Stránka 1 z 3

Discovery 3 - kompresor

Napsal: 11 lis 2016 22:03
od Reefy
zdar,

musim pořídit nový kompresor na D3 ..

otázka zní: Hitachi / AMK ?

Hitachi: http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... -kompresor
AMK: http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... kompresoru

Co je lepší a proč? :)

Já slyšel že lepší je AMK (pro mě je velké plus .. že je skladem..)

Díkes

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 11 lis 2016 22:31
od Maxsel
Jaký tam máš teď? Neliší se to náhodou podle roku výroby? Měl jsem za to, že nejsou stoprocentně kompatibilní.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 11 lis 2016 22:34
od Reefy
Áha .. no rok je to myslím 2006/7 ? Nemam teď TP u sebe ..

navíc aktuálně netuším co tam je .. asi hitachi ? na 99% tam bude od výroby ...

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 11 lis 2016 22:42
od Reefy
Druhá věc je ta .. jestli se musí měnit ještě něco, nebo stačí jen čistě kompresor ?

Za další .. koukal sem na eng forum .. u nás je od Dunlopu konverzní sada na pružiny. Ale jak jeto s TR ? na LR end forum sem se dočetl, že je i krabička, co zanechá TR funkční i na pružinách - což by pro mě byl ideální stav.

Víte o tom něco ?

Link na set: http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... ni-sada-d3
Link na ENG forum: http://www.landroversonly.com/forums/f4 ... ion-68194/

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 09:43
od Maxsel
Pokud máš kompresor špatný, stačí jen výměna kompresoru za jiný, stejného typu. Ale je dobré pak v diagnostice zadat výměnu. U mě se sice nic nestalo, ale si proběhl nějaký test.

Kompresor ale jde velice jednoduše repasovat. Pokud točí, jsou na vině většinou těsnění, píst nebo některý z ventilků, ale to vše je součástí sady na repas.

Konverzí na pružiny to auto podle mého degraduješ, aniž by jsi tím nějak zásadně získal. Pokud tedy netrávíš většinu času někde v bahně, větvích apod..

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 10:41
od Reefy
Ok :)

Co se týče té konverze .. to auto tráví z 99% života na silnici + sníh - proto jsem nad tím uvažoval.

Takže zvolím spíš volbu repase, než kus za kus.

Děkuju

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 11:07
od MadTom
A zrovna na silnici jsou ty měchy výborná věc - auto je díky nim pohodlnější, než s klasickýma pružinama. Jediná potenciální nevýhoda měchů, pokud pomineme složitost systému jako takového, je při ježdění po leze, kde hrozí propíchnutí měchu klackem, ale musí to být doopravdy velkej klacek. Často se to nestává, stejně jako se často nestává, že by praskla vinutá pružina, ale není to nemožné. Já mám měchy na D2 jenom vzadu a zbavovat se jich nechci. Kompresor jsem si repasoval sám - výměna pístního kroužku, vyčištění, vysušení. Nic zásadně složitého na tom není.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 13:21
od Reefy
Tak teď jen zjistit .. jaký tam je. Abych mohl objednat tu repas sadu ..

Asi bych bral tuto sadu: http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... --hitachi-

Asi není jedno jakou sadu, že ? :)

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 13:29
od MadTom
Nejenom zjistit co je v autě, ale-i co je skutečně za problém. Aby se neopravovalo něco, co funguje a potom nebylo zklamání, že závada nebyla odstraněna. Repase kompresoru na druhé straně nic nepokazí a pokud se udělá včas, než kompresor úplně umře, tak mu může výrazně prodloužit životnost.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 14:56
od Reefy
Popíšu situaci.

Z 90% auto nejde nahoru .. svítí žlutá kontrolka podvozku a nejde ani TR.

Když už se čidlo usmyslí, že teda asi fungujeme .. tak to stráášně dlouho zvedá.

auto cca 1týden stálo a přišlo mě, že leží víc na jedné straně - ted stojí cca 2týdny a je rovně .. asi už není kam klesat.

Takže já tipuju kompresor + snad ne měchy .. nebo jsem špatně?

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 15:26
od MadTom
Asi tipuješ dobře, ještě bych udělal před rozborkou dvě věci - nechal to napíchnout na diagnostiku a prošel celej systém s jarovou vodou, jestli někde jenom neutíká vzduch. Zvlášť to druhé by mohl být problém, který by mohl znamenat, že i opravenej/repasovanej kompresor moc dlouho nevydrží.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 16:09
od Reefy
Taky si říkám .. jakmile utiká vzduch z měchu .. kompresor to prostě nedá.

Proto doufám, že sou měchy v pohodě..a udělám "jen" ten repas kompresoru.

diagnostika je prvně jasná věc :)

díky

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 16:21
od MadTom
Nedoufat, nebýt línej, zalézt pod auto a postříkat to jarovou vodou.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 16:33
od Reefy
já už se ani pod auto nevejdu.

Teď nastává otázka - jak to zvednout ? Vím že Audi .. porsche atd se musí zajistit ty měchy kolíkama... jak je to tady?

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 16:42
od MadTom
Zvedá se to normálně - heverem, a zajišťovat nic nemusíš. Tohle je terénní auto, takže nějaké křížení nebo vyvěšení kol je u něj normální stav při jízdě.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 17:09
od Reefy
Ok :)

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 17:42
od Maxsel
Stejně bych tu diagnostiku nepodceňoval. Popiš líp, co to auto přesně dělá a píše, pokud ho teď nastartuješ a má se zvednout do normální polohy.

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 12 lis 2016 18:49
od MadTom
Já bych to taky nejdřív napojil na diagnostiku, ale pokud ji nemá doma, tak s tím musí za někým, kdo ji má a ví co dělá. A to je opět o lenosti, jak s tou jarovou vodou a zanořením se pod auto. Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím. :hmm:

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 13 lis 2016 10:05
od mipr
Hoši, porucha vzduch podvozku, nie je problem kopresoru - aj ked to nakonec odnese kompresor....

Takze DUKLADNA diagnstika predem. Ne jen vymnena kompresoru.

Caste problemy so vzduchovym podvozkem:
- unik vzduchu (vsetky spoje, solenoidy, susic, vzduchojem, mechy)
- el. problem (hnila kabelaz, oxidacia kontaktov, porucha konkretneho solenoidu)
- "ustvany" kompresor - repas pomuze na kratkou dobu - zavisi od celkovej poruchy systemu

Hodne zdaru. :beer

Re: Discovery 3 - kompresor

Napsal: 13 lis 2016 13:03
od Honza_offroad
Pokud by jsi ho prece jenom menil, tak ty nove typy (stejny, jako tam mas, uz se neprodava) maji jiny SW pro ridici jednotku kompresoru, je potreba to prehrat. Rozdil je, myslim, ze novy kompresor pracuje s vetsim tlakem, aby se tak casto nespoustel...

fungovat po vymene bude jakykoliv i se starym SW, jen to neni idealni a nekdy se, u nekterych aut, obcas rozviti kontrolka, ale jezdit ti to bude...

H.