Cukatura TD5 DiscoTraktor

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#41 Příspěvek od mco » 03 čer 2016 13:26

MadTom píše:A u jaké ECU se bavíš o tempomatu? Podle mě v řídící jednotce motoru nemáš okolo tempomatu co nastavit, a v řídící jednotce BCU se to týká jenom kontrolky v přístrojové desce.
sry, tak asi miesam hrusky a jablka
je to v BCU - ...- Cruise Cotroll = FITTED
je to teda len nastavenie kontrolky? Tu ale na paneli nevidim/nesvieti ani pri aktivovanom CC v BCU/zapnutom tempomate
Je ta kontrolka vobec na pristrojovej doske?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#42 Příspěvek od MadTom » 03 čer 2016 13:44

Vzhledem k tomu, že vypínač i tlačítka tempomatu vedou přímo do řídící jednotky motoru, a i u Defa se dá tempomat zprovoznit a ten BCU nemá, tak BCU podle mě pouze řeší kontrolku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#43 Příspěvek od mco » 28 čer 2016 09:23

Tak vyzera, ze cely problem s cukaturou, nepravidelnym chodom valcov a skapinanim bol v podavacom cerpadle. Po jeho vymene auto startuje bez problemov, motor chodi hladko, ziadne cukanie
1,2 bar-u je proste MALO

Uživatelský avatar
pete805
Příspěvky: 358
Registrován: 13 bře 2015 15:43
tel.: +421905314815
auto: DII td5 ,P106 1,5d
Bydliště: Brezno-okolie

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#44 Příspěvek od pete805 » 28 čer 2016 12:18

1,2 baru je určite málo ,však regulátor tlaku na hlave drží myslím 4 bary takže čerpadlo musí dávať viac .Ak sa mýlim opravte ma lebo toto sa mi ešte neposralo na Berte
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#45 Příspěvek od MadTom » 28 čer 2016 12:24

Přesně tak, čerpadlo dá i víc, a funguje to tak, že čerpadlo tlačí do hlavy a regulátor na konci hlavy upouští přebytek tak, aby tam byly kýžené 4 bary. TD5ka jede i úplně bez čerpadla, ale velmi špatně.
To co popisuješ 1,2 barů vypadá, jako by jeden ze dvou stupňů čerpadla nefungoval (první stupeň saje z nádrže, procpe naftu skrz filtr, ta jde potom do druhého stupně a z jeho výstupu do motoru. Přebytek z motoru se vrací do filtru). Oba stupně jsou na společné hřídeli hnané jedním elektromotorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#46 Příspěvek od mco » 28 čer 2016 13:52

MadTom píše:Přesně tak, čerpadlo dá i víc, a funguje to tak, že čerpadlo tlačí do hlavy a regulátor na konci hlavy upouští přebytek tak, aby tam byly kýžené 4 bary. TD5ka jede i úplně bez čerpadla, ale velmi špatně.
To co popisuješ 1,2 barů vypadá, jako by jeden ze dvou stupňů čerpadla nefungoval (první stupeň saje z nádrže, procpe naftu skrz filtr, ta jde potom do druhého stupně a z jeho výstupu do motoru. Přebytek z motoru se vrací do filtru). Oba stupně jsou na společné hřídeli hnané jedním elektromotorem.
Ono to cerpadlo uz bolo repasovane, v servise mi menili motorcek
a ktovie co tam dali - este som to nerozobral....
alebo sa to jednoducho po.ralo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#47 Příspěvek od MadTom » 28 čer 2016 14:51

Nejsi jediný, komu výměna vnitřku čerpadla moc dlouho nevydržela. Mě jednou umřelo čerpadlo tak, že nefungovalo vůbec - následovala výměna za nějakou náhradu. Fungovalo to. Když jsem ale po pár měsících měnil Okroužky ve chladiči nafty, tak už jsem auto neodvzdušnil - čerpadlo dávalo málo nafty a asi jedna půlka odešla. Auto sice jezdilo, ale bylo takové zdechlé. Takže následovala druhá výměna, za nějaké originál použité a od té doby mám klid.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#48 Příspěvek od mco » 07 črc 2016 23:16

Po par tyzdnoch jazdenia od vymeny podavacieho cerpadla, ziadna cukatura.
Obcas to vsak blbne pri startovani - hlavne v tychto horucich dnoch, po dlhsej jazde (rozumej 1 hod a viac) sa mi uz par krat stalo, ze auto nenatoci na tuk, ale az po par otackach (javi sa mi to ako keby 'padala nafta')
Tlak nafty po vymene cerpadla je uz ale v poriadku - 4bar-y
Skor mam podozrenie, ze to bude netesnost na vstrekoch (nieco podobne ako bolo popisane tu viewtopic.php?f=1&t=10979&start=120#p297226).
Pozorujem vsak ale stracanie oleja, ca pred mesiacom som ho mal na hornej ryske, teraz je na spodnej. Zadne viditelne zatekanie pod autom. Spaliny su nestandardne smradlave (aspon moj subjektivny pocit), je ich citit aj v kabine.
Ak palim olej, kadial sa tam dostava? Co s tym? Da sa s tym este nejaku dobu jazdit (auto potrebujem) alebo to treba hned riesit?

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#49 Příspěvek od masar » 15 črc 2016 21:53

Mám problém, ale to je asi jasný, jinak bych sem vůbec nepsal :-D

Auto bylo teď přes 2 měsíce mimo, protože byla v háji spojka. Ta se udělala, ale dohromady se s tím nic nenajelo. Hned to šlo na STK, protože mezitím už propadla. Když jsem pak ještě ten den po STK valil někde do kopce, tak jsem zjistil, že cuká/kucká cca od 2800 ot./min.. Zkusili jsme přepojit wastegate na přímo a auto jelo normálně, ale jen do 3200 ot./min.. Pak jsme ještě zkoušeli odpojit váhu vzduchu, ale to bylo beze změny. Nějaký tipy? Podavací čerpadlo v nádrži jsme dávali nový asi dva roky zpátky a po zapnutí klíčku normálně běží.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1163
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#50 Příspěvek od discovery1liptov » 06 lis 2017 20:36

Ahojte neviem ci pisem do spravnej temy ale skusim:

auto: discover II td5 po FL 2004

Príznaky: Auto cuká počas jazdy je asi jedno v akých ide otačkach a kolko plynu je zoslapnutého, či je studený alebo teplý... POZOR necuká na tempomate!!!!


Na aute bolo menene : turbo core, cisteny cooler, wastgate, hadicky podtlacove, regulator paliva, vsetky oleje a fitlre, lista ku vstrekom, vaha vzduchu!!!

Dojmy: moc neviem co s tym uz dalej, pripada mi to jedine na vstreky alebo cerpadlo... ale robilo by to aj na tempomate nie???? Mal som dojem ci to nebude plynovy pedál ale Nanocom ukazuje vsetky hodnoty spravne , skuste sa mi k tomu vyjadrit....

P.S : v poslednej dobe majitel pozoruje biely dym pri starte....

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#51 Příspěvek od Miklosxxx » 08 kvě 2019 07:07

Caute chalani.
Zase sa na vas obraciam o pomoc ohladne cukatoru.
Pred rokom som mal problem z cukanim pri 3500 otackach no to sa vyriesilo odstranenim EGR.
No zial po roku uzivania sa cukatura prejavila ,ale trochu inak.
Za studena vsetko v poriadku no ako nahle sa zohreje na pracovnu teplotu tak pri 1900otackach mi niekedy cukne.
Nie je to pravidelne niekedy nic niekedy zacukne.
Motor ide krasne pravidelny chod startovanie na brnk.
Menil som vahu vzduchu map vycisteny map senzor cidlo kluky.Skusal som vymenit hadicky,wastegate menene pred 1 rokom.Napruzene piny na vstrekoch.Neroziberal som podtlakove ovladanie turba ale skusal som blickami tak sa hybe hore dole.
Oslovil som aj Kokeska len je zial momentalne vytazeny tak skusam oslovit vas ci niekto nemal podobny problem.
Za studena mozem ako kolvek jazdit chyba sa neprejavuje.Nanocom a Launch zial bez chyby.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#52 Příspěvek od peppino » 08 kvě 2019 08:00

Napružený piny na vstřikovačích mi pomohly jen na chvíli. Rozebral jsem konektory,byly volný a napálený,z venku to není vidět. Vyčistil jsem je a lehce přimáčkl,aby držely a už několik let s lištou nemám problém. Dělalo mi to taky jen teplý. Jo a dělal jsem to na starý liště,kterou jsem před tím měnil.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#53 Příspěvek od MadTom » 08 kvě 2019 08:04

Jak píše Pepino, je třeba projít celý kabel co jde ke vstřikům, jestli není problém na nějakém konektoru po cestě. Nejenom tu část v hlavě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#54 Příspěvek od Miklosxxx » 08 kvě 2019 10:08

Na tie piny a konektory sa pozrem este raz.
Len ked je vadny pin alebo konektor pri cuknuti vobec nazepise chybu v BCEM?
Ked odpojim vahu alebo map alebi ine cidlo tak v riadiacec jednotke ostane zapisana chyba.
Pri vstrekoch to tak neni?
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#55 Příspěvek od Miklosxxx » 11 kvě 2019 15:36

Tak som sa este raz nato pozrel.
Vytiahnul som kabelovy svezok a piny som este raz napruzil.Aj ten okruhli konektor co ide cez vyko do hlavy.
Po naslednej skusobnej jazde to tak uz necuka razantne.
Ale jemne citit niekedy sklbnutie aj pri 1200otackach 1900otackach a cuklo mi to aj pri 3500otackach..
Som z toho trosku zmeteny ci moze byt vadny kabelovy zvezok alebo sa mam na nieco doraznejsie kuknut?
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

jerguš
Příspěvky: 115
Registrován: 05 úno 2012 13:39
auto: momentálně bez LR
Bydliště: Bechyně

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#56 Příspěvek od jerguš » 12 kvě 2019 11:55

Měl jsem podobnou závadu, počti viewtopic.php?f=6&t=33026.
Skončilo to výměnou kabelového svazku ke vstřikům i k řídící jednotce, což pomohlo částečně, a po čase výměnou řídící jednotky, což to vyřešilo. Čili u mně pravděpodobně kumulace závad elektroinstalace a ŘJ. Taky mi to dělalo nejdřív občas, pak třeba na hrbolech, pak už to chcípalo při každém větším přidání plynu atd. Vždycky za tepla. Nejhorší bylo, že pokaždé, když si do toho šáhl, tak se to maličko změnilo, tak jsi měl pocit, že už si blízko vyřešení a ono nic. Nakonec se s tím trápili v servisu (když měli čas, takže to nebylo drahý, jen dlouhý) a přišli na to.

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#57 Příspěvek od peppino » 12 kvě 2019 15:54

Jak už jsem psal, mě napružení pinů na vstřikovačích nepomohlo, dělaly to konektory v liště.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#58 Příspěvek od MadTom » 12 kvě 2019 16:42

Jenom aby nedošlo k omylu, je třeba napružit jiný v konektorové samici. Neohýbat jiný v protikusech tj. přímo na vstřikovačích. Pin v samici je ohnutý do tvaru C a to má předpětí, které časem povolilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#59 Příspěvek od Miklosxxx » 12 kvě 2019 21:21

MadTom píše: 12 kvě 2019 16:42 Jenom aby nedošlo k omylu, je třeba napružit jiný v konektorové samici. Neohýbat jiný v protikusech tj. přímo na vstřikovačích. Pin v samici je ohnutý do tvaru C a to má předpětí, které časem povolilo.
Tiez som bol trochu v pomikove preco na vstrekoch ja som ohybal taktiez v samici.
No ta vymena kabeloveho zvazku a RJ jednotky asi nebola lacna zalezitost.
V riadaciej jednotke som este raz kukal mam sucho len ked som rozoberal zvezok na vstrekoch a odpajal konektor co vedie od spodu do hlavy tak sa to zase sprava inak ako som uz pisal vyssie.cukne ale uplne slabucko predtym to cuklo ako keby som skocil na brzdy :rofl
Bol som sa trochu povozit pridavat som mohol kolko chcel a nic sa nedeje.Ale zhruba ked idem lahsim plynom pri1900 otc. tak mierne zacuka.Tato moja disco sa sprava ako mlade dievca v puberte stale inak. :inlove
Ten okruhli konektor co vedie do hlavy sa da rozobrat?Ako keby bolo treba vnom napruzit piny. Tam som tiez trochu sprtal ihlov ale nebolo to bohvie co.
Najvyse ma teraz jeduje ze sa zacinaju podnikat akcie a auto neni vo svojej kozi. :tmi
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Laci TD5
Příspěvky: 236
Registrován: 10 pro 2013 11:27
tel.: 0914166862
auto: D2
Bydliště: okres Levice

Re: Cukatura TD5 DiscoTraktor

#60 Příspěvek od Laci TD5 » 12 kvě 2019 23:22

Ja som to mal závislé od teploty keď je nižšia ako 8°C a odpojim čidlo na airboxe tak je kľud...
,,Land Rover Discovery 2,,

Odpovědět