CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je úte srp 22, 2017 15:51

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 11:15 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Ahoj, mam takový déle trvající problem. Vyměnil jsem už tři termostaty (od te nejsprostsi druhovyroby až po originál), vyměnil jsem mezitím všechny hadice za silikon. Auto se proste neohreje. Ze začátku to bylo od každého něco ve smyslu, ze mi teda asi keca rucicka. Nekeca. Motor se proste neohreje. Po jízdě udrzim skoro všude ruku úplně bez problému. Tipuju to tak mezi 50-60st max. Tak už jediný me napadá, jestli nemám nejak v háji ten domeček na motoru, kam se termostat vkládá. Ma s tím někdo zkušenost? Auto zlehka topí (přesně tak zlehka, jak se neohriva motor). Zavzdusneni tedy problem nebude. Hlava se dělala a praskla není. Voda nemizi.

Ps: při výměně hadic se mi rozksocila součástka, která spojuje nějaké vratky do expanzky. Takový trojspoj. To jsem vyhodil a dal tam topenarske "Y" , takže pokud v tom bazmeku je nejaky ventil, momentálně ho tam nemám....ale to by s tím snad souviset nemělo....

Dík za nápady.
K


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: RE: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 12:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 07, 2015 10:15
Příspěvky: 84
auto: Freelander 1,2001td4
Citace:
Ahoj, mam takový déle trvající problem. Vyměnil jsem už tři termostaty (od te nejsprostsi druhovyroby až po originál), vyměnil jsem mezitím všechny hadice za silikon. Auto se proste neohreje. Ze začátku to bylo od každého něco ve smyslu, ze mi teda asi keca rucicka. Nekeca. Motor se proste neohreje. Po jízdě udrzim skoro všude ruku úplně bez problému. Tipuju to tak mezi 50-60st max. Tak už jediný me napadá, jestli nemám nejak v háji ten domeček na motoru, kam se termostat vkládá. Ma s tím někdo zkušenost? Auto zlehka topí (přesně tak zlehka, jak se neohriva motor). Zavzdusneni tedy problem nebude. Hlava se dělala a praskla není. Voda nemizi.

Ps: při výměně hadic se mi rozksocila součástka, která spojuje nějaké vratky do expanzky. Takový trojspoj. To jsem vyhodil a dal tam topenarske "Y" , takže pokud v tom bazmeku je nejaky ventil, momentálně ho tam nemám....ale to by s tím snad souviset nemělo....

Dík za nápady.
K


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja by som skusil dat dole cely domec termostatu a skusiť či je prechodny, teda či vôbec drží termostat, studenu vodu by pustit nemal. Po pripade zmerať kedy začne otvarať termostat.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
Příspěvky: 4725
tel.: 736173373
Bydliště: Beroun
Zajímalo by mně co zjistíš, taky jsem s tím neúspěšně bojoval, měnil hromadu termostatů, osobně bych šel po domečku. Jinak ta černá kulaté baňka rozdvojka je jen rozdvojka, nic v ní není, žádný ventil... takže Tvoje náhrada bude v pořádku.

_________________
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:25 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8638
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
A co takový ventilátor? Jestli se nepletu, tak je řízen teplotou a pokud je trvale "sepnut" a točí furt, tak může chladit moc. Dá se u 300ky sundat a fungovat bez něj? Alespoň na zkoušku, případně pro kontrolu, zda a která část chladiče a hadic je horká. Strkat ruce k točícímu se ventilátoru není moc dobrý nápad.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: RE: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 07, 2015 10:15
Příspěvky: 84
auto: Freelander 1,2001td4
Citace:
A co takový ventilátor? Jestli se nepletu, tak je řízen teplotou a pokud je trvale "sepnut" a točí furt, tak může chladit moc. Dá se u 300ky sundat a fungovat bez něj? Alespoň na zkoušku, případně pro kontrolu, zda a která část chladiče a hadic je horká. Strkat ruce k točícímu se ventilátoru není moc dobrý nápad.
To skôr strčit pred chladič karton aby sa znižil vykon .... Ale chladič prave otvara termostat tam by som hladal naskôr.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
Příspěvky: 4725
tel.: 736173373
Bydliště: Beroun
Ono se to chová jako kdyby byl termostat pořád otevřený, vrtule, nevrtule...

_________________
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:44 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8638
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Karton ano, ten je "taky řešením". Mě se ale osvědčilo za chodu osahat všechny hadice, aby se poznalo, kde teplá voda proudí a ke ne. A tomu točící se ventilátor docela brání. A potom vzít servisní manuál a tam je namalované, kudy a jak má voda v motor proudit. A z toho se dá poznat, co má být "studené" a co horké. Případně se dá některá hadice krátkodobě přiškrtit (svěrka a dva špalíčky) a tím vodu donutit téct jinudy.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 13:55 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Dík za nápad. Ta vrtule mne nenapadla, resp nenapadlo mne, ze by tomu mohla dovolit se "nedohrat" i kdyby byla kousla a tocila se pořad. Jak píše Rover, je to, jak kdyby byl termostat pořad otevrenej. Proto mam spis podezření na ten domeček a nějakou netesnost tam. Předpokládám, ze v montáži termostatu úplně velká jaderná fyzika není. Těsnění na oko sedelo....

Ad Rover: tys to doresil úspěšně tím domkem? Já mam navíc motor, kde ten domek je, akorát ho nemám u sebe, tak to nemůžu vyzkoušet momentálně.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 17:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
Příspěvky: 1505
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno
Je holt zima v těch -15 už se ty auta moc hřát nechcou.

A k té Vrtuli nedávno jsem tu svoji uloženku dal na infuzi a natočil ať z toho vypálím letní naftu, beželo to pěkně,,asi po 5-8min jsem gumovou hadicí zkusil zastavit vrtuli s viskospojkou.....ehm no ještě že jsem měl po ruce tu hadici, protože mi zní zbyla jen trocha vlákem a spečené gumy,,mělo by těch cca 6 min stačit aby se ta viskoza sprovoznila a uvolnila?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 19:17 
Offline

Registrován: pon čer 20, 2011 15:58
Příspěvky: 1056
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy
tu visko zkus sundat je to tusim 32 klic a prace na minutku


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát pro 13, 2013 20:17
Příspěvky: 197
auto: Discovery I
Bydliště: BS
Motor 300tdi je všeobecne znamy, že v zime mu dlhšie trva kym sa zohreje a zvlašt teraz ked je zima ako v ruskom filme :rock Pred mesiacom som menil tečuci chladič. A rozmyšlal som, či nehat vrtulu alebo vyskušat to bez nej. Je stale tam, a stale sa toči. Trva dlhšie kym sa motor nezohreje, na volnobeh neni šanca. Motor musi byt trošku pod zatažou, samozrejme nedavat mu kapky hned od začiatku. No a moja rada alebo postreh, vrtulou to asi nebude aj ked sa ti stale toči. Skus ten domec termostatu.

_________________
LR DI 300 Tdi


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 20:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
Příspěvky: 4725
tel.: 736173373
Bydliště: Beroun
Ty visco spojky u vrtule jsou u většiny aut zkamenělé. Chce to vyměnit nebo dát elektrický větrák. Jeden rok jsem taky jezdil bez vrtule úplně a dal jí tam jen když bylo v létě nad 30. Ten motor se při běžném provozu uchladí sám tak nějak náporem vzduchu (pokud není zarostlý chladič). Jednou jsem jel v horku s LR90 300Tdi na Grossglockner a vrtule se zapnula jen na chvíli až úplně nahoře na Edelweissspitze.

Jinak jsem to chlazení nakonec nějak nedořešil, neměl jsem druhý domeček, tak jsem se na to vykašlal a dával na zimu před grill chladiče dečku. To se pak trochu zlepšilo.

Teď u LR110 200Tdi se to chová podobně, jako že je termostat pořád otevřený, taky jsem zkoušel laborovat, ale bez úspěchu, zkoušel to i Eliott když jsem to měl na servisu a chová se to pořád stejně, nicméně protože nejezdím do soli a teda ani nijak moc v zimě tak mně to až tak moc netrápí. Ale chci se tomu pověnovat = seženu jiný domeček a zkusím to.

A ještě - jak proudí chladící kapalina samozřejmě vím, ale jde to z termostatu rovnou do chladiče už jen mírně vlahé, to by nemělo, měl by se nejdřív zahřát malý okruh na teplotu otevření termostatu + případně do výměníku topení a chladič by se měl připojit až později, teprve až se otevře termostat. Ale termostat to pouští do chladiče hned, to je ten problém.

_________________
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 12:05 
Offline

Registrován: stř bře 24, 2010 12:11
Příspěvky: 88
tel.: 723448406
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Ústí nad Labem
Chlapi zapomínáte, že tam je ještě chlazení motorového oleje. Tam je taky termostat na olej. Takže tam může být taky zakopaný pes....

_________________
ex: ARO 10 (brrrrr), Ibiza 95, Laguna 97, RR P38, Passat 03, Touareg 07, Disco I 300 TDi 97, Q7 3,0 TDI 06
now: Disco I. 300 TDi ESQUIRE 6/98, A6 3,0 TDI 06, Touareg 3,0 TDI 06, ATV 250 ccm 2x4 08, TZ 4K 14, FABIA Combi III Scout Line 1,2 TSI 16


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 12:08 
Offline

Registrován: stř bře 24, 2010 12:11
Příspěvky: 88
tel.: 723448406
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Ústí nad Labem
tady je to


Přílohy:
termostatic oil valve 300 Tdi.PNG
termostatic oil valve 300 Tdi.PNG [ 100.28 KiB | Zobrazeno 771 x ]

_________________
ex: ARO 10 (brrrrr), Ibiza 95, Laguna 97, RR P38, Passat 03, Touareg 07, Disco I 300 TDi 97, Q7 3,0 TDI 06
now: Disco I. 300 TDi ESQUIRE 6/98, A6 3,0 TDI 06, Touareg 3,0 TDI 06, ATV 250 ccm 2x4 08, TZ 4K 14, FABIA Combi III Scout Line 1,2 TSI 16
Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 12:08 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Citace:
Chlapi zapomínáte, že tam je ještě chlazení motorového oleje. Tam je taky termostat na olej. Takže tam může být taky zakopaný pes....
Dobre, ze to píšeš.Nicmene v tom u me problem nebyl....


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: ned bře 05, 2017 14:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 11, 2008 09:28
Příspěvky: 127
Bydliště: NEMŠOVA
Aj na tom mojom sa robila hlava,ale stále boli natlakované hadice,tak musela ísť nová.Už je OK,aj topí.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: pon bře 06, 2017 12:08 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Jak jsem psal, já dělal hlavu a nejaky další věci na motoru. Termostat vody jsem měnil několikrát. Nedávno jsme přišli na ten okruh oleje. Při sundani toho domečku, ve kterým je termostat na olej jsme domeček zničili při utahovani, stejne tak druhej z rezervního motoru. Koupil jsem teda novej ten domeček a sesadil to zpět. Auto se stejne neohreje. Teď jsme je-li s kamarádem, co ma stejný auto. Stejná rychlost, stejná jízda. On už byl s rucickou na vodorovne a me se začínala hodně zvolna lepit z úplný nuly. Na dálnici se to drželo ca půl centimetru pod vodorovnou polohou. Rychle to pak ale padá (třeba na benzince). Vymenim teď ještě vrtuli, protože kamarád na jeho autě ji ma určitě volnější. Pak si to nechám žít svým životem....


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: pon bře 06, 2017 20:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
Příspěvky: 1488
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
odkud jsi?

_________________
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: pon bře 06, 2017 21:18 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Kladno Praha většinou. Proč?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 300tdi - neohreje se
PříspěvekNapsal: pon bře 20, 2017 12:09 
Offline

Registrován: úte lis 27, 2012 16:24
Příspěvky: 107
Jen chci napsat, ze u me došlo k posunu. Vyčistil jsem ten termostat oleje...byl zaseknuty kvůli nějakému bordelu v poloze priotevreno. Ale zásadní posun se stal, když jsem si nechal dostelovat čerpadlo. Měl jsem ho dělaný v bosch a asi ho dali do nějakého standard režimu. Moc to taky nejelo. Teď je přidáno na naftě, jede to a ohrava se to podstatně lip.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO 940 TURBO


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz