D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Výška je jedna věc, ta by se s originál měchama dala o kousek (+-2cm) poladit, aby byla optimálnější. Druhá věc je zatížení na kouli - s tím často bojují karavanisté, zvlášť u velkých a dlouhých karavanů, se to uvnitř musí správně naložit. To tobě s koněma moc nepůjde, že by jsi si vybíral. Nicméně na to mají karavanisté takovou váhu, kterou kontrolují zatížení na kouli - ono tam nějaké musí být, protože když to je opačně, že koule auto zvedá, tak to není moc řiditelné. Pokud s tím nemáš zkušenosti, doporučuju alespoň jednou zvážit.
Jinak některá tažná na LR jsou výškově nastavitelná v rozsahu až 20cm. Na druhou stranu zase umí v terénu fungovat jak výborný pluh. Vždy je to něco za něco.
A určitě o tahání přívěsu bude i něco v návodu k použití auta - je mimo jiné i v RAVE. Oni se v LR docela zamýšleli nad tím, aby se s tím velkým vozíkem dalo jezdit. A není vždy ideální objevovat znovu už vymyšlené.
Jinak některá tažná na LR jsou výškově nastavitelná v rozsahu až 20cm. Na druhou stranu zase umí v terénu fungovat jak výborný pluh. Vždy je to něco za něco.
A určitě o tahání přívěsu bude i něco v návodu k použití auta - je mimo jiné i v RAVE. Oni se v LR docela zamýšleli nad tím, aby se s tím velkým vozíkem dalo jezdit. A není vždy ideální objevovat znovu už vymyšlené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Dobra vec je oporne koliesko od alka s integrovanou vahou.
LR DEFENDER 110 SW
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Díky za odpovědi i za zamyšlení... Tažné bohužel štelovatelné není - respektive dá se dát do druhé (vyšší polohy) - ovšem i v té nižší je cca o 5cm výše, než jsem měl na jiných autech - takže ano, tím by to trošku mohlo být...
Co se týká nakládání, tak vím že je lepší více na kouli než méně - od začátku ložíme v sekvenci (odpředu) středně těžký - nejtěžší - středně těžký - nejlehčí kůň. Převážit zátěž na kouli bych si netroufl - na to bych musel (plný!) vlek odpojit a to by mohlo být fakt o hubu.
Dobrá zpráva je, že v těchto dvou dnech už se nám podařila naložit celá sestava a auto nevypadá o moc víc sedle, než když má za sebou prázdný vlek. A s prázdným vlekem jsem už jel a neměl jsem pocit, že brousím zadkem o zem.
Samozřejmě 3,5t jsem za sebou ještě neměl, takže až tak za 14 dní vyrazíme na první pokusnou jízdu, bude to chtít jet opravdu opatrně, do větších kopců asi zpočátku raději i řadit redukci a otestovat, jak to vlastně to auto dává. A i koně si musí zvyknout na něco jiného než klasická dvoukoňka.
Co se týká nakládání, tak vím že je lepší více na kouli než méně - od začátku ložíme v sekvenci (odpředu) středně těžký - nejtěžší - středně těžký - nejlehčí kůň. Převážit zátěž na kouli bych si netroufl - na to bych musel (plný!) vlek odpojit a to by mohlo být fakt o hubu.
Dobrá zpráva je, že v těchto dvou dnech už se nám podařila naložit celá sestava a auto nevypadá o moc víc sedle, než když má za sebou prázdný vlek. A s prázdným vlekem jsem už jel a neměl jsem pocit, že brousím zadkem o zem.
Samozřejmě 3,5t jsem za sebou ještě neměl, takže až tak za 14 dní vyrazíme na první pokusnou jízdu, bude to chtít jet opravdu opatrně, do větších kopců asi zpočátku raději i řadit redukci a otestovat, jak to vlastně to auto dává. A i koně si musí zvyknout na něco jiného než klasická dvoukoňka.
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19 pro 2011 23:15
- tel.: +421915477667
- auto: DISCO II,td5+S.GV
- Bydliště: Modra, Pk, SK
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Ak chces poradit ako upravit d2 na tahanie 3,5t privesou tak ja som s takimito privesmi s mojou d2 td5 manual najazdil asi 50000km a naposledy pred dvoma tyzdnami som sa vratil z cesty SK-FR s konom spolu 3500km, pravidelne taham 3,5t prives na 3kone od Boockmenu celohlinik s dvomy napravami na ktorych su duplamontaze pneu a vyska je cca3,2m sirka 2,55m. Mam origo vzduchovy podvozok plus 2palce lift(potrba nie chtič) a velmi pomohla montaz zdvojenych predlzenych original tlmičou. Pri standardych 2ks tlmicoch sa auto pri prejazde priecnych nerovnosti(hupou) rozhojdalo, ale pri 4ks tlimcoch sa auto sprava ako keby nic netahalo, az na tie rozbehy dlhy 1.st je pri rozbehu z krizovatky v kopci prespojku a hlavne dvojhmoty zotrvak namahavy(pouzivam rozbeh na redukcie a s redukovanej 4. sa da pri troche citu zaradit dlha 1. alebo 2. podla podmienok.) Za dva roky neprezili u mna 2ks dvjhmotych zotrvacnikou takze teraz ma jednohmotu aj ked na volnobeh chrasti prevodovka pri jazde to neni apsolutne pocut. Treba caso menit olej v motore, vysoke teploty ktore dosahuje motor pri tahani poskodzuju olej a ten velmi skoro straca svoju viskozitu.(menit po 10000km!!), dalej olej v prevodovke konkretne D2 ma velmi vysoku prevazkovu teplotu oleja aj bez privesu, ineterval vymeny je 40000km, lepsei je ho skratit a pouzit vyhradne MTF94!!!!-iny olej poskodi loziska za par 1000km (vlastna skusenost). Tak isto neyabudnut na rozvodovku a diferencialy, klasicky olej 75w90 staci ale treba ho menit pravidelne (40000km). Ostatne veci na aute su dostacujuce.
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Takže, uvažuju o těch vložných měchách od litepu...
Na autě už je od předchozího majitele dodělaný kompresor pro obsluhu uzávěrek (všechny 3 najednou) - takže je tam spínač kompresoru a spínač solenoidu který pustí vzduch do těch uzávěrek.
Tudíž potřebuju celé to ještě nějak ovládat - ale takováhle sada se mi nezdá úplně uživatelsky příjemná - http://pruziny.info/kompresorova-sada-o ... ,2433.html
První myšlenka byla něco v tomhle smyslu:
Existující kompresor -> regulační ventil -> měchy
Ovšem regulační ventily jsou více-méně jenom mechanické, takže by bylo potřeba vést dopředu k palubní desce dvě trubičky a někde tam umístit ten regulační ventil (aby to nevypadalo jako na ponorce). A stále platí, že budu muset vždy kroutit manuálně abych vyrovnal auto podle potřeby. A ještě bych asi potřeboval odfuk, aby si auto v případě potřeby rychleji sedlo.
Takže další úvahy se ubírají nahradit regulační ventil dvěma solenoidy (z číny do deseti dolarů za oba...)
Existující kompresor -> solenoid ventil pro nafouknutí -> měchy -> solenoid ventil pro odfuk
Leč jak to ovládat? Arduino neumím, ale umím Fatek, takže kdybych zvolil základní jednotku, desku pro analogové vstupy (pro elektrotlakoměr 0-5V, zase z číny) a malý display, vešel bych se do +- 6000 za vše (což je cena takové obyčejné regulační sady), ale umožnilo by mi to například mít tam nastavené hodnoty (třeba "prázdné auto", "malý vlek", "velký vlek") a dofuk by probíhal automaticky podle zvoleného programu... Navíc by stačilo dopředu do kabiny dotáhnout jeden kabel a žádné trubky... Programování Fateku je velmi jednoduché, to by bylo asi to nejjednodušší - samozřejmě by se muselo počítat s určitou hysterzí, aby ventily pořád neklapaly. Pro informaci odkazy na jednotlivé komponenty:
http://www.seapraha.cz/FAC-FBS_-10MA__p_654
http://www.seapraha.cz/FAC-FBS-B2DA__p_688
http://www.seapraha.cz/fac-fbs-pep__p_11394,114_145_568
Řešil jste někdo něco podobného?
Na autě už je od předchozího majitele dodělaný kompresor pro obsluhu uzávěrek (všechny 3 najednou) - takže je tam spínač kompresoru a spínač solenoidu který pustí vzduch do těch uzávěrek.
Tudíž potřebuju celé to ještě nějak ovládat - ale takováhle sada se mi nezdá úplně uživatelsky příjemná - http://pruziny.info/kompresorova-sada-o ... ,2433.html
První myšlenka byla něco v tomhle smyslu:
Existující kompresor -> regulační ventil -> měchy
Ovšem regulační ventily jsou více-méně jenom mechanické, takže by bylo potřeba vést dopředu k palubní desce dvě trubičky a někde tam umístit ten regulační ventil (aby to nevypadalo jako na ponorce). A stále platí, že budu muset vždy kroutit manuálně abych vyrovnal auto podle potřeby. A ještě bych asi potřeboval odfuk, aby si auto v případě potřeby rychleji sedlo.
Takže další úvahy se ubírají nahradit regulační ventil dvěma solenoidy (z číny do deseti dolarů za oba...)
Existující kompresor -> solenoid ventil pro nafouknutí -> měchy -> solenoid ventil pro odfuk
Leč jak to ovládat? Arduino neumím, ale umím Fatek, takže kdybych zvolil základní jednotku, desku pro analogové vstupy (pro elektrotlakoměr 0-5V, zase z číny) a malý display, vešel bych se do +- 6000 za vše (což je cena takové obyčejné regulační sady), ale umožnilo by mi to například mít tam nastavené hodnoty (třeba "prázdné auto", "malý vlek", "velký vlek") a dofuk by probíhal automaticky podle zvoleného programu... Navíc by stačilo dopředu do kabiny dotáhnout jeden kabel a žádné trubky... Programování Fateku je velmi jednoduché, to by bylo asi to nejjednodušší - samozřejmě by se muselo počítat s určitou hysterzí, aby ventily pořád neklapaly. Pro informaci odkazy na jednotlivé komponenty:
http://www.seapraha.cz/FAC-FBS_-10MA__p_654
http://www.seapraha.cz/FAC-FBS-B2DA__p_688
http://www.seapraha.cz/fac-fbs-pep__p_11394,114_145_568
Řešil jste někdo něco podobného?
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Ještě je tu možnost štelovacích podložek který teď testuju na disco1. Podložky fungujou tak že bez zátěže je mám stažené dolu což je +3cm a když nahodím stan na střechu,spací a kuchyňskou vestavbu do auta a ostatní věci na expedici je tam 200kg což sedne tak 5cm a v tu chvilku vlezu pod auto a klíčem 36 vytočím vzádu podložky o 4cm a auto neleží na zadku. Pro mne je to řešení na expedice ale jestli by ti to pomohlo nevým. Nechtěl jsem měchy kvůli propíchnutí v terénu a hlavně mě ten nápad lákal vyskoušet. Otestuji a dám vědět
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Dík za myšlenku... Takovéhle řešení se mi moc nechce - to už bych mohl mít samostatné měchy a vždycky si je dofouknout. Ale tím, že někdy povezu velký vlek a někdy malý chci mít možnost úpravy výšky vždy rychle a bez starání se...
Hlavně netuším, jak rychle ty měchy zase utíkají... Jestli pomalu, tak by možná opravdu stačil měřák v kabině (ideálně digitální, abych táhl jen dráty) a dva solenoidy - jeden na nafukování a druhý na vyfukování... Máte někdo zkušenost, zda-li je nutné pravidelně přifukovat, nebo stačí dofoukat vždy před jízdou?
Hlavně netuším, jak rychle ty měchy zase utíkají... Jestli pomalu, tak by možná opravdu stačil měřák v kabině (ideálně digitální, abych táhl jen dráty) a dva solenoidy - jeden na nafukování a druhý na vyfukování... Máte někdo zkušenost, zda-li je nutné pravidelně přifukovat, nebo stačí dofoukat vždy před jízdou?
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
A co by jsi tím měřákem chtěl měřit? Tlak v měchu? To by moc nefungovalo, změna bude velmi malá. Funkční řešení je vypínač na kompresor a jedno tlačítko na přifouknutí a druhé na ufouknutí. Jsou to pomocné měchy, na lehké dorovnání, nikoliv hlavní měchy, které drží celou váhu. Jediné co má smysl zvážit je, zda regulovat oba měchy zaráz - tedy spojit je, nebo dát každý měch zvlášť.
Pokud by jsi chtěl měřit, tak by jsi tam musel dát čidla výšky nápravy - dvě. Tak jak je to originál. A tyhle čidla jsou sice dobrá, ale musí se kalibrovat, aby seděla "nula". Dělá se to SW korekcí v řídící jednotce.
Pokud by jsi chtěl měřit, tak by jsi tam musel dát čidla výšky nápravy - dvě. Tak jak je to originál. A tyhle čidla jsou sice dobrá, ale musí se kalibrovat, aby seděla "nula". Dělá se to SW korekcí v řídící jednotce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Tak jsem to probral s pánem z pruziny-info...
Minimální tlaky v systému nad 0,5baru, maximální kolem 4 baru - záleží jak u koho - takže na budíku by asi něco vidět bylo...
Zatím to teda skutečně vidím tak, že k existujícímu kompresoru doplním takto:
zpětná klapka -> solenoid -> (měchy) -> vypouštěcí solenoid... Tudíž do kabiny potřebuji dostat pouze dva spínače (které tam už jsou nezapojené od špér, takže se to hodí - jen musím doplnit pružinku, aby to nebylo on/off, ale tlačítko). Plus bych dokoupil i ten hlídač minimálního tlaku, ten by mi otevíral rovněž vstupní solenoid.
Co se týká tlakoměru, tak jsem objevil něco takovéhoto - má to opět výhodu, že bych dopředu netáhl tu hadičku, ale jen drátky - https://www.reviloshop.cz/pridavny-tlakomer-oleje/
Minimální tlaky v systému nad 0,5baru, maximální kolem 4 baru - záleží jak u koho - takže na budíku by asi něco vidět bylo...
Zatím to teda skutečně vidím tak, že k existujícímu kompresoru doplním takto:
zpětná klapka -> solenoid -> (měchy) -> vypouštěcí solenoid... Tudíž do kabiny potřebuji dostat pouze dva spínače (které tam už jsou nezapojené od špér, takže se to hodí - jen musím doplnit pružinku, aby to nebylo on/off, ale tlačítko). Plus bych dokoupil i ten hlídač minimálního tlaku, ten by mi otevíral rovněž vstupní solenoid.
Co se týká tlakoměru, tak jsem objevil něco takovéhoto - má to opět výhodu, že bych dopředu netáhl tu hadičku, ale jen drátky - https://www.reviloshop.cz/pridavny-tlakomer-oleje/
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Já mám měchy do pružin s tlakem min 0,5baru a max 2,5baru, takže by to chtělo budík max do 4barů aby měl trochu delší stupnici a nebo digitální.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Díky - s výjimkou toho budíku tlaku už mám ostatní komponenty myšlenkově pohromadě...
Nějaký nápad s tím tlakoměrem? Na aliexpresu se dá pořídit docela dost čidel, ale není k nim žádné zobrazovátko. A naopak u nás jsem našel než tlakoměr s čidlem do 7 či 10 Bar. Teda pokud nemyslíme některé ty tunerské věci - ale tři tisíce za tlakoměr nedám
Nějaký nápad s tím tlakoměrem? Na aliexpresu se dá pořídit docela dost čidel, ale není k nim žádné zobrazovátko. A naopak u nás jsem našel než tlakoměr s čidlem do 7 či 10 Bar. Teda pokud nemyslíme některé ty tunerské věci - ale tři tisíce za tlakoměr nedám
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
Já to chci všechno bez elektriky, čistě mechanické. Takže dám jeden dvouručičkovej budík a dva mechanické ovladače.
https://www.escape6.cz/autogauge-pridav ... -id237662/
https://www.escape6.cz/manualni-ovladac ... -id218725/
https://www.escape6.cz/autogauge-pridav ... -id237662/
https://www.escape6.cz/manualni-ovladac ... -id218725/
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?
To Kusto:
Stelovacie podlozky ma celkom zaujimaju, vies dat aj nejake podrobnosti alebo foto?
Ide o tvoju vlastnu vyrobu, alebo o nieco seriove?
J.
Stelovacie podlozky ma celkom zaujimaju, vies dat aj nejake podrobnosti alebo foto?
Ide o tvoju vlastnu vyrobu, alebo o nieco seriove?
J.