Stránka 24 z 59

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 16:17
od HST
xxx píše: 17 zář 2017 15:49 takže včera další zátěžové testování na Pasíčkách

-stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná. Když se jede v terénu, je dobré ji mít po ruce a při jízdě si auto zvedat podle aktuální potřeby.
Jezdili jsme na motokrosové trati a stačilo 2,5cm nad "standard", když jsme přejížděli hrany, zvedl jsem to na 5,5 nebo 7,5 a pak následně zase snížil, ať se netrápí klouby.
Při výjezdu z brodu, který už rozhrabalo 20 aut přede mnou jsem dal 7,5cm nad offroad a bylo to bez problému a auto nepadlo do nouzáku.

leveling - OK
Ahoj Jirko, tak super. A i ostatni, jak jste sem hodili fotky z prvnich pokusu, mam radost lidi :)

Jirko komentar:
"stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná"

Za me bych toto nepreferoval. Ne ze by to technicky nebylo mozne... je to mozne. Pouze je nutne vedet, ze XLIFTER zástavbová jednotka tuto situaci vyhodnoti jako chybu (umrelo ovladani - nekomunikuje kdyz ma komunikovat) a shodi jakykoliv lift do vychoziho nastavení (nula). Ted jsem do dopsal do navodu, sekce Časté dotazy
Plus samozrejme nezanedbatelny faktor, ze tvoji kamaradi by xlifter u tebe v aute nevideli a nemohli by zavidet :D :D

A pak upozorneni:
Zvednuti o +75 z packoveho offroad modu... ted jsem ti chtel napsal, ze se to tolik nezvedne, ze se to zarazi na interni limitaci, ale ted znova koukam do excelu kde jsem meril vysky kol a je to takto:
Mam tu psano (ke sve D3), ze draha zadni napravy je maximalne 20cm nad normal, ja to limituju na 18cm. Tak pocitej se mnou: +55mm packa + 75mm xlifter = 13cm. Zbyde 5cm k plnemu vyveseni kola (!strasne malo). Zadek se tedy zvedne o 75mm nad offroad.
K predni naprave: od normal maximalni draha auta nahoru odmereno 13cm, ja to limituju na 12cm. Stejna logika: +55packa +75 xlifter = 13cm, je pres limit -> Zalimitovano na 12cm. Takze predek se zvedne pouze o 65mm nad offroad.

Vyplyva z toho, ze v packove offroad bych na xlifteru daval +55 a na tech +75 bych se radsi vykaslal. Z duvodu slusnosti k mechum.
Vsak ja to dalsi verzi SW zakazu :)

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 16:21
od HST
Jinak jsem se na několik dní odmlčel...zapracovávám všechny postřehy a pripomínky do další verze.
  • Upravuju vnitřek EAS jednotky (oprava nalezených hardware chyb).
  • Upravuju i ovládání (uchycení kabelu uvnitř, krabička má nesmyslně 6 šroubů a + bude o 2mm menší, címž se snad půjde umístit vedle volantu i v D4)
  • Reším uspávání.
  • Vše cílím k další iteraci 100kusů, z nichž ca 10 bude druhá ověřovací série, která doufám potvrdí, že se už nic předelávat nebude muset.
Tak snad to klapne.
Ho.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 16:27
od HST
dodooff píše: 06 zář 2017 21:50 HST klobuk dole za vyvoj, reakcie a odhodlanie nieco vymysliet. Uz aby bolo na rade 22 :). A to mam pritom kupeny IIams....
Díky. Bude, snad už brzo, makám na tom. Ale cena pro tu další 10ks sérii nebude 5 tis., nýbrž 10tis. korunek. Taky potřebuju na chleba, holt a toho času je v tom už nekonečno.
Budeš o tom mít zájem i tak?

Diky H.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 16:30
od xxx
HST píše: 20 zář 2017 16:17
Ahoj Jirko, tak super. A i ostatni, jak jste sem hodili fotky z prvnich pokusu, mam radost lidi :)

Jirko komentar:
"stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná"

Za me bych toto nepreferoval. Ne ze by to technicky nebylo mozne... je to mozne. Pouze je nutne vedet, ze XLIFTER zastavena jednotka takovou situaci vyhodnoti jako chybu (umrelo ovladani - nekomunikuje kdyz ma komunikovat) a shodi jakykoliv lift do vychoziho nastavení (nula). Ted jsem do dopsal do navodu, sekce Časté dotazy
Plus samozrejme nezanedbatelny faktor, ze tvoji kamaradi by xlifter u tebe v aute nevideli a nemohli by zavidet :D :D

A pak upozorneni:
Zvednuti o +75 z packoveho offroad modu... ted jsem ti chtel napsal, ze se to tolik nezvedne, ze se to zarazi na interni limitaci, ale ted znova koukam do excelu kde jsem meril vysky kol a je to takto:
Mam tu psano (ke sve D3), ze draha zadni napravy je maximalne 20cm nad normal, ja to limituju na 18cm. Tak pocitej se mnou: +55mm packa + 75mm xlifter = 13cm. Zbyde 5cm k plnemu vyveseni kola (!strasne malo). Zadek se tedy zvedne o 75mm nad offroad.
K predni naprave: od normal maximalni draha auta nahoru odmereno 13cm, ja to limituju na 12cm. Stejna logika: +55packa +75 xlifter = 13cm, je pres limit -> Zalimitovano na 12cm. Takze predek se zvedne pouze o 65mm nad offroad.

Vyplyva z toho, ze v packove offroad bych na xlifteru daval +55 a na tech +75 bych se radsi vykaslal. Z duvodu slusnosti k mechum.
Vsak ja to dalsi verzi SW zakazu :)
jo jo Honzo, však těch 7.5cm nad páčkový off jsem dal jen na pár metrů, nejezdil bych s tím, to je záhul pro klouby.
A všem kamarádům XLIFTER ukazuji. I těm, co mají jiná auta, ať závidí :rofl To je vždy v autě a každý se ptá, koho vezu, co to je a k čemu to slouží. :yes
A kdyby k tomu byla i nálepka od výrobce, mám ji přilepenou na autě. :mrk :Pohoda:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 16:50
od HST
Nalepky udelame na jihlavu. Zase tak slozity to nebude :)

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 19:25
od Rennie
Já bych tam tu volbu +75 nechal pro případné vyproštění uváznutí na břiše. A dát k tomu výstrahu. Je pak na každého zvážení zda to použije a případné následky nese sám

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 20:07
od xxx
Rennie píše: 20 zář 2017 19:25 Já bych tam tu volbu +75 nechal pro případné vyproštění uváznutí na břiše. A dát k tomu výstrahu. Je pak na každého zvážení zda to použije a případné následky nese sám
souhlasím s Rendou :nod

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 20:15
od Rennie
Jinak já v podstatě od dubna jezdím na +55 trvale k tomu v terénu off mód a zatím nemám žádný problém krom pár chyb elektroniky. Teď se uvidí jak se to bude chovat s Xlifterem. Zatím krom pár lesních cest nebyla příležitost

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 20:22
od xxx
já s +5,5cm trvale na D3 jezdil cca 3 roky a bez jediného problému, jen je potřeba mít na to udělanou geometrii

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 20 zář 2017 20:40
od Rennie
xxx píše: 20 zář 2017 20:22 já s +5,5cm trvale na D3 jezdil cca 3 roky a bez jediného problému, jen je potřeba mít na to udělanou geometrii
To samozřejmě mám

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 24 zář 2017 19:27
od NOTIX
Tak prikladam ukazku prakticnosti nivelace na neco jineho nez na spani.
Potreboval jsem vylozit trochu tepla do krbu.
Sice to neni uplna rovina,ale to neni potreba a uhel do garaze je 8 stupnu coz je uz mimo.
A po nivelaci byla vyska nakladani o 20 cm nize :clap

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 26 zář 2017 00:12
od HST
Tvl ty jsi dabel. To je nejakej photoshop, ty klady v kurfu, ne :)))
Slusna prace.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 28 zář 2017 17:01
od NOTIX
Ne zadnej photoshop, pekny kousky v delce 1m :mrgreen:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 28 zář 2017 17:50
od MadTom
Prej do krbu. Doba je zlá, tak se to chystá předělat na dřevoplyn, jako za války. :yes Mám dva dotazy - první je praktický - kam dáš kotel? A druhý nepraktický - jaké dřevo se bude používat na STK při měření emisí? To že když budeš jezdit na dřevo, tak do bude mít vestavěnej i gril je samozřejmé. :mrgreen:
A reálně - na tohle je lepší pick-up.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 28 zář 2017 19:10
od Rennie
Já bych to do auta nikdy nedal :shock: pro dřevo jezdím s vozejkem :mrgreen:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 28 zář 2017 21:22
od HST
Ahoj,
Tak bych vas pozadal o spolupraci a odmereni vysky kol v rozdilnych nastavenich xlifteru. Je to potreba kvuli ladeni levelingu. Jde o koeficientu o kolik se má zmenit napeti na senzoru pro pohyb auta o pozadovanou zmenu vysky.
Odmeril jsem to na své D3 a chtelo by to zpresnit.

Pripravil jsem sheety do "testovaci tabulky". Dojdou-li sheety, udelejte duplikat.
Nadefinoval jsem 10 poloh, ve kterych by bylo potreba odmerit vysku kol a k tomu z displeje opsat napeti.

Udela se to takto:
  • Auto se postavi na rovinu, rucka neni zabrzdena.
  • Nastavi se patricna kombinace páčky / Xlifteru, dle tabulky.
  • Pocka se na ustaleni
  • Odmeri se vzdalenost od stredu kola k dolnimu okraji stredu lemu blatniku v centimetrech - jako pri kalibraci kol - nahodne treba toto youtube video v 1:23.
  • Opise se napeti na senzoru (zapnout debug mod v menu->settings->debug). Napeti senzoru z displeje viz obrazek, je to vzdy ten horni udaj.
  • Idealne si vytisknout prazdny sheet a pak namerene hodnoty prepsat do tabulky

Je to celkem 10 poloh, takze to je akce hadam na pul hodiny, mozna dele. Polohy jsem vybrat tak aby se napred chytil standard (lifter v nule), pak jestli lifter posouva spravne ( packa normal + neco na lifteru) a pak jak se nam to chova v extremech. Serazeny je to za sebou s ohledem na kompresor.

Prosim kdo na to bude mit chvili zmerte to, napiste to do tabulky. Pomuze to.
Diky velice!
Honza

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 29 zář 2017 19:35
od richo.70
Tak jsem ti to dnes Honzo poměřil. Na maximum a na minimum se nedostanu kvůli 32" kolům.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 30 zář 2017 12:07
od Rennie
Tak jsem Honzo měřil a máš to v tabulce. Poloha acess a mínus 40 mi nešlo viz chyba poznačena v tabulce. Mám plnokrevný 32 pneu tak nevím zda to ta elektrárna poznala :mrgreen:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 30 zář 2017 18:09
od NOTIX
Ahoj Rennie, me poloha Acces a - 40 taky nejde a to mam origo 255/55 R19
Pada to do Extended modu.
Nejde ani -35. Co šlo tak -30 ve freecku.
Jinak velikost kol nehraje roli, proto se to meri ke stredu kola. Velke kolo to zdvihne celkove ram nad cestu, ale poloha ramen vuci ramu zustava stejna :mrgreen:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 30 zář 2017 18:57
od Rennie
Tak to jsi mě uklidnil. Vypadalo to totiž že už tam pro ty bačkory není misto :mrgreen: ale i tak jsem to chtěl zkusit