LR Disco 3 - Engine system fault
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
To bychom Petře mohli zkusit tou mou až si dojedeš pro plotnu doufám že bude čas. Teď o víkendu ji zkusím nainstalovat
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
ok zkusime, auto jede v pohode tak me to tak netlaci, ted jsem v tatrach, z chybou na displeji jsem jel celou cestu z ostravy, dneska jsem vybehnul pesky na skalnate pleso
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Auto při prudším přidání plynu padalo do nouzáku, nepravidelný chod, jasné to bylo po zmáčknutí ventilku odvzdušnění, nafta téměř netekla. Výměna filtru, vyčištění nádrže a výměna čerpadla. To staré sice vrčelo, točilo ale nedávalo..
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Tlak paliva je dle diagnostiky OK
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Zdá se, že moje ESF vyřešeno.
Turbo acutuator - zde na foru se o tom moc nepíše, na anglických stránkách je o tom docela dost
zpravidla jsou buď 1. zanesené a zrezlé klouby na pákovém převodu ovládání - lepší varianta
2. zanesený přenos ovládání na lopatky uvnitř turba - karbon, horší varianta
3. poškozený motor serva ovládání - většinou jako následek bodu 1 nebo 2
výsledkem je že drhne nebo nefunguje ovládání proměnlivé geometrie turba a výsledkem je kolísání tlaku za turbem neadekvátně což je vyhodnoceno jako ESF což vede k úplnému otevření lopatek turba takže má nejmenší výkon = málo vzduchu při požadavku na větší výkon motoru, paliva je dost = černý kouř
kontrola actuatoru - dá se udělat doma, bez sundání kola, stačí podvozek zvednout, plný rejd doprava, za levým přením kolem je malý na třech šroubech telepný kryt, za ním je vidět páčka turboactuatoru, pokud jste slepí jako já tak endokamerou perfektně přístupné, po otočení klíčkem sebou jenom zacukalo, po vypnutí se pohybovalo přískokem vpřed a zpět, dlouhou hadičkou jsem aplikoval několikrát WD spray a kolem endokamery prostrčil háček a hýbal opatrně tam a zpět
kontrola po otočení klíčkem - plynulý pohyb od jedné krajní polohy do druhé
přikládám linky
https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ ... rm.315074/
http://www.disco3.co.uk/forum/topic86295.html
https://www.youtube.com/watch?v=pKXII4A8tBY
https://www.youtube.com/watch?v=jcKpRylro50
snad to někomu pomůže
Turbo acutuator - zde na foru se o tom moc nepíše, na anglických stránkách je o tom docela dost
zpravidla jsou buď 1. zanesené a zrezlé klouby na pákovém převodu ovládání - lepší varianta
2. zanesený přenos ovládání na lopatky uvnitř turba - karbon, horší varianta
3. poškozený motor serva ovládání - většinou jako následek bodu 1 nebo 2
výsledkem je že drhne nebo nefunguje ovládání proměnlivé geometrie turba a výsledkem je kolísání tlaku za turbem neadekvátně což je vyhodnoceno jako ESF což vede k úplnému otevření lopatek turba takže má nejmenší výkon = málo vzduchu při požadavku na větší výkon motoru, paliva je dost = černý kouř
kontrola actuatoru - dá se udělat doma, bez sundání kola, stačí podvozek zvednout, plný rejd doprava, za levým přením kolem je malý na třech šroubech telepný kryt, za ním je vidět páčka turboactuatoru, pokud jste slepí jako já tak endokamerou perfektně přístupné, po otočení klíčkem sebou jenom zacukalo, po vypnutí se pohybovalo přískokem vpřed a zpět, dlouhou hadičkou jsem aplikoval několikrát WD spray a kolem endokamery prostrčil háček a hýbal opatrně tam a zpět
kontrola po otočení klíčkem - plynulý pohyb od jedné krajní polohy do druhé
přikládám linky
https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ ... rm.315074/
http://www.disco3.co.uk/forum/topic86295.html
https://www.youtube.com/watch?v=pKXII4A8tBY
https://www.youtube.com/watch?v=jcKpRylro50
snad to někomu pomůže
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Este by som na ten klb dal medenu vazelinu, WDcko to sice rozhybalo ale nie namazalo.
LR DEFENDER 110 SW
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Je to celkem bezna zavada hlavne na 3,6tdv8. Maji na to v LR opravnou sadu tahel (tech kloubku) ktere prej uz nereznou. Ten samej problem je na obtokove klape u 3.0 tdv6 tam je klapa resp regulace druheho leveho turba ulozena nesmyslne dole u chladice. Trpi tam v zime na zamrzani vody v intercooleru. Kdyz jezdi auta v zime blizko vody kratke trasy tak kumuluji vodu (kondenzat) v cooleru. Ten nasledne zamrzne a auto ztraci vykon. Taky zareznou kloubky tahla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Zbytecne slozite a hlavne to neudela tlak. Takze male netesnosti ci praskliny hadic neodhalis. Klasicka metoda “vedet” kde to praska je rychlejsi. Nebo zatezovy test na miste.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
tonouci se stebla chyta, hadice mam vsechny nove, actuator namazany, a porad kourim a nad 2500ot to vyhodi esf, dignostika jenom chyba maf a map, cidla jsou ok,
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Musel bych to zazit-videt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 28 led 2018 16:56
- tel.: 608901001
- auto: Discovery 3
- Bydliště: Všenory
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Poradil by mi prosím někdo jak vyndat z nádrže D3 to vedení co je natažené někam dopředu v nádrži. Měl jsem total ucpané to sítko na čerpadle a tak myslím že tam to nebude o nic lepší.
Diky
Diky
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
úplně jsem zapoměl na update - prasklina ve stropě intercooleru zezadu, 15 cm na délku takže praskají nejen hadice