D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Moderátor: Miky_CZ
D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Používám své DiscoII hlavně na tahání (samostatně skoro nejezdím, terén vůbec ne) - buď vlek či vodu kolem baráku (1t), velmi často malý konibus (1800kg). Teď se chystáme tahat i velký konibus (3500kg) - ten má psaných 150kg na kouli a co mohu posoudit, tak tam i po naložení koní budou...
Jasně, Disco má v manuálu dokonce přípustných 250kg na kouli, ale nebylo by vhodnější vyměnit zadní pružiny či nějak jinak ten podvozek v zádu podepřít? Zatím testujeme pouze nakládání koní, ale autíčko má tendenci docela zvedat čumák... Případné zhoršení jízdních vlastností bez vleku by mi tolik nevadilo, protože jak už jsem psal, tak bez vleku vpodstatě nejezdím...
Jasně, Disco má v manuálu dokonce přípustných 250kg na kouli, ale nebylo by vhodnější vyměnit zadní pružiny či nějak jinak ten podvozek v zádu podepřít? Zatím testujeme pouze nakládání koní, ale autíčko má tendenci docela zvedat čumák... Případné zhoršení jízdních vlastností bez vleku by mi tolik nevadilo, protože jak už jsem psal, tak bez vleku vpodstatě nejezdím...
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Ideálním řešením jsou měchy - tedy SLS, na zadní nápravě. D2 toto standardně umožňovalo. Auto se "bez ohledu na zatížení" automaticky dorovná na správnou výšku. Dá se to do auta případně i doplnit, pokud to tam dnes není. Standardně to musela mít pouze 7 místná auta, ostatní volitelně.
Druhá možnost jsou přídavné měchy zasunuté do současných pružin a ty dofoukout podle potřeby.
Třetí možnost jsou pružiny na větší zatížení, tady ale prázdné auto, nebo auto bez přívěsu, bude mít snahu poskakovat, což je všechno jiné než pohodlné.
Doporučuju vyzkoušet originální měchy, třeba i na jiném autě.
Druhá možnost jsou přídavné měchy zasunuté do současných pružin a ty dofoukout podle potřeby.
Třetí možnost jsou pružiny na větší zatížení, tady ale prázdné auto, nebo auto bez přívěsu, bude mít snahu poskakovat, což je všechno jiné než pohodlné.
Doporučuju vyzkoušet originální měchy, třeba i na jiném autě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Díky, auto jsem koupil relativně nedávno a tudíž jsem si podvozek nevybíral Mám teda čistokrevné pružiny, SLS ne...
Co ty přídavné měchy? Co to asi koštuje? Varianta "nafouknout a v případě (ne)potřeby zase ufouknout" by mi asi stačila. V běžném provozu budu asi hlavně jen měnit ten vlek 1800kg/75kg s tím 3500kg/150kg.
Co ty přídavné měchy? Co to asi koštuje? Varianta "nafouknout a v případě (ne)potřeby zase ufouknout" by mi asi stačila. V běžném provozu budu asi hlavně jen měnit ten vlek 1800kg/75kg s tím 3500kg/150kg.
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Pridavny mechy vyjdou asi tak na tohle: http://www.litep4x4.cz/vyhledavani?IE=1 ... searching=
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Ahoj, montoval jsem to na svou expediční DII - tady to máš i s foto:
viewtopic.php?p=325901#p325901
Montáž je snadná, funguje to dobře.
Benjamin
viewtopic.php?p=325901#p325901
Montáž je snadná, funguje to dobře.
Benjamin
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
No pokud nemáš měchy tak bych v první fázi začal výměnou pružin za co nejvíce zátěžové co jsou na trhu. Klidně už můžeš mít stávající K.O. a pokud nebude výsledek uspokojiví tak jak radí přídavné měchy.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak přídavné měchy popsané. Možnost že jsou stávající pružiny unavené je pravděpodobná, ale s výměnou za pružiny na vyšší zatížení bych byl opatrnej - pokud totiž potom jede auto nezatížené, tak má snahu poskakovat. A tím zmizí jedna ze zásadních výhod D2 - pohodlnost.
Druhá věc je, že to chce stejným způsobem prověřit i přední pružiny a hlavně tlumiče. Jestli jsou ještě původní, tak už to také mohou mý za sebou.
Na foukání těch přídavných měchů stačí i obyčejná pumpa na kolo a měchy vyvedené na ventilky. Měchy bez automatiky mají jedno nevýhodu - je potřeba se o to starat a ručně je dofukovat nebo odfukovat. Když jsou nafouknuté zbytečně moc, tak je zadní strana auta zbytečně vysoko a drncá to. To ale nemusí být velkej problém. Horší je, když se to nafoukne málo, tak hrozí že ten měch proleze do pružiny a ta ho rozmáčkne a zničí.
Druhá věc je, že to chce stejným způsobem prověřit i přední pružiny a hlavně tlumiče. Jestli jsou ještě původní, tak už to také mohou mý za sebou.
Na foukání těch přídavných měchů stačí i obyčejná pumpa na kolo a měchy vyvedené na ventilky. Měchy bez automatiky mají jedno nevýhodu - je potřeba se o to starat a ručně je dofukovat nebo odfukovat. Když jsou nafouknuté zbytečně moc, tak je zadní strana auta zbytečně vysoko a drncá to. To ale nemusí být velkej problém. Horší je, když se to nafoukne málo, tak hrozí že ten měch proleze do pružiny a ta ho rozmáčkne a zničí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Díky... Jak ověřit, zda jsou pružiny ještě OK? Auto má najeto lehce přes 300 a asi původní budou
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Jedině porovnat s jiným autem, a na vlastním zkontrolovat, jestli některá pružina není zlomená (ulomený závit). LR má velmi dlouhé pružiny a i pokud neprasknou, tak se časem unaví a auto celé klesne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Chystáš se tahat 3,5t vozík tak si auto stejně zaslouží nějakou tu údržbu aby fungovalo jak pro tebe, koně a ostatní účastníky provozu bezpečně. On ten parametr 3,5t na tažný vnímám stejně jenom jako marketingový tah na nějaké pravidelné ježdění to není. Pohodlnost u auta s tuhejma nápravama není rozhodně ta hlavní devíza.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak nevím, 3,5t to docela v pohodě tahá, samozřejmě to není kamion, aby se s tím denně kroutila celá evropa. A jako se vším se s tím musí umět jezdit.
A co se týče pohodlnosti a tuhých náprav - měchy tomu výrazně pomáhají.
Když se vezou koně, a umí se to, tak v případě problému se dají alespoň vyložit, a buďto auto vyjede s prázdným vlekem, nebo se na koni dojede pro traktor.
A co se týče pohodlnosti a tuhých náprav - měchy tomu výrazně pomáhají.
Když se vezou koně, a umí se to, tak v případě problému se dají alespoň vyložit, a buďto auto vyjede s prázdným vlekem, nebo se na koni dojede pro traktor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak i od koní vím, že jak nenasypu do žlabu, tak to nejezdí, v tom nejsme ve sporu
Na druhou stranu určitě nechci měnit věci zbytečně, tak se zajímám. Moje Disco určitě nevypadá jako břichoplaz a dokonce s klasickým dvoukoňákem tedy 1,8t) nejde čumák vzhůru a jízda je pohodová a klidná i kolem rychlosti 100km/h (rychleji to opravdu nevalím). Jak jsem psal, zatím jsem neměl naložený ten 3,5t všemi čtyřmi koni (zatím je učíme nastupovat a vyvíjíme SOPky...) - ale pokud naložím ty koně jen dva (dopředu), tak si auto na zadek lehne a to fest. Takže jsem zvědav, jak to bude vypadat až tam nacpu všechny čtyři - mělo by se to srovnat, aspoň částečně, ale kdyžtak bych tomu chtěl pomoci (asi pomocí těch doplňkových měchů). Samozřejmě budu vozit vždy jen čtyři koně nebo prázdný vlek. Na přepravu jen dvou koní to sloužit nemá a nebude.
Co se týká tahání 3,5t. Jasně, je to na hraně. Ale je větší prasečina tahat 2t vlek Yettim nebo Oktávkou 4x4, nebo je větší prasárna tahat 3,5t Diskoškou? Když chcete vozit čtyři koně najednou, tak mnoho možností jak to udělat nemáte - buď dodávka na 2 koně plus přívěs (velmi drahé na pořízení), nebo kamión 7,5t (velmi drahé na provoz) a anebo holt velký vlek a k tomu tažné auto. A ono není moc vhodnějších aut na 3,5t, než LR, ne?
Na druhou stranu určitě nechci měnit věci zbytečně, tak se zajímám. Moje Disco určitě nevypadá jako břichoplaz a dokonce s klasickým dvoukoňákem tedy 1,8t) nejde čumák vzhůru a jízda je pohodová a klidná i kolem rychlosti 100km/h (rychleji to opravdu nevalím). Jak jsem psal, zatím jsem neměl naložený ten 3,5t všemi čtyřmi koni (zatím je učíme nastupovat a vyvíjíme SOPky...) - ale pokud naložím ty koně jen dva (dopředu), tak si auto na zadek lehne a to fest. Takže jsem zvědav, jak to bude vypadat až tam nacpu všechny čtyři - mělo by se to srovnat, aspoň částečně, ale kdyžtak bych tomu chtěl pomoci (asi pomocí těch doplňkových měchů). Samozřejmě budu vozit vždy jen čtyři koně nebo prázdný vlek. Na přepravu jen dvou koní to sloužit nemá a nebude.
Co se týká tahání 3,5t. Jasně, je to na hraně. Ale je větší prasečina tahat 2t vlek Yettim nebo Oktávkou 4x4, nebo je větší prasárna tahat 3,5t Diskoškou? Když chcete vozit čtyři koně najednou, tak mnoho možností jak to udělat nemáte - buď dodávka na 2 koně plus přívěs (velmi drahé na pořízení), nebo kamión 7,5t (velmi drahé na provoz) a anebo holt velký vlek a k tomu tažné auto. A ono není moc vhodnějších aut na 3,5t, než LR, ne?
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
no nejake sa najdu okrem LR napr. T LC100, MB G ,pokial to musi byt offroad na tahanie vleku 3.5t ja by som isiel do toho Landcruisra ,je trochu tazsi,vecsi a vykonnejsi motor,vecsi razvor. ale uplne najlepsie by si mal na kone tu 7.5t ,ta ekonomika tam bude podobna ,limitovat ta bude iba tachograf a myto ,naviac stalym vlacenim tazkych vozikov tu D2 zlikvidujes ,ale naprikad pre take atego,alebo cargo...to bude brnkacka
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Dobrá rada nad zlato, obzláště když to zlato platí někdo jinej, že jo
Tak já chci najet cca 1000-2000 ročně s velkým vlekem a místo toho si mám koupit kamión, udělat C, chodit každý rok na stk, platit ranec povinného ručení, atd? Tak tomu říkám "nebude to ale vůůůbec dražší...
Jako sorry, ale opravdu si tu někdo myslí že při takovémhle nájezdu zk* tu Diskošku dříve neż nám EU stejně všechny diesely zakáže?
Tak já chci najet cca 1000-2000 ročně s velkým vlekem a místo toho si mám koupit kamión, udělat C, chodit každý rok na stk, platit ranec povinného ručení, atd? Tak tomu říkám "nebude to ale vůůůbec dražší...
Jako sorry, ale opravdu si tu někdo myslí že při takovémhle nájezdu zk* tu Diskošku dříve neż nám EU stejně všechny diesely zakáže?
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak nevím proč se rozčiluješ trošku neadekvátní. Plánovaný nájed jsi nepsal tak se nemůžeš divit. Auto má sice na kouly 3,5t ale na každodenní nájezdy stovek km to není. To je vše co ti tu chceme říct aby jsi nebyl sklamaný, že je Disco šmejd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak na stovky km denně je opravdu nejlepší kamión...Ale my jsme jen hobíčkářI co potřebují občas vyvézt na výlet celou sestavu
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
to si ako mam vycucat z prstu ,ze sa s tym mienis motat okolo komina ,ano ? keby si hned napisal ze chces najazdit s takouto supravou 1000-2000km ,tak ti nepisem o 7,5t ...najekonomickejsie to budes mat ked na tych konoch prebehnete ....jbb píše: ↑21 dub 2017 15:48 Dobrá rada nad zlato, obzláště když to zlato platí někdo jinej, že jo
Tak já chci najet cca 1000-2000 ročně s velkým vlekem a místo toho si mám koupit kamión, udělat C, chodit každý rok na stk, platit ranec povinného ručení, atd? Tak tomu říkám "nebude to ale vůůůbec dražší...
Jako sorry, ale opravdu si tu někdo myslí že při takovémhle nájezdu zk* tu Diskošku dříve neż nám EU stejně všechny diesely zakáže?
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Chce to klid. Znám několik lidí, co s D2 tahají pravidelně 3,5-4t vlek, sice většinou na vzdálenosti do 100km, ale naprosto bez problémů několik let.
Je to o tom, jak se s tím jezdí, a s koňovlekem se jezdí vždy velmi klidně.
Domluv se s někým kdo má D2 v okolí a podívej se, jak moc je to tvoje auto sedlé. Nebo někoho, kdo tyto auta zná (opravuje pravidelně), ať ti na to zespodu koukne a poradí co s tím, případně co všechno je potřeba řešit. Ono to auto je podvozkově taková malá V3Ska, takže je to celé velmi jednoduché, a opraví to každej slušnej mechanik. Je to ale potřeba mít trošku v oku, aby se našly rychle případné problémy a následně jsi měl klid. A jestli to budou nové pružiny, pružiny na větší zatížení, měchy do pružin nebo jenom měchy následně uvidíš.
Už mi rukama prošlo několik D2, které měly vzadu pružiny, protože majitel myslel, že je to levnější a lepší, než opravit problémy s měchy, a hlavně jeho mechanik tomu nerozuměl, protože normálně dělal škodovky a podobné. Jedno auto už jsem na měchy vracel - dali jsem nové měchy místo pružin, opravili jednu zlomenou hadičku a celé to zkalibrovali a bylo to. On tam předchozí majitel všechno ostatní nechal, když tam dával pružiny.
Takhle na dálku se spolehlivě dají maximálně vyjmenovat možnosti.
A pak je tu ještě jedna věc - taková vlastnost těchto LR - ze svých majitelů dělají mechaniky. Pokud umíš anglicky, tak na webu se dá najít RAVE, což je přímo fabrická servisní příručka.
Je to o tom, jak se s tím jezdí, a s koňovlekem se jezdí vždy velmi klidně.
Domluv se s někým kdo má D2 v okolí a podívej se, jak moc je to tvoje auto sedlé. Nebo někoho, kdo tyto auta zná (opravuje pravidelně), ať ti na to zespodu koukne a poradí co s tím, případně co všechno je potřeba řešit. Ono to auto je podvozkově taková malá V3Ska, takže je to celé velmi jednoduché, a opraví to každej slušnej mechanik. Je to ale potřeba mít trošku v oku, aby se našly rychle případné problémy a následně jsi měl klid. A jestli to budou nové pružiny, pružiny na větší zatížení, měchy do pružin nebo jenom měchy následně uvidíš.
Už mi rukama prošlo několik D2, které měly vzadu pružiny, protože majitel myslel, že je to levnější a lepší, než opravit problémy s měchy, a hlavně jeho mechanik tomu nerozuměl, protože normálně dělal škodovky a podobné. Jedno auto už jsem na měchy vracel - dali jsem nové měchy místo pružin, opravili jednu zlomenou hadičku a celé to zkalibrovali a bylo to. On tam předchozí majitel všechno ostatní nechal, když tam dával pružiny.
Takhle na dálku se spolehlivě dají maximálně vyjmenovat možnosti.
A pak je tu ještě jedna věc - taková vlastnost těchto LR - ze svých majitelů dělají mechaniky. Pokud umíš anglicky, tak na webu se dá najít RAVE, což je přímo fabrická servisní příručka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Děkuju MadTomovi. Cizí jazyky jsou pro mne asi to nejmenší, takže si RAVE příručku opatřím a nahlédnu.
Co se týká toho sednutí - aby nebylo mýlky - nejen že auto není sedlé bez vleku, ale ani s menším vlekem (těch 1,8t) a dokonce když jsem vezl na platu trámy (celkem to mělo nějakých 3t), tak zadek také nebyl níže. Spíš mám pocit, že je to vlastností toho velkého koňského vleku - na rozdíl od všeho ostatního, co jsem kdy táhl, tento má čtyři nezávisle odpružená kola (pružiny plus tlumiče). Vypadá to nějak takto: http://chevalliberte.dk/media/1012/img_ ... height=416
Mělo by to být velmi pohodlné a dobře sedět na silnici, ovšem už když je kůň nakládán a jde od zadní rampy přes vlek dopředu, tak je to jak vlnobití... Buď jak buď, dnes či zítra bychom měli mít poprvé naložené všechny čtyři koně a tak během dvou týdnů přijdou první testy kolem komína. Pak budu asi moudřejší, jak se to vlastně plné za jízdy chová (zatím jsem to vezl několikrát jen prázdné a tam těch 1,5t Disco vůbec necítí - subjektivně mi vadí pouze šířka 2,3m).
Co se týká toho sednutí - aby nebylo mýlky - nejen že auto není sedlé bez vleku, ale ani s menším vlekem (těch 1,8t) a dokonce když jsem vezl na platu trámy (celkem to mělo nějakých 3t), tak zadek také nebyl níže. Spíš mám pocit, že je to vlastností toho velkého koňského vleku - na rozdíl od všeho ostatního, co jsem kdy táhl, tento má čtyři nezávisle odpružená kola (pružiny plus tlumiče). Vypadá to nějak takto: http://chevalliberte.dk/media/1012/img_ ... height=416
Mělo by to být velmi pohodlné a dobře sedět na silnici, ovšem už když je kůň nakládán a jde od zadní rampy přes vlek dopředu, tak je to jak vlnobití... Buď jak buď, dnes či zítra bychom měli mít poprvé naložené všechny čtyři koně a tak během dvou týdnů přijdou první testy kolem komína. Pak budu asi moudřejší, jak se to vlastně plné za jízdy chová (zatím jsem to vezl několikrát jen prázdné a tam těch 1,5t Disco vůbec necítí - subjektivně mi vadí pouze šířka 2,3m).
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
A nemáš moc rozdíl výšek tažné verzus závěs? Koně se vozí dost blbě, trochu jak voda