CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je pon bře 27, 2017 03:44

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 58 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 10:00 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 18
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Zdravím všechny příznivce této značky, chtěl bych poprosit o Vaše odborné rady a názory.
Od jara tohoto roku vlastním Land Rover Discovery TD 5, 2004, naj. 201 000 km.
Po výměně všech křížků, středícího ložiska, manžety předního kardanu a zároveň výměny oleje v přídavné i hlavní převodovce, mi na autě začal následující problém.
Při jakékoliv zařazené rychlosti, v tahu i brzdění motorem, slyším takové vrnění ( jako kdyby v převodovkách nebyl olej ) a šli zuby kol tvrdě o sebe, nejhorší je zařazený pátý stupeň.
V terénu, při zařazené redukci, slyším při sjíždění kopců, pravidelné kovové cvakání, jak se zařazenou uzávěrkou mezi nápravy, tak bez ní.
vše ztichne po vyřazení, nebo vyšlápnutí spojky.
Vypuštěný olej s hlavní převodovky, čistý, s přídavky vytekla šedá emulze.
Oleje diferáků vyměněny po koupi, ty byly v pohodě.
Samozřejmě s přídavky kape olej snad všude :lol:
Přijde mi zvláštní, že vše se dalo do pohybu při výměně olejů, předtím vše v pořádku.
Popřípadě, nevíte o nějaké dobrém servisu v okolí Plzně ?
Děkuji všem, za Vaše příspěvky... :Sorry:


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 10:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 08, 2012 09:49
Příspěvky: 545
tel.: +421 918 031838
auto: LR D2 Td5 2004
Bydliště: IL-SK
Aky olej si dal do hlavnej prevodovky?

_________________
if it ain't broke, don't fix it


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 10:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3664
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Taky bych podezříval spíš hlavní převodovku a otázka cos tam dal za olej už padla, a bohužel trochu virtuální otázka, co tam bylo za olej do té doby, je možné že převodovka už je na hraně - že prostě je hlučná a někdo tam dal nějakej sajrajt, který to dokázal (dočasně) utišit.

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 10:36 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8210
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Doplním - do hlavní manuální převodovky patří olej MTF94 - je to trošku speciál. To že někde píšou, že tam patří Dextron 3, tak vychází ze starých specifikací, které LR změnil a uvedl do nich, že ty staré se mají skartovat. A tuhle nepřesnost jsou schopni tvrdit i prodejci olejů.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 11:01 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 18
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Děkuji chlapy za zájem,
Oleje zjistím, protože jsem si neměnil sám a to možná chyba. :Ja blb:
Servisák mi vrátil zbytky v tubách, tak mrknu na označení a napíši.
Sám je někde objednával, kde bere díly podle jejich mazacího plánu.
Rozvodovka asi OK, tam si pamatuji, že na tubě bylo 75W-90.
Ale jisto jistě vím, že olej co psal MadTOm, to určitě nebude, protože na té tubě co vím, bylo užití pro více druhů značek aut, takže mi připadá, že nějaký klasický univerzální olej a ne speciál.
Přesně, ale zjistím, až se dostanu dom.
Od té doby najeto cca 100 km, tak jen doufám, že jsem nic nepodělal.
Pravda je, že po výměně, tento problém začal cca po ujetí 15 km, kdy došlo zřejmě k zahřátí a proplachu převodovek.
Co tam bylo za olej předtím, fakt netuším, ale co se týče hlavní převodovky, tak u řazení mezi druhým a třetím a obráceně není vždy čisté ( tam se mi zdá, že je již něco načaté ) a ranní řazení je vždy ztuhlé ( to mi ale připadá v kulise řazení )


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 11:05 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 18
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Citace:
Děkuji chlapy za zájem,
Oleje zjistím, protože jsem si neměnil sám a to možná chyba. :Ja blb:
Servisák mi vrátil zbytky v tubách, tak mrknu na označení a napíši.
Sám je někde objednával, kde bere díly podle jejich mazacího plánu.
Rozvodovka asi OK, tam si pamatuji, že na tubě bylo 75W-90.
Ale jisto jistě vím, že olej co psal MadTOm, to určitě nebude, protože na té tubě co vím, bylo užití pro více druhů značek aut, takže mi připadá, že nějaký klasický univerzální olej a ne speciál.
Přesně, ale zjistím, až se dostanu dom.
Od té doby najeto cca 100 km, tak jen doufám, že jsem nic nepodělal.
Pravda je, že po výměně, tento problém začal cca po ujetí 15 km, kdy došlo zřejmě k zahřátí a proplachu převodovek.
Co tam bylo za olej předtím, fakt netuším, ale co se týče hlavní převodovky, tak u řazení mezi druhým a třetím a obráceně není vždy čisté ( tam se mi zdá, že je již něco načaté ) a ranní řazení je vždy ztuhlé ( to mi ale připadá v kulise řazení )
Jen ještě upřesním, mám fofr klacek :lol:


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 11:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3664
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Zas abys neřešil neřešitelné. Já řadím s takovým zadrhnutím naprosto běžně, když řadím fakt pomalu nebo s puštěním spojky na neutrál, tak to jde volněji.
Ale nějaký pokus o rychlé přeřazení alá šumachr, nedejbože za studena, to je písnička, kterou si nechávám do benzínového osobáku :-)

Podle mne jsi zatím nic nezabil, maximálně sis propláchnu / umyl převodovku, a když tam loupneš, co tam patří, pokud to tam teď není, taky by se to mohlo zase uklidnit.

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 11:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 08, 2012 09:49
Příspěvky: 545
tel.: +421 918 031838
auto: LR D2 Td5 2004
Bydliště: IL-SK
Citace:
Co tam bylo za olej předtím, fakt netuším, ale co se týče hlavní převodovky, tak u řazení mezi druhým a třetím a obráceně není vždy čisté ( tam se mi zdá, že je již něco načaté ) a ranní řazení je vždy ztuhlé ( to mi ale připadá v kulise řazení )
Mas tam zly olej. Kup MTF94 - LR cislo STC9157

_________________
if it ain't broke, don't fix it


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 11:24 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8210
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
A ještě doplním - MTF94 je originál Texaco, ale olej se stejnou specifikací dělá víc firem a nedivit se, že to je spíš motorový než převodový olej. Oproti klasickým převodovým je podstatně řidší a dělaný na větší životnost při vyšších teplotách. Ona ta převodovka má v sobě čerpadlo oleje pro mazání.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3664
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Sem dycky myslel, že to čerpadlo je tam kvuli tomu chladiči oleje, co tam není.

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 13:12 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8210
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Hm, a já jsem si myslel, že to čerpá skrz převodovku mazací olej, aby se mazala - schválně se kouknu to RAVE, co tam píšou.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 13:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 08, 2012 09:49
Příspěvky: 545
tel.: +421 918 031838
auto: LR D2 Td5 2004
Bydliště: IL-SK
Citace:
Hm, a já jsem si myslel, že to čerpá skrz převodovku mazací olej, aby se mazala - schválně se kouknu to RAVE, co tam píšou.
Je tam na to aby tlacilo olej cez prevodovku

_________________
if it ain't broke, don't fix it


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 13:22 
Offline

Registrován: pát črc 11, 2014 10:34
Příspěvky: 221
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Bratislava
:hmm: Predny kardan:

- je stredove lozisko double krizu ozaj korektne vymenene (nechybaju nahodou ihlicky v lozisku)?
- namontoval si jednotlive casti kardanu tak ako boli povodne orientovane?
- daval si kardany vyvazovat?

_________________
LR Servis Bratislava
specializovany servis vylucne pre znacku Land Rover
autorizovany distributor Bearmach


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 14:00 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 18
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Vůbec netuším, že v převodovce je čerpadlo.. :?
Samotného by mě to ale zajímalo, když už tady ta diskuze je rozběhlá.
Nevím logiku mi dává, že pokud tam je, tak nejspíš na tom oleji hodně záleží, má-li pomáhat při mazání převodů a možná vymezování nějakých vůlí...fakt netuším, měl by tedy být hodně řídký a pokud tam servisák nalil něco hustějšího, tak to mazání nebude dokonalé.
Je to ale jenom úsudek neodborníka, proto se ptám Vás, Vás podstatně zkušenějších.
Fakt mě to za jízdy připadá, že jde tvrdě ozubení na ozubení, takové chroupání a samozřejmě hlučnější..

Kardan jsem si označil, i když mi to při zbytečné, ale pro jistotu jsem provedl.
Dával jsem si pozor, aby ložiska byla všechny a důkladně promazaná, včetně středícího ložiska...
Kardan jsem již převažovat nenechal..možná chyba ???!!!

díky,díky,díky


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 14:05 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8210
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Stáhni si na webu RAVE - to je LR servisní příručka a pokud umíš anglicky, tak je tam kompletní popis jak mechaniky tak elektriky v autě.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 15:04 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 18
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Takže olej do hlavní převodovky přišel :GL-4 75W-80 od firmy Valvoline, zřejmě úplne mimo mísu a přídavka:75W-90 Total


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 15:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 08, 2012 09:49
Příspěvky: 545
tel.: +421 918 031838
auto: LR D2 Td5 2004
Bydliště: IL-SK
a tam je ten problem. vypusti hlavnu prevedovku a nalej MTF94. kupujem original LR, ten je overeny ze funguje. ako nahrada vraj funguje aj Ravenol MTF-2 75W80 - nemam ale osobnu skusenost.

_________________
if it ain't broke, don't fix it


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 16:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3664
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
jestli ten vypuštěnej olej z hlavni převodovky bude zlatej, jako novej, taky bych si ho nechal v nějaké konvi na dolejvani pridavky, sice je to přesně to co tady řešíme naopak - totiž že tam budeš dávat něco co tam nepatří, ale zas trochu punku na spávném místě neuškodí. jestli ti diffy nechčijou, tak možná najedeš desetitisice km bez uniku - ale ten olej by se dal dat i do nich.

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 17:30 
Offline

Registrován: pon čer 17, 2013 22:19
Příspěvky: 628
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Olomoucko
[quote="petmic"]a tam je ten problem. vypusti hlavnu prevedovku a nalej MTF94. kupujem original LR, ten je overeny ze funguje.

:yes :yes :yes


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2016 17:42 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8210
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Přesně jak to píše Hanys - jestli bude olej čistej, tak si ho klidně schovej na další použití. Ono v diferácích a převodovkách sice olej vydrží podstatně déle, než v motoru, ale chce ho kontrolovat - alespoň s tou výměnou v motoru, jestli jeho dost (když teče tak i častěji) a jestli je to ještě olej, nebo se do něj dostala voda a je z něj emulze. Já si ho vždycky vytáhnu trošku stříkačkou a pokud je čistej, tak maximálně doliju, pokud je tam emulze, nebo olej smrdí spáleninou (to jsem zatím viděl jenom v zadním diferenciálu), tak vyměnit.
A obecně - celožitnostní náplň znamená, že je to umření nebo generálky příslušného zařízení.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 58 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz