LR Disco 3 - Engine system fault

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

LR Disco 3 - Engine system fault

#1 Příspěvek od marsant » 06 črc 2017 19:15

Ahoj kluci,

uz 3x my moje diskoska napsala System Engine fault, snizil se vykon motoru na max 2 500 otacek. Zadne jine kontrolky. Po vypnuti a startu vse ok. Pripadne jeste jednou vypnout a znova zapnout .. pak uz ok. Vzdy kdyz je motor studeny.

Na dignostice zadne zpravy nejsou.

Nejaky napad o co muze jit? Muze to byt treba starou baterkou u ktere mam potvrzeno ze je uz slaba?

Diky za jakekoliv infa.

Pekny vikend!

Martin

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#2 Příspěvek od mipr » 06 črc 2017 21:44

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#3 Příspěvek od erik » 06 črc 2017 21:59

turbo a vše kolem...stejné chyby , stejné známky...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#4 Příspěvek od marianh » 06 črc 2017 22:46

u mna to bol s podobnymi priznakmi MAF senzor

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#5 Příspěvek od marsant » 31 črc 2017 21:34

Kluci, tak nakonec to bylo opravdu tou baterkou! Ta puvodni slaba zapricinila nejake komunikacni chyby mezi ridici jednotkou a motorem.
Takže kdyby někoho potkal stejny problem, muze to byt i toto.

Díky a ať to všem jezdí! ;-)

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#6 Příspěvek od marsant » 19 říj 2017 22:38

Tak bohužel ... problém se objevil znovu ... :-( Zatím tedy nevím oč jde a kde je chyba ...

Uživatelský avatar
Diglobe
Příspěvky: 349
Registrován: 02 črc 2009 13:28
auto: DIII, Def110
Bydliště: Praha a Chouzavá

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#7 Příspěvek od Diglobe » 19 říj 2017 23:23

marsant píše: 19 říj 2017 22:38 Tak bohužel ... problém se objevil znovu ... :-( Zatím tedy nevím oč jde a kde je chyba ...
nedává ti to i jiné hlášky? třeba HDC fault a podobně?
DIII
Defender 110, Td5, 2" OME, WARN9000

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#8 Příspěvek od marsant » 24 říj 2017 20:31

Ne ne zadne jine hlasky nebo kontrolky! Na diagnostice v LR byly zjisteny chyby komuikacniho druhu ... takze prehrali software a udelali nejaky up-date. Ted dva dny testuji a zitra by se meli ozvat.
Fyzicky je tam pry vse v poradku.

To vypovida i to ze nez naskoci chyba motoru tak auto najede X desitek Km uplne v pohode. Ma tah, spravny zvuk, vse ..

Takze uvidim zitra zda to vyresili tim softwarem.

Jiedine co tak blbne tempomat jednou funguje a jednou ne ... je to ruzne. Ale pry taky nejaka komunikacni chyba ...

Martin

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#9 Příspěvek od marwak » 30 led 2018 15:20

Mám podobný problém, i když se nejedná úplně o totéž, ale nechci zakládat nové téma, proto se pokusím oživit toto. Občas (není to úplně vždy, podle stylu jízdy - viz dále) mi vyskočí na displeji chybová hláška "Engine system fault". Auto jede celkem normálně, nemám pocit, že by bylo nějak omezené (např. jak se tady psalo, že nepustí nad 2 500 ot.). Po opětovném nastartování vše zmizí a dokud nedosáhnu jízdního režimu, kdy to vzniká (při zahřátém motoru, vysokých otáčkách v delším záběru - tzn. cca někde kolem 3 - 3500 ot. např. pokud potřebuju rychlost na předjetí a držím pedál dole déle než dvě až tři vteřiny), tak se vše jeví naprosto v pohodě.

Diagnostika pokaždé ukáže sadu těchto chyb (vždy stejné chyby a vždy již neexistující):
P0101 (Mass or Volume Air Flow A Circuit)
P023D (Manifold Absolute Pressure - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor A Correlation)
P0489 - EGR
P0490 - EGR

Pročistil jsem MAF sensor, jak se tady v jiném podobném tématu doporučuje, ale při následující jízdě to udělalo zase. Od té doby nic (ale zřejmě jen proto, že jsem nejel v těch vyšších otáčkách a nepotřeboval záběr, čili ten kritický jízdní režim).

Manuál o výše uvedených chybách píše toto:
Faults.png
Vzhledem k popisu možných příčin v manuálu to na mě působilo tak, že nejpravděpodobnější příčina je ten MAF sensor, případně nějaký IAT sensor nebo něco v rámci systému přívodu vzduchu. Taky je tam ale zmínka o turbu, která mě nenechává klidným, proto to hlavně řeším. Napadá někoho nějaká možnost? Nemáte podobnou zkušenost a případně návrh řešení? Do čeho se pustit dřív? Může to být vadný MAF sensor, kterému nestačí vyčištění (jak by to šlo ověřit)?

Jen doplňující informace, EGR ventily cca jednou za půl roku za určitých okolností posílají chybové hlášky a rozsvítí oranžovou kontrolku, ale pokaždé je po smazání zase klid. Nicméně domníval jsem se, že při zahřátém motoru už jsou mimo provoz, proto to beru jen jako vedlejší efekt toho hlavního problému. Předem díky za tipy!
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#10 Příspěvek od NOTIX » 30 led 2018 18:23

Ahoj, zacnu trochu od zadu.
EGR nema s teplotou motoru nic spolecneho,ale se zatizenim motoru a výkonem. Kdyz jede motor na volnobech bez zatizeni je egr otevren a kdyz je potreba vykon ( pridas plyn a chces akcelerovat) tak se zavre aby mel motor dostatečně bohatou smes a tim padem i vykon.
Tak muzou byt na odchodu
Pak ta prvni zavada pise vahu vzduchu- prover vahu vzduchu to je ta chyba 101
Ta druha s turbem muze byt spatne cidlo tlaku turba a nebo klasicka zavada D3 praskla hadice od intercooleru do sani viz tady
viewtopic.php?f=6&t=28211
Pak taky znam praskly vlnovec na svodech, ale to by melo byt slyset.
No a pak uz by to mohlo byt to turbo
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#11 Příspěvek od David Š » 30 led 2018 20:09

...jenže když máš egry v čudu tak je normální že tě hodí do takovýho jakoby nouzáku a nejede a nejede, jen se přibližuje....ne vždy...ale protože máš dvě větve tak bych se nedivil....ono totiž dělat jako že nic, když se koušou a zadíraj egry se moc nevyplatí, nejde jezdit donekonečna s přidřeným egrem aniž by jsi něco buď softem nebo mechanicky neodstranil...když už je tam nechceš, tak si nech je zaslepit a vyřadit, ale takhle nejdříve odstraň tohle a můžeš pokračovat...pak by odpovídalo to, že turbo to nese nelibě, málo tlaku, málo výkonu do turba, ty egry pokud zůstane přidřený a otevřený (trochu) tak při vyšších otáčkách nemá co hnát motor, část spalin se točí zpět do spl prostoru a není výkon jako když saje čistý vzduch při vyšším výkonu...zkrátka nejede protože nemůže jet...ty chyby jsou jen blokové, neurčují závadu, já si myslím, že kdyby bylo něco s turbem tak by to bylo trošku pravidelnější...poruchy turba nepřichází a neodchází jen tak ...většinou...samozřejmě že teplota je určující pro turbo, to ano, ale já bych udělal ty egry...
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#12 Příspěvek od marwak » 30 led 2018 20:49

O těch EGRech vím, chystám se to řešit už nějakou dobu, ale zatím to nebylo akutní a byly jiné priority (fakt jsem to nikde na ničem nepoznal krom toho, že to jednou za půl roku trošku zazlobilo, ale pak zase úplně v pohodě v jakémkoliv režimu). Až teď je to pravidelnější (ale stále jen při výše popsané situaci). Nechci se jich zbavovat, spíš bych je zkusil vyčistit (má to smysl?) a pokud by to nepomohlo, tak vyměnit. Souhlasím s tím, že turbo by asi bylo znát i jindy a v jiných režimech, což není. Nejdřív ale začnu s tou hadicí od intercooleru a pak další kroky vč. EGRů, jak radil Notix, turbo bych taky viděl až jako poslední možnost, když nic jiného nepomůže.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#13 Příspěvek od Mahatma » 31 led 2018 06:47

Úplně totožně se chovala kdysi moje Lancie. Když jsem sešlápl plyn na max při předjíždění, rozsvítila se mi kontrolka motoru, ale jinak jsem si ničeho nevšiml. Byla to hadice k turbu... Prý jen miniaturní dírka, která nebyla vůbec vidět.

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#14 Příspěvek od PEPO » 31 led 2018 08:38

marwak píše: 30 led 2018 20:49 O těch EGRech vím, chystám se to řešit už nějakou dobu, ale zatím to nebylo akutní a byly jiné priority (fakt jsem to nikde na ničem nepoznal krom toho, že to jednou za půl roku trošku zazlobilo, ale pak zase úplně v pohodě v jakémkoliv režimu). Až teď je to pravidelnější (ale stále jen při výše popsané situaci). Nechci se jich zbavovat, spíš bych je zkusil vyčistit (má to smysl?) a pokud by to nepomohlo, tak vyměnit. Souhlasím s tím, že turbo by asi bylo znát i jindy a v jiných režimech, což není. Nejdřív ale začnu s tou hadicí od intercooleru a pak další kroky vč. EGRů, jak radil Notix, turbo bych taky viděl až jako poslední možnost, když nic jiného nepomůže.
Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak raz do roka a odvtedy žiadná hláška...
Naposledy upravil(a) PEPO dne 31 led 2018 11:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#15 Příspěvek od marwak » 31 led 2018 09:54

Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak rak do roka a odvtedy žiadná hláška...
Funkční zatím jsou (až na drobné výpadky, jak jsem psal výše). Můžu se zeptat jak je čistíš? Jestli mechanicky tak, že je vyndáš a vyčistíš nebo pomocí spreje nastříkaného do sání? Nebo je ještě jiný způsob?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#16 Příspěvek od PEPO » 31 led 2018 10:38

marwak píše: 31 led 2018 09:54
Vyčistiť určite zmysel má..Treba to spraviť pokial sú ako tak funkčné...Ja to robím tak rak do roka a odvtedy žiadná hláška...
Funkční zatím jsou (až na drobné výpadky, jak jsem psal výše). Můžu se zeptat jak je čistíš? Jestli mechanicky tak, že je vyndáš a vyčistíš nebo pomocí spreje nastříkaného do sání? Nebo je ještě jiný způsob?
Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#17 Příspěvek od marwak » 31 led 2018 11:07

PEPO píše: 31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
Díky, zkusím na to mrknout. A nemůže se pak něco z toho sajrajtu, kterej vytahuješ stříkačkou dostat někam, kam nemá?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#18 Příspěvek od Sláma Karel » 31 led 2018 11:08

Bude to ta hadice mezi intercoolerem a turbem. Ćastá věc.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#19 Příspěvek od PEPO » 31 led 2018 11:40

marwak píše: 31 led 2018 11:07
PEPO píše: 31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
Díky, zkusím na to mrknout. A nemůže se pak něco z toho sajrajtu, kterej vytahuješ stříkačkou dostat někam, kam nemá?
Sajrajtu je podstane viac v potrubí samotnom.....Ked to vytiahneš kolko sa ti bude dať ja tam dám na šrobovaku kúsok handri a vytrem do sucha..Je to silne prchavá látka,tak ked to necháš chvílu tak sa to odparí aj samé...

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: LR Disco 3 - Engine system fault

#20 Příspěvek od David Š » 31 led 2018 13:56

...a jinak ty egry dost lidí čistí ultrazvukem, vloží do vaničky zapnou to a fachá to...neviděl jsem to, ale dost to slyším od kluků...dělají se tak i karburátory, trysky atd...
U mě dobrý....

Odpovědět