CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je čtv črc 20, 2017 15:39

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 58 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 12:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
Příspěvky: 1471
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Pokud problém při sundaném předním kardanu přestane zaměřil bych se na kardan. V přední nápravě to může bejt taky, ale spíše to bude kardanem. Je ten přední kardan správně sestavený, myslím kříže proti sobě. Má nějaké vůle v křížích? Co dvojkžíž má vůle? Když je kardan na autě dá se sním u přídavky pomlet (má vůle). Je dvojkřížu předodovky nebo u diferáku?

_________________
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 13:09 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 19
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Toto mne také napadlo..
První chybou bylo, že jsem si ten kardan nedělal já, protože jsem neměl čas.
Teď když jsem ho sundal, tak byl dvou kříž u rozvodovky, doufám že byl správně :cry: dá se tedy přehodit ?
Nic méně asi nebude správně, když je v dvou kříži mírná vůle...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 13:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3860
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Jestli se ti zdá na dvojkříži jakákoliv vůle, tak je to špatně. to musí bejt po sestavení úplně tuhý, teda samozřejmě ne ve smyslu otáčení konců křížku. jedna věc jsou samotné křížky, ale taky nesmí být rozmrskané to uložení, ve kterém jsou nalisované, což v případě, že kardan zažil nějakou smrt kříže až do jeho zadření a přetržení, tak je klidně možné, někdy se to jakoby rozpáčí - ta oka, co mají být proti sobě a pak - pokud mají vůli nebo nejsou dokonale souosá, tak zabijou i novej křížek celkem rychle - a můžeš měnit křížky pořád dokola. To ani nemluvim o tom, že to dokáže někdo zkurvit i během preventivní výměny - lidi dokážou občas fakt zázraky, já dělal na cestě taky křížky pomocí kladiva, ale chce to u toho trochu myslet a pohrát si s tim, když to veme do ruky nějakej hrrr expert...
Mě se osvědčilo, že jsem dycky skrz ta oka, několikrát prohnal původní dýnka křížků dokola a jako opice opilovával všechny jemné otřepy - teprve, když to běhalo skrz jako pístek bez jediného zadrhnutí, poslal jsem tam nové dýnko napoprvé a nechal ho jen lehce odskočit, abych do toho s křížkem jebal už co možná nejméně.

Křížky pokud maj fungovat, tak prostě některé podmínky bejt splněný musej.


nepřipomíná ti to něco? https://www.youtube.com/watch?v=7UweaEuLuLU

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 13:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 04, 2011 22:29
Příspěvky: 393
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř
Už jsem viděl místo jehlovýho ložiska v dvojkříži bronzový futr a to fakt moc nevydrželo

_________________
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 13:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3860
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Já vyrábim kluzný futra z těch jehliček, hezky za provozu :rock

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 13:44 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 19
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
Když si vzpomenu na první jízdu po vyměně těch křížku, tak vím, že mně zarazilo, že kardan trochu vibroval a rezonoval, pak po ujetí cca 50 km, začal ten problém hodně hlučného chroupavého zvuku...
Mám takové tušení, že ten člověk, který mi ten kardan dělal, tak zřejmě něco posral :devil, když už teď po ujetí cca 200 km je tam vůle, tak doufám, že se tím neposralo něco více....
Nemohl ten kardan dojebat nějaká ložiska v unašeči diferáku, tak nějak mi to začíná dávat logiku.
škoda chlapy,, že jste s takové dálky, nějaký šikovný servisák by se mi tu hodil, komu bych to dával, bo já fakt na to nemám moc času :cry:


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 14:13 
Offline

Registrován: úte dub 22, 2014 08:24
Příspěvky: 250
auto: D1300tdi taká lenivá
ja by som skúsil iný funkčný kardan..
ale keď som mal vybrúsené ihličky v oboch horných krížoch a aj v strediacom ložisku, tak kardan len tak pekne cvakal, ako to tam preskakovalo, žiadne chrúpanie a to boli celé tak tri ihličky v každej miske kríža :chuckle


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 14:24 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 19
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
No jiný na vyzkoušení nemám, ani nikoho v okolí s tímto atrojkem.
Když se mi vysypal křížek ještě před tímto problémem, tak mi také jen pocvakával...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 17:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
Příspěvky: 1471
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Správně má být dvoj kříž u přídavky. Takže to máš správně. Vúle v pootoční nesmí být žádná co se týče křížů v drážkování něco málo bude. Pokud máš kardan na autě zkus ho chyhtnou před dvoujkřížem a zkus sním zalomcovat nahoru a dolů pokud chodí i s unašečem přídavky více jak asi 2 mm tak je špatné ložisko výstupu v přídavce. Pokud bude vůle v dvojkříži je buť špatný kříž nebo středovém pouzdře "kulové ložisko". Co se týče jehliček ve středícím pouzdře je to často tam. Nebo je problém v pružince je moc zmáčknutá.

_________________
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 17:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
Příspěvky: 1471
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Citace:
Už jsem viděl místo jehlovýho ložiska v dvojkříži bronzový futr a to fakt moc nevydrželo
Zde mám přesně opačnou zkušenost. Dříve mě odešlo vnější bronzové futro. Pak nové uložení. Problém je že se nedá mazat bez demontáže.

_________________
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 19:44 
Offline

Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
Příspěvky: 155
auto: DiscoII V8
Ak ti niekto robil kardán a menil aj strediace ložisko v dvojkríži a povyskakovali mu odtiaľ ihličky, tak to môže byť tiež príčina. Ono zložiť to ide, ale treba ku tomu pevné nervy a rozmýšľať. Ja som sa s tým docela prplal a podarilo sa. Nie je to nič hrozné, len je to náročné na opatrnosť.

V každom prípade každá vôľa na kardáne je zlá, či už na dvojkríži alebo v predu na jednokríži.

PS: Bez kardánu moc nejazdi, lebo viac zaťažuješ zadnú nápravu. Hop hop rýchlo zrepasovať :ty jeden...:

_________________
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2016 09:18 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 19
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
zdravím všechny...

Závada o Víkendu odstraněna, dal jsem na Vaše rady a zaměřil se na kardan...
Vůle v dvou kříži byla, tak to bylo první co jsem rozhodil a závada byla hned na světě.
Servisák co ten kardan dělal, tak sice středové ložisko vyměnil i gufero, ale jaksi zapomněl namazat.
Takže vše v háji, jehličky a futro ložiska :twisted:
Koupil jsem nové, vyměnil a už frčím :lol:

Pravda, že je ten kardan opravdu složitější a pracnější...

Všem mnohokrát děkuji za Váš čas a chuť vše se mnou konzultovat a radit, byl jsem mile překvapený, jaká je na tomto fóru vstřícnost a super komunikace.

Mám ještě ve vozovém parku Volvo XC 70 a manželka Volvo XC 90 a řešit něco na Volvo fóru, to je občas pro silné povahy :cry:
Štěstí, že tyto auta jsou opravdu hodně spolehlivá a funkční, tak tam moc nemusím chodit...

Fajn den všem :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2016 10:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
Příspěvky: 3860
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice
Dobra zprava, ze mas vyreseno :yes .

_________________
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte pro 20, 2016 13:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
Příspěvky: 4434
auto: 110 SW
Bydliště: Geča
Citace:
Doplním - do hlavní manuální převodovky patří olej MTF94 - je to trošku speciál. To že někde píšou, že tam patří Dextron 3, tak vychází ze starých specifikací, které LR změnil a uvedl do nich, že ty staré se mají skartovat. A tuhle nepřesnost jsou schopni tvrdit i prodejci olejů.
... tak ja doplnim skusenost z praxe uz niekolko rokov a niekolko stotisic km uspesne pouzivam v hlavnej prevodovke olej PP90. :mrgreen: a MTF94 uz nechcem vidiet.

_________________
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2016 13:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 19, 2013 08:43
Příspěvky: 373
Citace:
Co se týče toho kardanu..
Také jsem několikrát měnil křížky na předchozích autech, nikdy jsem nepřevažoval a vše běhalo bez potíží.

Když už jsme u těch kardanů, chtěl bych se opět poradit s vámi zkušenějšími.
Mám auto o dva palce přizvednuto a všiml jsem si, že kardany díky přizvednutí jsou trochu vysunuté v těch spojích, kde jsou manžety.
Na zadním ani tak ne, ale přední, tím jak je kratší, je více.
Neměl by tedy být mezi unašečem diferenciálu a kardanem, nějaký středící kroužek ?
Auto už jsem takto zakoupil, netuším kdo to přede mnou prováděl, tak se raději ptám, aby se něco nepodělalo..
To samé mně zarazilo vzadu u měchů, připadá mi že by se hodil nějaký mezikus na čidlech výšky, také se mi zdá, že jsou dost natažené..

Co myslíte ? :nod
Třeba já už mám v kaddanu na tisícihranu docela vůli (když za něj vemeš v tom spoji a zameleš nahoru a dolu) a je to tím, že jsem to dlouho odkládal. Když je víc vysunutý, drží logicky na menší ploše a ten tisícihran se vymačká. Mě už to v záběru jakoby rezonuje při nižších otáčkách a rychlostech. Určitě bych doporučil tohle: http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/6 ... a6339.html namontuješ to na spodní unašeč

_________________
discovery II
Range Rover L322
suzuki samurai cabrio :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2016 19:19 
Offline

Registrován: stř lis 23, 2016 09:30
Příspěvky: 19
tel.: 606477444
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Plzeň
děkuji za info... :Sorry:

myslíš, že bych měl tedy zakoupit 2kousky ? na přední i zadní...
pravda, že kdyz se vymele tisícihran, tak pak už rovnou koupit nový kardan.

ďíky a fajn Silvestr... Všem :beer


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2016 21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 19, 2013 08:43
Příspěvky: 373
Myslím si, že ten zadek potřeba není. Jak je ten kardan dlouhej, tak ten úhel a délka se moc nezmění.

_________________
discovery II
Range Rover L322
suzuki samurai cabrio :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte led 10, 2017 17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
Příspěvky: 1486
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno
Citace:
Citace:
Doplním - do hlavní manuální převodovky patří olej MTF94 - je to trošku speciál. To že někde píšou, že tam patří Dextron 3, tak vychází ze starých specifikací, které LR změnil a uvedl do nich, že ty staré se mají skartovat. A tuhle nepřesnost jsou schopni tvrdit i prodejci olejů.
... tak ja doplnim skusenost z praxe uz niekolko rokov a niekolko stotisic km uspesne pouzivam v hlavnej prevodovke olej PP90. :mrgreen: a MTF94 uz nechcem vidiet.

Zajímavé to shánění mě už taky nebaví. Nějaké změny oproti mtf?


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 58 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: maniac a 7 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz