XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#461 Příspěvek od HST » stř zář 20, 2017 15:17

xxx píše:
ned zář 17, 2017 14:49
takže včera další zátěžové testování na Pasíčkách

-stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná. Když se jede v terénu, je dobré ji mít po ruce a při jízdě si auto zvedat podle aktuální potřeby.
Jezdili jsme na motokrosové trati a stačilo 2,5cm nad "standard", když jsme přejížděli hrany, zvedl jsem to na 5,5 nebo 7,5 a pak následně zase snížil, ať se netrápí klouby.
Při výjezdu z brodu, který už rozhrabalo 20 aut přede mnou jsem dal 7,5cm nad offroad a bylo to bez problému a auto nepadlo do nouzáku.

leveling - OK
Ahoj Jirko, tak super. A i ostatni, jak jste sem hodili fotky z prvnich pokusu, mam radost lidi :)

Jirko komentar:
"stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná"

Za me bych toto nepreferoval. Ne ze by to technicky nebylo mozne... je to mozne. Pouze je nutne vedet, ze XLIFTER zástavbová jednotka tuto situaci vyhodnoti jako chybu (umrelo ovladani - nekomunikuje kdyz ma komunikovat) a shodi jakykoliv lift do vychoziho nastavení (nula). Ted jsem do dopsal do navodu, sekce Časté dotazy
Plus samozrejme nezanedbatelny faktor, ze tvoji kamaradi by xlifter u tebe v aute nevideli a nemohli by zavidet :D :D

A pak upozorneni:
Zvednuti o +75 z packoveho offroad modu... ted jsem ti chtel napsal, ze se to tolik nezvedne, ze se to zarazi na interni limitaci, ale ted znova koukam do excelu kde jsem meril vysky kol a je to takto:
Mam tu psano (ke sve D3), ze draha zadni napravy je maximalne 20cm nad normal, ja to limituju na 18cm. Tak pocitej se mnou: +55mm packa + 75mm xlifter = 13cm. Zbyde 5cm k plnemu vyveseni kola (!strasne malo). Zadek se tedy zvedne o 75mm nad offroad.
K predni naprave: od normal maximalni draha auta nahoru odmereno 13cm, ja to limituju na 12cm. Stejna logika: +55packa +75 xlifter = 13cm, je pres limit -> Zalimitovano na 12cm. Takze predek se zvedne pouze o 65mm nad offroad.

Vyplyva z toho, ze v packove offroad bych na xlifteru daval +55 a na tech +75 bych se radsi vykaslal. Z duvodu slusnosti k mechum.
Vsak ja to dalsi verzi SW zakazu :)
Naposledy upravil(a) HST dne stř zář 20, 2017 15:28, celkem upraveno 1 x.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#462 Příspěvek od HST » stř zář 20, 2017 15:21

Jinak jsem se na několik dní odmlčel...zapracovávám všechny postřehy a pripomínky do další verze.
  • Upravuju vnitřek EAS jednotky (oprava nalezených hardware chyb).
  • Upravuju i ovládání (uchycení kabelu uvnitř, krabička má nesmyslně 6 šroubů a + bude o 2mm menší, címž se snad půjde umístit vedle volantu i v D4)
  • Reším uspávání.
  • Vše cílím k další iteraci 100kusů, z nichž ca 10 bude druhá ověřovací série, která doufám potvrdí, že se už nic předelávat nebude muset.
Tak snad to klapne.
Ho.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#463 Příspěvek od HST » stř zář 20, 2017 15:27

dodooff píše:
stř zář 06, 2017 20:50
HST klobuk dole za vyvoj, reakcie a odhodlanie nieco vymysliet. Uz aby bolo na rade 22 :). A to mam pritom kupeny IIams....
Díky. Bude, snad už brzo, makám na tom. Ale cena pro tu další 10ks sérii nebude 5 tis., nýbrž 10tis. korunek. Taky potřebuju na chleba, holt a toho času je v tom už nekonečno.
Budeš o tom mít zájem i tak?

Diky H.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 872
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#464 Příspěvek od xxx » stř zář 20, 2017 15:30

HST píše:
stř zář 20, 2017 15:17

Ahoj Jirko, tak super. A i ostatni, jak jste sem hodili fotky z prvnich pokusu, mam radost lidi :)

Jirko komentar:
"stále jsem ovladač (krabičku) nikam pevně neumístil a přemýšlím, jestli je to vůbec nutné. Když se jezdí po městě, může být odpojená a schovaná"

Za me bych toto nepreferoval. Ne ze by to technicky nebylo mozne... je to mozne. Pouze je nutne vedet, ze XLIFTER zastavena jednotka takovou situaci vyhodnoti jako chybu (umrelo ovladani - nekomunikuje kdyz ma komunikovat) a shodi jakykoliv lift do vychoziho nastavení (nula). Ted jsem do dopsal do navodu, sekce Časté dotazy
Plus samozrejme nezanedbatelny faktor, ze tvoji kamaradi by xlifter u tebe v aute nevideli a nemohli by zavidet :D :D

A pak upozorneni:
Zvednuti o +75 z packoveho offroad modu... ted jsem ti chtel napsal, ze se to tolik nezvedne, ze se to zarazi na interni limitaci, ale ted znova koukam do excelu kde jsem meril vysky kol a je to takto:
Mam tu psano (ke sve D3), ze draha zadni napravy je maximalne 20cm nad normal, ja to limituju na 18cm. Tak pocitej se mnou: +55mm packa + 75mm xlifter = 13cm. Zbyde 5cm k plnemu vyveseni kola (!strasne malo). Zadek se tedy zvedne o 75mm nad offroad.
K predni naprave: od normal maximalni draha auta nahoru odmereno 13cm, ja to limituju na 12cm. Stejna logika: +55packa +75 xlifter = 13cm, je pres limit -> Zalimitovano na 12cm. Takze predek se zvedne pouze o 65mm nad offroad.

Vyplyva z toho, ze v packove offroad bych na xlifteru daval +55 a na tech +75 bych se radsi vykaslal. Z duvodu slusnosti k mechum.
Vsak ja to dalsi verzi SW zakazu :)
jo jo Honzo, však těch 7.5cm nad páčkový off jsem dal jen na pár metrů, nejezdil bych s tím, to je záhul pro klouby.
A všem kamarádům XLIFTER ukazuji. I těm, co mají jiná auta, ať závidí :rofl To je vždy v autě a každý se ptá, koho vezu, co to je a k čemu to slouží. :yes
A kdyby k tomu byla i nálepka od výrobce, mám ji přilepenou na autě. :mrk :Pohoda:

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#465 Příspěvek od HST » stř zář 20, 2017 15:50

Nalepky udelame na jihlavu. Zase tak slozity to nebude :)
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#466 Příspěvek od Rennie » stř zář 20, 2017 18:25

Já bych tam tu volbu +75 nechal pro případné vyproštění uváznutí na břiše. A dát k tomu výstrahu. Je pak na každého zvážení zda to použije a případné následky nese sám
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 872
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#467 Příspěvek od xxx » stř zář 20, 2017 19:07

Rennie píše:
stř zář 20, 2017 18:25
Já bych tam tu volbu +75 nechal pro případné vyproštění uváznutí na břiše. A dát k tomu výstrahu. Je pak na každého zvážení zda to použije a případné následky nese sám
souhlasím s Rendou :nod

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#468 Příspěvek od Rennie » stř zář 20, 2017 19:15

Jinak já v podstatě od dubna jezdím na +55 trvale k tomu v terénu off mód a zatím nemám žádný problém krom pár chyb elektroniky. Teď se uvidí jak se to bude chovat s Xlifterem. Zatím krom pár lesních cest nebyla příležitost
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 872
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#469 Příspěvek od xxx » stř zář 20, 2017 19:22

já s +5,5cm trvale na D3 jezdil cca 3 roky a bez jediného problému, jen je potřeba mít na to udělanou geometrii

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#470 Příspěvek od Rennie » stř zář 20, 2017 19:40

xxx píše:
stř zář 20, 2017 19:22
já s +5,5cm trvale na D3 jezdil cca 3 roky a bez jediného problému, jen je potřeba mít na to udělanou geometrii
To samozřejmě mám
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 521
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#471 Příspěvek od NOTIX » ned zář 24, 2017 18:27

Tak prikladam ukazku prakticnosti nivelace na neco jineho nez na spani.
Potreboval jsem vylozit trochu tepla do krbu.
Sice to neni uplna rovina,ale to neni potreba a uhel do garaze je 8 stupnu coz je uz mimo.
A po nivelaci byla vyska nakladani o 20 cm nize :clap
Přílohy
DSC_0067.JPG
DSC_0070.JPG
DSC_0068.JPG
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#472 Příspěvek od HST » pon zář 25, 2017 23:12

Tvl ty jsi dabel. To je nejakej photoshop, ty klady v kurfu, ne :)))
Slusna prace.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 521
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#473 Příspěvek od NOTIX » čtv zář 28, 2017 16:01

Ne zadnej photoshop, pekny kousky v delce 1m :mrgreen:
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

MadTom
Příspěvky: 8891
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#474 Příspěvek od MadTom » čtv zář 28, 2017 16:50

Prej do krbu. Doba je zlá, tak se to chystá předělat na dřevoplyn, jako za války. :yes Mám dva dotazy - první je praktický - kam dáš kotel? A druhý nepraktický - jaké dřevo se bude používat na STK při měření emisí? To že když budeš jezdit na dřevo, tak do bude mít vestavěnej i gril je samozřejmé. :mrgreen:
A reálně - na tohle je lepší pick-up.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#475 Příspěvek od Rennie » čtv zář 28, 2017 18:10

Já bych to do auta nikdy nedal :shock: pro dřevo jezdím s vozejkem :mrgreen:
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 706
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#476 Příspěvek od HST » čtv zář 28, 2017 20:22

Ahoj,
Tak bych vas pozadal o spolupraci a odmereni vysky kol v rozdilnych nastavenich xlifteru. Je to potreba kvuli ladeni levelingu. Jde o koeficientu o kolik se má zmenit napeti na senzoru pro pohyb auta o pozadovanou zmenu vysky.
Odmeril jsem to na své D3 a chtelo by to zpresnit.

Pripravil jsem sheety do "testovaci tabulky". Dojdou-li sheety, udelejte duplikat.
Nadefinoval jsem 10 poloh, ve kterych by bylo potreba odmerit vysku kol a k tomu z displeje opsat napeti.

Udela se to takto:
  • Auto se postavi na rovinu, rucka neni zabrzdena.
  • Nastavi se patricna kombinace páčky / Xlifteru, dle tabulky.
  • Pocka se na ustaleni
  • Odmeri se vzdalenost od stredu kola k dolnimu okraji stredu lemu blatniku v centimetrech - jako pri kalibraci kol - nahodne treba toto youtube video v 1:23.
  • Opise se napeti na senzoru (zapnout debug mod v menu->settings->debug). Napeti senzoru z displeje viz obrazek, je to vzdy ten horni udaj.
  • Idealne si vytisknout prazdny sheet a pak namerene hodnoty prepsat do tabulky

Je to celkem 10 poloh, takze to je akce hadam na pul hodiny, mozna dele. Polohy jsem vybrat tak aby se napred chytil standard (lifter v nule), pak jestli lifter posouva spravne ( packa normal + neco na lifteru) a pak jak se nam to chova v extremech. Serazeny je to za sebou s ohledem na kompresor.

Prosim kdo na to bude mit chvili zmerte to, napiste to do tabulky. Pomuze to.
Diky velice!
Honza
Přílohy
20170928_202640.jpg
Napeti senzoru
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 17, 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#477 Příspěvek od richo.70 » pát zář 29, 2017 18:35

Tak jsem ti to dnes Honzo poměřil. Na maximum a na minimum se nedostanu kvůli 32" kolům.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#478 Příspěvek od Rennie » sob zář 30, 2017 11:07

Tak jsem Honzo měřil a máš to v tabulce. Poloha acess a mínus 40 mi nešlo viz chyba poznačena v tabulce. Mám plnokrevný 32 pneu tak nevím zda to ta elektrárna poznala :mrgreen:
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 521
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#479 Příspěvek od NOTIX » sob zář 30, 2017 17:09

Ahoj Rennie, me poloha Acces a - 40 taky nejde a to mam origo 255/55 R19
Pada to do Extended modu.
Nejde ani -35. Co šlo tak -30 ve freecku.
Jinak velikost kol nehraje roli, proto se to meri ke stredu kola. Velke kolo to zdvihne celkove ram nad cestu, ale poloha ramen vuci ramu zustava stejna :mrgreen:
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Rennie
Příspěvky: 349
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#480 Příspěvek od Rennie » sob zář 30, 2017 17:57

Tak to jsi mě uklidnil. Vypadalo to totiž že už tam pro ty bačkory není misto :mrgreen: ale i tak jsem to chtěl zkusit
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Odpovědět