Brzdy D1 Pomoc !

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Brzdy D1 Pomoc !

#1 Příspěvek od 22lukas277 » 01 pro 2016 18:00

Chlapi mám problém. Brzdy mám odvzdušnené pedál je tvrdý ked je zhasnuté auto ale ako náhle naštartujem pedál zmakkne a ide až na podlahu ... Brzdový valec je vymenený nový... som už bezradný stoho , nikde to neteče ani nič zavzdušnené to neni ( robí to ABS ? alebo posilovać bŕzd ? ) potreboval by som na rýchlo poradiť chlapi do stredy potrebujem mať funkčné auto. Mám D1 300tdi 98 . na freelandrovy mi robil posilovač dačo podobné. Má na to vplyv odvzdušnenie pri vyp alebo pri zap motore ? Díky za rady.

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1167
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#2 Příspěvek od discovery1liptov » 01 pro 2016 18:22

Lukas este ma napadla vakuova pumpa.....;-)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#3 Příspěvek od 22lukas277 » 01 pro 2016 18:28

discovery1liptov píše:Lukas este ma napadla vakuova pumpa.....;-)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Je možné že odišla len tak ? keď pred tím to brzdilo jak vínko ? :o lebo pedál je tvrdý a neklesá môžem do neho tlačiť kolko chcem ale ako nahle to naštartujem tak to zmakne úplne a konec.

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1167
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#4 Příspěvek od discovery1liptov » 01 pro 2016 18:48

Pri landroveri je mozne vsetko;@)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#5 Příspěvek od 22lukas277 » 01 pro 2016 18:52

discovery1liptov píše:Pri landroveri je mozne vsetko;@)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Veď práve toto ... asi budem jazdit iba na ručnej brzde no co :roll: uz som stoho blazen uplne . nikto nevie čo by to mohlo robiť.

Nunicek
Příspěvky: 69
Registrován: 23 dub 2015 23:07
auto: D I 300tdi
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#6 Příspěvek od Nunicek » 01 pro 2016 21:27

Ahoj
Me to prisavalo vzduch mezi hlavním brzdovým valcem a posilovacem. Dal jsem tam gumové těsnění a brzdí to perfektně. Než sem na to přišel tak jsem vyměnil brzdice, hadice, trubky a pumpu.
Hodně zdaru Zbyněk

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#7 Příspěvek od Hubert » 01 pro 2016 22:31

Pokud je pedál až dolů při běžícím motoru a auto má ABS nehledal bych chybu v posilovači ani ve vakuovce. Šel bych po ABS. Odpoj konektor od kostky a dej vědět. Při běžícím motoru půjde pedál níž než při vypnutém ale musí jít do tvrda.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#8 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 00:06

Hubert píše:Pokud je pedál až dolů při běžícím motoru a auto má ABS nehledal bych chybu v posilovači ani ve vakuovce. Šel bych po ABS. Odpoj konektor od kostky a dej vědět. Při běžícím motoru půjde pedál níž než při vypnutém ale musí jít do tvrda.
Ja mám taký tušák že t obude dačo s tým . skúsim to a dám vedieť. lebo pred tím to šlo úplne bez chybne a aj ABS fungovalo... zatiaľ díky

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#9 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 09:16

Origo vo workshope je toto. To posledne v tej tabulke sedi na moj problem. Takze skusim odpojit este to abs a uvidime.
Přílohy
wp_ss_20161202_0004.png

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#10 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2016 09:19

Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#11 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 10:28

MadTom píše:Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.
Vsade mi povedali ze na 300vke sa cez diagnostiku neodvzdusnuje. Tak ako to teda je ? Neriesil som odvzdusnenie tej kocky ziadno.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#12 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2016 10:38

Hm, to je zajímavé - ony ty ABS kostky jsou všechny od Valea a vnitřek je téměř stejnej. Tak netuším, proč by se jedny měly odvzdušňovat diagnostikou a jiné ne. Je to furt 4 kanálové ABS. Jestli to spíš nebude tím, že existovaly i D1 bez ABS a tam na to doopravdy diagnostika není potřeba. A tenhle drobný rozdíl je pod rozlišovací úroveň některých servisů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#13 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 11:07

MadTom píše:Hm, to je zajímavé - ony ty ABS kostky jsou všechny od Valea a vnitřek je téměř stejnej. Tak netuším, proč by se jedny měly odvzdušňovat diagnostikou a jiné ne. Je to furt 4 kanálové ABS. Jestli to spíš nebude tím, že existovaly i D1 bez ABS a tam na to doopravdy diagnostika není potřeba. A tenhle drobný rozdíl je pod rozlišovací úroveň některých servisů.
Ono akurat som cital na anglickom fore ze to odvzdušňujú že tu kocku pripoja len na baterku aby to cerpadielko tahalo a same sa to ovzdusní ale treba si povolovat odvzdusnovaky . Sakra zbytocne som.daval novy valec brzdovy ... Iste to robi ta kocka. Diky za radu teraz este najst nieko s diagnostikou na lr a odvzdusnit to.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#14 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2016 11:19

A co asi dělá ta diagnostika - zapíná to čerpadlo a ovládá jednotlivé ventily uvnitř kostky. Čerpadlo je tam jedno a ventilů je tam 8 - na každé kolo jsou dva, jede zvyšuje tlak ke kolu (pouští tak kapalinu tlačenou čerpadlem) a druhý ho snižuje (odbrzďuje dané kolo) - to je v principu celá funkce ABS kostky. A když u některého ventilu zůstane vzduchová bublina, protože byl zavřený, tak to prostě nebrzdí.
Dál jsou tam už jenom mechanické věci, jako zásobníky tlaku, ...
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#15 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 11:30

MadTom píše:A co asi dělá ta diagnostika - zapíná to čerpadlo a ovládá jednotlivé ventily uvnitř kostky. Čerpadlo je tam jedno a ventilů je tam 8 - na každé kolo jsou dva, jede zvyšuje tlak ke kolu (pouští tak kapalinu tlačenou čerpadlem) a druhý ho snižuje (odbrzďuje dané kolo) - to je v principu celá funkce ABS kostky. A když u některého ventilu zůstane vzduchová bublina, protože byl zavřený, tak to prostě nebrzdí.
Dál jsou tam už jenom mechanické věci, jako zásobníky tlaku, ...
Jo diky moc. Ja som skorej vzdy opravoval stare traktory a podobne ... Az teraz mi doplo to absko. Fakt si mi pomohó vdaka. Snad to sprevadzkujem zajtra.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#16 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2016 13:27

Jestli umíš anglicky, tak popis té kostky, včetně informací pro návrháře aut se dá na webu dohledat - je to dokument přímo od Valea jako výrobce. Pro pochopení funkce je to dobré. Jinak je to popsané od LR v RAVE.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#17 Příspěvek od 22lukas277 » 02 pro 2016 14:10

MadTom píše:Jestli umíš anglicky, tak popis té kostky, včetně informací pro návrháře aut se dá na webu dohledat - je to dokument přímo od Valea jako výrobce. Pro pochopení funkce je to dobré. Jinak je to popsané od LR v RAVE.
Anglicky vravim plynule takze stym problem nie je. Pozriem na tej stranke . A rave mam trojku tak to tam mrknem . Mal by som rozsirit obzory o toto. Lebo ma to zaskocilo celkom.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#18 Příspěvek od Hubert » 02 pro 2016 20:49

MadTom píše:Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.
U DI s origo ABS se kostka neodvzdušňuje pomocí diagnostiky. Tedy nikde jsem to nenašelna ani jsem o tom nikdy neslyšel. Možná manuální spuštění pumpy pomůže ale to jsem nezkoušel. Vždy ji stačilo odvzdušnit pedálem nebo podtlakem. Je konstrukčně dosti odlišná od DII.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#19 Příspěvek od 22lukas277 » 04 pro 2016 19:44

Tak chlapci brzdy vyriesene na 90% ;) zajtra mi to doladia . Bola to zavzdusnena kocka abs :) diky moc :)

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Brzdy D1 Pomoc !

#20 Příspěvek od Kusto » 05 pro 2016 13:53

Paráda :yes dej pak vědět jak na to.

Odpovědět