Kardan predný 4kriz

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Kardan predný 4kriz

#1 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 01:26

Pani nenašiel niekto niekde stránku alebo nemá niekto skúsenosť zo 4 krížom ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#2 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 01:30

Obrázek


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#3 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 01:32

Idem dvYhat na 6" a už predný kardan nebude stačiť ....! Otázka ďalšia pomohlo by ešte keby som do korekcnych ramien dal ešte aj excentricky silenbloky?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#4 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 09:26

Juricek píše:Idem dvYhat na 6" a už predný kardan nebude stačiť ....! Otázka ďalšia pomohlo by ešte keby som do korekcnych ramien dal ešte aj excentricky silenbloky?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Preco 6"? Nechcem Ti kazit plany, ale dosiahnes akurat ukazkovu nestabilitu :?
Ale ak predsa, tak predok vyriesis lepsie prevarenim uchytov ramien na naprave a zaklon si nastavis aky si zaumienis. Ako chces vyriesit zadne A-cko? Nejakou podlozkou?

Ak su dovodom takeho liftu vacsie kolesa a nechces zasahovat velmi do karoserie (zvacsovat podblatniky), tak by som pouzil kombinaciu bodyliftu a pruzinoveho liftu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#5 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 12:45

teslo píše:
Juricek píše:Idem dvYhat na 6" a už predný kardan nebude stačiť ....! Otázka ďalšia pomohlo by ešte keby som do korekcnych ramien dal ešte aj excentricky silenbloky?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Preco 6"? Nechcem Ti kazit plany, ale dosiahnes akurat ukazkovu nestabilitu :?
Ale ak predsa, tak predok vyriesis lepsie prevarenim uchytov ramien na naprave a zaklon si nastavis aky si zaumienis. Ako chces vyriesit zadne A-cko? Nejakou podlozkou?

Ak su dovodom takeho liftu vacsie kolesa a nechces zasahovat velmi do karoserie (zvacsovat podblatniky), tak by som pouzil kombinaciu bodyliftu a pruzinoveho liftu.

Zadné áčko vyriešim tak ze ze spravím nové rameno .... Videl som už , adrenalín 4x4 robia take A-cko .... Ale chcú za to450€ za 3 zvarené rúry a cap. Obrázek

Blatníky mám vyrezané ... Uvažoval som ze aj ten body lift len veľa ľudí má od toho odhovára ... A chcem to mat nadvyhane Original , nie kadejaké prevarania a take ,


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#6 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 14:01

co znamena original? lebo to co na nase auta davame ma od originalov daleko.

Ja Ta neodhovaram, iba ponukam moj pohlad. A to co ja povazujem uz za negativum iny nemusia vobec registrovat.

Cim je auto vyssie tym je nestabilnejsie (nakolko, tak to je zavisle od citlivosti duse jazdca) - moj nazor, ale podlozeny faktami. Pri vysokom lifte je tazisko vyssie a vsetky spoje (silenbloky) su pod inymi uhlami. To ako v spojoch posobia sily by nam asi vedel lepsie popisat nejaky konstrukter, ale urcite posobia inak ako pri seriovej polohe.
Ked sa bodylift spravi zle, alebo kasna, alebo ram su uz nacate, tak moze byt az nebezpecny, ale inak prinasa dve (mozno tri) vyznamne vyhody. Podstatna cast vahy ostava nizsie. (ram, motor, prevodovky). Nieje potrebny tak velky lift na podvozku, tym padom uhly ramien su miernejsie. A treti bod sa tyka komfortu servisu - vela veci je jednoduchsie pristupnych.

Samozrejme vsetko treba dobre premysliet, spocitat, vymerat. Je zbytocne, mat v podblatniku 10 cm rezervu, ked o tolko by mohlo byt nizsie cele auto - priklad.

Kedy si som videl na A-cko taku "redukciu", ktora znizila prirubu s klbom okolo 5cm. skusim pohladat. - https://discoweb.org/aarm/index.htm
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#7 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 15:37

teslo píše:co znamena original? lebo to co na nase auta davame ma od originalov daleko.

Ja Ta neodhovaram, iba ponukam moj pohlad. A to co ja povazujem uz za negativum iny nemusia vobec registrovat.

Cim je auto vyssie tym je nestabilnejsie (nakolko, tak to je zavisle od citlivosti duse jazdca) - moj nazor, ale podlozeny faktami. Pri vysokom lifte je tazisko vyssie a vsetky spoje (silenbloky) su pod inymi uhlami. To ako v spojoch posobia sily by nam asi vedel lepsie popisat nejaky konstrukter, ale urcite posobia inak ako pri seriovej polohe.
Ked sa bodylift spravi zle, alebo kasna, alebo ram su uz nacate, tak moze byt az nebezpecny, ale inak prinasa dve (mozno tri) vyznamne vyhody. Podstatna cast vahy ostava nizsie. (ram, motor, prevodovky). Nieje potrebny tak velky lift na podvozku, tym padom uhly ramien su miernejsie. A treti bod sa tyka komfortu servisu - vela veci je jednoduchsie pristupnych.

Samozrejme vsetko treba dobre premysliet, spocitat, vymerat. Je zbytocne, mat v podblatniku 10 cm rezervu, ked o tolko by mohlo byt nizsie cele auto - priklad.

Kedy si som videl na A-cko taku "redukciu", ktora znizila prirubu s klbom okolo 5cm. skusim pohladat. - https://discoweb.org/aarm/index.htm
ja tomuto všetkemu čo tu pišeš rozumiem, a viem to :hmm: :hmm: ale ja to chcem mať nadvyhane na pružinach :Ja blb: koli križeniu nech to riadne križi ešte viac ako to križi teraz ! :cool
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Kardan predný 4kriz

#8 Příspěvek od gibson » 09 srp 2016 16:10

teslo píše:Kedy si som videl na A-cko taku "redukciu", ktora znizila prirubu s klbom okolo 5cm. skusim pohladat. - https://discoweb.org/aarm/index.htm
pekne riesenie, dokonca ak clovek nema korekcne ramena tak si to v tom vie pootocit :wink:

ku krizeniu si mysli ze ti staci znizit dorazy a naprava - sasy a vystelovat tlmice ku danemu liftu
asi by som riesil uz aj spodne dorazy z niecoho ako gurtna alebo pas...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#9 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 16:20

Nechcem byt zly prorok, ale so zlepsenim krizenia prednej napravy sa celkom zapotis. Urcite to nedosiahnes origo dizajnom a korekcne silenbloky su nepriatel cislo 1.
napr. http://christensenastroimages.com/landrover/3link.html (http://pangaea-expeditions.com/resource ... index.html)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#10 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 16:44

Ako s tými silenblokmi máš pravdu , ale treba to niako vyskumat , už sa zahrávam s myšlienkov uniball aj dopredu lenže potom už auto moc na cestu nebude , nechcem to hnať do extra špeciálu , chcem to mat aj na expedície , chcem s toho taký niaky kompromis ... Aj keď už zo vidím ze to skončí u špeciálu


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#11 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 17:30

unibaly mozes pri koncepcii land rover ramien pouzit IBA na uchyt pri sasoch. na silenblokoch na naprave vznika pri krizeni pnutie - to vlastne obmedzuje krizenie. Tzn. cim menej gumy (pri korekcnych silenblokoch), alebo tuhsej, tym vacsi odpor kladu a naprava sa skruca a nekrizi. V pripade uniballov, ktore neuhnu ani o mm naprava neprekrizi vobec, resp. nieco praskne.
Idealne si vypocitat uchyty, aby boli vsetky co nablizsie na spolocnej kruznici, aby sa navzajom ovlyvnovali co najmenej, alebo pouzit dizaj ala 3-link, co som poslal v predchadzajucom prispevku. Ale vsetko so sebou prinesie okrem velkeho krizenia aj nulovu stabilizacnu schopnost na ceste a bez stabilizatora (odpajatelneho) to bude asi velmi zaujimave vozenie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#12 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 17:33

ObrázekObrázek

Je to vymyslene a je to dobre ...


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#13 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 17:36

nevyzera to zle, ale toto Ti krizenie ovlyvni minimalne
Naposledy upravil(a) teslo dne 09 srp 2016 17:37, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Juricek
Příspěvky: 405
Registrován: 20 bře 2014 20:41
tel.: +421915522788
auto: D1 "Ďiviak"

Re: Kardan predný 4kriz

#14 Příspěvek od Juricek » 09 srp 2016 17:37

Plus dlhé tlmiče


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Kardan predný 4kriz

#15 Příspěvek od teslo » 09 srp 2016 17:46

takze ideu mas...zaklon napravy mas tym padom vyrieseny tiez - kedze bude asi ramena vyrabat, predpokladam.

Este nazabudni na panhardku s rose jointom, pretoze ta bude pri velkom krizeni tiez pracovat (skrucat sa) ako sialena.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Kardan predný 4kriz

#16 Příspěvek od DanoDEF » 09 srp 2016 17:48

... polozim otazku ako neznaly. K comu bude to extra krizenie ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Kardan predný 4kriz

#17 Příspěvek od SJ410 » 10 srp 2016 07:16

Kdyz by se ty ramena vyráběli, tak dát co největší silentbloky, ať se to může deformovat.
Nevím, např. z patrola jestli nebudou větší. Na záklon celý nápravy bych se vybodl, dif
ať si směřuje na vývod z přídavky a dát jenom klasický tříkřížovy kardan.
Záklon vyřešit přefrezovaním dir na koulých. Nezapomenout na tu pandhartku....
Už radši na nic...

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Kardan predný 4kriz

#18 Příspěvek od MadTom » 10 srp 2016 07:34

Jenom poznám k excentrickým silentblokům - na silnici asi v pohodě, ale ve chvíli, kdy má auto začít křížit, tak to prostě musí dopadnout tak, že to tu gumu v místě kde je jí nejméně rozmačká, nebo je guma tak tvrdá, že se to nepoddá a potom to ale křížit nebude. Podle mě je to technicky nesmysl, který sice může pomoci vyřešit problémy s geometrií podvozku, ale na úkor životnosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan predný 4kriz

#19 Příspěvek od Land Jirka » 10 srp 2016 07:48

Zastávám stejný názor jako Teslo.
Velký lift na pružinách u seriového rámu a nápravách je mnoho práce a peněz a výsledek je možná perfektně křížící auto vhodné na srazy a možná na trialové závody,
které je ale obtížně použitelné na ježdění po silnici i na rychlejším přesuny v terénu.
Možná, právě to je tvůj záměr.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Kardan predný 4kriz

#20 Příspěvek od MadTom » 10 srp 2016 08:32

A ještě k tomu body liftu, co se na to podívat tak, že rozsah křížení se nezmění, ale díky zvednutí karoserie od rámu se umožní nápravám chodit víc nahoru. Tedy že se "pouze" posune poloha ve které jsou nápravy vůči zbytku auta když stojí na rovině. Výhodou je celkově nižší těžiště a příznivější rozsah chodu náprav ve vztahu k zavěšení a kardanům.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět