přehřívání automatu u TD5
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 říj 2013 22:43
- tel.: 603360044
- auto: discoveryII
- Bydliště: Hradec Králové
přehřívání automatu u TD5
Ahoj, poslední dobou se mi začal přehřívat automat ( červená kontrolka přehřátí ) při cestě na hory v prudkých serpentínách cca 4km. Venkovní teplota cca 20 st. C. Začal jsem výměnou oleje a filtru v automatu - je to pořád stejné. Dělá to pořád jen v tomto prudkém stoupání... při běžném ježdění vše v pohodě... Nevíte čím by to mohlo být, nebo je to normální??? jedná se D2 Td5 r.v.1999......moc díky za rady F.M - automat jinak řadí o.k.
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívání automatu u TD5
A skutecne se prehriva, nebo se jen rozsveci kontrolka? Ty cidla teploty casem dost umiraji a zacinaji spinat pri cim dal nizsi teplote.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 říj 2013 22:43
- tel.: 603360044
- auto: discoveryII
- Bydliště: Hradec Králové
Re: přehřívání automatu u TD5
tak to opravdu nevim....nemám nikoho, kdo by to odzkoušel....budu schánět
Re: přehřívání automatu u TD5
Ahoj, měl jsem podobnou zkušenost, nakonec jsem vyměnil čidlo na spodní straně chladiče oleje automatu a problém zmizel...jinak jsem testování řešil tak, že jsem si koupil laserový měřic teploty a po vyjetí kopce jsem lehl pod auto a měřil teploty těla převodovky a trubek od chladiče a zpět...někde tu jsou uvedené ve vláknu max. přípustné teploty. Čidlem problém na čas zmizel. Je pravda, že jsem brzy na to měnil celou převodovku za repas s velkým měničem od Ashcrofta, takže nemohu moc soudit, jestli to problém vyřešilo úplně a trvale...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: přehřívání automatu u TD5
Nedávno mi řešil LandJirka. Takže nejprve opravdu teploměrem změřit, jestli jsou trubky a automat opravdu tak zahřáté, když kontrolka svítí, pokud ne, je to čidlo, pokud ano, tak pročistit chladič, může tam být bordel a já měl taky mrtvý - zadřený - přídavný ventilátor klimy, ale to nevím jistě, jestli i ten má spínat ... od té doby se mi nerozsvítila a ten přídavný ventilátor se mi ještě ani nezapnul ... nějak zvlášť jsem to ale nehonil
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 říj 2013 22:43
- tel.: 603360044
- auto: discoveryII
- Bydliště: Hradec Králové
Re: přehřívání automatu u TD5
díky za tipy, jen se ještě zeptám kde je ten chladič automatu?
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívání automatu u TD5
Zhruba tadyhle (cislo 5):
Trochu lepsi odkaz s fotkama, chladic automatu je mezi chladicem vody a kondenzatorem klimy: http://www.handyhowie.co.uk/handyhowie/ ... _temp.html
Trochu lepsi odkaz s fotkama, chladic automatu je mezi chladicem vody a kondenzatorem klimy: http://www.handyhowie.co.uk/handyhowie/ ... _temp.html
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: přehřívání automatu u TD5
Vpředu pod intercoolerem - v 1. řadě máš chladič klimy, ve druhé nad sebou nahoře intercooler, dole chladič automatu (čidlo je na pravé straně) a ve 3. řadě chladič motoru (nejblíže motoru). Teda doufám, jestli si to dobře pamatuju....tady v mýmbejvalým vláknu ho uvidíš na třetí fotce v reálu (hlavní chladič a intercooler na foto je vyndaný)...filip.mlynar píše: ↑14 črc 2017 09:40 díky za tipy, jen se ještě zeptám kde je ten chladič automatu?
viewtopic.php?p=311211#p311211
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 říj 2013 22:43
- tel.: 603360044
- auto: discoveryII
- Bydliště: Hradec Králové
Re: přehřívání automatu u TD5
Moc děkuju za rychlé a výstižné odpovědi...dnes jedu na hory tak na ten chladič mrknu....
- jareku
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: přehřívání automatu u TD5
Ahoj, než se pustíš do "rozborky a sborky", doporučil bych zkusit vyjet par kopců s "uzamcenym" automatem na 2,3 nebo 4 tak, aby automat stale neřadil nahoru a dolu a držel třeba tu "zamčenou" 3. Mne se to stávalo na D1 a po teto radě od kolegů jsem to začal aplikovat a už se to nestávalo. Prudká stoupání s hodně zatackami, naloženým a rozehratym autem a vyšší teplotou okolí jsou pro stale řadicí automat ideální předpoklady pro přehřívání.
Live long and prosper.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 říj 2013 22:43
- tel.: 603360044
- auto: discoveryII
- Bydliště: Hradec Králové
Re: přehřívání automatu u TD5
jojo, fajn, vyzkouším...díky
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívání automatu u TD5
Já bych kouknul na ten chladič automatu. Já ho měl na D2 totálně zabetonovaný bahnem, ale projevilo se to, až při horských výjezdech v Itálii. U nás byla teplota OK ať jsem s autem dělal co chtěl.
Re: přehřívání automatu u TD5
Zdar pánové, malinko mimo téma - kde prosím vás fyzicky najdu vyústění odvzdušnění automatu (poz. 7 na předchozím obrázku)? Začala mi "malinko rosit" převodovka... Dík.