D I 300 vs. D II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

D I 300 vs. D II

#1 Příspěvek od karolwwi » 25 bře 2016 11:03

Zdravim vsetkych,
neviem ci som v dobrej teme, ale rozhodujem sa pre Discovery I 300
a D II.
Potreboval by som pre porovnanie zosumarizovat rozdiely medzi nimi.
Skusal som to nastudovat,ale je to dost obtiazne a pokial by sa nasiel
niekto ochotny,ktory to ma v hlave,velmi by mi to pomohlo.
Dakujem za ochotu.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D I 300 vs. D II

#2 Příspěvek od Acon » 26 bře 2016 14:48

Ja furt tvrdím, že tu je už povedané všetko ;-) A keď možno trochu pracne hladáš, dozvieš sa strááášne veľa užitočných info. Ale toto bolo rýchle, 15s. Pokračuj prosím tam
viewtopic.php?f=6&t=23419
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#3 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 18:44

Vdaka za napovedu,
treti den lustim forum,ale do konca je este asi velmi daleko,
ale uz pomaly som si urobil nejaky obraz...
Viem ze chcem LR,ze to chcem urobit a upravit na svoj obraz,
len sa mi paci aj Disco ale aj RR,preto sa snazim urobit nejakym
sposobom porovnanie,podla coho by som sa mohol rozhodnut do
coho sa pustit.
Zatial sa vrtam v Disco a este chcem prejst RR,sucasne pozeram inzeraty
a je neskutocne co vsetko sa predava a za ake ceny....
Preto som chcel nejak urychlit ten rozhodovaci proces,aby som napriklad
neprepasol nieco zaujimave.
Este raz dakujem za kazdy nazor.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: D I 300 vs. D II

#4 Příspěvek od gibson » 26 bře 2016 18:48

napis na co to chces a kolko chces za auto dat
od toho sa da dobre odpichnut :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#5 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 20:07

Chcel by som to na denne pouzivanie,asfalt/teren:90/10
D I ,nafta,
5 dverovy
automat
vzhladom nato,co som sa tu docital,co vsetko treba kontrolovat a menit,
tak asi by bolo lepsie lacnejsie a peniaze strcit do preventivnej opravy
a vymeny dielov a opravy karoserie,aby som vedel co mam...
alebo potom nieco,co by malo skutocne urobene vsetko potrebne.
Nieco som schopny urobit svojpomocne,nieco za pomoci znamych,
ale to co si zazil ty pri prerabke tvojho auta ma az tak celkom nelaka....
Asi tak nejak....

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#6 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 20:08

PS. neviem preco ma zobrazuje ako nepripojeneho?

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#7 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 20:10

a uz som pripojeny?
tak ok

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: D I 300 vs. D II

#8 Příspěvek od gibson » 26 bře 2016 20:14

ak 90% cesta tak TD5 a kup si to rovno z diagnostikou nech nemas problemy
je to asi o 10cm dlhsie nez DI a vzhladom na to ze je to vychytanejsie a novsie tak to je menej zhnite aj ked sa uz sice zacinaju ukazovat aj nejake zhnite TD5 tak je to v porovnani z 300vkami rarita
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#9 Příspěvek od VencaZE » 26 bře 2016 20:16

Ale hlavně ti Acon na začátku psal aby jsi pokračoval v už existujícím tématu. Takhle je tady úplně zbytečně další téma navíc. A právě proto se pak ve fóru něco těžko hledá.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
pete805
Příspěvky: 358
Registrován: 13 bře 2015 15:43
tel.: +421905314815
auto: DII td5 ,P106 1,5d
Bydliště: Brezno-okolie

Re: D I 300 vs. D II

#10 Příspěvek od pete805 » 26 bře 2016 20:23

gibson píše:ak 90% cesta tak TD5 a kup si to rovno z diagnostikou nech nemas problemy
je to asi o 10cm dlhsie nez DI a vzhladom na to ze je to vychytanejsie a novsie tak to je menej zhnite aj ked sa uz sice zacinaju ukazovat aj nejake zhnite TD5 tak je to v porovnani z 300vkami rarita
som nevedel že mám raritu :-o
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: D I 300 vs. D II

#11 Příspěvek od gibson » 26 bře 2016 20:23

VencaZE píše:Ale hlavně ti Acon na začátku psal aby jsi pokračoval v už existujícím tématu. Takhle je tady úplně zbytečně další téma navíc. A právě proto se pak ve fóru něco těžko hledá.
ano, spravne
tuto temu by som vymazal pripadne presunul do existujuceho vlakna
je jasne ze medzi mnozstvom tem sa tazsie hlada ale na tomto fore je problem vsetko pod ikonkou Hledat vyhladavanie funguje s diakritikou a kedze je to CZ/SK forum a nie kazdy (ako ja) pouziva diakritiku, je takmer nemozne hladat cokolvek, aj pre pokrocileho uzivatela fora - tym netvrdim ze sa tam nieco najst neda, napriklad vlastne prispevky mozno clovek najde a aj temy aj ked niekedy to bolo v profile :Ja blb:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: D I 300 vs. D II

#12 Příspěvek od dava » 26 bře 2016 21:18

DI je dobrá, na jednu stranu míň pohodlná, je to víc koza než DII.Na druhou se mi líp jeví v terénu, čitelnější podvozek, motor ctyřválec se líp dávkuje, auto je lehčí. Radost z terénu skoro jako v defíku, podvozek je totiž stejně udělanej.
Ale pěknou nedojebanou, neshnilou už budeš dneska hledat hodně těžko a až ji najdeš, tak stejně bude potřeba ji rozebrat a ošetřit, jinak je do roka a do dne pohnilá. Prostě čas nezastavíš.

DII se sehnat dá pěkná, akorát pokud jde o korozi tak rám vzadu vlevo u výfuku hnije. Budou tam načnutý skoro všecky, ale dá se to snadno opravit. Na silnici je dobrá, hezky a rychle se s ní dá jezdit. Td5 se chová příkladně a tahá pěkně vleky. Má typickej pětiválcovej průběh - tedy tahá ale motor se jakoby nepřirozeně projevuje v reakci na plyn. DII nekupuj v automatu, originál to je děsná šaškárna. Nebo si připrav nějaký peníze na výměnu měniče za větší a chip. Pak je to OK. V terénu se mi DII nelíbí, je těžká, dlouhá, tupá. Ale projede hodně, to jo, jen to je takový furt trápení, plus je potřeba si zvyknout na odlišnej styl chování díky TC, ACE a případně na měchách. Podržet plyn a počkat, to na ni platí, je to zezačátku nezvyk. Takovej tereňák pro lamy to je, nezábavnej.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#13 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 22:41

D I sa mi paci kvoli jednoduchosti a absencii elektroniky.
Ale asi je pravda,ze bude tazsie najst nieco suce.
Co sa tyka presunutia temy inde,rad by som to urobil,ale neviem ako :-(

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#14 Příspěvek od karolwwi » 26 bře 2016 23:22

to dava:
kolko stoji ten vacsi menic a cipovanie?

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D I 300 vs. D II

#15 Příspěvek od Petro » 27 bře 2016 00:11

Vsetko ohladne prevodoviek , menicov, medzinapravovych prevodoviek, diferencialov http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Motory, hlavy apod. http://turner-engineering.co.uk/.
Ked si to poriadne pozries vacsina dielov na 300TDi je stale ovela lacnejsia ako na TD5. Na druhej strane DI dnes iba asi komplet rozobrat a vyvarit Gibson ma pekne vlakno o tom.
Chip TD5 napriklad tu http://www.alivetuning.com/shop/discove ... overy-td5/, ale aj clenovia fora MadTom, Kokesek.
Porovnanie motorov 300TDi a TD5 je tu vo vlakne landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=29086&hilit=akej+Defender
Momentalne je dost inzeratov na DII a ceny su naozaj nizke (3-5tis Eur), najst DI v dobrom stave je nadlho, ale to ti tu uz viacej ludi naznacilo. Za vyvarenie a generalku DI zaplatis asi tolko ze za to mas rovno DII a este ti aj nieco ostane :D ale ak to urobis sam mozno to je cesta ...
Je rok 2016, ak to auto bude hltat km na dialniciach po SK ci EU tak klima , ABS, vacsi vykon motora su urcite plus. TC, HDC potesia a ak by si potreboval ARB vzduchove uzavierky naprav kupis (to by si musel aj u DI). Mne osobne o 11 cm vacsi kufor vyhovuje kedze v nom spavam :). Su tu ale aj ludia, ktori naopak mensi previs nad zadnym kolom ocenia v terene. Sam si zvaz kolko ti to auto bude jazdit po tankodromoch a kolko po ceste.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: D I 300 vs. D II

#16 Příspěvek od jareku » 27 bře 2016 14:00

Ahoj, píšeš, že chceš auto na denní ježdění a 90% silnice a 10% terén... předpokládám ježdění do práce...Takže než něco koupíš, jeď se v DI i DII projet... zkus i dálniční tempo a uvidíš. A nakonec si zkus DIII nebo RR...
Live long and prosper.

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#17 Příspěvek od karolwwi » 27 bře 2016 17:56

Hmmm,
to ma logiku,s tym povozenim.
Inac systematicky to studujem,ale je to zamotane,ten system vyhladavania je nic moc,
takze idem zaradom.Niektore veci co som chcel vediet,uz som pochopil,ak sa zmierim s elektronikou,
tak by bola idealna D II,s tym co pise -dava- riesit menic a cip,a urobit konzervaciu podvozku a
preventivne vymeny rozvodov,naplni a kontrolu poruchovych veci.
Otazka je ,co to vsetko obnasa-jednak fyzicky a tiez financne.
To by som potreboval vediet ...

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D I 300 vs. D II

#18 Příspěvek od Petro » 27 bře 2016 18:37

karolwwi je tu vela pisaneho a problemoch DII od zatekajucich sibrov cez nepravidelny chod motora az ku stavitkam v zamku spinacky atd. Link na orientacne ceny menica (torque converter) som ti posielal (aschcroft). Za mna ak si kupis auto s najazdom ku 300tis co je dnes uz vacsina predavanych, mozes rovno zacat opravovat rad za radom vsetky poruchy ake tu najdes na fore spomenute (preto sa tu o nich aj pise :-) ). Mam DII tusim treti rok a kupoval som ju od clena fora ktory sa o nu "staral", auto pouzivam denne (najazd rocne okolo 30tis), momentalne 340tis. nagulane a uz som na nom vymenil snad vsetko teda pardon motor pojde von asi az tento rok :D .

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: D I 300 vs. D II

#19 Příspěvek od habakuk » 27 bře 2016 19:03

No hele D2 opravdu není na 90% ježdění po silnici, ale podívej se po jiné značce která má přední nebo obě nápravy nezávislé.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

karolwwi
Příspěvky: 19
Registrován: 20 lis 2011 22:42
tel.: 00421918637350
auto: ziadne,
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: D I 300 vs. D II

#20 Příspěvek od karolwwi » 28 bře 2016 10:11

Zaujimave!
Mas na mysli nieco konkretne?

Odpovědět