D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
vztekloun
Příspěvky: 27
Registrován: 26 bře 2017 10:40
auto: Volvo S80 II Exec.
Bydliště: Praha

D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#1 Příspěvek od vztekloun » 09 dub 2017 18:01

Ahoj, vím, že je tu toho napsaného dost, ale i tak: mám vyhlídnutou D4 2012 8ZF co má najeto 230.000km, auto má český původ a dodnes jezdí do autorizvaného servisu a má záruku mobility.
Ještě jsem neviděl faktury za servis, ale obávám se, že pokud se v autorizáku LR chovají stejně jako v autorizáku Volvo, tak asi v převodovce nikdy nevyměnili olej. Aspoň ve Volvu se usmívají, že je náplň doživotní a člověk si to musí vydupat nebo nejlépe nechat udělat tam, kde vědí o čem je řeč.

S autem jsem asi hodinu jezdil a musím říct že jezdí báječně. Ale asi 2x nebo 3x mi během té hodiny přišlo, že trochu kopla při podřazování během takových těch poskakovačkách po Praze. Jinak při změně z R na D a zpět vždy bez cuknutí, vše OK.

Můj dotaz zní, zda je to již nějaký náznak blížících se problémů, nebo je to ok? U Volva by mě takové chování nechalo klidným, tam takové to občasné kopnutí při podřazovaní při dobržďování na křižovatce z 3 na 2, nebo z 2 na 1 je v pohodě (aspoň pokud se člověk o převodovku stará a mění po 60.000km olej).
Auto jezdí převážně celé roky D1 Praha Brno a na to, že má 230.000km je v mnohem lepším stavu, než většina ostatních, ale nerad bych dal 700 za auto a 200 za opravu. Dle majitele nikdy žádný zásadní problém s vozem nebyl.

Ale ptám se proto, že jsem jel v pěti D4kách a nikdy převodovka nekopala, ale jel jsem v nich jen chvilku a také měly podle tacho najeto mezi 90-160.000km.

díky za názory
v.
Naposledy upravil(a) vztekloun dne 10 dub 2017 13:18, celkem upraveno 1 x.

vztekloun
Příspěvky: 27
Registrován: 26 bře 2017 10:40
auto: Volvo S80 II Exec.
Bydliště: Praha

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#2 Příspěvek od vztekloun » 10 dub 2017 09:19

Nikdo se nepodělí o názor a zkušenost?

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#3 Příspěvek od habakuk » 10 dub 2017 13:00

Tak vzhledem k tomu, že tady jezdí D4 tak čtyři lidi tak nemůžeš čekat přehršel zkušeností. Já jezdím tuto špajsku v Jeepu GCh kde si auto řeklo v 70t km o výměnu oleje v převodovce. Tak je zajímavé, že jeden výrobce tam má interval zadefinovaný a druhý to neřeší. Chování nebudu popisovat je to jiné auto a motor (nic necuká).
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Skalik
Příspěvky: 74
Registrován: 22 led 2017 21:51

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#4 Příspěvek od Skalik » 10 dub 2017 14:24

habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 897
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#5 Příspěvek od petr štrof » 10 dub 2017 15:39

Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#6 Příspěvek od Rennie » 10 dub 2017 15:56

petr štrof píše:
Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky Obrázek
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr
To je ale taky nesmysl. Každý automat by měl mít olej 50 až 80 tis km vyměněn včetně filtru. Já se priklanim k té nižší hranici a taky ho tak měním
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Skalik
Příspěvky: 74
Registrován: 22 led 2017 21:51

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#7 Příspěvek od Skalik » 10 dub 2017 16:17

petr štrof píše: 10 dub 2017 15:39
Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr
Psal jsem to s nadsázkou, nebrat osobně. Nicméně se přikláním k Rennie co se intervalu týče. První X5 taky měla v manuálu, že náplň automatu je doživotní a u toho * pod kterou se skrývalo 150 000km.

Osobně bych se klonil někam k 60 000km i když asi dost záleží na používání to si musí každý zhodnotit sám.

vztekloun
Příspěvky: 27
Registrován: 26 bře 2017 10:40
auto: Volvo S80 II Exec.
Bydliště: Praha

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#8 Příspěvek od vztekloun » 10 dub 2017 18:08

No právě, já jsem taky zastánce výměny po 60kkm a když jsem se ptal majitele jak jezdilo auto na servis, tak mi hrdě říkal, že jen Cartec Brno po celou dobu pravidelně a že má záruku mobility. A když jsem se ho zeptal kdy byl olej v AT měněný, tak bylo vidět, že neví která bije.

Skalik
Příspěvky: 74
Registrován: 22 led 2017 21:51

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

#9 Příspěvek od Skalik » 10 dub 2017 19:11

vztekloun píše: 10 dub 2017 18:08 No právě, já jsem taky zastánce výměny po 60kkm a když jsem se ptal majitele jak jezdilo auto na servis, tak mi hrdě říkal, že jen Cartec Brno po celou dobu pravidelně a že má záruku mobility. A když jsem se ho zeptal kdy byl olej v AT měněný, tak bylo vidět, že neví která bije.
Můj soukromej názor a nutno dodat, že jsem max poučený laik, rozhodně né odborník je ten, že pokud ti převodovka kopla a ty jsi to zaznamenal tak bych počítal s tím, že po koupení nechám převodovku propláchnout, vyměnit filtr, případně další preventivní servis pokud je možný a počítám s tím, že to může přijít.

8 kvalt bude dost řadit, takže se bude slušně hřát.

Já bych do toho šel jen s vědomím, že tu převodovku kdyžtak budu muset nechat udělat. Nekoukal jsi jestli jsou v us dostupné sady na repas?

Odpovědět