emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Dobrý den, než se pustím do opravy a zjišťování příčiny, chtěl bych poprosit o případné rady.
problém první je že mi vytekla chladící kapalina pod kompresorem klimatizace, kde je v hliníkovém domku nejspíš vodní pumpa, skrz dírku která je v tom domku, je to klasicky dirka která značí vadnou pumpu?
problém druhý je že mám v nádobce posilovače řízení brutálně hustou emulzi, rok zpět jsem vyměnil olej a provedl proplach ale teď z ničeho nic mi přestal fungovat posilovač, začalo v tom čerpadlově chrastit, z nádobky se tlačí hustá emulze, zpěněná a docela pochopitelně nestravitelná pro čerpadlo, kde se tam bere voda nebo co to způsobí? je snad olej hnán do vodního chladiče kde by se to mohlo nakrmit frydexem ?
třetí věc je otázka hadic chladícího systému, originál mi postupně praskají. Koupit silikonové? případně kde? protože ty hromady torro spon a propojek co tam časem vznikly mě kure.sky štvou.
Moc děkuji za jakoukoliv teorii či ověřenou pravdu!!!! v létě chci auto provozovat bez strachu. Musím říct že poslední dobou mě disco dost štve...
problém první je že mi vytekla chladící kapalina pod kompresorem klimatizace, kde je v hliníkovém domku nejspíš vodní pumpa, skrz dírku která je v tom domku, je to klasicky dirka která značí vadnou pumpu?
problém druhý je že mám v nádobce posilovače řízení brutálně hustou emulzi, rok zpět jsem vyměnil olej a provedl proplach ale teď z ničeho nic mi přestal fungovat posilovač, začalo v tom čerpadlově chrastit, z nádobky se tlačí hustá emulze, zpěněná a docela pochopitelně nestravitelná pro čerpadlo, kde se tam bere voda nebo co to způsobí? je snad olej hnán do vodního chladiče kde by se to mohlo nakrmit frydexem ?
třetí věc je otázka hadic chladícího systému, originál mi postupně praskají. Koupit silikonové? případně kde? protože ty hromady torro spon a propojek co tam časem vznikly mě kure.sky štvou.
Moc děkuji za jakoukoliv teorii či ověřenou pravdu!!!! v létě chci auto provozovat bez strachu. Musím říct že poslední dobou mě disco dost štve...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
http://www.discovery2.co.uk/waterpump.html - tady to máš k vodní pumpě a její výměně i s obrázky. A protože vodní pumpa a pumpa posilovače řízení jsou na společné hřídeli, tak to co popisuješ může souviset.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
MadTom píše: ↑07 úno 2017 12:21 http://www.discovery2.co.uk/waterpump.html - tady to máš k vodní pumpě a její výměně i s obrázky. A protože vodní pumpa a pumpa posilovače řízení jsou na společné hřídeli, tak to co popisuješ může souviset.
DĚKUJI!!!
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Krásná práce na po obědě, nicméně vodní pumpa je totálně rozpadlá, a řízení plné chladící kapaliny, nádobka zalepena humusem, budu muset proplachovat... naštěstí oleje jsou dostatečné zásoby... trošku jsem bojoval a povolením turba ale je venku. zítra bude pumpa, ale kdo ví kdy a kde seženu ty vodní hadice v nějaké lepší kvalitě. Nemáte někdo tipana?
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Hlavně je divné že praskají. Bych to nepřeháněl - vyčistit, dát tam normální hadice a zkontrolovat, že to někde netlakuje nebo nedělá jinou neplechu. Na to totiž lepší hadice nepomohou.
Co jsem viděl u TD5ky popraskané tak bylo buďto prodřené nebo proseknuté, případě roztržené u odvzdušňovacího šroubu. Vše mechanický problém.
Co jsem viděl u TD5ky popraskané tak bylo buďto prodřené nebo proseknuté, případě roztržené u odvzdušňovacího šroubu. Vše mechanický problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
netlakuje, funguje perfektně, dnes jsem mu dal sadu a krásně drží teplotu a topí (koupil jsem hadici v náhradě). Stará hadice je jak žvýkačka, myslím že kdybych se nas.al tak ji roztrhnu v ruce. Problém mám se servem, je to plné chladící kapaliny, odpojil jsem trubku v nejnižším místě, vyčistil nádobku, propláchl 8 litrama oleje a až teď to začalo trochu řídit ale pořád to ještě pění a čerpadlo řve... doufám že se něco nepotentilo, na převodce je odvzdušnovák který jsem za běhu povoloval a lezl zpěněný olej. Zítra pošpekuluju ale mám obavy...MadTom píše: ↑07 úno 2017 18:45 Hlavně je divné že praskají. Bych to nepřeháněl - vyčistit, dát tam normální hadice a zkontrolovat, že to někde netlakuje nebo nedělá jinou neplechu. Na to totiž lepší hadice nepomohou.
Co jsem viděl u TD5ky popraskané tak bylo buďto prodřené nebo proseknuté, případě roztržené u odvzdušňovacího šroubu. Vše mechanický problém.
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Ono je hodně oleje v převodce. I když to propláchneš, ta ho hodně zůstane v té převodce.
jediný jak ji vyčistit je ji sundat víčko a všechno zní vylejt.
jediný jak ji vyčistit je ji sundat víčko a všechno zní vylejt.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Tam mě napadlo - nemáš ty vodní hadice naleptané, třeba od oleje ze serva, nedostal se ti do vody? Ono některá guma se s olejem moc nesnáší. Odpovídalo by to i tomu, že jsou měkké. Nebo jestli to někde v minulosti nenastříkal nějakým úžasným přípravkem na oživení vzhledu, kterej to oživoval až moc do hloubky.
To první s naleptanou hadicí se nám stalo u zahradní hadice, která byla uvnitř černá, ale nafta se s tím z velké nádrže do kanistrů stočit nedala (to je tak, když auto přijede do servisu, kde se má plánovaně vyndávat nádrž rovnou od pumpy), a to druhé s naleptáním zvenku jsem viděl na klasickém gumovém těsnění od oken - po použití nějaké super leštěnky.
To první s naleptanou hadicí se nám stalo u zahradní hadice, která byla uvnitř černá, ale nafta se s tím z velké nádrže do kanistrů stočit nedala (to je tak, když auto přijede do servisu, kde se má plánovaně vyndávat nádrž rovnou od pumpy), a to druhé s naleptáním zvenku jsem viděl na klasickém gumovém těsnění od oken - po použití nějaké super leštěnky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 1989
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Napadlo mě to samé co Madtoma.
Ono toho oleje v té vodě stačí trochu,ale teplota vody dokoná zbytek. Čím je teplejší tím je olej v té vodě agresivnějši. A pokud je to servoolej tak to plati dvojnásob.
Ono toho oleje v té vodě stačí trochu,ale teplota vody dokoná zbytek. Čím je teplejší tím je olej v té vodě agresivnějši. A pokud je to servoolej tak to plati dvojnásob.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: emulze v servu a únik frydexu DISCO 2 TD5
Chlapi s okruhem chlazení jsem se domluvil, všechny hadice jsem vyměnil, vodní pumpu a kapalinu a je klid. ale servo pořád neservuje... to fakt musím tu převodku demontovat a vylít? mě asi klepne... mám s toho dojem jakoby byla ucpaná hadice do čerpadla a nedostalo to dávku oleje co je potřeba, prostě v tom škube, snaží se to ale prostě ne a ne, ja se přiznám že jsem tím protáhl 15l oleje(dnes za běhu) a zdá se mi že by tam už voda být neměla. Ono g12 chladící kapalina je červená a tak jsem to prolil olejem othp32 abych zjistil jak dlouho to bude barvit...nyní už je čistý ale extrémně pění... mám tucha že to nezvládlo čerpadlo, jel jsem domů celkem asi 25km s g12kou místo oleje. mám koupit nové a risknout to nebo máte někdo radu či nápady?