Přestavba D2 TD5 na automat

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Přestavba D2 TD5 na automat

#1 Příspěvek od vasek72 » 24 led 2017 23:11

Čau kluci. Dnes jsem si dovezl jako zdroj dílů a hlavně kvůli automatu druhou disko2. (prý jsem jí těsně vyfouknul Karlovi :devil ) Tu převodovku budu dávat místo svojeho manuálu a zajímalo by mě:
Dávat větší měnič? mám 33" pneu a přídavku z defa
Co vše bude potřeba přeházet - Nějaký jednotky nebo celá elektrika? třeba ve svojí mám docela čerstvě načipovanou motorovou jednotku, tak ta by mě mrzela.
Co chlazení.. stačí originální? nebo mám vymyslet přídavný s velkym chladičem.

jo a automat nezamiká na D. Prý je to normální ale mě se to nezdá.
Díky za rady a vaše zkušenosti
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#2 Příspěvek od MadTom » 25 led 2017 07:45

Větší, tedy přesněji řečeno střední měnič určitě, je to v autě obrovský rozdíl. Co jsem si mohl porovnat (a proč jsem před ledy D2 koupil v manuálu a ne v automatu), tak se standardním měničem se auto rozjíždí (nemyslím tím, kdy se hne z místa, ale kdy zrychluje) na 3000 otáček a se středním někdo okolo 2200 otáček - to dieselu svědčí podstatně více.
Co se týče kabeláže, tak máš docela velkou šanci, že v autě kabeláž bude. Já jsem ve své D2 s manuální převodovkou měl pod sedadlem spolujezdce i řídící jednotku pro automat, nejenom kabeláž.
K řídící jednotce motoru - budeš potřebovat jinou, nejenom jinak načipovanou - ona si tak nějak povídá po CAN sběrnici s řídící jednotkou automatické převodovky.
Zapojení elektriky a konektorů je v RAVE - doporučuju projít po jednotlivých konektorech - co souvisí s automatem a srovnávat, jestli jsou tam všechny dráty. Dokud to budeš mít rozházené, tak je to jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#3 Příspěvek od vasek72 » 25 led 2017 11:24

ono s tou elektrikou odemě vlastně možná i byla zbytečná otázka. To nové auto má lepší výbavu jako tempomat, el. sedačky a nějakou lepší hudbu. Tak ono to asi stejně dopadne tak, že to budu měnit celé. Ono se to nezdá.. človek si řekne, že má celé auto v poměrně dobrém stavu a pojízdné na rozebrání, tak už ho to nebude nic stát - jen povyměňovat. Ale Měnič, čip další jednotky, olej automato.. a najednou je to dalších 25 000 :-D
Jo co to chlazení převodovky.. je org dostatečný pro auto se zakrytym předkem pevnostňákem a světlama? myslim že na jednom srazu jsem se bavil s klukem, co říkal že se mu to přehřívá
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#4 Příspěvek od MadTom » 25 led 2017 12:13

K té elektrice - tempomat jenom přeskládáš tlačítka a povolíš to na diagnostice. Sedačky jsou na tom podobně, hudbu neřeším.
K automatu - tady je pořeba zvážit co ještě řešit kromě většího měniče - teda jestli je převodovka v takové kondici, aby ještě dost dlouho vydržela. A kontrola hadic a trubek, že nejsou někde načaté/proklepaná je samozřejmá. Stejně tak s tím chladiče.
Větší měnič by měl méně prokluzovat a tím pádem by to mělo i méně topit do oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#5 Příspěvek od jbizik » 25 led 2017 12:16

Podla mna je dostatocny...vsetko zalezi aj na cistote chladicu. Mam pevnostak a pridavne svetla a problem nikdy nebol...
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#6 Příspěvek od pojir » 25 led 2017 15:07

A da se ten vetsi menic vubec koupit? U Ashcroftu je uz par mesicu vyprodany.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#7 Příspěvek od mato_srubka » 25 led 2017 16:45

vasek72 píše: 24 led 2017 23:11
jo a automat nezamiká na D. Prý je to normální ale mě se to nezdá.
Díky za rady a vaše zkušenosti
Toto by som nepodceňoval. Normálne to nie je. Mne na V8 zamyká trojku tak cca pri 70kmh a štvorku cca pri 85kmh. Nezáleži na to aké mám gumy.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#8 Příspěvek od vasek72 » 25 led 2017 21:23

jbizik píše: 25 led 2017 12:16 Podla mna je dostatocny...vsetko zalezi aj na cistote chladicu. Mam pevnostak a pridavne svetla a problem nikdy nebol...
A tobě automat na "D" zamiká? mě jen když na něm přímo zařadím 1,2,3 .... ale na Drive při puštění plynu otáčky spadnou dolu. Původní majitel říkal, že je to normální a dělalo to tak vždycky.
Jinak za studena i za tepla řadí perfektně
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#9 Příspěvek od vasek72 » 25 led 2017 21:24

vasek72 píše: 25 led 2017 21:23
jbizik píše: 25 led 2017 12:16 Podla mna je dostatocny...vsetko zalezi aj na cistote chladicu. Mam pevnostak a pridavne svetla a problem nikdy nebol...
A tobě automat na "D" zamiká? mě jen když na něm přímo zařadím 1,2,3 .... ale na Drive při puštění plynu otáčky spadnou dolu. Původní majitel říkal, že je to normální a dělalo to tak vždycky.
Jinak za studena i za tepla řadí perfektně
jo aha.. teď ale koukám, že máš taky V8 jako kolega vejš
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#10 Příspěvek od Acon » 25 led 2017 21:46

TD5 ka zamyká 3ku aj pri zaradenom D. Závisí od toho ako na to šlapeš ale 3 zamkne pri cca 2800 ot a ke)d dosiahne 3100 tak preradí na 4 a okamžite zamyká. Teda, mám to tak so stredným meničom ako to funguje pri malom si už nepamatám. A mám 31-32 MT kolesá (265/75R16).
Pokial ide o menič, tak rozhodne medium. Malý mi už nesmie cez bránu
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#11 Příspěvek od vasek72 » 25 led 2017 21:54

já jsem docela zvědavej, jak se to bude chovat s tou pomalejší přídavkou potom v mojim autě. Každopádně teda ten měnič co tam je, teda asi bude v háji a to je už samo o sobě o důvod víc tam rovnou dát větší
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#12 Příspěvek od jbizik » 26 led 2017 04:42

Ano....vsetci traja co ti tu piseme mame medium menic. Kazda V8 :muscle ho ma od vyroby a 4,6 V8 ma este vacsi menic. Automat mi zamika bez problemov aj na "D".
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#13 Příspěvek od Acon » 26 led 2017 09:55

vasek72 píše: 25 led 2017 21:54 já jsem docela zvědavej, jak se to bude chovat s tou pomalejší přídavkou potom v mojim autě....
Tak isto ako rýchla s 29" kolesami. Ten posun na 33" je dosť dramatický a auto to hodne cíti. Tam kde mi do kopcov na tempomate ešte ako tak držalo rýchlosť 130km/h (napr D1) tak na 32" padá na 100 a pri 110 odomyká menič aby motor dostal otáčky. Takže pomalá prídavka to len dorovná. Alebo potom to treba chipnúť
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#14 Příspěvek od vasek72 » 26 led 2017 10:22

Acon píše: 26 led 2017 09:55
vasek72 píše: 25 led 2017 21:54 já jsem docela zvědavej, jak se to bude chovat s tou pomalejší přídavkou potom v mojim autě....
Tak isto ako rýchla s 29" kolesami. Ten posun na 33" je dosť dramatický a auto to hodne cíti. Tam kde mi do kopcov na tempomate ešte ako tak držalo rýchlosť 130km/h (napr D1) tak na 32" padá na 100 a pri 110 odomyká menič aby motor dostal otáčky. Takže pomalá prídavka to len dorovná. Alebo potom to treba chipnúť
chip už jsem dával a teď už se s tím nechá jezdit v celku slušně. Jen jsem tu pochopil, že stejně budu muset tu motorovou jednotku měnit kvůli automatu, tak chip budu miset dělat znovu :-(
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#15 Příspěvek od vasek72 » 26 led 2017 10:24

jo a máte někdo tip, kde nejlepe sehnat HD měnič? na litepu je.. to vím ale jestli jsou i jiné možnosti. Třeba i za líp výměnym způsobem :-) nebo jestli to nedělá ještě lépe někdo z vás :wink:
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#16 Příspěvek od MadTom » 26 led 2017 11:21

Od výrobce - Ashcroft v UK. A jestli stávající měnič je chycený, tak bych zvážil, jestli není chycená i převodovka - aby v ní někde nebyly špony nebo něco podobného. Výměna filtru a oleje je jasná. Starej filtr bych kuchnul a podíval se co bude uvnitř.
Jinak Aschroftům není problém poslat email, docela odpovídají (anglicky).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#17 Příspěvek od jbizik » 26 led 2017 14:24

vasek72 píše: 26 led 2017 10:24 jo a máte někdo tip, kde nejlepe sehnat HD měnič? na litepu je.. to vím ale jestli jsou i jiné možnosti. Třeba i za líp výměnym způsobem :-) nebo jestli to nedělá ještě lépe někdo z vás :wink:
Mozno by nebolo zle pozriet a informovat sa aj tu: http://www.turbotech.sk/hydromenic/
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#18 Příspěvek od Acon » 26 led 2017 15:41

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
peti78
Příspěvky: 422
Registrován: 30 črc 2011 16:51
Bydliště: Litomerice

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#19 Příspěvek od peti78 » 26 led 2017 15:49

acon zdravim jen jsem se chtěl zeptat ohledně toho měniče starý měnič chtějí poslat nebo ne zaplatim tu cenu co maji na vebu a dopravu a je doma tak to funguje diky

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba D2 TD5 na automat

#20 Příspěvek od pojir » 26 led 2017 16:06

Ja uz jsem to jednou psal, ale klidne to zopakuju... U Ashcroftu pisou This product is currently out of stock, coz znamena, ze maji vyprodano. A obavam se, ze litep4x4 to taky nedrzi skladem, jen objednava od vyrobce (ashcroftu).
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět