TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Moderátor: Miky_CZ
TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Zdar pánové, potřeboval bych radu. Za jízdy po hodně hrbolaté silnici se mi dneska zničeho nic rozsvítila kontrolka motoru a motor chcípnul. Po zastavení a novém nastartování normálně hned chytil a tohle se mi za jízdy stalo ještě asi 5x. Všiml jsem si, že chcípnul vždycky, když jsem najel na nějaký velký hrbol předními koly. Tak jsem odpojil baterku a pátral po konektorech. Vyndal jsem mimo jiné konektory z ŘJ motoru a v tom spodním byl olej. Nikde jsem nic jiného nezjistil. Takže očista a znovu složit. Po zpětném připojení baterky auto začalo troubit a blikat výstražnými blinkry. Nicméně normálně startuje a jede a když zmáčknu dálku na zamčeno, tak i přestane troubit a blikat a funguje do dalšího nastartování, kdy po chvilce zase začne troubit a blikat. Motor už mi po 2 hod. jízdy nikde nechcípnul, takže zdá se, že OK. A teď dotazy:
1. Mohlo to být tím konektorem v ŘJ?
2. Jak zruším ten alarm? (někde jsem to tu kdysi četl, teď to nemůžu najít. Ale mám tam ještě dodělávané neoriginální dálkové ovládání)
Díky za rady
1. Mohlo to být tím konektorem v ŘJ?
2. Jak zruším ten alarm? (někde jsem to tu kdysi četl, teď to nemůžu najít. Ale mám tam ještě dodělávané neoriginální dálkové ovládání)
Díky za rady
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Olej v konektoru na toto mít vliv nejspíš nebude. Hledal bych uklepanou zem nebo jinak upadlý konektor nebo drát. Blbě se to hledá, když auto zrovna funguje. A kromě řídící jednotky motoru bych se kouknul na ostatní řídící jednotky, co jsou za kastlíkem před spolujezdcem. Houkání může dělat i voda v řídící jednotce BCU - černá plastová za kastlíkem před spolujezdcem - řeší mimo jiné alarm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Tak jsem prošel ty ŘJ před kaslíkem, všechny konektory a jednotky ve stavu 1A, rozebral jsem všechny kostry, co jsem našel kolem motoru atd., taky byly všechny dobrý bez koroze, tak uvidím. Akorát ten alarm pořád spíná. Někde jsem to tu kdysi viděl popsané, ale nemůžu to najít. Jak by se odblokoval originální alarm? Budu předpokládat, že mám jen neorigo (novější) ovladače dálky. Předpokládám, že EKA s tím nemá nic společného...
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Po týdnu ježdění mi zase vypnul motor, tentokrát v mírné zatáčce. Je zajímavé, že po vypnutí a zapnutí klíčku pokaždé nastartuje na škrtnutí, něco mu prostě vypne za jízdy vstřiky. Pak zazlobil cca 10x za sebou - vždycky až po přidání plynu vypnul někdy hned, někdy třeba za 20 sekund jízdy. Na volnoběh nevypne nikdy. Dokonce jednou se mi povedlo vypnout a zapnout klíček, než se motor dotočil a on se normálně rozběhl a pak po šlápnutí na plyn po chvilce vypnul znovu. Pak jsem dojel na vhodné místo, tam zastavil, sundal ten plastový kryt motoru, hýbal všema drátama, rozebral všechny konektory (v tom kulatém do víka ventilů, co ovládá asi vstřiky, byl olej), vyčistil, složil, vyndal a očistil (pro jistotu) kontakty všech pojistek, nastartoval a normálně odjel. A už to zase nedělá, normálně jezdí. Tak čím to může být? Vypadává signál pedálu plynu? Nebo třeba spínačka? Čidlo proti převrácení jsem přemostil a dělalo to i pak, tak to můžu vyloučit... Nebo že by čerpadlo v nádrži? Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Tak jsem rozebral a zkontroloval pojistkovou skríňku a svazky co k ní vedou v motoru a všechno se zdá ok. Když ta závada nastane, tak stačí za jízdy zapnout a vypnout klíček a motor normálně naskočí a jede. A další poznatek, stává se to opravdu jen na hrbolaté silnici. Nemá to někde nějaké relé, které by vibracemi vyplo vstřiky a po zapnutí klíčku by se zase seplo?
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Přímo na vstřiky žádné relé není. Je tam hlavní relé, které je ovládané řídící jednotkou motoru - ta si ho zapíná, jak potřebuje, a spíná si tím svoje napájení.
Vadné relé to být může, když si je označíš, tak je klidně může navzájem prohazovat. Označit proto, aby jsi zjistil, kde co dřív bylo.
Vadné relé to být může, když si je označíš, tak je klidně může navzájem prohazovat. Označit proto, aby jsi zjistil, kde co dřív bylo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
To je to relé v pojiskové skříňce v motoru? Nejhorší je, že se mi zatím tu závadu nijak nepovedlo nasimulovat. Ale není to, jako když vypneš klíček, protože dál funguje přístrojovka, jen se rozsvítí kontrolka motoru, po ní mazání a dobíjení, jak se dotáčí motor. No a vypneš a zapneš klíček, motor naskočí, kontrolka motoru zhasne a v paměti žádná závada není (i když mám bídnou diagnostiku - ještě to zkusím vzít na pořádnou...).
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Těch relé je tam víc - pro řídící jednotku motoru je jiné, než pro věci spínané od klíčku. Pěkně popsané je to v RAVE - jak schémata, tam popis toho, který spínač, relé, ... co dělá a kdy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Hm, to je blbý, bo anglinou nevládnu... V češtině to RAVE asi není?
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Ne není. Ale na to, co kam vede, je potřeba asi tak 50 slovíček a zbytek zvládne třeba Google translator.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Koukal jsem na to, to je nad moje schopnosti. Pořád mi ještě vrtá hlavou ten olej v konektorech ŘJ. Tady http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html to taky řešil a já o tom kdysi někde četl, ale nemůžu to najít... Nemohlo by to být tím?
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Teoreticky mohlo, ale to je jenom tak neopraví vypnutím klíčku. Olej jako takový nevadí, vadí že se postupně zhoršuje kontakt mezi svazkem v hlavě a konektory vstřikovačů. Většinou to potom dopadá tak, že motor nechodí na všechny válce. Mě se to stalo před asi 6 lety, svazek jsem vyndal, konektory znovu napružil, vyměnil těsnící Okroužky a od té doby mám klid.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Tak to asi nic, když jede, tak vždycky na pět, ani neškytne, tahá a nechá se vytočit 4200 ot. Jen někdy vypne... . Ještě mě napadá, nemohl by to dělat imobilizér?
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Tak jsem dneska navštívil diagnostiku u Elliota a věc je zdá se jasná. Příčinou je pravděpodobně občasný přechodový odpor někde ve vedení v ovládání vstřiků nebo v ŘJ. Tj. špatný kontakt v konektorech nebo částečně přerušený drát, který nepřevádí pod zátěží (při přidání plynu). Těch 40 km domů jsem jel na několikrát, nějak se to zhoršilo. Ale většinou pomohlo zahýbat dráty u ŘJ v motoru a u toho šedivého konektoru, co je vedle ŘJ. Vizuelně všechny dráty drží a nevím, jak je vyzkoušet pod zátěží, jen napětí bez zátěže prý převádět budou, takže s klasickou zkoušečkou tu asi nevystačím. Ještě to zkusím jednou rozebrat a když nic nenajdu, tak auto poputuje odborníkům. Bohužel momentálně mají plno... Tak díky za rady.
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Jak odzkoušet dráty - vzít RAVE, vytisknou si schéma, aby jsi viděl kterej drát odkud kam vede a jakou má barvu, vytisknout si příslušné konektory - ke každému je extra stránka, kde je jeho fotka, popis, umístění v autě a hlavně výkres s číslováním pinů. Kabeláž mezi řídící jednotkou a vstřikovači projít celou - rozpojit všechny konektory po cestě a zkontrolovat, jestli nejsou shnilé nebo zkorodované piny. A když nic nenajdeš, tak žárovková zkouška - jede vývod 12V žárovky připojit na +12V na baterce, druhej vývod na jeden pin konektoru a na druhé straně příslušného drátu to uzemnit - žárovka musí svítit a kdy budeš cloumat svazkem, tak nesmí blikat.
Zkontrolovat potřebuješ 5 drátů ovládajících vstřikovače a 2 dráty, které jim dělají zem (jeden je pro 3 vstřikovače a druhý pro 2). A k tomu zkontrolovat drát vedoucí k čidlu polohy kliky. To je totiž druhá možnost, proč by se TD5ka mohla zastavovat. Pokud nic, tak dráty napájení z země řídící jednotky motoru a ovládání hlavního relé - spíná si ho přímo řídící jednotka sama.
Můj odhad je, že některej z konektorů po cestě bude zkorodovanej a nebude vodit.
Žárovku na zkoušení to chce tak okolo 20W, aby se případný špatný kontakt pořádně projevil.
Zkontrolovat potřebuješ 5 drátů ovládajících vstřikovače a 2 dráty, které jim dělají zem (jeden je pro 3 vstřikovače a druhý pro 2). A k tomu zkontrolovat drát vedoucí k čidlu polohy kliky. To je totiž druhá možnost, proč by se TD5ka mohla zastavovat. Pokud nic, tak dráty napájení z země řídící jednotky motoru a ovládání hlavního relé - spíná si ho přímo řídící jednotka sama.
Můj odhad je, že některej z konektorů po cestě bude zkorodovanej a nebude vodit.
Žárovku na zkoušení to chce tak okolo 20W, aby se případný špatný kontakt pořádně projevil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Začal jsem rozebráním ŘJ motoru kvůli oleji. Už jí někdo evidentně rozebíral. Jednotka uvnitř suchá a jednotlivé piny konektorů spolehlivě připájeny na desku. Jenom pin č. 34 v konektoru C0658 (tom černém) je uvnitř ŘJ evidentně schválně uštípnutý kleštěmi. Netušíte někdo proč? I když se závadou to asi nesouvisí, protože mi s tím auto normálně jezdilo...
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Uštípnutý pin se dělá, když se z ECU odstraňuje imobilizér, aby se to znovu nezkonfigurovalo samo do stavu s imobilizérem. Jestli je to pin 34 ale z hlavy nevím.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Bezva, alespoň se nemusím bát, jak se v tom hrabu, že se mi to zimobilizuje... Včera jsem znovu rozebral konektory ŘJ, konektor vstřiků, propípal dráty do vstřiků, přečistil konektory, co jsem potkal (vč. čidla polohy kliky), prohodil hlavní relé a celé to složil. Nikde nic vizuelně špatného. No a potom zkušebka 60 km po kotárech bez závad, tak uvidím, do další závady na to nešáhnu... Dík za pomoc.
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
TD5 - chcípnutí za jízdy + následně alarm
Jeste to cidlo proti prevraceni. Uz jsem se setkal s tim, ze melo prelomeny drat po ceste. Nestacilio premostit v konektoru cidla... to by i odpovidalo, ze se spusti alarm. ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz