dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#41 Příspěvek od JSK » 26 čer 2019 22:05

Normálně ventil funguje jako ochrana motoru (a spalin) při max výkonu. Vyzkoušet by mohl jít tak, že se vyřadí z provozu, čili odpojí konektor a odpojí se hadička k turbu. Pak se ale nesmí jet na plný výkon, max 2/3, jinak se překročí max. tlak a ECU to hodí do nouzáku (pro obnovení stačí chcípnout a nastartovat). Už si to přesně nepamatuji (D2 už nemám 3 roky), myslím, že je přívod (zdroj) pro ovládací ventil je podtlak ( stejně jako pro posilovač brzd) a el. ovládání zajišťuje ECU motoru. Tady by to naznačovalo, že úplně nezavírá po chcípnutí motoru a nějakou dobu po nastartování stále saje z ovládací "baňky" wastegate, čili snižuje plnící tlak turba (tomu by nasvědčoval černý kouř). Ty ventily jsou dva u faceliftu, druhý zavírá sání při chcípnutí motoru a potlačuje tak zatřesení motoru při doběhu, předfacelift má jen jeden na regulaci turba. Pokud máš facelift, zkontroluj i chování té chcípací klapky, je součástí EGR ventilu. Předpokládám, že EGR ventil je zkontrolován a v pořádku.
D2 má bohužel tu nevýhodu, že má málo údajů pro diagnostiku a hledání závady je dobrá detektivka.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#42 Příspěvek od MadTom » 26 čer 2019 22:16

Trošku upřesním.
Wastegate modulátor je z jedné strany připojenej k výstupu turba, a tento přetlak pouští do baňky ovládající wastegate (klapku) v turbu. Třetí hadička je oddech k filtru. Je tam proto, aby moto mohl řízeně ubírat tlaku turba, a regulace nebyla daná jenom pružinkama v baňce u turba. U Defa TD5 tento modulátor není, takže pro začátek se dá propojit výstup turba přímo s ovládací baňkou na turbu.
EGR - Euro3 TD5 má dvouklapkový - jedna otevírá propojku mezi výfukem a sáním, a druhá přivírá sání, aby si motor toho bordelu z výfuku nasál víc. Není tak kvůli chcípání. Tyhle klaply jsou ovládané podtlakem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#43 Příspěvek od JSK » 26 čer 2019 22:29

Psal jsem, že D2 už 3 roky nemám a už si to přesně nepamatuji a Rave na ní skončilo kdesi se starým PC. :-)
Ještě mne napadl zasviněný MAP senzor.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#44 Příspěvek od teslo » 27 čer 2019 10:25

pozrel by som ovladanie wastegate a vahu vzduchu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#45 Příspěvek od vlado742 » 27 čer 2019 18:53

Vahu vzduchu som vybral a vyzera cista... skusim to prejst cisticom brzd bez acetonovym..... vystupy z vahy som nemeral... Je aj nejaky navod ake hodnoty na ktorych pinoch to dava?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#46 Příspěvek od teslo » 27 čer 2019 21:34

Pruser s vahou je ze nemusi byt spinava aby bola odpalena. Na vahy vzduchu su inak specialne cistice. MAF cleaner. Ale skor by som to tipoval na ovladanie wastegate. Pri nom su symptomy aj znizenie vykonu aj dymenie. Cisto pri vahe vzduchu by to skor len nemalo vykon ale dymit by to velmi nemalo.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#47 Příspěvek od MadTom » 27 čer 2019 21:44

Váhu vzduchu klidně odpoj, pokud se to zlepší, tak máš stopu, TD5ka umí jezdit i bez ní, ale pokud váha kecá, tak to umí motor zblbnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#48 Příspěvek od VencaZE » 27 čer 2019 23:50

Mě tu pořád chybí měření tlaku turba a tlaku paliva...
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#49 Příspěvek od JSK » 28 čer 2019 15:13

Pokud je jeden ze symptomů to, že to při projevu divné funkce silně zakouří, měření tlaku paliva bych nepovažovat za nutné, kdyby to nemělo naftu, nebude kouřit. Měření tlaku turba by celkem jasně ukázalo, zda se naše profesionálně amatérské odhady ubírají správným směrem. :chuckle

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#50 Příspěvek od vlado742 » 29 čer 2019 13:29

Mal som jeden čas napojený budík na meranie tlaku turba. Nápoji som ho na potrubie hneď za turbom ako je výstup na tu malú hadičku ktorá ide k regulcnemu ventilu turba... Budík aj ukazoval ale keď nabehoval tlak tak ručička skákala do práva a do ľavá ako keby ju stále niekto ťahal hore dole.... Ú iných áut ktoré mali budík som si takýto sekany nábeh nevidel.... Žeby chyba budiku alebo to tak ma byt, alebo napojiť na iné miesto?
A ešte k tomu turbu ono by malo tlačiť stále a keď je veľký tlak, tak sa otvorí obtok a uvoľní sa tlak a tým pádom klesu otáčky turbíny a netlačí toľko vzduchu do motora, alebo sa mýlim?

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#51 Příspěvek od MadTom » 29 čer 2019 14:23

Turbo začne tlačit až ve chvíli, kdy je dostatek výfukových plynů, jinak skoro jako by tam nebylo. Takže když tomu přišlápneš plyn, tak začne foukat, a na druhou stranu, když to ve stejné rychlosti budeš jenom lechtat z kopce, tak prostě foukat nebude. Ta klapka je tam kvůli tomu, aby jednak na výstupu nebyl moc velkej tlak a jednak aby jsi turbo jako takové nepřetížil. Normálně by ta klapka měla být zavřená a otevírat se začne až ve chvíli, kdy je tlaku na výstupu turba hodně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: dlouhý pomalý rozjezd discovery 2 TD5 automat

#52 Příspěvek od vlado742 » 29 čer 2019 22:51

Dnes som to vyskušal z odpojenou váhou vzduchu zo začiatku som mal pocit že auto ide skoro normálne akurat trošku viacej podymovalo pri rozjazdoch.. bez problemov sa pohlo aj v kopci... ale potom som vypol motor a po opetovnom naštartovaní to zase išlo ako v lete na sánkach.... a ktomu kopec čierneho dymu a žiadny vykon auto nešlo do otačok a dym tento krat aj na volnobeh. Tak som zapojil vahu vzduchu a ako keby sa to chytilo a auto zase ťahalo... Skôr to vidim na niečo iné ako Vahu...
A po prydaní plynu na voľnobeh krasne vidiím pri plnom plyne ako sa posunie regulačná tyčka na turbe... takže vyzera že aj ta regulacia funguje. Cez tyžden skusim vymeniť ventil ovládania turba preventívne, ked ho už mám...

Ventil regulácie turba je vymenený... zatiaľ mám pocit, že auto funguje dobre... Objednal som ešte Váhu vzduchu ale problem je že mi prišla iná ako povodná aj ked som objednával podľa originálneho čísla... Nová je pre vozidla BMW a stará original pre D2.. môže to byť problem ? Hľadal som aj jednotlivé zámeny čísiel dielov ale nenašlo mi medzi nimi žiadnu súvislosť....

Odpovědět