foukání kompresoru po chcípnutí motoru

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Saul
Příspěvky: 183
Registrován: 23 srp 2016 09:04

foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#1 Příspěvek od Saul » 27 črc 2017 10:02

Zdravím, u D2 se mi začalo stávat, že někam přijedu, chcípnu auto a v tu chvíli se spustí kompresor měchů (pod řidičem). Při opětovném nastartování se vypne asi vteřinu po startu. To můžu opakovat třeba 5x a stav stejný a na šestý pokus přestane běžet. Nepřišel jsem na to, zda by mělo mít vliv třeba zahoupání s autem... Je hlavně zvláštní, že při nastartovaném motoru nefouká a spustí se až po chcípnutí. Zatím to řeším vytažením pojistky kompresoru. Nějaké zkušenosti s takovou závadou? Díky

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 648
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#2 Příspěvek od stiinek » 22 pro 2017 13:32

Asi to nesouvisí ale stalo se mi teď o víkendu něco podobného.
Auto na nabíječce, klíček vypnutý. Hodil jsem si do kufru nářadí, a po zavření se auto dofouklo.

Napadá mě, že si BCU/SLABS hlídá napětí, a s připojenou nabíječkou považuje auto za nastartované.
Až se budu někdy večer nudit tak to zkusím v RAVE nastudovat.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Saul
Příspěvky: 183
Registrován: 23 srp 2016 09:04

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#3 Příspěvek od Saul » 22 pro 2017 13:52

Mě už to nedělá! Stalo mě to, tak už je na pružinách +50mm. A je to paráda. Ani jsem zásadní rozdíl v komfortu nepoznal.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#4 Příspěvek od MadTom » 22 pro 2017 15:14

SLABS normálně funguje zhruba 30 minut po vypnutí zapalování. Když dám auto na nabíječku, tam se vzbudí a má snahu se rovnat. Někdy to udělá krátce i po zaparkování. Chvílema to vypadá, že si to žije vlastním životem, ale funguje to, a auto se dá používat jak skoro prázdné, tak více než naložené během výletů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#5 Příspěvek od Maxsel » 22 pro 2017 15:55

Novější auta (D3 a RRS) to dělají běžně. Zaparkuješ, vyndáš něco z kufru, zavřeš, zamkneš a auto si ještě chvíli cvaká a ufukuje (jen už nepouští kompresor a vzduch bere ze zásobníku).
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 648
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#6 Příspěvek od stiinek » 22 pro 2017 16:15

Tak ufukování je normál, ale zapnutí kompresoru se mi stalo poprvé - asi fakt díky té nabíječce.

Moje SLABSka navíc neukládá chyby - rozsvítí se kontrolka SLS, ale ani můj Nanocom, ani LandJirkova diag. žádnou chybu nenačte.
Po výměně čidel se frekvence chyb zmenšila, ale občas se stane.
Až mě to bude moc štvát tak seženu jinou a zkusím vyměnit.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#7 Příspěvek od MadTom » 22 pro 2017 16:37

No ono se fůra chyb vymaže po vypnutí zapalování. A druhá věc - protože jednotka SLABS řeší i brzdy, tak při cca 8km/h odpojí možnost diagnostikování. Takže se připojování bez vypnutí zapalování pro vyčtení chyby vzniklé za jízdy dělá docela špatně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 648
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: foukání kompresoru po chcípnutí motoru

#8 Příspěvek od stiinek » 21 led 2018 20:36

Nanocom nevycte chybu ani kdyz se kontrolka rozsvítí hned po zapnutí zapalování(po zhasnutí), ani hned po nastartovani.

Je normální, že se hodnoty L a P čidla liší cca o 20 když je auto rovně? Po prohození je to beze změny, takže v čidlech asi chyba není.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Odpovědět