Disco 3 - mám koupit?
Moderátor: Miky_CZ
Disco 3 - mám koupit?
Ahoj,
dlouho jsem jezdil ve D300 a teď je čas na změnu, rád bych si ji ponechal, ale je tu tlak "odjinud", přemýšlím nad D3, ale stále se obávám vzduchu, automatu a stavitelného podvozku. Na netu jsem našel bílou krasavici z Italie, která je v automatu a bez vzduchu (nejspíše).
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... oFrom=list
Je to dobrá volba? Dá se na to potom cokoli sehnat, když je jediná
Díky moc za reakce
dlouho jsem jezdil ve D300 a teď je čas na změnu, rád bych si ji ponechal, ale je tu tlak "odjinud", přemýšlím nad D3, ale stále se obávám vzduchu, automatu a stavitelného podvozku. Na netu jsem našel bílou krasavici z Italie, která je v automatu a bez vzduchu (nejspíše).
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... oFrom=list
Je to dobrá volba? Dá se na to potom cokoli sehnat, když je jediná
Díky moc za reakce
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Disco 3 - mám koupit?
Jestli je to HSE, nechápu, proč chybí Terrain response. Pokud má najeto 180 tisíc, nechce se mi moc věřit, že je lak originál. Spíš bych řekl, že je podle fotky pěkně opravená. Možná nový lak i světlomety. Cena ok. Když ti nevadí manuál.
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Disco 3 - mám koupit?
tohle dle mého není HSE: nemá xenony, nemá TR, nemá ovládání na volantu, mám pokračovat?
jako vypadá pěkně, ale chtělo by to podrobnou prohlídku a ověření historie, protože se mi to nezdá
jako vypadá pěkně, ale chtělo by to podrobnou prohlídku a ověření historie, protože se mi to nezdá
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco 3 - mám koupit?
Zrovna toho co jsi psal bych se moc nebal ne ze by se to nakazilo ale mnohem větší strašák je TDV6.
Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Disco 3 - mám koupit?
To auto fakt není HSE a ani SE. Sedadla, hudba, 17" kola... To je S jak vyšitý. A někomu hodně záleželo na tom, aby na zadku bylo nalepené HSE a aby si toho kupující všiml....
Tom
Tom
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Disco 3 - mám koupit?
Ahoj,
řeší se to tady pořád, stačí hledat
viewtopic.php?f=6&t=9715&start=60
viewtopic.php?f=6&t=29898
jinak za mě D3 ku dělá D3 kou právě automat, vzduch a TR
řeší se to tady pořád, stačí hledat
viewtopic.php?f=6&t=9715&start=60
viewtopic.php?f=6&t=29898
jinak za mě D3 ku dělá D3 kou právě automat, vzduch a TR
Naposledy upravil(a) NOTIX dne 24 lis 2016 12:36, celkem upraveno 1 x.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: Disco 3 - mám koupit?
...naprosto přesný :
D3 dělá - vzduchy - TeResp - automat....
...ostatní výbava čím víc tím líp.... poslechneš si třeba Hastrman/Kardan...
D3 dělá - vzduchy - TeResp - automat....
...ostatní výbava čím víc tím líp.... poslechneš si třeba Hastrman/Kardan...
U mě dobrý....
Re: Disco 3 - mám koupit?
Preco automat (mam manual ), v com je o tolko lepsi?
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Disco 3 - mám koupit?
Možná ti to někdo popíše z vlastní zkušenosti, ale u takto těžkých aut s relativně výkonným motorem se ve světě auta s manuálem téměř nedělají. Často trpí spojka i samotná převodovka. Tolik vysvětlení výrobce. Když jsem kupoval nové Dodge Nitro, uvažoval jsem tenkrát krátce také o manuálu. Nebyl ani v nabídce. Zdůvodnili to tím, že při takových rázech výkonu k váze auta s 4x4 by to byl problém provozovat. Záruky a td.marianh píše:Preco automat (mam manual ), v com je o tolko lepsi?
U D4 se manuál ani objednat nedá. Přenos výkonu přes jednolamelovou spojku na 2,7 tuny + náklad je velmi problematický. Myslím, že konkrétně u D3 tady měl s manuální převodovkou problém "Radek D3". Ale to už je dlouho. Možná to někde najdeš. V každém případě neznám moc lidí, kteří přešli z automatu zpět na manuál. Možná u Serie nebo Defíka...jako u alternativního druhého auta. Ale pro denní ježdění není (pro mě) jiná varianta, než automat. I když si ten konfort zaplatím trochu větší spotřebou.
Re: Disco 3 - mám koupit?
Vdaka za vysvetlenie.
Re: Disco 3 - mám koupit?
A v čem že je přenos momentu přes tu jedno-lamelovou spojku problematicky u 2,7t auta +nákladu??
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco 3 - mám koupit?
Prostě sta spojka dostává pokouřit při rozjedech. Tohle manuál úplně odstraňuje. A větší spojka se jim tam prostě nevešla a stejně pokud je ovládaná jenom řidičem, tedy to není nějaký automat, tak by to nepomohlo. A to je jenom prokluz a z toho plynoucí teplo. Druhá věc jsou rázy a jejich tlumení, aby to neničilo převodovky. A třetí je, že pokud je automat dobře udělaný, tak dnes už auto má srovnatelnou spotřebu jako z manuálem. Což u D3 ještě není úplně ono, ale je to u velikej kus dále, než u standardní D2.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr štrof
- Příspěvky: 897
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Disco 3 - mám koupit?
mám D3 V manuálu najeto na původní spojku 275 tis a často, často tahám káru 1 500kg vše bez problémů
Re: Disco 3 - mám koupit?
Nesouhlasím s tím že by vetší těžké auto muselo mít automat. Pokud by chtěli spojka přenese i mnohem víc než co potřebuje D3.
D3 nemá dvouhmotový setrvák když je s kombinaci s automatem??,,protože jedině potom bych to viděl jako klad že ubylo jedno kurvítko.
By mě zajímala nějaká objektivní statistika poruchovosti a nákladu na provoz manual vs. automat.
Popravdě si myslím že většina příklonu k automatů, je čistě o lenosti řidiču či o tom že nejsou vychováváni aby to uměli,,a dnešní všudy přítomné snahy udělat z uživatele/provozovatele jen opici která neumí mačkat tlačítka menší než 5x5cm....Nechci se nikoho dotknout.
Btw I Buggyra jede dakar s "manualem".
D3 nemá dvouhmotový setrvák když je s kombinaci s automatem??,,protože jedině potom bych to viděl jako klad že ubylo jedno kurvítko.
By mě zajímala nějaká objektivní statistika poruchovosti a nákladu na provoz manual vs. automat.
Popravdě si myslím že většina příklonu k automatů, je čistě o lenosti řidiču či o tom že nejsou vychováváni aby to uměli,,a dnešní všudy přítomné snahy udělat z uživatele/provozovatele jen opici která neumí mačkat tlačítka menší než 5x5cm....Nechci se nikoho dotknout.
Btw I Buggyra jede dakar s "manualem".
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco 3 - mám koupit?
podle me je zasadnim prinosem automatu, ze se neda podtacet motor. Jde to znatelne slyset pokud auto ma 300tis a ma aut nebo manual je tam velky rozdil v hlucnosti motoru.
Pohodlnost je to perfektni, a ridic ma volne ruce na spoustu jinych aktivit. Ceny oprav jsou prakticky stejne pokud ma auto double mass.
jedinou nevyhodou je spotreba, kterou eliminovala az ZF 8HP ktera se dostane dokonce na mensi hodnoty nez manual. Podle skoleni ZF a jejich grafika.
Pohodlnost je to perfektni, a ridic ma volne ruce na spoustu jinych aktivit. Ceny oprav jsou prakticky stejne pokud ma auto double mass.
jedinou nevyhodou je spotreba, kterou eliminovala az ZF 8HP ktera se dostane dokonce na mensi hodnoty nez manual. Podle skoleni ZF a jejich grafika.
Re: Disco 3 - mám koupit?
mám na D3 TDV6 s automatem poctivých 317t km,tak to zase takový strašák není,právě ji posílám pryč a přesedám do D4 SDV6
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Disco 3 - mám koupit?
Měnič když je odemklej sežere rázy takže potřebu dvouhmoty neeliminuje ale aspoň omezuje. Navrch dvouhmotu nejvíc ničí podtáčení který AT nedovolí a tvrdý spínání spojky který se u AT taky nekoná.kupec18 píše:Nesouhlasím s tím že by vetší těžké auto muselo mít automat. Pokud by chtěli spojka přenese i mnohem víc než co potřebuje D3.
D3 nemá dvouhmotový setrvák když je s kombinaci s automatem??,,protože jedině potom bych to viděl jako klad že ubylo jedno kurvítko.
By mě zajímala nějaká objektivní statistika poruchovosti a nákladu na provoz manual vs. automat.
Popravdě si myslím že většina příklonu k automatů, je čistě o lenosti řidiču či o tom že nejsou vychováváni aby to uměli,,a dnešní všudy přítomné snahy udělat z uživatele/provozovatele jen opici která neumí mačkat tlačítka menší než 5x5cm....Nechci se nikoho dotknout.
Btw I Buggyra jede dakar s "manualem".
Srovnání spotřeby, poruchovosti a nákladů by mě taky zajímalo, ale ono to hodně závisí na řidiči.
S manuálem mohlo jezdit jelito co s tím cukalo a můžou z toho být načatý převodovky, diferáky, poloosy. A jak psal Kokešek, při podtáčení se víc huntuje motor a nedotlumený vibrace dřív rozvržou interiér, zničí silentbloky...
V automatu nemusel dostatečně měnit olej nebo ho v něm někdy upíct a pak s ním dál jezdit.
S tou leností máš pravdu ale neni na tom nic špatnýho.
Ty by jsi snad vyměnil okna s auto dojezdama za obyč který musíš celou dobu držet aby jsi tam neměl poruchovou elektroniku? Nebo rovnou klikatronik aby tam nebyla ani elektrika?
Vzdal by ses zástupů funkcí co maj moderní auta jako trojblik nebo aspoň vracení blinkrů, automatický klimy, dovírání dveří, sedaček a zrcátek s pamětí polohy jen aby jsi měl teoreticky spolehlivější auto? Pokud se bavíme o autě na normální ježdění, tak čím víc věcí za mě auto dělá samo správně tím líp.
Pokud má tedy auto v nabídce dobře řadící automat bez problémů se spolehlivostí asi bych MT ani nezvažoval.
Re: Disco 3 - mám koupit?
to jsou zajímavý uvahy -že by vetší těžké auto muselo mít automat. No a co např. taková V3S atd atd atd. Tady jde zejména o lenost řidiču a pohodlí fajnovejch dámiček
Re: Disco 3 - mám koupit?
Trewor - ségra píše:Měnič když je odemklej sežere rázy takže potřebu dvouhmoty neeliminuje ale aspoň omezuje. Navrch dvouhmotu nejvíc ničí podtáčení který AT nedovolí a tvrdý spínání spojky který se u AT taky nekoná.kupec18 píše:Nesouhlasím s tím že by vetší těžké auto muselo mít automat. Pokud by chtěli spojka přenese i mnohem víc než co potřebuje D3.
D3 nemá dvouhmotový setrvák když je s kombinaci s automatem??,,protože jedině potom bych to viděl jako klad že ubylo jedno kurvítko.
By mě zajímala nějaká objektivní statistika poruchovosti a nákladu na provoz manual vs. automat.
Popravdě si myslím že většina příklonu k automatů, je čistě o lenosti řidiču či o tom že nejsou vychováváni aby to uměli,,a dnešní všudy přítomné snahy udělat z uživatele/provozovatele jen opici která neumí mačkat tlačítka menší než 5x5cm....Nechci se nikoho dotknout.
Btw I Buggyra jede dakar s "manualem".
Srovnání spotřeby, poruchovosti a nákladů by mě taky zajímalo, ale ono to hodně závisí na řidiči.
S manuálem mohlo jezdit jelito co s tím cukalo a můžou z toho být načatý převodovky, diferáky, poloosy. A jak psal Kokešek, při podtáčení se víc huntuje motor a nedotlumený vibrace dřív rozvržou interiér, zničí silentbloky...
V automatu nemusel dostatečně měnit olej nebo ho v něm někdy upíct a pak s ním dál jezdit.
S tou leností máš pravdu ale neni na tom nic špatnýho.
Ty by jsi snad vyměnil okna s auto dojezdama za obyč který musíš celou dobu držet aby jsi tam neměl poruchovou elektroniku? Nebo rovnou klikatronik aby tam nebyla ani elektrika?
Vzdal by ses zástupů funkcí co maj moderní auta jako trojblik nebo aspoň vracení blinkrů, automatický klimy, dovírání dveří, sedaček a zrcátek s pamětí polohy jen aby jsi měl teoreticky spolehlivější auto? Pokud se bavíme o autě na normální ježdění, tak čím víc věcí za mě auto dělá samo správně tím líp.
Pokud má tedy auto v nabídce dobře řadící automat bez problémů se spolehlivostí asi bych MT ani nezvažoval.
Tak na první část bych odpověděl že jsme opět u neschopnosti řidiče.
Ale druha je super.
Asi jsem fakt neandrtalec. Na běžné ježdění mam Superba 2003 chrochta to 1.9tdi-pd. vybava takova obyč. Mám ho věru 10let od ojetiny.
Automaticke dojezdy v oknech mám to je pravda, a to jen směrem nahoru, nebo dolu teď nevim, ale nějak mi to netrha žily že jezdi jen jedním směrem.
Tripling je fajn, občas na tolik že se zasekne a proste s tím nehne nic než vytáhnout kliček,,,,takže za mě vymontovat.
Klima--ehm asi ji zapnu tak jednou za rok, jinak okno a loket v nem.
Doviráni dveří- no tvl to už je fakt high-society, šmarja umět zavřit dveře bych snad jeste mohl.
Sedačky a zrcátka s pamětí....auto, motorka, ženska a fajfka se nepujčuje tak mi to vždy říkal děda. A když už je fakt pár vyvolených co jim ho pujčím tak mi rozhodně větši stres děla jestli se kára vráti v kuse a ne jestli si pak musim potočit kolečkem na sedadle.
A spousta těch věci co to děla samo mě vyloženě sere.
Prostě dnes jsem projižděl přes vysočinu od třebíče na sever, takova uzka cestička klikata luxusní asfalt......Sakra vždyt to je takova krása si hrát s tím klackem(uchyláci ), před začátkou si to nařadit, nachystat a řiznout ji, plny, šup tam 4,,,Nebo předjiždění...nějakou dobu jsem jezdil s automatem,,to byla hruza(nj nebyl to zadny posledni zf), ale prostě, chci přidat chci ubrat šup tam o kvalt dolu a jede to.
Báví mě si to řazení vychytávat aby to řazení bylo jako z sametu, a uplně stejně to tam vrazit pod plnym. Spojka sakra , jak to jde jezdit bez spojky.
Mám radost jak děcko když se postavim mimo vesnici na červenu, dvouproudovka vedle mě jakékoli auto, i kdyby to bylo ferrari, vypnu si ten muj dětsky lanch-control(ASR ) a je to prostě jen o tom jak znam svoje auto a jak jsem si vycvičil nohy. Do kolikati to vytočit přes spojku aby to nepadlo do díry, jak pustit spojku abych negumoval na místě jak trouba. Zauvažovat že prší a musím jemně říct si že mam na piču vzorek takže pak musím zvolnit.
Nebo že když se někdy nemužu vejít do zatačky, tak tam mam ručku kterou potahnu a to auto prostě zahne, ručka je páka pobliž šaltru...ne tlačítko ,,nebo mam chut se točit na letišti na sněhu jak tronda,, tak to udělam,,, A ne že budu hledat pojistku co vypne esp.
Neříkam že je automat uplně katastrofa,, každa technika ma svoje místo na světě, ale není to spásna.
Jak bylo řečeno v jednom filmu, Kdysi to byli chlapi, dneska jsou to mašiny.
A asi jaksi nechci přistoupit na hru dnešní doby ohledně rychlosti našich životu tím že budu mít zamchvilku auto nastartovane 24h denně abych mohl okamžitě vyjet a byt na 5 mistech zároven. A plnit nesmysly na kterých si naše společnost zaklada.
Btw. Dálnice.....super rychly přesun z Místa A do B.......takže dnes jsem raději jen cca 50km(ta hřebenovka přes vysocinu) než abych jel po mezinárodce na Jihlavu....Takova pohoda klid, občas zapadle železařství kde vždy rád zastavím podívam se, přikoupim trochu toho poctiveho nařadí do dílnu a to řizení si fakt užiju.
pak se napojím na dálnice ve Velké biteš.. užasny, auto jak nasrane rozkopane, a pro jistotu abych jel na Brno mě to pošle první 10km na Prahu. A pak kolonka. A druhá.....No nebylo by mi líp se tahnout přes nějakou Smradlavou Lhotu kde si koupim kobliha, možna uvidím jak přes cestu běží liška atd.. No bylo.
Omlovte prosím tento muj literarni prujem a hlavně jeho pravopis pišu to na Tabletu(svice s dotykačem),, A nějak se rozepsal a když pišu musíte mi přidat plyn.
A matty promin že ti to tu kurvím...A taky bych tu D3 nebral je podezřele naleštěna. Raději si vyčíhni něco místního.
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Disco 3 - mám koupit?
Se to tady docela rozjelo. I když to už asi spíš patří do vlákna "automat versus manuál", který tady taky už někde je. U náklaďáku není výrobce tak limitován prostorem, taky se tam zpravidla nejezdí takovými rychlostmi, nebývá to vždy čtyřkolka a nedeklaruje se v sériové verzi jako auto do terénu, kterým D3/D4 bezpochyby je. Mohu porovnat, mám to štěstí, že mám Defendery, D4 a jezdil jsem dlouho i s D1+D2 a to někdy i opravdový prasárny.
Pokud někdo bude namítat, že 4x4 náklaďáků s manuály je milión, tak bych připomněl, že Kamaz, MAN, Ural a já nevím co ještě, neřeší tak moc velikost a ceny agregátů a celkové rozměry a váhu spojky a robustnost ovládacích prvků. Když za volant sedne u manuálu nezkušený řidič/ka, může spojku po pár pokusech vyjet z díry upéct jak štrůdl. To u automatu téměř odpadá. U odolnějších spojek je ještě další nevýhoda, že je to někdy dřina ušlápnout. Takže u těchto relativně nových aut, kterých chce výrobce prodat co nejvíc, sází na jistotu, a to tak, že tohle auto můžou ovládat v terénu a na silnici i holky, kterých jezdí v automatech a podobných autech víc a víc. Není nad to, si kámoškou za volantem popovídat, nalakovat si nehty, nakrmit dítě v autosedačce a podobně. A to jde s manuálem podstatně hůř. O přetáčení nebo naopak podtáčení motoru při dlouhých výjezdech, kde auto, u kterého při pokusu o přeřazení byť na zlomek vteřiny ztratíte trakci vyšlápnutím spoky a často tím končíte, není třeba dlouhosáhle mluvit. Některá videa (mám tady také nějaká svoje) to jasně dokazují.
Možná už jste ho někdy někdo viděl, ale já ne. Hummer 1, což by měl být etalon terénních aut, nikdy s manuálem do provozu nasazen nebyl. Ale možná se pletu. A jak se říká, Řidiči offroadů se dělí na dvě skupiny. Na ty, kteří automat mají a na ty, kteří jej teprve mít budou. Ale znám už pravda i případy, že to neplatilo. Každému soudruhovi podle jeho vkusu.
Pokud někdo bude namítat, že 4x4 náklaďáků s manuály je milión, tak bych připomněl, že Kamaz, MAN, Ural a já nevím co ještě, neřeší tak moc velikost a ceny agregátů a celkové rozměry a váhu spojky a robustnost ovládacích prvků. Když za volant sedne u manuálu nezkušený řidič/ka, může spojku po pár pokusech vyjet z díry upéct jak štrůdl. To u automatu téměř odpadá. U odolnějších spojek je ještě další nevýhoda, že je to někdy dřina ušlápnout. Takže u těchto relativně nových aut, kterých chce výrobce prodat co nejvíc, sází na jistotu, a to tak, že tohle auto můžou ovládat v terénu a na silnici i holky, kterých jezdí v automatech a podobných autech víc a víc. Není nad to, si kámoškou za volantem popovídat, nalakovat si nehty, nakrmit dítě v autosedačce a podobně. A to jde s manuálem podstatně hůř. O přetáčení nebo naopak podtáčení motoru při dlouhých výjezdech, kde auto, u kterého při pokusu o přeřazení byť na zlomek vteřiny ztratíte trakci vyšlápnutím spoky a často tím končíte, není třeba dlouhosáhle mluvit. Některá videa (mám tady také nějaká svoje) to jasně dokazují.
Možná už jste ho někdy někdo viděl, ale já ne. Hummer 1, což by měl být etalon terénních aut, nikdy s manuálem do provozu nasazen nebyl. Ale možná se pletu. A jak se říká, Řidiči offroadů se dělí na dvě skupiny. Na ty, kteří automat mají a na ty, kteří jej teprve mít budou. Ale znám už pravda i případy, že to neplatilo. Každému soudruhovi podle jeho vkusu.