LR Disco 3 - Engine system fault
Moderátor: Miky_CZ
- marsant
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
LR Disco 3 - Engine system fault
Ahoj kluci,
uz 3x my moje diskoska napsala System Engine fault, snizil se vykon motoru na max 2 500 otacek. Zadne jine kontrolky. Po vypnuti a startu vse ok. Pripadne jeste jednou vypnout a znova zapnout .. pak uz ok. Vzdy kdyz je motor studeny.
Na dignostice zadne zpravy nejsou.
Nejaky napad o co muze jit? Muze to byt treba starou baterkou u ktere mam potvrzeno ze je uz slaba?
Diky za jakekoliv infa.
Pekny vikend!
Martin
uz 3x my moje diskoska napsala System Engine fault, snizil se vykon motoru na max 2 500 otacek. Zadne jine kontrolky. Po vypnuti a startu vse ok. Pripadne jeste jednou vypnout a znova zapnout .. pak uz ok. Vzdy kdyz je motor studeny.
Na dignostice zadne zpravy nejsou.
Nejaky napad o co muze jit? Muze to byt treba starou baterkou u ktere mam potvrzeno ze je uz slaba?
Diky za jakekoliv infa.
Pekny vikend!
Martin
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
turbo a vše kolem...stejné chyby , stejné známky...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
u mna to bol s podobnymi priznakmi MAF senzor
- marsant
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Kluci, tak nakonec to bylo opravdu tou baterkou! Ta puvodni slaba zapricinila nejake komunikacni chyby mezi ridici jednotkou a motorem.
Takže kdyby někoho potkal stejny problem, muze to byt i toto.
Díky a ať to všem jezdí!
Takže kdyby někoho potkal stejny problem, muze to byt i toto.
Díky a ať to všem jezdí!
- marsant
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Tak bohužel ... problém se objevil znovu ... Zatím tedy nevím oč jde a kde je chyba ...
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
nedává ti to i jiné hlášky? třeba HDC fault a podobně?
DIII
Defender 110, Td5, 2" OME, WARN9000
Defender 110, Td5, 2" OME, WARN9000
- marsant
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Ne ne zadne jine hlasky nebo kontrolky! Na diagnostice v LR byly zjisteny chyby komuikacniho druhu ... takze prehrali software a udelali nejaky up-date. Ted dva dny testuji a zitra by se meli ozvat.
Fyzicky je tam pry vse v poradku.
To vypovida i to ze nez naskoci chyba motoru tak auto najede X desitek Km uplne v pohode. Ma tah, spravny zvuk, vse ..
Takze uvidim zitra zda to vyresili tim softwarem.
Jiedine co tak blbne tempomat jednou funguje a jednou ne ... je to ruzne. Ale pry taky nejaka komunikacni chyba ...
Martin
Fyzicky je tam pry vse v poradku.
To vypovida i to ze nez naskoci chyba motoru tak auto najede X desitek Km uplne v pohode. Ma tah, spravny zvuk, vse ..
Takze uvidim zitra zda to vyresili tim softwarem.
Jiedine co tak blbne tempomat jednou funguje a jednou ne ... je to ruzne. Ale pry taky nejaka komunikacni chyba ...
Martin
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Mám podobný problém, i když se nejedná úplně o totéž, ale nechci zakládat nové téma, proto se pokusím oživit toto. Občas (není to úplně vždy, podle stylu jízdy - viz dále) mi vyskočí na displeji chybová hláška "Engine system fault". Auto jede celkem normálně, nemám pocit, že by bylo nějak omezené (např. jak se tady psalo, že nepustí nad 2 500 ot.). Po opětovném nastartování vše zmizí a dokud nedosáhnu jízdního režimu, kdy to vzniká (při zahřátém motoru, vysokých otáčkách v delším záběru - tzn. cca někde kolem 3 - 3500 ot. např. pokud potřebuju rychlost na předjetí a držím pedál dole déle než dvě až tři vteřiny), tak se vše jeví naprosto v pohodě.
Diagnostika pokaždé ukáže sadu těchto chyb (vždy stejné chyby a vždy již neexistující):
P0101 (Mass or Volume Air Flow A Circuit)
P023D (Manifold Absolute Pressure - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor A Correlation)
P0489 - EGR
P0490 - EGR
Pročistil jsem MAF sensor, jak se tady v jiném podobném tématu doporučuje, ale při následující jízdě to udělalo zase. Od té doby nic (ale zřejmě jen proto, že jsem nejel v těch vyšších otáčkách a nepotřeboval záběr, čili ten kritický jízdní režim).
Manuál o výše uvedených chybách píše toto: Vzhledem k popisu možných příčin v manuálu to na mě působilo tak, že nejpravděpodobnější příčina je ten MAF sensor, případně nějaký IAT sensor nebo něco v rámci systému přívodu vzduchu. Taky je tam ale zmínka o turbu, která mě nenechává klidným, proto to hlavně řeším. Napadá někoho nějaká možnost? Nemáte podobnou zkušenost a případně návrh řešení? Do čeho se pustit dřív? Může to být vadný MAF sensor, kterému nestačí vyčištění (jak by to šlo ověřit)?
Jen doplňující informace, EGR ventily cca jednou za půl roku za určitých okolností posílají chybové hlášky a rozsvítí oranžovou kontrolku, ale pokaždé je po smazání zase klid. Nicméně domníval jsem se, že při zahřátém motoru už jsou mimo provoz, proto to beru jen jako vedlejší efekt toho hlavního problému. Předem díky za tipy!
Diagnostika pokaždé ukáže sadu těchto chyb (vždy stejné chyby a vždy již neexistující):
P0101 (Mass or Volume Air Flow A Circuit)
P023D (Manifold Absolute Pressure - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor A Correlation)
P0489 - EGR
P0490 - EGR
Pročistil jsem MAF sensor, jak se tady v jiném podobném tématu doporučuje, ale při následující jízdě to udělalo zase. Od té doby nic (ale zřejmě jen proto, že jsem nejel v těch vyšších otáčkách a nepotřeboval záběr, čili ten kritický jízdní režim).
Manuál o výše uvedených chybách píše toto: Vzhledem k popisu možných příčin v manuálu to na mě působilo tak, že nejpravděpodobnější příčina je ten MAF sensor, případně nějaký IAT sensor nebo něco v rámci systému přívodu vzduchu. Taky je tam ale zmínka o turbu, která mě nenechává klidným, proto to hlavně řeším. Napadá někoho nějaká možnost? Nemáte podobnou zkušenost a případně návrh řešení? Do čeho se pustit dřív? Může to být vadný MAF sensor, kterému nestačí vyčištění (jak by to šlo ověřit)?
Jen doplňující informace, EGR ventily cca jednou za půl roku za určitých okolností posílají chybové hlášky a rozsvítí oranžovou kontrolku, ale pokaždé je po smazání zase klid. Nicméně domníval jsem se, že při zahřátém motoru už jsou mimo provoz, proto to beru jen jako vedlejší efekt toho hlavního problému. Předem díky za tipy!
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Ahoj, zacnu trochu od zadu.
EGR nema s teplotou motoru nic spolecneho,ale se zatizenim motoru a výkonem. Kdyz jede motor na volnobech bez zatizeni je egr otevren a kdyz je potreba vykon ( pridas plyn a chces akcelerovat) tak se zavre aby mel motor dostatečně bohatou smes a tim padem i vykon.
Tak muzou byt na odchodu
Pak ta prvni zavada pise vahu vzduchu- prover vahu vzduchu to je ta chyba 101
Ta druha s turbem muze byt spatne cidlo tlaku turba a nebo klasicka zavada D3 praskla hadice od intercooleru do sani viz tady
viewtopic.php?f=6&t=28211
Pak taky znam praskly vlnovec na svodech, ale to by melo byt slyset.
No a pak uz by to mohlo byt to turbo
EGR nema s teplotou motoru nic spolecneho,ale se zatizenim motoru a výkonem. Kdyz jede motor na volnobech bez zatizeni je egr otevren a kdyz je potreba vykon ( pridas plyn a chces akcelerovat) tak se zavre aby mel motor dostatečně bohatou smes a tim padem i vykon.
Tak muzou byt na odchodu
Pak ta prvni zavada pise vahu vzduchu- prover vahu vzduchu to je ta chyba 101
Ta druha s turbem muze byt spatne cidlo tlaku turba a nebo klasicka zavada D3 praskla hadice od intercooleru do sani viz tady
viewtopic.php?f=6&t=28211
Pak taky znam praskly vlnovec na svodech, ale to by melo byt slyset.
No a pak uz by to mohlo byt to turbo
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
...jenže když máš egry v čudu tak je normální že tě hodí do takovýho jakoby nouzáku a nejede a nejede, jen se přibližuje....ne vždy...ale protože máš dvě větve tak bych se nedivil....ono totiž dělat jako že nic, když se koušou a zadíraj egry se moc nevyplatí, nejde jezdit donekonečna s přidřeným egrem aniž by jsi něco buď softem nebo mechanicky neodstranil...když už je tam nechceš, tak si nech je zaslepit a vyřadit, ale takhle nejdříve odstraň tohle a můžeš pokračovat...pak by odpovídalo to, že turbo to nese nelibě, málo tlaku, málo výkonu do turba, ty egry pokud zůstane přidřený a otevřený (trochu) tak při vyšších otáčkách nemá co hnát motor, část spalin se točí zpět do spl prostoru a není výkon jako když saje čistý vzduch při vyšším výkonu...zkrátka nejede protože nemůže jet...ty chyby jsou jen blokové, neurčují závadu, já si myslím, že kdyby bylo něco s turbem tak by to bylo trošku pravidelnější...poruchy turba nepřichází a neodchází jen tak ...většinou...samozřejmě že teplota je určující pro turbo, to ano, ale já bych udělal ty egry...
U mě dobrý....
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
O těch EGRech vím, chystám se to řešit už nějakou dobu, ale zatím to nebylo akutní a byly jiné priority (fakt jsem to nikde na ničem nepoznal krom toho, že to jednou za půl roku trošku zazlobilo, ale pak zase úplně v pohodě v jakémkoliv režimu). Až teď je to pravidelnější (ale stále jen při výše popsané situaci). Nechci se jich zbavovat, spíš bych je zkusil vyčistit (má to smysl?) a pokud by to nepomohlo, tak vyměnit. Souhlasím s tím, že turbo by asi bylo znát i jindy a v jiných režimech, což není. Nejdřív ale začnu s tou hadicí od intercooleru a pak další kroky vč. EGRů, jak radil Notix, turbo bych taky viděl až jako poslední možnost, když nic jiného nepomůže.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Mahatma
- Příspěvky: 283
- Registrován: 13 pro 2007 19:23
- tel.: jedině Xperia Z1c
- auto: Disco 3
- Bydliště: Ostrava
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Úplně totožně se chovala kdysi moje Lancie. Když jsem sešlápl plyn na max při předjíždění, rozsvítila se mi kontrolka motoru, ale jinak jsem si ničeho nevšiml. Byla to hadice k turbu... Prý jen miniaturní dírka, která nebyla vůbec vidět.
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak raz do roka a odvtedy žiadná hláška...marwak píše: ↑30 led 2018 20:49 O těch EGRech vím, chystám se to řešit už nějakou dobu, ale zatím to nebylo akutní a byly jiné priority (fakt jsem to nikde na ničem nepoznal krom toho, že to jednou za půl roku trošku zazlobilo, ale pak zase úplně v pohodě v jakémkoliv režimu). Až teď je to pravidelnější (ale stále jen při výše popsané situaci). Nechci se jich zbavovat, spíš bych je zkusil vyčistit (má to smysl?) a pokud by to nepomohlo, tak vyměnit. Souhlasím s tím, že turbo by asi bylo znát i jindy a v jiných režimech, což není. Nejdřív ale začnu s tou hadicí od intercooleru a pak další kroky vč. EGRů, jak radil Notix, turbo bych taky viděl až jako poslední možnost, když nic jiného nepomůže.
Naposledy upravil(a) PEPO dne 31 led 2018 11:45, celkem upraveno 1 x.
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Funkční zatím jsou (až na drobné výpadky, jak jsem psal výše). Můžu se zeptat jak je čistíš? Jestli mechanicky tak, že je vyndáš a vyčistíš nebo pomocí spreje nastříkaného do sání? Nebo je ještě jiný způsob?Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak rak do roka a odvtedy žiadná hláška...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...marwak píše: ↑31 led 2018 09:54Funkční zatím jsou (až na drobné výpadky, jak jsem psal výše). Můžu se zeptat jak je čistíš? Jestli mechanicky tak, že je vyndáš a vyčistíš nebo pomocí spreje nastříkaného do sání? Nebo je ještě jiný způsob?Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak rak do roka a odvtedy žiadná hláška...
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Díky, zkusím na to mrknout. A nemůže se pak něco z toho sajrajtu, kterej vytahuješ stříkačkou dostat někam, kam nemá?PEPO píše: ↑31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7821
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Bude to ta hadice mezi intercoolerem a turbem. Ćastá věc.
K
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Sajrajtu je podstane viac v potrubí samotnom.....Ked to vytiahneš kolko sa ti bude dať ja tam dám na šrobovaku kúsok handri a vytrem do sucha..Je to silne prchavá látka,tak ked to necháš chvílu tak sa to odparí aj samé...marwak píše: ↑31 led 2018 11:07Díky, zkusím na to mrknout. A nemůže se pak něco z toho sajrajtu, kterej vytahuješ stříkačkou dostat někam, kam nemá?PEPO píše: ↑31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
...a jinak ty egry dost lidí čistí ultrazvukem, vloží do vaničky zapnou to a fachá to...neviděl jsem to, ale dost to slyším od kluků...dělají se tak i karburátory, trysky atd...
U mě dobrý....