Jaký máte duální bateriový systém?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#21 Příspěvek od mr-tomas » 11 zář 2015 08:13

Já nevím, budu hádat, na ostatní spotřebiče? :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#22 Příspěvek od MadTom » 11 zář 2015 08:30

Druhoubaterku mám na Webasto a ledničku. Naštěstí využití obojího se moc nepřekrývá. S webastem jsme neměli problém - běželo jenom v noci, ale lednička v létě běží furt a teď u moře v Albánii tu baterku za 2 dny spolehlivě vycucla. Ale to bylo fest horko. A představa, že neodjedu kvůli tomu, že nenatočím motor by byla jenom třešnička na dortu k představě, že to auto zapadlé v písku na pláži budu muset lopatkou vyhrabat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli. :mrgreen: Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#23 Příspěvek od low » 11 zář 2015 20:51

Mr-tomas a proc by je neuzivila ta standardni baterie?
Madtom vsak pisu battery booster :)

Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#24 Příspěvek od MadTom » 11 zář 2015 21:17

Jo battery booster to je věc. Už ze vidím jak jsem ho:
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo :mrgreen:

Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#25 Příspěvek od low » 11 zář 2015 21:55

Plus jeste odpojovac pro premosteni pri navijakovani..
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#26 Příspěvek od Miloš II » 11 zář 2015 22:28

No porad vychazi lip dve baterky......☺
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#27 Příspěvek od kaligula » 04 říj 2018 07:47

trošku to tady oživím, protože chci montovat druhou baterku tak se zeptám majitelů Tmaxe na zkušenosti po letech provozu ? vzhledem k ceně cca 3 tis se mi nechce nic po domácku bastlit v ceně 600 kč, ale nezlikviduje mi ten Tmax primární aku do roka a do dne ?

Kamilos
Příspěvky: 28
Registrován: 07 bře 2016 11:22
tel.: 725 023 82
auto: Discovery III
Bydliště: Hrdlořezy u MB

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#28 Příspěvek od Kamilos » 04 říj 2018 08:58


Uživatelský avatar
czech_daver
Příspěvky: 123
Registrován: 23 dub 2015 15:48
auto: Discovery II
Bydliště: Brno

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#29 Příspěvek od czech_daver » 04 říj 2018 09:12

proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara :-)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#30 Příspěvek od MadTom » 04 říj 2018 09:45

Já mám jenom jedno velké relé a k němu vypínač, a už mnoho let to v pohodě slouží. Obě baterky mám ale v AGM provedení - tedy startovací se schopností snášet hluboké vybití.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#31 Příspěvek od kaligula » 04 říj 2018 09:59

czech_daver píše: 04 říj 2018 09:12 proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara :-)
podle toho co jsem nastudoval odpojuje primární baterku až po určitém poklesu napětí, ne hned po vymnutí motoru, takže i primární baterka určitý čas jede a tím se opakovaně částečně vybíjí - proto jsem se ptal těch co to mají třeba 3-4 roky a už mají nějakou zkušenost se životností primární baterie

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#32 Příspěvek od radekd » 04 říj 2018 10:05

Tak T-max mám dva roky... baterie OK. :hmm:
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#33 Příspěvek od kaligula » 04 říj 2018 10:09

radekd píše: 04 říj 2018 10:05 Tak T-max mám dva roky... baterie OK. :hmm:
konečně slovo do pranice

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#34 Příspěvek od tom199 » 04 říj 2018 12:11

Mám taktéž cyrix viz odkaz výše, on si právě to zpoždění dělá dost inteligentně, podle napětí a předchozích nárůstů/poklesů odběrů.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#35 Příspěvek od Land Jirka » 04 říj 2018 12:19

Montooval jsem už asi deset T-MAXů a u všech spokojenost.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#36 Příspěvek od mr-tomas » 04 říj 2018 14:07

Mám Tmax cca 5let a mimo to že se mi od prvního dne odlupuje ten čelní panel s tlačítkama, tak je včetně baterek OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#37 Příspěvek od victom » 04 říj 2018 22:09

Ja mam T-max doplnení o časový oneskorovač pri štarte (napr. pri dlhšom zhaveni je nežiaduce aby spájal baterky ihneď po otoceni klucika keď je sekundárna slabsia) a vypnutím kľúča vypínam T-max, aby nedochádzalo ku spomínanému vycucavaniu primárnej batérie.plus zachovaná možnosť prepojiť obe baterky v prípade potreby.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#38 Příspěvek od hrochado » 07 říj 2018 15:44

Mám taky Cyrix relé, teda asi jen 3 měsíce, ale podle návodu by to mělo fungovat takto:
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V

Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V

Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím :)
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený :)
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít

Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#39 Příspěvek od kaligula » 03 lis 2018 08:54

ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#40 Příspěvek od habakuk » 03 lis 2018 09:21

kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Asi na D3 co?


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět