XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#281 Příspěvek od MadTom » 12 kvě 2017 07:49

Docela se bavím. Tajně jsem doufal, že se to celé podaří napoprvé. Byl bych moc příjemně překvapenej. Zatím je na světě první překvápko. Další budou nejspíš následovat - je to tak vždycky. Velmi doporučuju v prvním kole montáž za asistence - osobní nebo telefonické (musí na to být dost času na obou stranách) autora. Když už pro nic, tak proto, aby bylo jasné, kdy to případně zabalit a co před tím zjistit/změřit/odečíst.
Tak mě napadá - umí ta krabička se chovat "jako by tam nebyla" a jenom odečítat hodnoty z čidel (řekněme diagnostický mód)? Tím by se dalo auto efektivně očuchat a zjistit, jak se auto chová a která je to "verze" provedení. A pokud to nejde, tak pro montáž a testování doporučuju udělat přípravek, kterej krabičku nahradí a bude realizovat přímé propojení, jako bez krabičky, a dále umožní připojit na výstupy z čidel, napájení, zem (prostě všechny aktivní signály) měřák, aby se dalo zjistit, co se děje. Druhá verze přípravku může umožnit toto měření i se zapojenou krabičkou - připojit se paralelně na signály za provozu krabičky. Honit něco přímo na pinech konektorů se sice dá, ale je to nouzovka, a vyžaduje to moc rukou, aby držely konektory. A vzhledem k tomu, že obyčejnej multimetr stojí asi 100Kč, tak 4 takové multimetry jsou ideální zobrazovací jednotka pro zjišťování, co se děje na všech čidlech naráz.

Hlavně vydržet a dotáhnout to. Optimisticky bych řekl, že už jste lehce za půlkou - v jednom autě to funguje, v dalších sice ne, ale tuší se proč, a to je to důležité. :yes
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#282 Příspěvek od Kokesek » 12 kvě 2017 10:50

Jaky neuspech!? Kazdopadne jenom USPECH a VELIKA poklona v jake to mas fazi. Kdy presne vis kde je problem. Myslim ze Honzu to prave tedka zacne bavit nejvic kdyz uz neni jenom v dilne ale taky na pul v aute.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#283 Příspěvek od MadTom » 12 kvě 2017 11:14

A to ještě zdaleka nedošel do stavu, že je to namontované v prvních 5 autech, a občas si to vzpomene, že to nefunguje. To je teprve to pravé hledání, co je vlastně špatně. A pěkně na dálku. Takhle na to přišel hned a má to moc jednoduchý. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#284 Příspěvek od NOTIX » 12 kvě 2017 14:18

Dělám ve vývoji taky a skoro vždy prototyp fungoval bez větších problémů a následná série už začal kolotoč.
to je prostě vývoj a život. :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#285 Příspěvek od HST » 13 kvě 2017 00:36

MadTom píše: 12 kvě 2017 07:49 Docela se bavím. Tajně jsem doufal, že se to celé podaří napoprvé. Byl bych moc příjemně překvapenej. Zatím je na světě první překvápko. Další budou nejspíš následovat - je to tak vždycky. Velmi doporučuju v prvním kole montáž za asistence - osobní nebo telefonické (musí na to být dost času na obou stranách) autora. Když už pro nic, tak proto, aby bylo jasné, kdy to případně zabalit a co před tím zjistit/změřit/odečíst.
Tak mě napadá - umí ta krabička se chovat "jako by tam nebyla" a jenom odečítat hodnoty z čidel (řekněme diagnostický mód)? Tím by se dalo auto efektivně očuchat a zjistit, jak se auto chová a která je to "verze" provedení. A pokud to nejde, tak pro montáž a testování doporučuju udělat přípravek, kterej krabičku nahradí a bude realizovat přímé propojení, jako bez krabičky, a dále umožní připojit na výstupy z čidel, napájení, zem (prostě všechny aktivní signály) měřák, aby se dalo zjistit, co se děje. Druhá verze přípravku může umožnit toto měření i se zapojenou krabičkou - připojit se paralelně na signály za provozu krabičky. Honit něco přímo na pinech konektorů se sice dá, ale je to nouzovka, a vyžaduje to moc rukou, aby držely konektory. A vzhledem k tomu, že obyčejnej multimetr stojí asi 100Kč, tak 4 takové multimetry jsou ideální zobrazovací jednotka pro zjišťování, co se děje na všech čidlech naráz.

Hlavně vydržet a dotáhnout to. Optimisticky bych řekl, že už jste lehce za půlkou - v jednom autě to funguje, v dalších sice ne, ale tuší se proč, a to je to důležité. :yes
:) Nesnasim te jak mas vetsinou pravdu :D

"umí ta krabička se chovat "jako by tam nebyla" a jenom odečítat hodnoty z čidel (řekněme diagnostický mód)?" -> umi, mam tam debug mod, obrazovku, ktera misto grafiky rezu tlumicu ukazuje napeti na senzoru, posun v milimetrech a napeti "servirovane" do ECU - per kazde kolo. Pri nastavenem nulovem posunu se to tedy chova presne jak pises. Vlastně takovej 4x multimetr :) Diky tomu, v kombinaci s displejem v diskosce, jsme na to prisli rychle. Stacilo zmenit polohu standarni packou a hned bylo videt jak napeti na 2 senzorech jede "spravnym" smerem a na 2 "opacnym". A pri zmene vysky na lifteru displej v diskosce zase hned ukazal 2 kola jdouci nahoru a 2 dolu. :yes
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
Zlumik74
Příspěvky: 117
Registrován: 28 úno 2017 07:35
auto: Discovery 3
Bydliště: Kladruby nad Labem

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#286 Příspěvek od Zlumik74 » 13 kvě 2017 11:13

Tak jsem hodil konzultaci s chytrejsimi a pry je to krizem i u D3 od 2008. A taky pry maji nektere D3 odpojovace stabilizatoru, coz nevim jestli ma vliv....ale.
You think you're good? Try fixing these door locks!

2016 Discovery 4 - na takové to domácí ježdění a Tesco offroad
2008 Discovery 3 - expediční
2014 Chevy Camaro SS 6,2 V8
1976 Chevy Camaro 5,7 V8

Uživatelský avatar
feek
Příspěvky: 131
Registrován: 31 črc 2011 23:21
tel.: 602206018
auto: Def 200 tdi /RR L322
Bydliště: Káraný

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#287 Příspěvek od feek » 15 kvě 2017 01:03

To bude oukej ... každý vývoj má své porodní bolesti ;) :D

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#288 Příspěvek od Lukasino » 19 kvě 2017 09:00

Aby jsi nemusel dělat několik verzí, nešlo by do menu dát něco jako "křížem/nekřížem" a prostě si tam uživatelsky zvolit jedno nebo druhé? Klidně nějaké "skryté servisní menu", aby to uživatel nepřepnul omylem když si s tím bude hrát.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#289 Příspěvek od MadTom » 19 kvě 2017 09:03

Ona by šla udělat autokalibrace - tedy v servisním menu ji zapnout, a nechat auto normálně projít všechny výškové polohy, tak jak je standardně. A podle výsledků vybrat, co je to za auto, nebo pokud by bylo něco úplně špatně/jinak, tak vyhodit chybu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#290 Příspěvek od Benjamin » 07 čer 2017 22:17

Ahoj Honzo, jak bylo na dovolené? Načerpal jsi síly na další vývoj a úpravy? :yx :mrgreen: :wink:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#291 Příspěvek od HST » 08 čer 2017 14:35

Bylo OK, diky za zeptani, silu mam, ale po navratu me uz definitivne dobehla prace, resp. podnikani ktere ji zase spotrebovalo :)

Nicmene vcera a dneska jsem si udelal "myslenkovou mapu" co s tema senzorama dal podniknout a snad to mam vymysleny.
Zatim dle predbezneho zkoumani se proste od MY2007 zacaly do LR osazovat novejsi typy senzoru, vypada to, ze proste jsou pouze "stare" a "nove" verze, nic mezi tim.

Proto vyuziju skryteho servisniho menu, ktere uz tam je a pridam polozku "typ auta" ( 2006- / 2007+ ). Servisni menu neni bezne pristupne, vyvola se soucasnym drzenim tlacitka na kontroleru a otoceni klicku v zapalovani, takze snad nehrozi, ze by to nekdo omylem/nechtene prehodil. Typ auta tedy pujde zmenit (pro pripad, ze nekdo ted ma starou D3 a pak si koupi treba D4). Proted volim toto reseni jako nejjednodussi.
EAS modul bude mit typ auta ulozeny a dle toho se bude rozhodovat jak se senzory nalozi.

Casove tohle chci udelat pristi tyden, pac ted jedu do utery jeste pryc, takze update v polovine pristiho tydne.
Honza
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#292 Příspěvek od Benjamin » 08 čer 2017 15:17

HST píše: 08 čer 2017 14:35 Bylo OK, diky za zeptani, silu mam, ale po navratu me uz definitivne dobehla prace, resp. podnikani ktere ji zase spotrebovalo :)

Nicmene vcera a dneska jsem si udelal "myslenkovou mapu" co s tema senzorama dal podniknout a snad to mam vymysleny.
Zatim dle predbezneho zkoumani se proste od MY2007 zacaly do LR osazovat novejsi typy senzoru, vypada to, ze proste jsou pouze "stare" a "nove" verze, nic mezi tim.

Proto vyuziju skryteho servisniho menu, ktere uz tam je a pridam polozku "typ auta" ( 2006- / 2007+ ). Servisni menu neni bezne pristupne, vyvola se soucasnym drzenim tlacitka na kontroleru a otoceni klicku v zapalovani, takze snad nehrozi, ze by to nekdo omylem/nechtene prehodil. Typ auta tedy pujde zmenit (pro pripad, ze nekdo ted ma starou D3 a pak si koupi treba D4). Proted volim toto reseni jako nejjednodussi.
EAS modul bude mit typ auta ulozeny a dle toho se bude rozhodovat jak se senzory nalozi.

Casove tohle chci udelat pristi tyden, pac ted jedu do utery jeste pryc, takze update v polovine pristiho tydne.
Honza
OK, super, díky za info. Budu se těšit - nejlépe už na hotový produkt :wink: :mrgreen:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#293 Příspěvek od HST » 20 čer 2017 11:08

Ahoj,
Tak vypadá to na dobré zprávy, koncem minulého týdne jsem se na 3 dny zavřel doma a "obojetná" verze je hotová.
Jak jsem psal, typ auta se prostě nastaví jednou v servisním menu, XLifter si ho pamatuje a dle toho se chová.

Prohozené senzory jsou vlastně jednoduché, ale na hlavu je to docela psycho. Senzory mění se napětí jedním směrem, v 2007+ pak 2 senzory nahoru, 2 senzory dolu. Do toho když chci zvedat tak autu podsouvám, že se snížilo a naopak, jsou tam nějaké limitace a ještě se na displeji ukazuje stav kol :) Slušné mozkové rochnění.
Protože tohle by nešlo napsat na "1 dobrou", tak jsem si postavil "simulátor senzorů" s přepínáním D3/D4 mod (resp 2007+ a 2006- modely) spojený s 8-mi voltmetrem (vstupní a výstupní napětí na každém kole). To umožnilo nějaké to testování. Vypadá vše dobře už.

Ca koncem týdne bych se chtěl vrátit k instalaci to aut, snad už to teď klapne bez problémů, tak pls stay tuned.

Také sem dávám 2 videa z kuchyně jak ca vypadá nastavování typu auta a vůbec náhled části uživatelského interface.
Honza
"Simulátor senzorů"
"Simulátor senzorů"
20170617_150427_resize.jpg (79.75 KiB) Zobrazeno 6438 x

Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#294 Příspěvek od xxx » 20 čer 2017 13:04

už se toho fakt nemůžu dočkat Honzo, ovládání luxusní :yes

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#295 Příspěvek od Benjamin » 20 čer 2017 14:23

super, D4 je teď na větším servisu, jakmile bude ready, ozvu se :mrk :yes
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Zlumik74
Příspěvky: 117
Registrován: 28 úno 2017 07:35
auto: Discovery 3
Bydliště: Kladruby nad Labem

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#296 Příspěvek od Zlumik74 » 20 čer 2017 14:46

Já jsem ready... napis kdy a jsem v Praglu i s autem :P

Jinak skvela prace :clap :clap
You think you're good? Try fixing these door locks!

2016 Discovery 4 - na takové to domácí ježdění a Tesco offroad
2008 Discovery 3 - expediční
2014 Chevy Camaro SS 6,2 V8
1976 Chevy Camaro 5,7 V8

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#297 Příspěvek od NOTIX » 21 čer 2017 05:37

:clap taky se moooc těším :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#298 Příspěvek od Badus » 09 črc 2017 18:08

Tak se s Vama pani musim podelit o zajimavy tyden s testovanim Honzova X-lifteru.
Zacnu asi montazi. Vse bylo (predesilam Honzovyma rukama) naimplementovano za cca. 15min. Pak chvilka testovani, chvilkove padani, takze vymena svazku kabliku a vse se tvarilo, ze maka jak ma.
Pevne jsem v to doufal, pac jsem vyrazel s dcerkou na tyden se flakat...proste na cundr...
No a ted konecne k samotnemu uzivani a testovani. Chtel jsem od toho predevsim moznost jizdy zvyseny ve vetsi rychlosti a pripadna moznost se zvednout na vyprosteni. Jako mene podstatny bonbonek mel byt "self levelling"...
Kdyz to zkratim...naprosta pecka je prave ten levelling na spani!!! Proste prijedes na jakoukoli polorovinu, zmacknes cudlik a spinkas na totalni rovine...obzvlast s detma proste super!!! Je to opravdu jeden z tech detailu, co dela na cestach pohodicku.
Cely tyden makala krabicka naprosto jak ma. Ovladani naprosto presne, jednoduche a zcela intuitivni. Nakonec i snizeni podvozku na dalnicni presuny nebo rychlejsi okresky se ukazalo jako fajn funkce. Neskutecny jak to to auto zmeni...
Hral jsem si s tim furt...za jizdy, na miste...spadlo to jednou do extended modu a jednou rano auto chvili nevedelo co mu je...ale to trvalo cca. pul minuty.
Kdyz to shrnu... X-lifter je naprosta pecka! Sice vubec nechapu jak to Honza udelal, je to pro me Spanelska vesnice, ale proste klobouk dolu. I pred montazi, ovladanim, zpracovanim...vse proste jednoduche a funkcni. Je to takovata vec bez ktery muzes zit...dokud si ji ale nekoupis. ObrázekObrázekObrázek je to neskutecnej komfort a taky je parada jak ostatni krouzi a hledaji kameny nebo rovinu a ja uz mel otevreny vino nebo pivo. Obrázek Obrázek takze to chce s sebou o jedno piti vic nez ostatni pac mas vic casu. Obrázek Obrázek

Prikladam par fotek. Ono z fotek to tolik neni videt, ale proste rovina je rovina... a obcas je vtipny jak ostatni koukaji, ze mas auto pohledove uplne nakrivo...obzvlast kdyz se vyrovnas na sirku.

Takze Honzo! Super prace! Snad ty svazky budpu ostatni v poradku!!!! Vic takovejch nadsencu jako jsi Ty!!

Na tech poslednich fotkach sice neni videt zadnej levelling, ale zase jsou hezky...Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Badus dne 09 črc 2017 18:08, celkem upraveno 1 x.
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#299 Příspěvek od Badus » 09 črc 2017 18:11

Jeste max a min...ObrázekObrázek
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
vizos
Příspěvky: 567
Registrován: 18 led 2007 09:13
tel.: 739266781
auto: D3 ala G4 a S1
Bydliště: Předmostí

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#300 Příspěvek od vizos » 10 črc 2017 17:37

Dlouho sem se přesvědčoval a bojoval sám ze sebou při čtení tohohle vlákna že kouzelná krabička od LIams stačí a tuhle nepotřebuju :D .
Ale po přečtení zkušeností od Baduse bych se taky zařadil do fronty o jednu krabičku, jestli je to možné . Vážně klobouk dolů před všemi co umí něco nového vytvořit :yes :yes :yes .
Jedna Series one 1950 nápravy na špalkách a rám na dvoře ale nic nebliká ani nemlátí.

Odpovědět