připadal, jako že kradu vlastní auto. Od té doby nedokážu auto nijak přimět k tomu, aby ve stavu s vypnutým motorem, vytaženým klíčkem a odpojenou diagnostikou (iCarSoft) přestalo svítit (přední i zadní světla), blikat všemi blinkry a neustále dokola odemykat a zamykat (zamknout ani odemknout klíčem na dálku nejde). Ani po odpojení baterky a opakovaném připojení se nic nezměnilo. Po nastartování normálně jede, i když se střídavě objevují různé chyby (nejčastěji parkovací brzda), ale zdá se, že nic, co by mělo vliv na chod motoru a věci nutné k jízdě. Diagnostika ukazuje opakovaně několik chyb v každé kategorii, nejčastěji U0100, což je dle manuálu chyba komunikace s ECM. K tomu řada dalších chyb, pokaždé jdou ale všechny smazat. Jakmile odpojím diagnostiku a znovu načtu, je to zpět (zpravidla ne tytéž chyby, ale kupa jiných).
Tuší někdo co s tím? Může to souviset s tím mytím motoru? Třeba že někam zateklo do nějakého kontaktu? Když počkám den a nechám to na slunku, mám šanci na změnu? Teď stojí auto před barákem s odpojenou baterkou (jediný způsob, jak ho umlčet)...
Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
Moderátor: Miky_CZ
Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
Zdá se, že i u auta platí "ráno moudřejší večera". Nevím proč a jak k tomu došlo, ale po celonočním odpojení baterky a jejím úplném dobití (ne že by předtím byla nějak zvlášť vybitá) auto normálně funguje bez jediného problému, všechny uložené chyby šly smazat a už se znovu neobjevily... Takže asi je možné smazat i toto vlákno. Jsou věci mezi nebem a Land Roverem...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
jojo , někam do konektoru zatekla voda, tak bylo dobrý žes to nechal bez baterky vyschnout,marwak píše: ↑01 srp 2017 06:31 Zdá se, že i u auta platí "ráno moudřejší večera". Nevím proč a jak k tomu došlo, ale po celonočním odpojení baterky a jejím úplném dobití (ne že by předtím byla nějak zvlášť vybitá) auto normálně funguje bez jediného problému, všechny uložené chyby šly smazat a už se znovu neobjevily... Takže asi je možné smazat i toto vlákno. Jsou věci mezi nebem a Land Roverem...
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
tak hlavně že jede, jinak bych vlakno nemazal , právě proto forum máme.
Je to nekonečná studnice zkušeností pro další co budou mít podobný problém.
Přece taky hledáš
Je to nekonečná studnice zkušeností pro další co budou mít podobný problém.
Přece taky hledáš
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
Pokud na to máš nervy, doporučuju všechny konektory v motorovém prostoru, resp. ty kam se mohla dostat voda postupně rozpojit a zkontrolovat, jestli v nich ta voda ještě není. Ony jak se používají vodotěsné konektory, tak to má ten efekt, že dovnitř se voda dostane vždy (nějak, i když by neměla), ale díky vodotěsnosti tam už také zůstane. A když je jí moc, tak to dělá problémy hned, když je jí méně, tak tam jenom tam sedí a postupně žere kontakty. Já od jisté doby do všech konektorů dává dielektrickou nenavlhavou vazelínu - konektory jsou mastné, a vodu to dovnitř nepustí.
Dělat to samozřejmě s odpojenou baterkou.
A jedna poznámka - když se takto blbne s elektrikou, chce to stáhnout okénka a nechat otevřené dveře. Není nic lepšího, když se auto najednou rozhodne a nečekaně se zamkne.
Dělat to samozřejmě s odpojenou baterkou.
A jedna poznámka - když se takto blbne s elektrikou, chce to stáhnout okénka a nechat otevřené dveře. Není nic lepšího, když se auto najednou rozhodne a nečekaně se zamkne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Alarm a chaos po mytí motoru (chyba komunikace s ECM?)
Asi se do toho dřív nebo později pustím, i když při současných teplotách a počasí by třeba voda mohla zmizet i z normálně těžko přístupných míst (kromě vodotěsných konektorů samozřejmě ). Proto jsem se taky k tomu mytí odhodlal teď a doufal jsem, že to snad případně vyschne.
S nečekaným zamčením mám po včerejšku taky několik čerstvých zkušeností, naštěstí mě to vždycky dovnitř nakonec pustilo
S nečekaným zamčením mám po včerejšku taky několik čerstvých zkušeností, naštěstí mě to vždycky dovnitř nakonec pustilo
DIII 2.7 TDV6 SE-2007